 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Sokrat Član


Pridružen-a: Čet 25 Avg 2005 11:00 Prispevkov: 5584 Aktiv.: 23.50
|
Objavljeno: Ned Apr 13, 2008 12:30 pm Naslov sporočila: |
|
|
300 mA ima 300 mA (tako imam ravno v roki). Na vsaki pise.
_________________ Ka ti bo pa torba ce si kupu kolo ? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
gkrusi Član



Pridružen-a: Tor 24 Jul 2007 17:22 Prispevkov: 811 Aktiv.: 3.71 Kraj: Ptuj
|
Objavljeno: Ned Apr 13, 2008 12:37 pm Naslov sporočila: |
|
|
Sokrat je napisal/a: |
300 mA ima 300 mA (tako imam ravno v roki). Na vsaki pise. |
mA? Ponavadi se kapaciteta meri v mAh
Na alkalnih še nikoli nisem videl napisane kapacitete. Predvidevam pa, da je nekajkrat večja od polnilnih baterij (edit:akumulatorjev). Ena polnilna 9 V blok, ki jo imam pri roki - NiCd 8,4 V 120 mAh
_________________ Zakaj bi bilo preprosto, če je lahko zakomplicirano???
Nazadnje urejal/a gkrusi Ned Apr 13, 2008 1:01 pm; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.93 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Ned Apr 13, 2008 12:58 pm Naslov sporočila: |
|
|
Alkalne 9V blok baterije imajo v povprečju 550mAh. Akumulatorji NiCd pa le 1/3 te kapacitete. Malo novejši NiMh pa 1/2 kapacitete alkalnih.
Takšno razmerje velja pa tudi za druge oblike baterij/akumulatorjev.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Sokrat Član


Pridružen-a: Čet 25 Avg 2005 11:00 Prispevkov: 5584 Aktiv.: 23.50
|
Objavljeno: Pon Apr 14, 2008 10:19 am Naslov sporočila: |
|
|
mAh ja - pozna ura zame in sem cisto spregledal, da sem pozabil h.
_________________ Ka ti bo pa torba ce si kupu kolo ? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
R33D3M33R Član

Pridružen-a: Pon 08 Jun 2009 13:56 Prispevkov: 244 Aktiv.: 1.25
|
Objavljeno: Sre Avg 12, 2009 11:51 am Naslov sporočila: |
|
|
Tudi sam sem ugotovil, da če pomeriš napetost, to o bateriji ne pove kaj dosti. Razmišljam o tem, da bi sestavil nekakšno vezje (kot je recimo v mp3 predvajalniku), ki bi mi pomagalo dobiti pravo stanje baterije. Ker pa se mi niti približno ne sanja kako to izgleda in deluje, bi prosil za kak napotek ali nasvet. Hvala!
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jjakob Član

Pridružen-a: Pet 19 Nov 2004 14:12 Prispevkov: 1348 Aktiv.: 5.67
|
Objavljeno: Sre Avg 12, 2009 12:09 pm Naslov sporočila: |
|
|
Baterijo obremeni z nekim majhnim uporom upornosti nekaj sto ohmov, pa boš takoj videl, če je polna ali prazna. Polni se napetost le malenkostno sesede, prazni pa se začne sesedat že, ko se s prsti istočasno dotakneš obeh terminalov.
Seveda je pa tako lahko le ločiš tiste še dovolj dobre baterije od popolnoma praznih, z nekaj vaje pa lahko tudi ločiš take v različnem stanju napolnjenosti.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
frapor Član

Pridružen-a: Pon 02 Apr 2007 17:24 Prispevkov: 240 Aktiv.: 1.08 Kraj: okolica Kranja
|
Objavljeno: Sre Avg 12, 2009 4:41 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zadnje čase se mrzlično razvijajo nove baterije, ki bi bile primerne za pogon elektro-avta. Cilj je predvsem izdelati baterijo s čim višjo energijsko gostoto-(Wh/kg), pri tem pa ne sme biti explozivna in naj bi imela možnost čim večkratnega polnenja.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.15 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Sre Avg 12, 2009 7:42 pm Naslov sporočila: |
|
|
@R33D3M33R
Testerji baterij so enostavna zadeva, princip vezave lahko vidiš tukaj, pod "A battery position". Gre za shemo testerja baterij Heathkit BT1.
Z 1k trimerjem nastaviš V meter na ustrezno napetost, z 100ohm potenciometrom pa tok skozi baterijo, vse v odvisnosti od vrste baterije, ki bi jo rad preveril.
Enak princip uporabljajo tudi nekateri analogni multimetri samo, da so tam upori fiksni in območja spreminjaš s preklopnikom. Če te zanima, si oglej shemo multimetra Hitec HIT103S ki ima tester za AA, C, D in 9V baterije. Shema z navodilom za uporabo se nahaj v Filemanagerju pod Razni načrti elektronskih naprav / merilni instrumenti / Made in Korea / Analogni multimetri.
Vendar treba se je zavedati nečesa. Tak tester obremeni baterijo z nekim tokom, ki ni nujno primerljiv s tokom, ki ga mora baterija oddajati v napravi, v kateri se uporablja. Neposredni rezultat, ki ga merilnik pokaže tako ni vedno merodajen.
Tako bo tester lahko pokazal, da ima baterija še 80%, pa bo za bliskavico že neuporabna. In po drugi strani lahko pokaže, da je baterija že pod 70% (kar pomeni neuporabno), elektronska ura pa bo s tako baterijo kazala točen čas še skoraj eno leto.
Zato je potrebno upoštevati kaj baterija dejansko poganja. in to upoštevati. Izkušnje pa pridejo s prakso.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
R33D3M33R Član

Pridružen-a: Pon 08 Jun 2009 13:56 Prispevkov: 244 Aktiv.: 1.25
|
Objavljeno: Čet Avg 13, 2009 11:25 am Naslov sporočila: |
|
|
Najlepša hvala za tole. Bom najprej nabavil komponente. Lahko uporabim tudi tiste upore, ki jih nastavljaš z izvijačem (rotacijski ali kako se že imenuje)?
>> Z 1k trimerjem nastaviš V meter na ustrezno napetost
Verjetno misliš nazivno napetost baterije?
>>100ohm potenciometrom pa tok skozi baterijo
Ali mora ta tok biti nič? Namreč ta shema me spominja na vezje s katerim smo ugotavljali napetost člena pri vajah. Seveda je bila tam situacija drugačna, ker smo imeli na voljo standardni Westonov člen, jaz pa kakega takega konstantnega vira nimam.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.15 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Čet Avg 13, 2009 4:26 pm Naslov sporočila: |
|
|
Da, z 1k potenciometrom nataviš, da se kazalec inštrumenta odkloni do konca pri nazivnii napetosti baterije. Skala je razdeljena na 3 dele: 0 do 60% = zamenjati, 60 do 70 = ?, 70 - 100% = V redu. Za lažjo predstavo, si oglej sliko inštrumenta BT1.
Če imaš namen tester izdelati za eno samo vrsto baterije (npr AA), je uporaba dveh fiksnih uporov bolj smiselna, saj ne obstaja možnost, da bi inštrument spremenil lastnosti, kar bi se zgodilo pri vsakem, tudi nehotenem premiku katerega od potenciometrov.
Merilni inštrument za ta tester lahko recikliraš iz odsluženega analognega VU metra, le skalo moraš predelati. Predupor za V meter lahko izračunaš ali uporabiš nek potenciometer ali trimer (to je tisti oskubljeni potenciometer, ki ga vrtiš z izvijačem), v seriji z inštrumentom (kot je na sliki B), da se doseže poln odklon inštrumenta pri nazivni napetosti baterije (npr 1.5V, 4.5V itd). Nato izmeriš vrednost upornosti tako nastavljenega potenciometra in namesto njega vstaviš fiksni upor (če upornost odstopa nekaj nekaj %, ne bo nič hudega).
Bremenski upor pa določiš po ohmovem zakonu R= U/I.
U napetost baterije v V, I pa tok pri kateri se baterija testira.
Če povzamem po shemi Hit103S so testni tokovi za baterije velikosti:
AA = 150 mA = 10 ohm 0.5W
C = 300 mA = 4.7 ohm 1W
9V = 30 mA= 330 ohm 0.5W
Torej nekje med 5 in 10 % kapacitete baterije.
Opomba: vrednosti so po E12 lestvici, saj za tak tester nima smisla kupovati dragih precizijskih uporov, moči uporov so predimenzionirane za 50'%, šlo bi tudi s polovico šibkejšimi, seveda za ceno bolj vročih uporov.
Če pa želiš tester za različne vrste baterij imaš 2 možnosti:
a.) Skopiraš zgornjo shemo. 2 potenciometra (trimer ni primeren, saj ni grajen za pogosto spreminjanje vrednosti (običajno imajo deklarirano, da prenesejo le okoli 600 premikov od ene skrajne lege do druge).
Potenciometer za bremenski tok mora biti žični, saj bi navadni plastni pregorel. Predupor na zgornji shemi označen z 10ohm je nujen, da s potenciometrom za bremenski tok, ko bi bil ta nastavljen na najmanjšo možno upornost, ne narediš kratek stik, kar bi škodovalo tako bateriji kot potenciometru.
Na gumbih obeh potenciometrov, bi moral narediti oznake, da bi potenciometra nastavil v primeren položaj za izbrano vrsto baterije.
b.) Uporabiš preklopnik in fiksne upore. Izvedba je dražja (razen, če imaš primeren preklopnik že v zbirki), toda uporaba je bolj enostavna, saj bo dovolj samo preklopnik postaviti v pravi položaj, priklopiti baterijo in odčitati rezultat na merilniku.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
elpollo Član


Pridružen-a: Čet 03 Jul 2008 23:07 Prispevkov: 555 Aktiv.: 2.68 Kraj: Podravje
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mucek4 Član


Pridružen-a: Sob 18 Jun 2005 20:52 Prispevkov: 2952 Aktiv.: 12.42 Kraj: Tržič - Mesto med gorami
|
Objavljeno: Pet Sep 04, 2009 8:09 am Naslov sporočila: |
|
|
Nekaj me je zmotilo v tem tekstu:
Citiram: |
To be more specific, the Ni-Mh battery can be charged safely up to 5.2 volts whereas the Li Ion battery’s safe voltage is only 4.8 volts. |
4.8V? A se samo meni zdi a je to malenkost preveč?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Benjamin Član

Pridružen-a: Tor 10 Jul 2007 11:23 Prispevkov: 116 Aktiv.: 0.53 Kraj: Trebnje, Ljubljana
|
Objavljeno: Pet Sep 04, 2009 10:15 am Naslov sporočila: |
|
|
Meni se tudi zdi 4.8V/5.2 V preveč.
Ni-Mh baterije se polni do ~1.4 na celico. Računaj, da so v paketu 3 celice: 3*1.4 = ~4.2V.
Poleg tega, originalno Ni-Mh baterijo iz Nokie 3210 (je bila že zelo izrabljena) sem razstavil; notri nisem našel nobenih dodatnih komponent.
LP
_________________ Cessna 152: "Flight Level Three Thousand, Seven Hundred"
Controller: "Roger, contact Houston Space Center" |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 11 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|