 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Slowfly Član


Pridružen-a: Sre 18 Feb 2004 2:07 Prispevkov: 4082 Aktiv.: 17.19 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Jun 01, 2010 2:58 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ja in te celice se polnijo z Božjo štimo, kajne?
_________________ Še dobro, da bitje srca in dihanje nadzoruje vegetativno živčevje. V nasprotnem primeru nekateri ne bi preživeli niti 24 ur. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.94
|
Objavljeno: Tor Jun 01, 2010 3:25 pm Naslov sporočila: |
|
|
TECHNIC je napisal/a: |
Pyr0Beast je napisal/a: |
Tam pri ~1% ga pa komaj dohitijo baterije. |
Ne da bi hotel soliti pamet, ampak izkoristek baterij je krepko večji. Definiran kot (izhodna energija / vhodna energija) je pri litijevih celicah nad 99%. |
Izkoristek kondenzatorja je pa 99.9%. Pa je uporaben ? Ni.
Tam pri 1% izkoristka se energetska gostota celotnega postrojenja približa energetski gostoti el. mašine in li celic oz. jo te prekašajo. Že pri 5% pa ni šans.
Lej. Tesla roadster, navita tehnologija do kraja, s svojimi 50kWh celicami ima energije za vsega 5 litrov goriva. 5, ne 50, 5!
Za avto je to 10x več energije, pa četudi je koristna samo petina, je tega še vedno kar 2x več.
Tesla ima pa tam za 200L baterij, veš koliko je 200L goriva ?
Razmerje je tako 5 proti ... 200.
40x
40*20% = še vedno 8x več energije na kolesih pri 20% izkoristku kakor proti idealnemu! štromarju.
Šele pri 2.5% izkoristka bi bil bencinski tesla konkurenčen električnemu.
Hell, Za 2.5% pa gor zarineš 1MW jet, dammit, še raketni pogon je tukaj nekje.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
TECHNIC Član


Pridružen-a: Tor 31 Okt 2006 11:18 Prispevkov: 582 Aktiv.: 2.56 Kraj: Senovo
|
Objavljeno: Tor Jun 01, 2010 4:00 pm Naslov sporočila: |
|
|
Božja štima, kakopak.
Dejstvo pa je, da celoten sistem fizijske elektrarne v okolje odda veliko manj neposredno onesnaževalnih snovi kot pa izgorevanje fosilnih goriv. Še vedno so nuklearni odpadki in malo toplote bolje kot snovi, ki jo oddaja izgorevanje fosilnih goriv (da ne omenjam kakšnega iztekanja nafte zaradi nesreče).
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_oil_spills
Pyr0Beast: Pokaži mi avto na fosilno gorivo, ki se lahko z enako količine energijo pelje tako dolgo kot Tesla Roadster. Tudi če zraven nosiš 150 kg preveč, vsaj 80% energije ne spuščaš v zrak. Elektromotor je lažji kot motor na notranje izgorevanje.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
solomojster Član

Pridružen-a: Tor 18 Maj 2010 12:26 Prispevkov: 851 Aktiv.: 4.62 Kraj: NOVA GORICA
|
Objavljeno: Tor Jun 01, 2010 4:05 pm Naslov sporočila: |
|
|
Električni avtomobili so na začetku razvoja.Najprej mišljeni za mestni promet.Ni mestnega prostega teka.Naše avtomobile v dolino zavira motor z notranjim izgorevanjem.Koliko energije gre v nič (dajte v lerlauf-prosti tek),ko se peljete navzdol?Izkoristki motorja z notranjim izgorevanjem napram elekto motorju???
To so zdaj vprašanja s katerimi si mnogi belijo glavo.Edina težava so akumulatorji ali visokonapetostni kondenzatorji.Koliko časa še????
Najdlje pri nas pa je verjetno Andrej Pečjak.
Sam bi začel z manjšim projektom zaradi cen akumulatorjev.
http://www.builditsolar.com/Projects/PV/pvscooter.htm
Nazadnje urejal/a solomojster Tor Jun 01, 2010 6:36 pm; skupaj popravljeno 3 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Sibica Član


Pridružen-a: Sob 02 Maj 2009 15:24 Prispevkov: 1097 Aktiv.: 5.57 Kraj: Vremska Dolina
|
Objavljeno: Tor Jun 01, 2010 4:09 pm Naslov sporočila: |
|
|
KLIK
Nekaj časa nazaj, nam je profesor razlagal o tem.
Kar ovira množično proizvodnjo so teroristične organizacije, ki bi zadeve uporabili kot orožje.
_________________ Slabih pilotov ni. So dobri ali pokojni. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14677 Aktiv.: 61.80
|
Objavljeno: Tor Jun 01, 2010 4:14 pm Naslov sporočila: |
|
|
solomojster je napisal/a: |
Električni avtomobili so na začetku razvoja..... |
Lepo te prosim... Malo pogooglaj.. Vsaj 30-40 let so že na trgu razna električna vozila (viličarji, razni transportni vozički ....) Električni avtomobili se za enkrat pač niso "prijeli" zaradi že X krat omenjenih pomankljivosti. (majhen doseg z enim polnjenjem, dolgotrajno polnjenje, polnilna mesta....)
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
amper Član

Pridružen-a: Čet 09 Mar 2006 0:32 Prispevkov: 89 Aktiv.: 0.38 Kraj: Šenčur
|
Objavljeno: Tor Jun 01, 2010 4:19 pm Naslov sporočila: |
|
|
Vse to je res, samo se v zadnjih letih vsaj malo obrača v drugo smer. Prihajajo serijski električni avti, počasi se gradijo polnilna mesta. Ko se bo pa povpraševanje malo povečalo, se pa zna zgoditi da se bo tudi v razvoj baterij vlagalo malo več financ.
LP
_________________ Delaj dobro in pusti vrabčkom čivkati. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Sibica Član


Pridružen-a: Sob 02 Maj 2009 15:24 Prispevkov: 1097 Aktiv.: 5.57 Kraj: Vremska Dolina
|
Objavljeno: Tor Jun 01, 2010 4:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
Super idejo je v neki temi podal Darko. "Benzinske postaje bi bile opremeljene z polnilci in z akumulatorskimi paketi. Ko bi se baterija izpraznila bi zapeljal na pumpo in menjal baterijo. Doplačal bi električno energijo. Princip kot pri plinski jeklenkah. Staro noter, novo ven, plačaš le plin.
Ampak bi bilo veliko, veliko problemov glede določitve standardov o Napetosti paketa, velikosti...
_________________ Slabih pilotov ni. So dobri ali pokojni. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
solomojster Član

Pridružen-a: Tor 18 Maj 2010 12:26 Prispevkov: 851 Aktiv.: 4.62 Kraj: NOVA GORICA
|
Objavljeno: Tor Jun 01, 2010 4:45 pm Naslov sporočila: |
|
|
Silvo je napisal/a: |
solomojster je napisal/a: |
Električni avtomobili so na začetku razvoja..... |
Lepo te prosim... Malo pogooglaj.. Vsaj 30-40 let so že na trgu razna električna vozila (viličarji, razni transportni vozički ....) Električni avtomobili se za enkrat pač niso "prijeli" zaradi že X krat omenjenih pomankljivosti. (majhen doseg z enim polnjenjem, dolgotrajno polnjenje, polnilna mesta....) |
Električni avtomobili so na začetku razvoja za širšo uporabo.
http://www.delo.si/clanek/85586
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.16 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Tor Jun 01, 2010 6:56 pm Naslov sporočila: |
|
|
@NeoTO
Se opravičujem, včeraj je pri nas internet delal napol (problemi s Siol DNS strežniki), zato nisem dal linka za zaloge nafte, saj kaj dosti več kot do tega foruma nisem mogel.
V to številko so štete zaloge v bitumenskih peskih (tar sands) in tako imenovana kamena nafta (oil shale).
Za izhodišče
http://slo-tech.com/forum/t216193/0
In še malo:
http://www.gasandoil.com/goc/news/ntn20664.htm
http://www.reusacan.com/docs/Reusa-Can_Information_4c.pdf
In pri tem se komaj načetih zalog bližnjega vzhoda niti ne šteje.
In ko bi vse to zmanjkalo, bencin še vedno lahko sintetiziramo iz premoga.
Nafte je dovolj, res jo je malo proti uranu, ampak ni sile.
Za tiste, ki ne bodo kliknili zgornjih povezav, govori se o zalogah v asfaltnih peskih v Alberti (Kanada) in Venezueli ter skalni nafti v Coloradu, Wayomingu in Utahu v ZDA.
Cena pridobivanja je bila nekaj let nazaj 12$ za sod. Povsem sprejemljivo.
@solomojster
Tu si pa krepko pihnil mimo, avtoček na baterije je bil povsem konkurenčen pred 100 leti. Vendar ni bil stanju v razvoju slediti drugim virom pogona in je kmalu zaostal in ni bil kunkurenčen niti avtu na paro, kaj šele takemu na bencin. In tako je zasluženo propadel že več kot pred 80 leti. Tehnologija akumulatorjev ne omogoča več. Ne takrat ne danes.
Še slikca:
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
168.26 KB |
Pogledana: |
10 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Jule Član


Pridružen-a: Sob 27 Okt 2007 12:48 Prispevkov: 2533 Aktiv.: 11.76 Kraj: Ajdovščina
|
Objavljeno: Tor Jun 01, 2010 7:01 pm Naslov sporočila: |
|
|
Električni avto z 50 kilometri dosega bi bil velika prednost za marsikoga.
Za primer vzemimo Janeza Novaka.
Janez se vsak dan vozi v 30 km oddaljeno službo. Vendar Janez ve, da ga bencin na mesec stane 140€. Za Janeza bi bil odličen tak električni avto, saj bi ga pripeljal do službe, kjer bi ga priklopil in polnil med delovnim časom. Potem bi se lahko peljal nazaj in se po poti ustavil še v marketu kjer bi kupil kruh. Potem bi lahko šel še po otroke iz šole.
Tako bi prihranil precejšen odstotek tistih 140€.
Ko bi Janez šel na forumski piknik, bi vzel bencinski avto.
Dejstvo je, da velik del poti ki jo opravimo z avtomobilom ne potrebuješ 700 kilometrov dosega z enim "tankanjem".
Je pa res, da tak električni avto ne more biti primarni avto in res je, da so baterije zaenkrat obup, vendar bi rešil 3/4 vseh poti skozi mesto.
_________________ lp Jure |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
andrejj Član


Pridružen-a: Ned 21 Mar 2004 15:06 Prispevkov: 4253 Aktiv.: 17.91 Kraj: 8232 Šentrupert
|
Objavljeno: Tor Jun 01, 2010 7:05 pm Naslov sporočila: |
|
|
Potem bi morali čim več elektrarne.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
SimonS Član



Pridružen-a: Čet 01 Jul 2004 11:18 Prispevkov: 4770 Aktiv.: 20.08 Kraj: Kobarid
|
Objavljeno: Tor Jun 01, 2010 7:33 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kakšne hude debate
Lahko povem iz zaneslivih (ampak res iz prve roke) viriv, da se vse svetovne avtomobilske firme financirjo (interni) program elektro avta in so pripravljene na prestop.
Polnjenje niti ni tak problem. Na "petrolih" imajo lahko standarden acu packe, ki jih zamenjaš, preden natankaš gorivo. Lahko imajo pripravljene ogromne baterijske packe (ki se v miru polnijo ponoči). Na ta pack priklopiš tvoj accu in pri ogromnih tokovih je prav hitro lahko poln.
Sicer pa razvoj ne gre ravno v tej smeri. Razvoj gre v smeri gorilnih celic. Se pravi v avtu bi imel ustrezno veliko gorilno celico zraven pa še alumulator, ki bi pokrival ne prav prehitro odzivnost teh celic.
To je zame še vedno elektro avtomobil, saj ga poganja elektromotor. Domet takšnega avtomobila pa je ogromen. Izpušnih plinov ni. Slaba stvar vsega tega je, da gorilne celice niso še dovolj izpopolnjene in mambrana se hitro paca.
_________________ Lep dan
Simon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
solomojster Član

Pridružen-a: Tor 18 Maj 2010 12:26 Prispevkov: 851 Aktiv.: 4.62 Kraj: NOVA GORICA
|
Objavljeno: Tor Jun 01, 2010 7:54 pm Naslov sporočila: |
|
|
Se povsem strinjam z vami.Električen avtomobil naj bi bil konec koncu enostavnejši
za vzdrževanje,tišji ,čistejši itd.Koliko senzorjev in druge šare je na motorjih z notranjim zgorevanjem in koliko težav s to šaro?
Mogoče bo prodrla tehnika cinkovo zračnega akumulatorja ki naj bi ga izdelali pri ReVoltu.
Teslino športno vozilo Lotus Elise ima kar 6831litijevih-ionskih celic in z njimi pridobi 252 konskih moči.Ker se te baterije pri praznjenju močno segrevajo ima omenjeno vozilo zahteven hladilni sistem za ohlajanje le teh.Teh pomanjklivosti cinkova -zračna nima, potrebuje le dovolj zraka ,da dobiva kisik za kemisko reakcijo.
Ob enaki teži naj bi bila Revoltova vsaj še enkrat zmoglivejša od litijeve-ionske in tako bomo kmalu dobili avtomobil z 320 km dometa.
http://www.revolttechnology.com/
Gorivne celice-koliko energije potrošimo za pridobivanje vodika?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.94
|
Objavljeno: Tor Jun 01, 2010 8:07 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pa je šel moj post v /dev/null, nič pa jovo na novo.
Električni avto je tako čist kakor je njegov vir.
Citiram: |
Dejstvo pa je, da celoten sistem fizijske elektrarne v okolje odda veliko manj neposredno onesnaževalnih snovi kot pa izgorevanje fosilnih goriv. Še vedno so nuklearni odpadki in malo toplote bolje kot snovi, ki jo oddaja izgorevanje fosilnih goriv (da ne omenjam kakšnega iztekanja nafte zaradi nesreče). |
Ja. In v sloveniji je 100% električne energije brezizgubno pridobljeno s pomočjo fisije in fuzije.
Citiram: |
Tudi če zraven nosiš 150 kg preveč, vsaj 80% energije ne spuščaš v zrak. |
Električni avto spusti 100% energije 'v zrak'.
Večino energije se pokrije iz Termičnih elektrarn. Kar nekaj kar iz Termoelektrarn.
Iz te le manjši del energije pride v omrežje, vse ostalo je neuporabna toplota.
Citiram: |
Pyr0Beast: Pokaži mi avto na fosilno gorivo, ki se lahko z enako količine energijo pelje tako dolgo kot Tesla Roadster. Tudi če zraven nosiš 150 kg preveč, vsaj 80% energije ne spuščaš v zrak. Elektromotor je lažji kot motor na notranje izgorevanje.
|
(Btw, tudi pri štrom avtu gre vsa, čisto _VSA_ energija v zrak)
Kakšno količino energije ? Seveda da je električni avto čist ko pa v šoštanju na moč puha TE na premog.
Tako je izkoristek štrom packarije bornih 25%.
80% energije gre v zrak? NEK zmeče bajno veliko toplote v savo.
Torej tistih 5L kakor jih držijo slabe baterije je okoli 20L toplote. Bravo za ekologijo.
http://www.shell.com/home/content/ecomarathon/about/current_records/
Tukaj imaš nekaj takih packarij na fosilna goriva.
UrbanConcept combustion engine record - Luleå University of Technology, Sweden driving 299 km/l (703.29 mpg)
Citiram: |
Naše avtomobile v dolino zavira motor z notranjim izgorevanjem.Koliko energije gre v nič (dajte v lerlauf-prosti tek),ko se peljete navzdol? |
Ne skrbi, samo spusti gas.
Regeneracija pri el. je izven mest zelo neuporabna. Sicer stane skorajda nič, samo vse energije niti približno ne boš nazaj dobil.
Citiram: |
To so zdaj vprašanja s katerimi si mnogi belijo glavo.Edina težava so akumulatorji ali visokonapetostni kondenzatorji.Koliko časa še???? |
Vn kondenzatorji ? Kaj boš z njimi, zadeva je še bolj neuporabna kakor litij.
@Azrael
Problem pri ekstrakciji nafte iz kamnin je ogromna poraba energije (in vode) ter ogromno ogromno odpada.
Seveda pa nafte ne bo kar tako, v trenutku zmanjkalo.
Citiram: |
Sicer pa razvoj ne gre ravno v tej smeri. Razvoj gre v smeri gorilnih celic. Se pravi v avtu bi imel ustrezno veliko gorilno celico zraven pa še alumulator, ki bi pokrival ne prav prehitro odzivnost teh celic. |
GoriVne celice.
Zadeva je zanič in do smrti zametana s patenti. Stran, čimdlje stran.
Citiram: |
Lahko povem iz zaneslivih (ampak res iz prve roke) viriv, da se vse svetovne avtomobilske firme financirjo (interni) program elektro avta in so pripravljene na prestop. |
Neumne bi bile, če nebi.
Ampak dejstvo je da so li-baterije prišle prepozno za 'rešitev' el. avta. Zadeva bo stagnirala še nadaljnih 10 let, dokler ne pocrkajo trenutne mašine, sedaj ima vsak vsaj enega 'fosilca' doma.
In kaj bi tudi naredil, če imaš doma namesto enega 2 avta. En za kratke en pa za dolge razdalje. 2x več vzdrževanja.
El. avto bo prišel v igro ko bo bolj konkurenčen od tistih na fosilna goriva. Do takrat bo igračka za tiste ki imajo malce preveč denarja.
Sploh problem baterij je velik, če imajo po 3h letih namesto 200 samo še 100km.
Za 800€ kupiš 10 let star avto, s katerim boš s polnim tankom dosegel tam 85% kilometrine novega avta (če seveda mašina ni uničena).
Citiram: |
Na ta pack priklopiš tvoj accu in pri ogromnih tokovih je prav hitro lahko poln. |
Ali scvrt. (vključno s tvojim avtom)
Cev za dizel ima moč nekaj MW, pa se ne greje ajme nič.
Citiram: |
Izpušnih plinov ni. |
Kdo ti je pa to zamolčal ?
Seveda da so.
Citiram: |
Slaba stvar vsega tega je, da gorilne celice niso še dovolj izpopolnjene in mambrana se hitro paca.
|
Da se jih izpopolniti ampak te pride zadeva predraga = neuporabno.
Ali pa furaš na še dražja goriva, brez primesi in taka ki ne pacajo membrane. Naredil spet nisi nič.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 7 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|