www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

kako izmeriti kapaciteto baterij
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Elektronika za začetnike
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
Sokrat
Član
Član



Pridružen-a: Čet 25 Avg 2005 11:00
Prispevkov: 5584
Aktiv.: 23.50

PrispevekObjavljeno: Ned Apr 13, 2008 12:30 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

300 mA ima 300 mA (tako imam ravno v roki). Na vsaki pise.
_________________
Ka ti bo pa torba ce si kupu kolo ?
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
gkrusi
Član
Član



Pridružen-a: Tor 24 Jul 2007 17:22
Prispevkov: 811
Aktiv.: 3.71
Kraj: Ptuj

PrispevekObjavljeno: Ned Apr 13, 2008 12:37 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Sokrat je napisal/a:
300 mA ima 300 mA (tako imam ravno v roki). Na vsaki pise.


mA? Rolling Eyes Ponavadi se kapaciteta meri v mAh

Na alkalnih še nikoli nisem videl napisane kapacitete. Predvidevam pa, da je nekajkrat večja od polnilnih baterij (edit:akumulatorjev). Ena polnilna 9 V blok, ki jo imam pri roki - NiCd 8,4 V 120 mAh

_________________
Zakaj bi bilo preprosto, če je lahko zakomplicirano???


Nazadnje urejal/a gkrusi Ned Apr 13, 2008 1:01 pm; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 20.93
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Ned Apr 13, 2008 12:58 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Alkalne 9V blok baterije imajo v povprečju 550mAh. Akumulatorji NiCd pa le 1/3 te kapacitete. Malo novejši NiMh pa 1/2 kapacitete alkalnih.

Takšno razmerje velja pa tudi za druge oblike baterij/akumulatorjev.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Sokrat
Član
Član



Pridružen-a: Čet 25 Avg 2005 11:00
Prispevkov: 5584
Aktiv.: 23.50

PrispevekObjavljeno: Pon Apr 14, 2008 10:19 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

mAh ja - pozna ura zame in sem cisto spregledal, da sem pozabil h.
_________________
Ka ti bo pa torba ce si kupu kolo ?
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
R33D3M33R
Član
Član



Pridružen-a: Pon 08 Jun 2009 13:56
Prispevkov: 244
Aktiv.: 1.25

PrispevekObjavljeno: Sre Avg 12, 2009 11:51 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Tudi sam sem ugotovil, da če pomeriš napetost, to o bateriji ne pove kaj dosti. Razmišljam o tem, da bi sestavil nekakšno vezje (kot je recimo v mp3 predvajalniku), ki bi mi pomagalo dobiti pravo stanje baterije. Ker pa se mi niti približno ne sanja kako to izgleda in deluje, bi prosil za kak napotek ali nasvet. Hvala!
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
jjakob
Član
Član



Pridružen-a: Pet 19 Nov 2004 14:12
Prispevkov: 1348
Aktiv.: 5.67

PrispevekObjavljeno: Sre Avg 12, 2009 12:09 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Baterijo obremeni z nekim majhnim uporom upornosti nekaj sto ohmov, pa boš takoj videl, če je polna ali prazna. Polni se napetost le malenkostno sesede, prazni pa se začne sesedat že, ko se s prsti istočasno dotakneš obeh terminalov. Very Happy
Seveda je pa tako lahko le ločiš tiste še dovolj dobre baterije od popolnoma praznih, z nekaj vaje pa lahko tudi ločiš take v različnem stanju napolnjenosti.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo MSN Messenger - naslov
frapor
Član
Član



Pridružen-a: Pon 02 Apr 2007 17:24
Prispevkov: 240
Aktiv.: 1.08
Kraj: okolica Kranja

PrispevekObjavljeno: Sre Avg 12, 2009 4:41 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Zadnje čase se mrzlično razvijajo nove baterije, ki bi bile primerne za pogon elektro-avta. Cilj je predvsem izdelati baterijo s čim višjo energijsko gostoto-(Wh/kg), pri tem pa ne sme biti explozivna in naj bi imela možnost čim večkratnega polnenja.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Azrael
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46
Prispevkov: 4432
Aktiv.: 22.15
Kraj: Gorje

PrispevekObjavljeno: Sre Avg 12, 2009 7:42 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

@R33D3M33R

Testerji baterij so enostavna zadeva, princip vezave lahko vidiš tukaj, pod "A battery position". Gre za shemo testerja baterij Heathkit BT1.

Z 1k trimerjem nastaviš V meter na ustrezno napetost, z 100ohm potenciometrom pa tok skozi baterijo, vse v odvisnosti od vrste baterije, ki bi jo rad preveril.

Enak princip uporabljajo tudi nekateri analogni multimetri samo, da so tam upori fiksni in območja spreminjaš s preklopnikom. Če te zanima, si oglej shemo multimetra Hitec HIT103S ki ima tester za AA, C, D in 9V baterije. Shema z navodilom za uporabo se nahaj v Filemanagerju pod Razni načrti elektronskih naprav / merilni instrumenti / Made in Korea / Analogni multimetri.

Vendar treba se je zavedati nečesa. Tak tester obremeni baterijo z nekim tokom, ki ni nujno primerljiv s tokom, ki ga mora baterija oddajati v napravi, v kateri se uporablja. Neposredni rezultat, ki ga merilnik pokaže tako ni vedno merodajen.

Tako bo tester lahko pokazal, da ima baterija še 80%, pa bo za bliskavico že neuporabna. In po drugi strani lahko pokaže, da je baterija že pod 70% (kar pomeni neuporabno), elektronska ura pa bo s tako baterijo kazala točen čas še skoraj eno leto.

Zato je potrebno upoštevati kaj baterija dejansko poganja. in to upoštevati. Izkušnje pa pridejo s prakso.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
R33D3M33R
Član
Član



Pridružen-a: Pon 08 Jun 2009 13:56
Prispevkov: 244
Aktiv.: 1.25

PrispevekObjavljeno: Čet Avg 13, 2009 11:25 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Najlepša hvala za tole. Bom najprej nabavil komponente. Lahko uporabim tudi tiste upore, ki jih nastavljaš z izvijačem (rotacijski ali kako se že imenuje)?

>> Z 1k trimerjem nastaviš V meter na ustrezno napetost

Verjetno misliš nazivno napetost baterije?

>>100ohm potenciometrom pa tok skozi baterijo

Ali mora ta tok biti nič? Namreč ta shema me spominja na vezje s katerim smo ugotavljali napetost člena pri vajah. Seveda je bila tam situacija drugačna, ker smo imeli na voljo standardni Westonov člen, jaz pa kakega takega konstantnega vira nimam.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Azrael
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46
Prispevkov: 4432
Aktiv.: 22.15
Kraj: Gorje

PrispevekObjavljeno: Čet Avg 13, 2009 4:26 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Da, z 1k potenciometrom nataviš, da se kazalec inštrumenta odkloni do konca pri nazivnii napetosti baterije. Skala je razdeljena na 3 dele: 0 do 60% = zamenjati, 60 do 70 = ?, 70 - 100% = V redu. Za lažjo predstavo, si oglej sliko inštrumenta BT1.

Če imaš namen tester izdelati za eno samo vrsto baterije (npr AA), je uporaba dveh fiksnih uporov bolj smiselna, saj ne obstaja možnost, da bi inštrument spremenil lastnosti, kar bi se zgodilo pri vsakem, tudi nehotenem premiku katerega od potenciometrov.

Merilni inštrument za ta tester lahko recikliraš iz odsluženega analognega VU metra, le skalo moraš predelati. Predupor za V meter lahko izračunaš ali uporabiš nek potenciometer ali trimer (to je tisti oskubljeni potenciometer, ki ga vrtiš z izvijačem), v seriji z inštrumentom (kot je na sliki B), da se doseže poln odklon inštrumenta pri nazivni napetosti baterije (npr 1.5V, 4.5V itd). Nato izmeriš vrednost upornosti tako nastavljenega potenciometra in namesto njega vstaviš fiksni upor (če upornost odstopa nekaj nekaj %, ne bo nič hudega).

Bremenski upor pa določiš po ohmovem zakonu R= U/I.

U napetost baterije v V, I pa tok pri kateri se baterija testira.

Če povzamem po shemi Hit103S so testni tokovi za baterije velikosti:

AA = 150 mA = 10 ohm 0.5W
C = 300 mA = 4.7 ohm 1W
9V = 30 mA= 330 ohm 0.5W

Torej nekje med 5 in 10 % kapacitete baterije.

Opomba: vrednosti so po E12 lestvici, saj za tak tester nima smisla kupovati dragih precizijskih uporov, moči uporov so predimenzionirane za 50'%, šlo bi tudi s polovico šibkejšimi, seveda za ceno bolj vročih uporov.

Če pa želiš tester za različne vrste baterij imaš 2 možnosti:

a.) Skopiraš zgornjo shemo. 2 potenciometra (trimer ni primeren, saj ni grajen za pogosto spreminjanje vrednosti (običajno imajo deklarirano, da prenesejo le okoli 600 premikov od ene skrajne lege do druge).

Potenciometer za bremenski tok mora biti žični, saj bi navadni plastni pregorel. Predupor na zgornji shemi označen z 10ohm je nujen, da s potenciometrom za bremenski tok, ko bi bil ta nastavljen na najmanjšo možno upornost, ne narediš kratek stik, kar bi škodovalo tako bateriji kot potenciometru.

Na gumbih obeh potenciometrov, bi moral narediti oznake, da bi potenciometra nastavil v primeren položaj za izbrano vrsto baterije.

b.) Uporabiš preklopnik in fiksne upore. Izvedba je dražja (razen, če imaš primeren preklopnik že v zbirki), toda uporaba je bolj enostavna, saj bo dovolj samo preklopnik postaviti v pravi položaj, priklopiti baterijo in odčitati rezultat na merilniku.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
elpollo
Član
Član



Pridružen-a: Čet 03 Jul 2008 23:07
Prispevkov: 555
Aktiv.: 2.68
Kraj: Podravje

PrispevekObjavljeno: Pet Sep 04, 2009 8:04 am    Naslov sporočila: icon_roleplay  Odgovori s citatom

Malenkost offtopic:

Zalo lepa razlaga, zakaj imajo Gsm in nekateri drugi akumulatorji tri ali celo štiri kontakte:



Nokia Battery Basics.doc
 Opis:

Download
 Ime datoteke:  Nokia Battery Basics.doc
 Velikost datoteke:  77 KB
 Downloadano:  50 krat


_________________
Življenje je prekratko, da bi bili malenkostni.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo MSN Messenger - naslov
mucek4
Član
Član



Pridružen-a: Sob 18 Jun 2005 20:52
Prispevkov: 2952
Aktiv.: 12.42
Kraj: Tržič - Mesto med gorami

PrispevekObjavljeno: Pet Sep 04, 2009 8:09 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Nekaj me je zmotilo v tem tekstu:
Citiram:
To be more specific, the Ni-Mh battery can be charged safely up to 5.2 volts whereas the Li Ion battery’s safe voltage is only 4.8 volts.

4.8V? A se samo meni zdi a je to malenkost preveč?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Benjamin
Član
Član



Pridružen-a: Tor 10 Jul 2007 11:23
Prispevkov: 116
Aktiv.: 0.53
Kraj: Trebnje, Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pet Sep 04, 2009 10:15 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Meni se tudi zdi 4.8V/5.2 V preveč.
Ni-Mh baterije se polni do ~1.4 na celico. Računaj, da so v paketu 3 celice: 3*1.4 = ~4.2V.

Poleg tega, originalno Ni-Mh baterijo iz Nokie 3210 (je bila že zelo izrabljena) sem razstavil; notri nisem našel nobenih dodatnih komponent.

LP

_________________
Cessna 152: "Flight Level Three Thousand, Seven Hundred"
Controller: "Roger, contact Houston Space Center"
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Elektronika za začetnike Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2
Stran 2 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 10 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group