www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Težava z avtomobilsko klima napravo
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
frenki
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Ned 23 Feb 2003 21:26
Prispevkov: 6732
Aktiv.: 28.41
Kraj: Ljubljana (JN76GB)

PrispevekObjavljeno: Pet Mar 18, 2005 10:20 pm    Naslov sporočila:  Težava z avtomobilsko klima napravo Odgovori s citatom

Že nekaj časa se pojavlja zanimiv problem. Jeseni in pozimi zadeva deluje povsem normalno, težave pa se pričnejo pri višjih temperaturah spomladi in poleti Evil or Very Mad . Ko bi moral vklopiti kompresor, motor dvigne obrate, kompresor pa ostane izključen. Če se stikalo klime izključi motor spet deluje z normalnimi obrati. Obtožil bi sklopko kompresorja, vendar kot rečeno - pozimi stvar normalno dela. Razmišljal sem o možnosti, da je kje kak senzor, ki ne dela pravilno (temperatura, tlak, ...).

Prav bi mi prišel kak nasvet, kam bi še lahko pogledal, dobrodošla pa bi bila tudi shema instalacije. Avto je Ford Mondeo 1.8 letnik 95.

Lp, Frenki
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 20.99
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Sob Mar 19, 2005 1:15 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Se bo nekaj našlo. Smile

Kakšno regulacijo temperature imaš, ročno ali polavtomatsko?
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
Član
Član



Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20
Prispevkov: 2279
Aktiv.: 9.62
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Sob Mar 19, 2005 9:56 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Najprej preveri če pride napetost do elektromagnetne sklopke kompresorja, če napetosti ni, potem je potrebno preveriti prisotnost plina, saj ima skoraj gotovo presostat za prenizek tlak v sistemu. Če je avto letnik 95, potem bi morala biti klima že vsaj 2x na pregledu. Pozimi stvar normalno dela, ker pozimi za hlajenje ne rabi kompresorja ampak samo zunanji zrak, greje pa tako ali tako z vročo vodo iz motorja.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
SimonS
Član
Član



Pridružen-a: Čet 01 Jul 2004 11:18
Prispevkov: 4769
Aktiv.: 20.13
Kraj: Kobarid

PrispevekObjavljeno: Sob Mar 19, 2005 3:51 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ce bi bilo vse prav, pozimi sploh klima ne bi smela delati (ko so nizke temperature).
Sicer pa tudi jaz mislim, da nimas dosti plina v sistemu. Shema pa ni problema. Samo reci in dobis (AVTODATA) Napisati moras letnik avta ter tip motorja

_________________
Lep dan
Simon
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
frenki
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Ned 23 Feb 2003 21:26
Prispevkov: 6732
Aktiv.: 28.41
Kraj: Ljubljana (JN76GB)

PrispevekObjavljeno: Sob Mar 19, 2005 8:43 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hm, vse napisano sem imel v mislih tudi sam, vendar nekatere stvari ne držijo povsem. Pa po vrsti:

Iztok, regulacija temperature je ročna, čeprav nisem ravno prepričan da vem, kako bi izgledala polavtomatska Confused .

Glede hlajenja z zunanjim zrakom nisem ravno prepričan, saj se kompresor občasno vključuje tudi pozimi. Kar pa se pregledov in ostalega tiče je pa tako, da je bil mislim da pred tremi leti menjan sušilni filter in zadeva pregledana, vsako leto pa gre na regeneracijo plina (čeprav baje to priporočajo na dve leti). Ob nobeni od regeneracij še ni bilo dodanega več kot 10%. Mislim da tlak plina ne bi smel biti problematičen. Glede presostata pa je po moje že stvar debate, ali ta dela pravilno ali ne - ugibam.

SimonS tega, da pozimi klima ne bi smela delati pa ne razumem najbolje. Res je sicer, da se avto v tem primeru segreva nekoliko počasneje, osuši pa zrak. To pa pomeni, da se šipe ne rosijo. Glede sheme - bila bi zaželjena - omenjeni podatki pa so napisani v prvem sporočilu.

Lp, Frenki
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
andrejj
Član
Član



Pridružen-a: Ned 21 Mar 2004 15:06
Prispevkov: 4253
Aktiv.: 17.95
Kraj: 8232 Šentrupert

PrispevekObjavljeno: Sob Mar 19, 2005 9:01 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

To se strinjam,da se ošusi zrak.Tako piše v mojem navodilu Opel.
Lp Andrej
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 20.99
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Sob Mar 19, 2005 9:58 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

frenki, v navodilih s katerimi razpolagam za tvoj avto imam dve varijanti. Ena se imenuje "Manual temperature control" druga pa "Semi-automatic temperature control". Za primerjavo: v podatkih za moj avto pa so opciji "Semi-automatic temperature control" ali "Automatic temperature control". Pri tebi je glavna razlika med sistemoma v tem, da ima polavtomatski sistem motor za mešanje hladno-toplega zraka in štiri elektromagnetne lopute, ročni pa je brez tega. Pri meni pa so pri polavtomatiki trije motorčki za lopute, v avtomatski verziji pa jih je 6.
Mogoče sem se zmotil vendar drugače teh načinov temperaturne kontrole na znam prevesti.

Glede delovanja kompresorja pozimi. Tudi meni se vključuje čeprav je zunaj že precej minusa, ker mora sušiti zrak, še posebej, če je v režimu notranje cirkulacije zraka v kabini.

Načrt v priponki je malo slabše kvalitete, ker je pomanjšan. Cel je v originalu velik za dve strani na 19" monitorju.
Zato ti lahko na kratko opišem potek napetosti za vklop sklopke kompresorja.
Na sliki je sklopka kompresorja Y11 označena z rdečim rasterjem. Napetost dobiva direktno iz releja K256 (Wide open throttle relay). Ta rele pa iz S338 (AC refrigerant dual pressure switch) in S153 (AC refrigerant low pressure switch). Pred vsem tem pa je seveda še stikalo S339 (AC/heater air direction switch).

Iz opisa napake predvidevam, da je vzrok težav v zadnjem releju K256, ker motor poveča obrate. Signal za povečanje obratov pa dobi ravno pred kontakti tega releja v ECM modul. Zato sklepam, da je do tega releja vse normalno.



Klima_Ford95.JPG
 Opis:
El. shema
 Velikost datoteke:  79.92 KB
 Pogledana:  99 krat

Klima_Ford95.JPG


Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
SimonS
Član
Član



Pridružen-a: Čet 01 Jul 2004 11:18
Prispevkov: 4769
Aktiv.: 20.13
Kraj: Kobarid

PrispevekObjavljeno: Pon Mar 21, 2005 7:27 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Frenki
Novejse (verjetno tudi starejse) klimatske naprave imajo temperaturni senzor in v primeru, ce je zunanja temperatura nizka klima ne zazene, ker mi v drugacnem primeru nastal led na hladilniku (menda).
Sedaj sem pogledal shemo za opel, ampak ta ocitno tega senzorja (kot moj seat) nima.

_________________
Lep dan
Simon
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
sailor
Član
Član



Pridružen-a: Sre 26 Nov 2003 21:38
Prispevkov: 698
Aktiv.: 2.95
Kraj: Ljubljana-Moste

PrispevekObjavljeno: Pon Mar 21, 2005 9:32 pm    Naslov sporočila:  sensor temperarure Opel Odgovori s citatom

Hi Simon,

Moja Opel Corsa 1.2 16v model Elegance 2001
na prikazovalniku stalno kaze zunanjo temperaturo,
ne pa tudi notranjo temparaturo v kabini ...

Nikoli pa nisem poskusil prizgati klime
pri zunanji temperaturi nizji od 10 stopinj.

gl, DD+
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 20.99
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Pon Mar 21, 2005 10:49 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

SimonS, avtomatika klima naprav v avtomobilih je že kar nekaj let precej dovršena. Ko sem gledal v načrtih kakšne senzorje imam za klimo v avtu sem samo takole gledal Shocked . Našel sem npr. senzor moči sončnega sevanja, senzor jakosti zunanje svetlobe (posebej za klimo, ne za osvetlitev armature), analogni senzorji plina, senzor prašnosti zraka pred vozilom, tri termo senzorje za vstopne in izstopne temperature zraka okrog evaporatorja, motor z loputo za odtajevanje evaporatorja .... pa še kaj.

Kompresor klime pa se mora vključevat tudi pod lediščem, ker če vključiš notranjo cirkulacijo, kjer je v kabini topel vlažen zrak se mora za efekt sušenja vlaga "prijemat" na evaporatorju, ki je v kabini in ga zato zunanji mraz ne more dovolj shladiti.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
frenki
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Ned 23 Feb 2003 21:26
Prispevkov: 6732
Aktiv.: 28.41
Kraj: Ljubljana (JN76GB)

PrispevekObjavljeno: Tor Mar 22, 2005 7:34 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Iztok hvala za sliko in opise. Možnost se zdi logična, čeprav bom več vedel, ko bom našel omenjeni rele in ostalo.

Lp, Frenki
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 20.99
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Sre Mar 23, 2005 4:52 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Da ne boš predolgo iskal ... škatla z varovalkami in releji za klimo se nahaja v motornem prostoru na levem blatniku. Rele K256 pa je modre barve. Glej skico.


Rele_klime_K256.JPG
 Opis:
Pozicija releja K256
 Velikost datoteke:  23.6 KB
 Pogledana:  31 krat

Rele_klime_K256.JPG


Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Jani
Član
Član



Pridružen-a: Ned 14 Dec 2003 22:48
Prispevkov: 469
Aktiv.: 1.98
Kraj: Bela krajina

PrispevekObjavljeno: Ned Avg 03, 2008 1:43 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Da ne odpiram nove teme...

Zanima me kakšen tlak mora biti v klima napravi na sesalni in tlačni strani, ter kakšne so še dovoljene meje. Gre pa za avtomobil citroen saxo letnik 98 z ročno klimo.

Hvala in LP, Jani
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Jani
Član
Član



Pridružen-a: Ned 14 Dec 2003 22:48
Prispevkov: 469
Aktiv.: 1.98
Kraj: Bela krajina

PrispevekObjavljeno: Pon Avg 04, 2008 9:56 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kaj res nima nobeden autodate? Sad
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
cero
Član
Član



Pridružen-a: Čet 31 Jul 2003 17:37
Prispevkov: 1179
Aktiv.: 4.98
Kraj: vipava

PrispevekObjavljeno: Tor Avg 05, 2008 11:42 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Da tudi jaz ne odpiram nove teme;
Sodelavec ima probleme s kompresorjem klima naprave v renault scenicu.Ko vklopi klimo se sliši nekakšno tolčene in ropotanje drugače pa ne.Zanima pa ga če je avto vozen z izključeno klimo.Na servisu se namreč niso kaj preveč izjasnili glede tega.
Hvala za odgovore.

LP cero
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
Stran 1 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 494 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group