 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
mipax Član

Pridružen-a: Tor 07 Jun 2005 22:35 Prispevkov: 102 Aktiv.: 0.43 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Sep 27, 2005 3:42 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kja če bi pa uporabil kakšen kolesarski računalnik, ki ima že vse narejeno in meri razdaljo kot hitrost.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 21.00 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Tor Sep 27, 2005 4:52 pm Naslov sporočila: |
|
|
Za traktor bi rabil kar precej več impulzov na obrat kot pa samo 8. Za primerjavo: pri avtu, ki ima precej manjše kolo in dosega dosti večje hitrosti, imam 96 impulzov na obrat, kar po grobem izračunu znese impulz na vsaka 2cm premika vozila.
Zobato kolo ob katerem je hallova sonda pa izgleda takole:
Z enakim zobatim kolesom pri traktorju na velikem kolesu bi prišlo cca. 1 impulz na 10 cm.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
janez03 Član


Pridružen-a: Čet 02 Sep 2004 9:43 Prispevkov: 143 Aktiv.: 0.60 Kraj: tržič
|
Objavljeno: Tor Sep 27, 2005 7:43 pm Naslov sporočila: |
|
|
Prednje kolo je pri meni premera 1m -> obseg je torej 3,14 m.
Za 1 vrtljaj kolesa rabim 9 vrtljajev kardanske gredi. Na gredi bo 8 magnetkov.
Torej za 314 cm poti dobim 9x8=72 impulzov oz 1 imp. na vsakih 314/72=4,36 cm.
Tudi če se premikam s samo 1 km/h = 27,7 cm/sek dobim 27,7/4,36=6,3 impulzov na sekundo.
Za moje potrebe več kot dovolj - torej za merjenje hitrosti. Nameravam dodati še alarm ob neizključeni ročni zavori, ker se mi kar prevečkrat zgodi da jo pozabim popustiti posebej v nizkih prestavah. Pravzaprav je bil ta alarm prva stvar ki sem jo hotel narediti, potem se mi je posvetilo da lahko dodam tudi brzinomer.
Pri avtomobilu impulzi halove sonde služijo ne samo za merjenje hitrosti ampak tudi za delovanje ABS ESR in drugih elektronskih pomagal.
L.p.; Janez
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber Član


Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20 Prispevkov: 2279 Aktiv.: 9.62 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Tor Sep 27, 2005 8:54 pm Naslov sporočila: |
|
|
Poskusil sem na hitro z enim hall senzorjem iz ventilatorčka, in reagira na dovolj močan magnet na 2cm razdalje. Ta hall senzor je AH276 in sem dadal v priponki njegov data sheet.
Senzor ima sicer 2 izhoda, kar pa niti ni pomembno, uporabimo pač enega.
Ker je njegova histereza preko ničle, se senzor vklopi ko se magnet približa z ene strani in ostane vklopljen ko se magnet umakne. za izklop senzorja se mora magnetno polje obrniti, oziroma magnet približati z druge strani. To je zato, ker je histereza preko ničle in ker je to latch zadeva, ker je namenjeno za motorčke brez krtač. No, da je ta senzor uporaben za detekcijo krožnega gibanja ga je potrebno montirati temu primerno in to je z bokom k magnetu, tako da magnet potuje mimo njega vedno v isti smeri mimo senzorjevega boka. Tako bi magnet vklopil senzor ko se mu približuje in izklopil ko se mu oddaljuje in obratno, odvisno v katero smer se vrti kolo, pa še dva izhoda sta, tako da bi se dalo marsikaj kombinirat, še smer vrtenja bi se dala izluščiti iz dveh signalov.
Malo za šalo malo zares ali malo za igro, razdrite en zariban ventilatorček iz PC in poiščite senzor in ga povežite v testno vezavo in se malo poigrajte z magnetom, dobro naštudirajte data sheet in to je to. Na koncu sledi izdelava senzorja, oziroma vgradnja mini senzorčka v bolj robustno ohišje.
Opis: |
|
 Download |
Ime datoteke: |
AH276.pdf |
Velikost datoteke: |
211.74 KB |
Downloadano: |
29 krat |
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
LoLek Član

Pridružen-a: Sre 25 Feb 2004 12:46 Prispevkov: 343 Aktiv.: 1.45
|
Objavljeno: Tor Sep 27, 2005 10:53 pm Naslov sporočila: |
|
|
Silvo je napisal/a: |
Tole na kardanski gredi stroja je prava rešitev. Nerodno je edino, v koliko imaš na stroju tak priključek, ki potrebuje pogon direkno brez menjalnika.  |
Tukaj je mišljen kardanski pogon za prva kolesa. Ta se vedno vrti, ob izklopljenem in vklopljenem prvem pogonu. Pa še ni problema zaradi diferenčnih hitrosti koles pri obračanju.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
tibi Član

Pridružen-a: Tor 16 Dec 2003 11:08 Prispevkov: 253 Aktiv.: 1.07 Kraj: bukovje
|
Objavljeno: Čet Sep 29, 2005 6:04 am Naslov sporočila: |
|
|
LoLek je napisal/a: |
Silvo je napisal/a: |
Tole na kardanski gredi stroja je prava rešitev. Nerodno je edino, v koliko imaš na stroju tak priključek, ki potrebuje pogon direkno brez menjalnika.  |
Tukaj je mišljen kardanski pogon za prva kolesa. Ta se vedno vrti, ob izklopljenem in vklopljenem prvem pogonu. Pa še ni problema zaradi diferenčnih hitrosti koles pri obračanju. |
Mislim da res ni potrebno komplicirati v nedogled. Senzor namešcen na omenjeno karansko gred za prvi pogon daje res zadovoljivo natančnost. Pri izklopljenem pogonu izloči napako zdrsa, če pa je pogon vklopjen tedaj zdrsavajo vsa kolesa in natančnejša meritev sploh ni mogoča.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 493 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|