www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Vezava releja za predgretje Volvota

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
ATILA
Član
Član



Pridružen-a: Tor 14 Okt 2008 10:44
Prispevkov: 13
Aktiv.: 0.06
Kraj: RADENCI

PrispevekObjavljeno: Ned Nov 16, 2008 2:05 pm    Naslov sporočila:  Vezava releja za predgretje Volvota Odgovori s citatom

Fantje pozdravljeni !
To je moj prvi kontakt z vami (prebiral sem že kar nekaj časa), in že imam vprašanje.
Na dizlu Volvo Penta 75 KM ( osnova je Peogeot-Indenor, štirje cilindri ), sem priklapljal predgretje, po shemi. Sedaj sta dve možnosti. Ali shema ni za ta tip motorja, ali pa sem jaz kaj spregledal. Na koncu, pri zadnji žarilni svečki sem kontakt, kateri jih povezuje, spojil z maso (tako v navodilih). Pri vklopu predgretja, se je kontrolna špirala razbelila in hops, kontakta več ni bilo. Pregorela špirala.
Kaj sem naredil narobe. Shema in opis je namreč v angl. jeziku, ta pa mi ne leži (strokovni izrazi). Sem napačno vezal rele, ali pa sploh ni bil vezan?
Ker vem , po prebiranju foruma, da se spoznate na marsikaj, ne bo ZA VAS to pretrd oreh.
LP
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo MSN Messenger - naslov
s55m
Član
Član



Pridružen-a: Sob 06 Jan 2007 17:07
Prispevkov: 2696
Aktiv.: 12.01
Kraj: Plovdiv-Bolgarija

PrispevekObjavljeno: Ned Nov 16, 2008 8:42 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Atila, a bi pripel (skeniral) shemo, po kateri si vezal? Načeloma gre + vod na vse predgrelne svečke v paraleli, negativni pol pa vsaka svečka dobi preko svojega ohišja.
Ne vem zakaj bi zadnjo vezal na maso????
Nekako tako naj bi bilo, kot je narisano tukaj.

_________________
Physics sucks! It always works against "great" ideas! Smile
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ATILA
Član
Član



Pridružen-a: Tor 14 Okt 2008 10:44
Prispevkov: 13
Aktiv.: 0.06
Kraj: RADENCI

PrispevekObjavljeno: Ned Nov 16, 2008 9:57 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Adi hvala.
Nekako se malo znajdem. Maš pa prav, ker je čisto logično, da pri meni ž. svečke ne potrebujejo minusa, ker je v ohišju. Saj sprva je predgretje delalo, ampak se mi je zdelo zelo počasi, rabilo je dolgo. Pa sem pač vezal drugače in je šlo v maloro. Načrte imam na parceli kjer si rihtam ta motor za v barko.
Shemo pripnem jutri, ko pridem domov.
Pa še na hitro eno vprašanje. Kot že rečeno, mi je pregorela kontrolna žarilna spirala, pa sem naredil iz bakrene žice enake debeline drugo. Je to v redu, ali so drugi problemi ( v materialu) ? In ali je za predgretje potreben rele (imam delavnega z označbami 30 = plus, potem 85,86,87. Pomen številk mi je znan) Ah ja - 30 Amperski.
Zaenkrat hvala in
LP
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo MSN Messenger - naslov
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14673
Aktiv.: 61.93
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Ned Nov 16, 2008 10:04 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Citiram:
Pa še na hitro eno vprašanje. Kot že rečeno, mi je pregorela kontrolna žarilna spirala, pa sem naredil iz bakrene žice enake debeline drugo. Je to v redu, ali so drugi problemi ( v materialu) ?


Ne bo dobro. Navadni baker bo povzročil kratek stik. Grelna žica je narejena iz uporovnega materala katerega upornost je večja od 0.2 Omega /m (nikrom, kromel, cekas...)

_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ATILA
Član
Član



Pridružen-a: Tor 14 Okt 2008 10:44
Prispevkov: 13
Aktiv.: 0.06
Kraj: RADENCI

PrispevekObjavljeno: Ned Nov 16, 2008 11:21 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Torej v nabavo .
Hvala za opozorilo.
LP
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo MSN Messenger - naslov
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 20.99
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Ned Nov 16, 2008 11:27 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Nekatere svečke imajo maso posebej in ne na ohišje. To je velikokrat pri motorjih, ki imajo še nekaj minut "podaljšano" ogrevanje, ko motor že vžge in deluje.
Pri takih motorjih je pol svečk z maso na ohišju, ostala polovica pa z ločeno maso - imajo 2 priključka. To pa zato, ker jih v takem sistemu dodaten rele takoj po vžigu motorja preklopi v zaporedno vezavo. In če niso res vse enake moči bo pri zaporedni vezavi šibkejša kmalu spustila dim ...
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
lado
Član
Član



Pridružen-a: Pon 09 Feb 2004 13:22
Prispevkov: 1004
Aktiv.: 4.24
Kraj: Trbovlje

PrispevekObjavljeno: Pon Nov 17, 2008 10:50 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

V glavnem se sedaj uporablja paralelna vezava vseh žarilnih svečk,pri starejšem sistemu pa so bile vezane zaporedno (ravno tako z kontrolno spiralo, po kateri si videl kdaj so dovolj razžarjene.ta sistem sem videl pri starejših mercedesih.Upam samo da nisi pomešal obeh sistemov (v serijo s kontrolno spiralo bi dal paralelne svečke) poglej na žarilno svečko za kolikšno napetost je...in ti bo bolj jasno.

lp

lado
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ATILA
Član
Član



Pridružen-a: Tor 14 Okt 2008 10:44
Prispevkov: 13
Aktiv.: 0.06
Kraj: RADENCI

PrispevekObjavljeno: Pon Nov 17, 2008 12:29 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pozdravljen Lado.
Vse je možno. Tudi to, da sem pomešal načine priklaplanja.
Sedaj je zaporedna vezava (original), torej so ž. svečke povezane ena z drugo, z bakrenim trakom. Sem pa na nemškem forumu prebral, da je paralelna vezava boljša, ker; je hitrejša in če je v okvari katera od ž. svečk, naj to ne bi vplivalo na druge.
Pri zaporedni vezavi pa , če recimo crkne druga, sta tudi tretja in četrta neuporabne, ker nimata toka, kateri je prekinjen na drugi svečki.
Nisem pa nikjer zasledil načina predelave iz zaporedne v paralelno vezavo. Gre sploh to, se lahko predela z obstoječimi svečkami, ali so potrebne , svečke druge vrste? Predgretje se aktivira z ključem za štart. Daš kontakt, zagorijo kontrolke, ga obrneš še malo, je že odpor povratne vzmeti(tu je že na predgretju, za katero sem komaj danes na tujem forumu, zasledil, da moraš držat na predgretju 50 sekund), potem pa ga porineš, tako da se poglobi in še bolj obrneš da štarta.
Torej vprašanje; Se da predelat brez večjih komplikacij ?
Hvala zaenkrat in
LP
ps; motor je letnik 80
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo MSN Messenger - naslov
jjakob
Član
Član



Pridružen-a: Pet 19 Nov 2004 14:12
Prispevkov: 1348
Aktiv.: 5.69

PrispevekObjavljeno: Pon Nov 17, 2008 5:45 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ena žica, ki gre na vse svečke hkrati = vzporedna vezava
Ena svečka je povezana z drugo, vendar samo z eno = zaporedna vezava

Glede na tvoj opis imaš že vzporedno vezavo, vendar v tem primeru kontrolne svečke ne potrebuješ. Verjetno ti je tudi zato pregorela, ker je čez njo tekel prevelik tok.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo MSN Messenger - naslov
lado
Član
Član



Pridružen-a: Pon 09 Feb 2004 13:22
Prispevkov: 1004
Aktiv.: 4.24
Kraj: Trbovlje

PrispevekObjavljeno: Tor Nov 18, 2008 10:21 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kot sem že dejal-poglej na svečke za kakšno napetost so narejene
zaporedna vezava na eni svečki 2Vx4+kontrolna spirala +padec na kablih
vzporedna vezavavse enako napetost 12v-padec na kablih
Ravno zaradi te slabosti pri zaporedni vezavi da če ti pregori ena ne dela nobena je dodana kontrolna spirala, je pa tudi res da so te svečke zelo trpežne (notri je precej debelejša grelna spirala od svečk za paralelno vezavo..
Drugače pa te svečke ne crkajo ravno da bi zaradi tega delal probleme
večji problem so kontakti ker skoznje teče velik tok in v slani atmosferi rado korodira in posledično...
lp

lado
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ATILA
Član
Član



Pridružen-a: Tor 14 Okt 2008 10:44
Prispevkov: 13
Aktiv.: 0.06
Kraj: RADENCI

PrispevekObjavljeno: Tor Nov 18, 2008 4:08 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Fantje hvala za odgovore !
Sem bil v nabavi, dobil novo spiralo, si nabavil nekaj drobnarij in multimeter. Sedaj pa v akcijo. Če preživim eksplozijo akuja Laughing , se javim in poročam.
Zaenkrat hvala.
LP
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo MSN Messenger - naslov
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 494 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group