 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.87 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Sre Mar 25, 2009 8:17 am Naslov sporočila: Kontrola pregorele žarnice-avto |
|
|
Pozdravljeni
Lahko kdo izmeri oziroma naredi poizkus kakšne vrednosti (upornost in moč) upor še zadostuje, da sistem javljanja pregorele žarnice še ni aktiven? Za smernike ni potrebno, moral bi vedeti za ostale signalne žarnice.
Ali pa, če kdo ve. Iskal sem po netu in nič uporabnega našel.
Hvala _________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MarkoM Član

Pridružen-a: Tor 12 Sep 2006 15:29 Prispevkov: 2825 Aktiv.: 12.36 Kraj: Lovrenc na P.
|
Objavljeno: Sre Mar 25, 2009 9:01 am Naslov sporočila: |
|
|
Ne vem za kakšen avto se gre, ampak ne bi to šlo z OBD vmesnikom in ustreznim programom izključiti? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.87 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Sre Mar 25, 2009 10:53 am Naslov sporočila: |
|
|
Da, seveda, ampak to zame trenutno ni pomembno. Torej vprašanje je še vedno odprto.
Meni zadostuje 1kR upor vzporedno k LED žarnici, da LED žarnice ne brlijo v izklopljenem stanju. Moral bi le vedeti, če je takšna vrednost upora zadostna za sistem javljanja. V svojem avtu nimam takega sistema. _________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.91 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Sre Mar 25, 2009 12:18 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ena iz med variant je meritev toka. Vzameš reed rele ter na njega naviješ ustrezno število ovojev vodnika žarnice. Na tak način je kontrola izvedena v nekaterih avtomatih za utripalke pri tovornjakih. _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
1OVER0 Član

Pridružen-a: Sob 01 Dec 2007 14:06 Prispevkov: 254 Aktiv.: 1.19 Kraj: Slovenj Gradec
|
Objavljeno: Sre Mar 25, 2009 8:03 pm Naslov sporočila: |
|
|
Silvo je napisal/a: |
Ena iz med variant je meritev toka. Vzameš reed rele ter na njega naviješ ustrezno število ovojev vodnika žarnice. Na tak način je kontrola izvedena v nekaterih avtomatih za utripalke pri tovornjakih. |
Lahko pa enostavno nadgradiš Silvotov sistem.
Žico za eno luč naviješ okrog reed releja. Žico za drugo luč pa naviješ v kontra smer (bifilarno). Ker sta žarnici enake moči in, ko gorita obe je reed odprt. Če pa ena pregoti potem tok več ne teče v eni veji in reed se aktivira in vklopi kontrolko.
S tem lahko recimo ščitiš obe prednji luči (naviješ žico od mase pa imaš za dolgo in kratko luč). Za ostale žarnice pa ponoviš zgoraj opisano.
Seveda svar ne dela če obe žarnici pregorita hkrati, ampak verjetnost tega je skoraj nična. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
robert Član


Pridružen-a: Sob 29 Maj 2004 21:48 Prispevkov: 1905 Aktiv.: 8.04 Kraj: Tolmin
|
Objavljeno: Sre Mar 25, 2009 9:45 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ravno to z Reed releji in kontra ovoji sem imel pred "davnimi" leti na Alfici in je delovalo najbolj zanesljivo.  _________________ LP Robert |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.87 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Pet Mar 27, 2009 12:08 am Naslov sporočila: |
|
|
Hvala za napisane predloge o rešitvi za izdelavo sistema kontrole pregorelih žarnic
Ampak moje vprašanje se ni sklicevalo na to, mogoče sem dvoumno napisal. Moral bi vedeti vrenost upora, ki je še dovolj veliko breme, da rač. v avtu še ne zazna, da je žarnica pregorela.
Verjetno ima kdo tak sistem v avtu in bi lahko malo eksperimentiral z različnimi vrednostmi.
Dovolj je, da ugotovi, če je dovolj upor 1/4W. Najmanjša vrednost takega pri avto napetosti bi bila lahko med 820-1000R, torej kdor ima naj poskusi namesto žarnice priklopiti upo 1kR npr. na luč za tablico ali pa pozicijske zadnje. _________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sebaveh Član


Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51 Prispevkov: 1671 Aktiv.: 7.88 Kraj: Slovenska Bistrica
|
Objavljeno: Pet Mar 27, 2009 12:24 am Naslov sporočila: |
|
|
To bo pa zagotovo za vsako znamko, model in letnik drugačno. Nevem če si že kje zapisal za kateri avto gre? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.99 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Pet Mar 27, 2009 12:39 am Naslov sporočila: |
|
|
ElGrigon je napisal/a: |
...
Verjetno ima kdo tak sistem v avtu in bi lahko malo eksperimentiral z različnimi vrednostmi.
Dovolj je, da ugotovi, če je dovolj upor 1/4W. Najmanjša vrednost takega pri avto napetosti bi bila lahko med 820-1000R, torej kdor ima naj poskusi namesto žarnice priklopiti upo 1kR npr. na luč za tablico ali pa pozicijske zadnje. |
A se ti mal hecaš?
Tole je modul iz mojega avta, ki vključuje in nadzira skoraj vsako žarnico posebej. Sposoben je ločiti med 3 in 5W žarnico za osvetlitev tablice ... ali pa kaže napako H7/55W žarnice, ki sem jo nadomestil z balastom od xenona, ki ima namesto predvidenih 5A "samo" 4,2A porabe ...
Kje naj začnem z eksperimenti ...  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.87 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Pet Mar 27, 2009 1:20 am Naslov sporočila: |
|
|
Stvar ni tako preprosta ne. Sem pa bral, da nekateri avti niso tako občutljivi na menjavo žarnice z manjšo.
Problem pri LED je, ker niso čisti ohmski porabnik in upor zna rešiti marsikaj. Npr. pri mojem LED žarnice rahlo brlijo brez upora 1kR, ko sem ga dodal na vse žarnice pa so lepo ugasnjene. Edino v zadnjih stop lučeh sem pustil, da rahlo svetijo in je sedaj videti kot, da bi imel še dve dodatni pozicijski.
Žarnice rahlo brlijo zaradi vgrajenega sistema (neka osnovna verzija), le da ta ni v celoti vgrajen - DOMNEVAM.
Iztok: takšen modul pa je že malo preveč za nadzor žarnic. Kaj se ti zgodi, ko nastanejo slabi kontakti, itd. _________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.99 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Pet Mar 27, 2009 1:30 am Naslov sporočila: |
|
|
Takšni moduli so v uporabi že 10 let. Kljub temu, da se z avtoelektroniko te znamke avtov kar precej ukvarjam še nisem zasledil niti enega primera odpovedi takšnega modula. Pa naj si gre za MOSFETe ali kaj drugega.
Pa še to: pri tem modulu je možno softwersko sprogramirat območje tokovnega nadzora vsake žarnice posebej.
Po drugi strani pa pri teh avtih skoraj serijsko odpovedujejo PWM moduli za regulacijo ventilatorja v kabini. Pri njih pa se MOSFETa sčasoma nekako odmakneta od hladilnega telesa in pri trajni porabi motorja do 35A kaj kmalu scvreta. Popravilo pa zaradi araldita in oblike ohišja ni možno pa če  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 496 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|