www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Tekmovanje elektrotehnika
Pojdi na stran 1, 2, 3  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Vse kar nima zveze z elektroniko in računalništvom
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
drVrh
Član
Član



Pridružen-a: Sre 20 Feb 2008 20:17
Prispevkov: 918
Aktiv.: 4.36
Kraj: Slovenija-Koroska-Prevalje-Lese

PrispevekObjavljeno: Čet Maj 29, 2008 9:41 pm    Naslov sporočila:  Tekmovanje elektrotehnika Odgovori s citatom

Jutri grem na tekmvonje iz elektrotehnike v Mursko Soboto (Zveza za tehnično kulturo), predstavljam nalogo Upravljanje semaforiziranega križišča s pomočjo mikrokontrolerja in osebnega računalnika!

Gre še kdo? Razz

_________________
Iz dneva v dan sem se spraševal kaj je to elektrika, vendar nisem našel odgovora ... in še vedno si postavljam to vprašanje
LP
Grega
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo MSN Messenger - naslov
Jani
Član
Član



Pridružen-a: Ned 14 Dec 2003 22:48
Prispevkov: 468
Aktiv.: 1.98
Kraj: Bela krajina

PrispevekObjavljeno: Čet Maj 29, 2008 10:37 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Dobro se odreži!

Srečno!
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Musty
Član
Član



Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 8:54
Prispevkov: 1575
Aktiv.: 7.14
Kraj: Rače

PrispevekObjavljeno: Čet Maj 29, 2008 10:39 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Jaz tudi grem, vendar zagovarjat aplikativni inovacijski predlog - Implementacija RFID tehnologij v šolsko okolje.

Lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
drVrh
Član
Član



Pridružen-a: Sre 20 Feb 2008 20:17
Prispevkov: 918
Aktiv.: 4.36
Kraj: Slovenija-Koroska-Prevalje-Lese

PrispevekObjavljeno: Pet Maj 30, 2008 8:29 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Jani
Citiram:
Dobro se odreži!

Srečno!


Hvala sem se potrudil!

Mustafa!
Ej sem te gledo, res čestitam tudi za mesto čestitam za zlato, iz naše šole sta bila dva ki si ju dobil Upravljanje klimatske naprave s pomočjo interneta sem poslušal ju res odličen si bil! Svaka ti čast! Samo kakor si rekel to je Big Brother in se strinjam s tabo!

Jaz sem bil pa srebrn, kaj moreš!

_________________
Iz dneva v dan sem se spraševal kaj je to elektrika, vendar nisem našel odgovora ... in še vedno si postavljam to vprašanje
LP
Grega
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo MSN Messenger - naslov
Slowfly
Član
Član



Pridružen-a: Sre 18 Feb 2004 2:07
Prispevkov: 4082
Aktiv.: 17.25
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pet Maj 30, 2008 9:35 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Čestitke obema! Applause Applause
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Musty
Član
Član



Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 8:54
Prispevkov: 1575
Aktiv.: 7.14
Kraj: Rače

PrispevekObjavljeno: Pet Maj 30, 2008 10:05 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Grega tudi tebi čestitam! Ni bilo tako velikih razlik med nami, po svoje je vsak nekaj novega ustvaril oziroma vsaj dobro razmišljal v tej smeri.

Tista ideja z daljinskim upravljanjem se mi je zdela odlična, vendar dokaj komplicirana zadeva.

Lp

Uapm da se srečamo še kdaj!
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
vilko
Član
Član



Pridružen-a: Pet 13 Feb 2004 10:26
Prispevkov: 3356
Aktiv.: 14.18
Kraj: Dragomer

PrispevekObjavljeno: Sob Maj 31, 2008 9:03 am    Naslov sporočila:  Glede križišč Odgovori s citatom

Glede križišč in semaforjev razmišljam tako:

Križiča je potrebno upravljati glede na promet, ki vstopa v križišče. V ta namen imajo vgrajene v asfalt pred križišči senzorje, ki zaznavajo prisotnost vozil pred vstopom v križišče. Pri tem razmišljam, tako:

Križišče si predstavljam kot napravo, ki dela. Dela tem bolje, čim več vozil gre skozi križišče ali bolje povedano, dela tem bolje, čim več vozil zapusti križišče v časovni enoti. Zato se čudim, da so senzorji prometa pred vstopom v križišče in ne na izstopu iz križišča, kajti ta druga informacija pove veliko več mikroprocesorju o tem, kako križišče deluje.

Moj algoritem vodenja križišča s senzorji na izstopnih voznih pasovih bi bil recimo tak.

V začetku, ko še nimamo podatkov, bi faze križišča preklapljal v rednih časovnih intervalih. In začel z meritvami prometa. Interval faze, v katerem več vozil zapušča križišče bi počasi podaljševal, in tako povečeval čas, ko križišče dela bolje. Seveda do neke skrajne mere, ko je mora križišče obvezno menjati fazo, sicer bodo začeli vozniki voziti 'v rdečo'.
In obratno, če promet upada, potem bi počasi zmanjševal čas posamezne faze križišča, do nekega smiselnega minimuma, ki je potreben, da dve vozili prevozita križišče.

Tako bi se križišče samo 'uglasilo' na obremenitev in na optimalno prepustnost.
Senzorji pred križišči naj bi bili samo v informacijo, da tam vozila čakajo na prehod, ne povedo pa, kolilko vozil zapušča križišče, in s tem posredno, kako dobro je križišče prilagojeno na obremenitev. Tak sistem bi tudi avtomatsko se prilagajal situaciji, ko vozila ne morejo zapustiti križišča v neki smeri, ker je tista cesta 'zabasana' z vozili.

Rezultat bi bil približno tak:
Ko križišče ni obremenjeno, bi se v relativno kratkem času menjavali fazi. Prav tako, ko je izvoz iz križišča v neki smeri zaradi česarkoli otežen ali onemogočen. Ko pa je križišče pretežno obremenjeno v eni izmed faz, bi se interval te faze podaljšal.

_________________
Nihče ni za vojno in vsi so za mir,
vsi so za bratstvo, nihče za prepir.
Od same ljubezni vsak čas na granatah
bo vtisnjeno geslo: "Darilo za brata"
Janez Menart
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
gkrusi
Član
Član



Pridružen-a: Tor 24 Jul 2007 17:22
Prispevkov: 811
Aktiv.: 3.73
Kraj: Ptuj

PrispevekObjavljeno: Sob Maj 31, 2008 12:02 pm    Naslov sporočila:  Re: Glede križišč Odgovori s citatom

vilko je napisal/a:
Glede križišč in semaforjev razmišljam tako:

Križiča je potrebno upravljati glede na promet, ki vstopa v križišče. V ta namen imajo vgrajene v asfalt pred križišči senzorje, ki zaznavajo prisotnost vozil pred vstopom v križišče. Pri tem razmišljam, tako:

Križišče si predstavljam kot napravo, ki dela. Dela tem bolje, čim več vozil gre skozi križišče ali bolje povedano, dela tem bolje, čim več vozil zapusti križišče v časovni enoti. Zato se čudim, da so senzorji prometa pred vstopom v križišče in ne na izstopu iz križišča, kajti ta druga informacija pove veliko več mikroprocesorju o tem, kako križišče deluje.

Moj algoritem vodenja križišča s senzorji na izstopnih voznih pasovih bi bil recimo tak.

V začetku, ko še nimamo podatkov, bi faze križišča preklapljal v rednih časovnih intervalih. In začel z meritvami prometa. Interval faze, v katerem več vozil zapušča križišče bi počasi podaljševal, in tako povečeval čas, ko križišče dela bolje. Seveda do neke skrajne mere, ko je mora križišče obvezno menjati fazo, sicer bodo začeli vozniki voziti 'v rdečo'.
In obratno, če promet upada, potem bi počasi zmanjševal čas posamezne faze križišča, do nekega smiselnega minimuma, ki je potreben, da dve vozili prevozita križišče.

Tako bi se križišče samo 'uglasilo' na obremenitev in na optimalno prepustnost.
Senzorji pred križišči naj bi bili samo v informacijo, da tam vozila čakajo na prehod, ne povedo pa, kolilko vozil zapušča križišče, in s tem posredno, kako dobro je križišče prilagojeno na obremenitev. Tak sistem bi tudi avtomatsko se prilagajal situaciji, ko vozila ne morejo zapustiti križišča v neki smeri, ker je tista cesta 'zabasana' z vozili.

Rezultat bi bil približno tak:
Ko križišče ni obremenjeno, bi se v relativno kratkem času menjavali fazi. Prav tako, ko je izvoz iz križišča v neki smeri zaradi česarkoli otežen ali onemogočen. Ko pa je križišče pretežno obremenjeno v eni izmed faz, bi se interval te faze podaljšal.


Mislim da lahko s senzorji na vstpou natančneje določiš, na katerem pasu je večji promet. Še vedno lahko prešteješ kolio vozil je prevozilo senzor, saj se ta do izstopa nikjer ne izgubijo. Če izmeriš tok na dveh vodnikih in se malo naprej vodnika združita, bo na skupnem tok seštevek teh dveh, ne boš pa vedel po katerem vodniku pride večji tok.


Sicer pa sem tudi sam mislil iti na to srečanje, pa se časovno ni izšlo Confused . Lani pa sem zmagal, in sem jeseni vabljen še na evropsko tekmovanje na Dansko Razz .

_________________
Zakaj bi bilo preprosto, če je lahko zakomplicirano???
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
arozma
Član
Član



Pridružen-a: Čet 31 Jan 2008 16:57
Prispevkov: 56
Aktiv.: 0.27
Kraj: Britof pri Kranju

PrispevekObjavljeno: Sob Maj 31, 2008 1:20 pm    Naslov sporočila:  Re: Glede križišč Odgovori s citatom

vilko je napisal/a:
Glede križišč in semaforjev razmišljam tako:

Križiča je potrebno upravljati glede na promet, ki vstopa v križišče. V ta namen imajo vgrajene v asfalt pred križišči senzorje, ki zaznavajo prisotnost vozil pred vstopom v križišče. Pri tem razmišljam, tako:

Križišče si predstavljam kot napravo, ki dela. Dela tem bolje, čim več vozil gre skozi križišče ali bolje povedano, dela tem bolje, čim več vozil zapusti križišče v časovni enoti. Zato se čudim, da so senzorji prometa pred vstopom v križišče in ne na izstopu iz križišča, kajti ta druga informacija pove veliko več mikroprocesorju o tem, kako križišče deluje.

Moj algoritem vodenja križišča s senzorji na izstopnih voznih pasovih bi bil recimo tak.

V začetku, ko še nimamo podatkov, bi faze križišča preklapljal v rednih časovnih intervalih. In začel z meritvami prometa. Interval faze, v katerem več vozil zapušča križišče bi počasi podaljševal, in tako povečeval čas, ko križišče dela bolje. Seveda do neke skrajne mere, ko je mora križišče obvezno menjati fazo, sicer bodo začeli vozniki voziti 'v rdečo'.
In obratno, če promet upada, potem bi počasi zmanjševal čas posamezne faze križišča, do nekega smiselnega minimuma, ki je potreben, da dve vozili prevozita križišče.

Tako bi se križišče samo 'uglasilo' na obremenitev in na optimalno prepustnost.
Senzorji pred križišči naj bi bili samo v informacijo, da tam vozila čakajo na prehod, ne povedo pa, kolilko vozil zapušča križišče, in s tem posredno, kako dobro je križišče prilagojeno na obremenitev. Tak sistem bi tudi avtomatsko se prilagajal situaciji, ko vozila ne morejo zapustiti križišča v neki smeri, ker je tista cesta 'zabasana' z vozili.

Rezultat bi bil približno tak:
Ko križišče ni obremenjeno, bi se v relativno kratkem času menjavali fazi. Prav tako, ko je izvoz iz križišča v neki smeri zaradi česarkoli otežen ali onemogočen. Ko pa je križišče pretežno obremenjeno v eni izmed faz, bi se interval te faze podaljšal.

Tako križišče mislim da ni preveč dobro.
Na štajerskem imajo pri Rogaški slatini križišče z senzorji (verjetno še kje drugje v SLoveniji). So trije semaforji tako, da ni čisto klasično križišče. Sedaj ne vem ali je zanič narejeno ali pa je pač tak način zanič. V tem križišču imajo ogromno nesreč saj vsak pričakuje da se mu bo prižgala zelena. Ko se vozilo približa semaforju se, če na drugi cesti ni vozila, prižge zelena. Velikokrat se pa zgodi a na obeh cestah vozila stojijo.

Upam, da sem razumljivo razložil. To meni ne gre. Razlaganje namreč.

_________________
Zakaj bi bilo zakomplicirano če je lahko preprosto?!
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Sokrat
Član
Član



Pridružen-a: Čet 25 Avg 2005 11:00
Prispevkov: 5584
Aktiv.: 23.59

PrispevekObjavljeno: Sob Maj 31, 2008 1:51 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Je to tisto krizisce, kjer gre cesta iz smeri Sentjurja desno v Rogasko, naravnost pa v Rogatec in naprej cez mejo ? Tam se zaletavajo predvsem iz drugacnih razlogov kot pa zaradi semaforja
_________________
Ka ti bo pa torba ce si kupu kolo ?
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
infernal
Član
Član



Pridružen-a: Pet 29 Jun 2007 0:46
Prispevkov: 239
Aktiv.: 1.09
Kraj: Maribor

PrispevekObjavljeno: Sob Maj 31, 2008 8:43 pm    Naslov sporočila:  Re: Tekmovanje elektrotehnika Odgovori s citatom

drVrh je napisal/a:


Gre še kdo? Razz


Jaz sem bil z Predorom. Very Happy
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
drVrh
Član
Član



Pridružen-a: Sre 20 Feb 2008 20:17
Prispevkov: 918
Aktiv.: 4.36
Kraj: Slovenija-Koroska-Prevalje-Lese

PrispevekObjavljeno: Sob Maj 31, 2008 9:48 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

A res ali kaj?
E ta zadeva s tem semaforjem je bla zanimiva, samo jaz bi to dodal krmiljenje s pomočjo računalnika! Mislim pa da je komisija gledala na to: bolj kičasta je bla naloga boljša je bila ali se motim Razz ?

Vilko imam popolnoma enako, bom dal mojo tžraziskovalno nalogo na vpogled!

Sicer je to moj prvi projekt z mikrokontrolerjem Atmel in so mi tud zelo vpadli v oči! Samo bom kar ostal na PIC-ih!

V nalogi je komisija ocenla da je premalo tehničnih vsebin! Laughing



Projekt_SS-Ravne_USKsPMiOR.pdf
 Opis:

Download
 Ime datoteke:  Projekt_SS-Ravne_USKsPMiOR.pdf
 Velikost datoteke:  192.45 KB
 Downloadano:  67 krat


_________________
Iz dneva v dan sem se spraševal kaj je to elektrika, vendar nisem našel odgovora ... in še vedno si postavljam to vprašanje
LP
Grega
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo MSN Messenger - naslov
drVrh
Član
Član



Pridružen-a: Sre 20 Feb 2008 20:17
Prispevkov: 918
Aktiv.: 4.36
Kraj: Slovenija-Koroska-Prevalje-Lese

PrispevekObjavljeno: Sob Maj 31, 2008 9:56 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Musty je napisal/a:
Grega tudi tebi čestitam! Ni bilo tako velikih razlik med nami, po svoje je vsak nekaj novega ustvaril oziroma vsaj dobro razmišljal v tej smeri.

Tista ideja z daljinskim upravljanjem se mi je zdela odlična, vendar dokaj komplicirana zadeva.

Lp

Uapm da se srečamo še kdaj!


Da se strinjam s tabo, jaz tudi upam da se bomo srečali še kdaj! Sa ma si vido to kako je oni stari gospod pogledal ko sem rekel da sem prvi letnik! Mislim da se zato tako slabo dobil ocenjeno nalogo nevem vsekakor pa mislim da prav da sem dobil srebro ker mi bo to dalo še zagon za drugo leto!

_________________
Iz dneva v dan sem se spraševal kaj je to elektrika, vendar nisem našel odgovora ... in še vedno si postavljam to vprašanje
LP
Grega
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo MSN Messenger - naslov
NeoTO
Član
Član



Pridružen-a: Pon 28 Mar 2005 19:19
Prispevkov: 2752
Aktiv.: 11.63
Kraj: Trzic

PrispevekObjavljeno: Sob Maj 31, 2008 10:04 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Sokrat je napisal/a:
Je to tisto krizisce, kjer gre cesta iz smeri Sentjurja desno v Rogasko, naravnost pa v Rogatec in naprej cez mejo ? Tam se zaletavajo predvsem iz drugacnih razlogov kot pa zaradi semaforja


Hudo.... Sem že pisal sporočilo na temo tega križišča v Podplatu, pa sem si premislil in zbrisal... Laughing

Ja, tisto križišče v Podplatu je res čudno sprogramirano. Sam zadnje čase so ga nekaj popravili. Dela malo bolje (intervali niso več tako kratki).

_________________
Lp,
Matevž
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo MSN Messenger - naslov
arozma
Član
Član



Pridružen-a: Čet 31 Jan 2008 16:57
Prispevkov: 56
Aktiv.: 0.27
Kraj: Britof pri Kranju

PrispevekObjavljeno: Ned Jun 01, 2008 12:45 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Sokrat je napisal/a:
Je to tisto krizisce, kjer gre cesta iz smeri Sentjurja desno v Rogasko, naravnost pa v Rogatec in naprej cez mejo ?

Ne vem če misliva isto križišče
Iz smeri Mestinja greš levo v Podplat naravnost pa v Rogaško slatino in potem naprej v Rogatec.

To je to križišče na zemljevidu Najdi.si
Tam zraven pošte je ob cesti še Petrol.
Križišče je pa dokaj novo. Mislim, da ni staro več kot 3 leta. Še to ne vem če je. Včasih tam ni bilo semaforja in je bila cesta za Podplat stranska, cesta Mestinje - Rogaška pa glavna.

_________________
Zakaj bi bilo zakomplicirano če je lahko preprosto?!
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Vse kar nima zveze z elektroniko in računalništvom Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2, 3  Naslednja
Stran 1 od 3

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 486 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group