 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
ATILA Član

Pridružen-a: Tor 14 Okt 2008 10:44 Prispevkov: 13 Aktiv.: 0.06 Kraj: RADENCI
|
Objavljeno: Ned Nov 16, 2008 2:05 pm Naslov sporočila: Vezava releja za predgretje Volvota |
|
|
Fantje pozdravljeni !
To je moj prvi kontakt z vami (prebiral sem že kar nekaj časa), in že imam vprašanje.
Na dizlu Volvo Penta 75 KM ( osnova je Peogeot-Indenor, štirje cilindri ), sem priklapljal predgretje, po shemi. Sedaj sta dve možnosti. Ali shema ni za ta tip motorja, ali pa sem jaz kaj spregledal. Na koncu, pri zadnji žarilni svečki sem kontakt, kateri jih povezuje, spojil z maso (tako v navodilih). Pri vklopu predgretja, se je kontrolna špirala razbelila in hops, kontakta več ni bilo. Pregorela špirala.
Kaj sem naredil narobe. Shema in opis je namreč v angl. jeziku, ta pa mi ne leži (strokovni izrazi). Sem napačno vezal rele, ali pa sploh ni bil vezan?
Ker vem , po prebiranju foruma, da se spoznate na marsikaj, ne bo ZA VAS to pretrd oreh.
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
s55m Član


Pridružen-a: Sob 06 Jan 2007 17:07 Prispevkov: 2696 Aktiv.: 12.01 Kraj: Plovdiv-Bolgarija
|
Objavljeno: Ned Nov 16, 2008 8:42 pm Naslov sporočila: |
|
|
Atila, a bi pripel (skeniral) shemo, po kateri si vezal? Načeloma gre + vod na vse predgrelne svečke v paraleli, negativni pol pa vsaka svečka dobi preko svojega ohišja.
Ne vem zakaj bi zadnjo vezal na maso????
Nekako tako naj bi bilo, kot je narisano tukaj. _________________ Physics sucks! It always works against "great" ideas!  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ATILA Član

Pridružen-a: Tor 14 Okt 2008 10:44 Prispevkov: 13 Aktiv.: 0.06 Kraj: RADENCI
|
Objavljeno: Ned Nov 16, 2008 9:57 pm Naslov sporočila: |
|
|
Adi hvala.
Nekako se malo znajdem. Maš pa prav, ker je čisto logično, da pri meni ž. svečke ne potrebujejo minusa, ker je v ohišju. Saj sprva je predgretje delalo, ampak se mi je zdelo zelo počasi, rabilo je dolgo. Pa sem pač vezal drugače in je šlo v maloro. Načrte imam na parceli kjer si rihtam ta motor za v barko.
Shemo pripnem jutri, ko pridem domov.
Pa še na hitro eno vprašanje. Kot že rečeno, mi je pregorela kontrolna žarilna spirala, pa sem naredil iz bakrene žice enake debeline drugo. Je to v redu, ali so drugi problemi ( v materialu) ? In ali je za predgretje potreben rele (imam delavnega z označbami 30 = plus, potem 85,86,87. Pomen številk mi je znan) Ah ja - 30 Amperski.
Zaenkrat hvala in
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.93 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Ned Nov 16, 2008 10:04 pm Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
Pa še na hitro eno vprašanje. Kot že rečeno, mi je pregorela kontrolna žarilna spirala, pa sem naredil iz bakrene žice enake debeline drugo. Je to v redu, ali so drugi problemi ( v materialu) ? |
Ne bo dobro. Navadni baker bo povzročil kratek stik. Grelna žica je narejena iz uporovnega materala katerega upornost je večja od 0.2 /m (nikrom, kromel, cekas...) _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ATILA Član

Pridružen-a: Tor 14 Okt 2008 10:44 Prispevkov: 13 Aktiv.: 0.06 Kraj: RADENCI
|
Objavljeno: Ned Nov 16, 2008 11:21 pm Naslov sporočila: |
|
|
Torej v nabavo .
Hvala za opozorilo.
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.99 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Ned Nov 16, 2008 11:27 pm Naslov sporočila: |
|
|
Nekatere svečke imajo maso posebej in ne na ohišje. To je velikokrat pri motorjih, ki imajo še nekaj minut "podaljšano" ogrevanje, ko motor že vžge in deluje.
Pri takih motorjih je pol svečk z maso na ohišju, ostala polovica pa z ločeno maso - imajo 2 priključka. To pa zato, ker jih v takem sistemu dodaten rele takoj po vžigu motorja preklopi v zaporedno vezavo. In če niso res vse enake moči bo pri zaporedni vezavi šibkejša kmalu spustila dim ... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lado Član


Pridružen-a: Pon 09 Feb 2004 13:22 Prispevkov: 1004 Aktiv.: 4.24 Kraj: Trbovlje
|
Objavljeno: Pon Nov 17, 2008 10:50 am Naslov sporočila: |
|
|
V glavnem se sedaj uporablja paralelna vezava vseh žarilnih svečk,pri starejšem sistemu pa so bile vezane zaporedno (ravno tako z kontrolno spiralo, po kateri si videl kdaj so dovolj razžarjene.ta sistem sem videl pri starejših mercedesih.Upam samo da nisi pomešal obeh sistemov (v serijo s kontrolno spiralo bi dal paralelne svečke) poglej na žarilno svečko za kolikšno napetost je...in ti bo bolj jasno.
lp
lado |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ATILA Član

Pridružen-a: Tor 14 Okt 2008 10:44 Prispevkov: 13 Aktiv.: 0.06 Kraj: RADENCI
|
Objavljeno: Pon Nov 17, 2008 12:29 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pozdravljen Lado.
Vse je možno. Tudi to, da sem pomešal načine priklaplanja.
Sedaj je zaporedna vezava (original), torej so ž. svečke povezane ena z drugo, z bakrenim trakom. Sem pa na nemškem forumu prebral, da je paralelna vezava boljša, ker; je hitrejša in če je v okvari katera od ž. svečk, naj to ne bi vplivalo na druge.
Pri zaporedni vezavi pa , če recimo crkne druga, sta tudi tretja in četrta neuporabne, ker nimata toka, kateri je prekinjen na drugi svečki.
Nisem pa nikjer zasledil načina predelave iz zaporedne v paralelno vezavo. Gre sploh to, se lahko predela z obstoječimi svečkami, ali so potrebne , svečke druge vrste? Predgretje se aktivira z ključem za štart. Daš kontakt, zagorijo kontrolke, ga obrneš še malo, je že odpor povratne vzmeti(tu je že na predgretju, za katero sem komaj danes na tujem forumu, zasledil, da moraš držat na predgretju 50 sekund), potem pa ga porineš, tako da se poglobi in še bolj obrneš da štarta.
Torej vprašanje; Se da predelat brez večjih komplikacij ?
Hvala zaenkrat in
LP
ps; motor je letnik 80 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jjakob Član

Pridružen-a: Pet 19 Nov 2004 14:12 Prispevkov: 1348 Aktiv.: 5.69
|
Objavljeno: Pon Nov 17, 2008 5:45 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ena žica, ki gre na vse svečke hkrati = vzporedna vezava
Ena svečka je povezana z drugo, vendar samo z eno = zaporedna vezava
Glede na tvoj opis imaš že vzporedno vezavo, vendar v tem primeru kontrolne svečke ne potrebuješ. Verjetno ti je tudi zato pregorela, ker je čez njo tekel prevelik tok. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lado Član


Pridružen-a: Pon 09 Feb 2004 13:22 Prispevkov: 1004 Aktiv.: 4.24 Kraj: Trbovlje
|
Objavljeno: Tor Nov 18, 2008 10:21 am Naslov sporočila: |
|
|
Kot sem že dejal-poglej na svečke za kakšno napetost so narejene
zaporedna vezava na eni svečki 2Vx4+kontrolna spirala +padec na kablih
vzporedna vezavavse enako napetost 12v-padec na kablih
Ravno zaradi te slabosti pri zaporedni vezavi da če ti pregori ena ne dela nobena je dodana kontrolna spirala, je pa tudi res da so te svečke zelo trpežne (notri je precej debelejša grelna spirala od svečk za paralelno vezavo..
Drugače pa te svečke ne crkajo ravno da bi zaradi tega delal probleme
večji problem so kontakti ker skoznje teče velik tok in v slani atmosferi rado korodira in posledično...
lp
lado |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ATILA Član

Pridružen-a: Tor 14 Okt 2008 10:44 Prispevkov: 13 Aktiv.: 0.06 Kraj: RADENCI
|
Objavljeno: Tor Nov 18, 2008 4:08 pm Naslov sporočila: |
|
|
Fantje hvala za odgovore !
Sem bil v nabavi, dobil novo spiralo, si nabavil nekaj drobnarij in multimeter. Sedaj pa v akcijo. Če preživim eksplozijo akuja , se javim in poročam.
Zaenkrat hvala.
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 494 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|