www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Merjenje vrtljajev kolesa pri traktorju!
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
mipax
Član
Član



Pridružen-a: Tor 07 Jun 2005 22:35
Prispevkov: 102
Aktiv.: 0.43
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Tor Sep 27, 2005 3:42 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kja če bi pa uporabil kakšen kolesarski računalnik, ki ima že vse narejeno in meri razdaljo kot hitrost.
Very Happy
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 21.00
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Tor Sep 27, 2005 4:52 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Za traktor bi rabil kar precej več impulzov na obrat kot pa samo 8. Za primerjavo: pri avtu, ki ima precej manjše kolo in dosega dosti večje hitrosti, imam 96 impulzov na obrat, kar po grobem izračunu znese impulz na vsaka 2cm premika vozila.

Zobato kolo ob katerem je hallova sonda pa izgleda takole:



Z enakim zobatim kolesom pri traktorju na velikem kolesu bi prišlo cca. 1 impulz na 10 cm.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
janez03
Član
Član



Pridružen-a: Čet 02 Sep 2004 9:43
Prispevkov: 143
Aktiv.: 0.60
Kraj: tržič

PrispevekObjavljeno: Tor Sep 27, 2005 7:43 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Prednje kolo je pri meni premera 1m -> obseg je torej 3,14 m.
Za 1 vrtljaj kolesa rabim 9 vrtljajev kardanske gredi. Na gredi bo 8 magnetkov.
Torej za 314 cm poti dobim 9x8=72 impulzov oz 1 imp. na vsakih 314/72=4,36 cm.
Tudi če se premikam s samo 1 km/h = 27,7 cm/sek dobim 27,7/4,36=6,3 impulzov na sekundo.
Za moje potrebe več kot dovolj - torej za merjenje hitrosti. Nameravam dodati še alarm ob neizključeni ročni zavori, ker se mi kar prevečkrat zgodi da jo pozabim popustiti posebej v nizkih prestavah. Pravzaprav je bil ta alarm prva stvar ki sem jo hotel narediti, potem se mi je posvetilo da lahko dodam tudi brzinomer.

Pri avtomobilu impulzi halove sonde služijo ne samo za merjenje hitrosti ampak tudi za delovanje ABS ESR in drugih elektronskih pomagal.

L.p.; Janez
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
Član
Član



Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20
Prispevkov: 2279
Aktiv.: 9.62
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Tor Sep 27, 2005 8:54 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Poskusil sem na hitro z enim hall senzorjem iz ventilatorčka, in reagira na dovolj močan magnet na 2cm razdalje. Ta hall senzor je AH276 in sem dadal v priponki njegov data sheet.
Senzor ima sicer 2 izhoda, kar pa niti ni pomembno, uporabimo pač enega.
Ker je njegova histereza preko ničle, se senzor vklopi ko se magnet približa z ene strani in ostane vklopljen ko se magnet umakne. za izklop senzorja se mora magnetno polje obrniti, oziroma magnet približati z druge strani. To je zato, ker je histereza preko ničle in ker je to latch zadeva, ker je namenjeno za motorčke brez krtač. No, da je ta senzor uporaben za detekcijo krožnega gibanja ga je potrebno montirati temu primerno in to je z bokom k magnetu, tako da magnet potuje mimo njega vedno v isti smeri mimo senzorjevega boka. Tako bi magnet vklopil senzor ko se mu približuje in izklopil ko se mu oddaljuje in obratno, odvisno v katero smer se vrti kolo, pa še dva izhoda sta, tako da bi se dalo marsikaj kombinirat, še smer vrtenja bi se dala izluščiti iz dveh signalov.
Malo za šalo malo zares ali malo za igro, razdrite en zariban ventilatorček iz PC in poiščite senzor in ga povežite v testno vezavo in se malo poigrajte z magnetom, dobro naštudirajte data sheet in to je to. Na koncu sledi izdelava senzorja, oziroma vgradnja mini senzorčka v bolj robustno ohišje.



AH276.pdf
 Opis:

Download
 Ime datoteke:  AH276.pdf
 Velikost datoteke:  211.74 KB
 Downloadano:  29 krat

Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
LoLek
Član
Član



Pridružen-a: Sre 25 Feb 2004 12:46
Prispevkov: 343
Aktiv.: 1.45

PrispevekObjavljeno: Tor Sep 27, 2005 10:53 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Silvo je napisal/a:
Tole na kardanski gredi stroja je prava rešitev. Nerodno je edino, v koliko imaš na stroju tak priključek, ki potrebuje pogon direkno brez menjalnika. Sad


Tukaj je mišljen kardanski pogon za prva kolesa. Ta se vedno vrti, ob izklopljenem in vklopljenem prvem pogonu. Pa še ni problema zaradi diferenčnih hitrosti koles pri obračanju.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
tibi
Član
Član



Pridružen-a: Tor 16 Dec 2003 11:08
Prispevkov: 253
Aktiv.: 1.07
Kraj: bukovje

PrispevekObjavljeno: Čet Sep 29, 2005 6:04 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

LoLek je napisal/a:
Silvo je napisal/a:
Tole na kardanski gredi stroja je prava rešitev. Nerodno je edino, v koliko imaš na stroju tak priključek, ki potrebuje pogon direkno brez menjalnika. Sad


Tukaj je mišljen kardanski pogon za prva kolesa. Ta se vedno vrti, ob izklopljenem in vklopljenem prvem pogonu. Pa še ni problema zaradi diferenčnih hitrosti koles pri obračanju.


Mislim da res ni potrebno komplicirati v nedogled. Senzor namešcen na omenjeno karansko gred za prvi pogon daje res zadovoljivo natančnost. Pri izklopljenem pogonu izloči napako zdrsa, če pa je pogon vklopjen tedaj zdrsavajo vsa kolesa in natančnejša meritev sploh ni mogoča.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2
Stran 2 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 493 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group