 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
marko Član



Pridružen-a: Sre 07 Jan 2004 15:14 Prispevkov: 755 Aktiv.: 3.19
|
Objavljeno: Tor Nov 02, 2010 10:48 pm Naslov sporočila: Alternator ne polni pri nizkih obratih |
|
|
Živjo,
čez praznike sem naredil remote vžiganje avta za mrzle jutranje ure. Preko telefona pokličem in avto se štarta. Do tu vse ok, se pa je pokazala ena zadeva, ki je nisem predvidel. In sicer, alternator pri obratih v prostem teku ne deluje, šele ko dam malo gasa, da pridejo obrati čez 1100, se alternator zbudi in začne polnit. Je možno alternator nekako predelati, da bi deloval prej? Ali je to fizična omejitev in mi ne ostane drugega kot da dam izdelat manjšo jermenico? Kako je potem z višjimi obrati? Bo še vedno ok ali je kakšna nevarnost, da bi se vrtel prehitro?
Hvala! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
protoncek Član

Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41 Prispevkov: 9573 Aktiv.: 42.77 Kraj: Mengeš
|
Objavljeno: Tor Nov 02, 2010 10:58 pm Naslov sporočila: |
|
|
Po moje to ni dobra ideja. Lahko se bo vrtel prehitro in bo skurilo kakšno diodo notri.
Če je avto mrzel in kolikor toliko sodoben mu v mrzlih dneh elektronika itak dvigne obrate na cca 1500, vsaj za kakšno sekundo in to je dovolj da se alternator zbudi.
BTW...se nič ne bojiš da nekdo sede v lepo topel avto in se odpelje neznano kam? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
marko Član



Pridružen-a: Sre 07 Jan 2004 15:14 Prispevkov: 755 Aktiv.: 3.19
|
Objavljeno: Tor Nov 02, 2010 11:02 pm Naslov sporočila: |
|
|
protoncek je napisal/a: |
Po moje to ni dobra ideja. Lahko se bo vrtel prehitro in bo skurilo kakšno diodo notri.
Če je avto mrzel in kolikor toliko sodoben mu v mrzlih dneh elektronika itak dvigne obrate na cca 1500, vsaj za kakšno sekundo in to je dovolj da se alternator zbudi.
BTW...se nič ne bojiš da nekdo sede v lepo topel avto in se odpelje neznano kam? |
Obrate dvigne, vendar ne dovolj, da bi začel filat. Bom počakal na res mrzle dni, da vidim. Glede toplega avta.. na srečo živim v takem kraju, kjer se to ne dogaja. Sredi ljubljane in kakšnega večjega mesta, tega ne bi počel
Hvala za nasvet glede jermenice.
lp m |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
maty Član


Pridružen-a: Pon 11 Jan 2010 0:57 Prispevkov: 124 Aktiv.: 0.66 Kraj: Svečina
|
Objavljeno: Tor Nov 02, 2010 11:03 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če boš dal manjšo jermenico in s tem povečal obrate alternatorja, nebo problemov, razen malenkost hitreje bodo hin ležaji in ščetke reglerja.
Alternator ima 2 priključka in minus ki je ohišje. Eden debelejši gre na akumulator, drugi ki je tanjši 0,75kvadrat (ugibam) pa gre na armaturko (oz na žarnico v armaturki ki je za akku). Preizkusi ta kabl (ki je za vzbujanje) odklopiti. Pri prostem teku motorja, preizkusi dati na to priključno sponko +12V iz akumulatorja. Kakšen je odziv? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
protoncek Član

Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41 Prispevkov: 9573 Aktiv.: 42.77 Kraj: Mengeš
|
Objavljeno: Tor Nov 02, 2010 11:14 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ne bo ali pa bo...dejstsvo je da bo alternator polnil preko svojih dimenzij in lahko odnese diodo, s tem pa še kaj s seboj. Jaz tega ne bi počel. Če bi to bilo varno bi to delali že tovarniško.
BTW..na tej tanki žički je itak že 12V - pri starejših avtih preko žarnice, pri novejših preko elektronike. Če bi bilo karkoli narobe s tem sploh polnil ne bi. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
maty Član


Pridružen-a: Pon 11 Jan 2010 0:57 Prispevkov: 124 Aktiv.: 0.66 Kraj: Svečina
|
Objavljeno: Tor Nov 02, 2010 11:20 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zakaj bi skuril diode?
Alternator je sinhornski 3 fazni električni stroj v generatorskem področju delovanja. Regulacija izhodne napetosti se vrši z reguliranjem toka vzbujanja rotorja. Torej na statorju je nemogoče da pride več kot 14V ven. Diode so pa na izhodu statorskega navitja. Ravno v tem je point altrnatorja glede na dinamo, da pri različnih obratih da ven konstantno napetost. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
LinuxFuter Član

Pridružen-a: Pon 18 Jun 2007 14:40 Prispevkov: 389 Aktiv.: 1.77 Kraj: Novo mesto
|
Objavljeno: Tor Nov 02, 2010 11:32 pm Naslov sporočila: |
|
|
Dej povej kako veš da ne polni akumulatorja? Je napetost pod 13.6V v prostem teku ali sveti lučka za akumulator? Jaz bi raje preveril izpravnost alternatorja, predvsem ščetk in regulatorja. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.98 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Sre Nov 03, 2010 12:49 am Naslov sporočila: |
|
|
Če se gre za novejši avto daj pregledat alternator zakaj ne začne polnit pri cca. 800rpm.
Če se gre za starejšo kišto pa si omisli še kakšen servo pogonček (npr. motorček za CZ) s časovnikom, ki bo nekaj sekund po zagonu motorja na kratko dodal gas ... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
marko Član



Pridružen-a: Sre 07 Jan 2004 15:14 Prispevkov: 755 Aktiv.: 3.19
|
Objavljeno: Sre Nov 03, 2010 7:51 am Naslov sporočila: |
|
|
maty je napisal/a: |
Če boš dal manjšo jermenico in s tem povečal obrate alternatorja, nebo problemov, razen malenkost hitreje bodo hin ležaji in ščetke reglerja.
Alternator ima 2 priključka in minus ki je ohišje. Eden debelejši gre na akumulator, drugi ki je tanjši 0,75kvadrat (ugibam) pa gre na armaturko (oz na žarnico v armaturki ki je za akku). Preizkusi ta kabl (ki je za vzbujanje) odklopiti. Pri prostem teku motorja, preizkusi dati na to priključno sponko +12V iz akumulatorja. Kakšen je odziv? |
Najbrz se bom odlocil kar za pomanjsanje jermenice, ce se bo izkazalo, da se alternator ne "pobere" v mrzlih dneh. Kot pa je ze protoncek omenil. Ta 12V zbujanje je itak pogoj, da sploh alternator polni in je 100% ok. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
marko Član



Pridružen-a: Sre 07 Jan 2004 15:14 Prispevkov: 755 Aktiv.: 3.19
|
Objavljeno: Sre Nov 03, 2010 7:53 am Naslov sporočila: |
|
|
LinuxFuter je napisal/a: |
Dej povej kako veš da ne polni akumulatorja? Je napetost pod 13.6V v prostem teku ali sveti lučka za akumulator? Jaz bi raje preveril izpravnost alternatorja, predvsem ščetk in regulatorja. |
Vem tako, da pomerim napetost. Ta je okoli 12 - 13V. Ko dam gas, tudi armatura malo bolj posvetli in se takoj vidi kdaj začne filat. Lahko tudi, da je alternator že bolj pri koncu. Bo za preverit  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
marko Član



Pridružen-a: Sre 07 Jan 2004 15:14 Prispevkov: 755 Aktiv.: 3.19
|
Objavljeno: Sre Nov 03, 2010 7:56 am Naslov sporočila: |
|
|
Iztok je napisal/a: |
Če se gre za novejši avto daj pregledat alternator zakaj ne začne polnit pri cca. 800rpm.
Če se gre za starejšo kišto pa si omisli še kakšen servo pogonček (npr. motorček za CZ) s časovnikom, ki bo nekaj sekund po zagonu motorja na kratko dodal gas ... |
Najbrž bo res najbolje, da pregledam alternator. Servo motorček je sicer dobra ideja, ampak vse skupaj precej zakomplicira, da ne govorim, da je vpeti tak motorček, da bo vse ok, kar problem. Pa še nekaj je.. domača elektronika + motnje + ne testirano + gas + 900 kg + 150 konjev = .. not good  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
miko 555 Član


Pridružen-a: Sob 30 Okt 2010 7:17 Prispevkov: 86 Aktiv.: 0.48 Kraj: Sevnica
|
Objavljeno: Sre Nov 03, 2010 8:10 am Naslov sporočila: |
|
|
Napaka je sigurno v alternatorju. Lahko da imaš zanič eno od diod za vzbujanje (manjše na diodni plošči), zato se vzbudi šele pri višjih obratih. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber Član


Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20 Prispevkov: 2279 Aktiv.: 9.61 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Sre Nov 03, 2010 10:00 am Naslov sporočila: |
|
|
Ali sem mogoče površno prebral ali pa nikjer ne piše, za kateri avto se sploh gre, kateri letnik, kateri sistem elektrike v avtu?
Če alternator ne začne polnit, dokler ne preseže nekih določenih vrtljajev, še ne pomeni, da je v okvari, oziroma, da je z njim nekaj narobe. Ta pojav je bil pri nekoliko starejših avtomobilih kar pogost, če ne kar standarden.
Menjavo jermenice močno odsvetujem, ker je velikost jermenice verjetno zelo optimizirana in tega ne bi šel spreminjat, ker se da rešiti drugače. Povišani vrtljaji alternatorja sicer ne bodo povzročili njegovega pregoretja, ampak bodo pospešili obrabo, ta pa je verjetno že v določenem stadiju, sorazmerno z že opravljenimi vrtljaji, ki jih je "naklepal" v letih obratovanja.
Jaz bi najprej poskusil tako, kot je predlagal maty, poskusi na priključek vzbujanja pritisniti direktno +12V, in če se bo alternator "zbudil" potem to večkrat poskusi.
Montaža servopogona na stopalko za "plin" po mojem mnenju ni nič bolj zakomplicirana kot menjava jermenice, še posebej v primeru, če moraš iskati novo jermenico ali jo po meri narediti.
Ker ne vemo, za kateri avto gre, ne vemo niti tega, ali ima avto "plin"preko mehanske povezave na motor ali pa je "drive by wire", kar bi pomenilo, da je na stopalko vezan potenciometer, oziroma "kotni dajalnik" oziroma senzor kota.
Bojazen, da ti bo avto kam pobegnil je mogoča v vsakem primeru, le kako si rešil in če sploh, si uporabil pogoj za štartanje motorja, dejstvo, da je menjalnik v prostem teku? ali se zanašaš na to, da si ob zapuščanju vozila za to zanesljivo poskrbel? Če se bojiš, da bo motor ušel v visoke vrtljaje, je to mogoče tudi preprečiti ali pa v primeru napake poskrbeti, da se motor ugasne, tudi v primeru, če bi se slučajno avto premaknil z mesta (bi se zavrtela kolesa). Za varnost lahko poskrbi samostojna avtomatika, ki ti takoj ugasne motor...
Da ne bomo mlatili prazne lame, raje napiši za kateri avto in letnik le tega gre
. _________________ Obiščite me na www.reber.si ali www.elektron.si |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Spajky Član


Pridružen-a: Ned 27 Jun 2010 0:05 Prispevkov: 1095 Aktiv.: 6.00 Kraj: Obala
|
Objavljeno: Sre Nov 03, 2010 10:30 am Naslov sporočila: |
|
|
To s pritiskanjem +12V direkt na ALT verjetno ne bo pomagalo; npr. jest na mojem Škodilaku imam na ALT direkt na embeded el.regler, ki ma vgrajene ščetke, ki kadar gredo, se menja cel sklop. In pri premalih obratih (pri meni okoli 600 naštimal) tudi ne polni in začne šele pri enih slabih 1000.
Sem jest probal brez reglerja direkt na ščetke, pa ni bilo več kot 11V eff. na izhodu (v prazno pri 600 obratih); šele pri enih 900 je prišlo na 13V! Pozimi avto-čok, dokler se mašina ne segreje minimalno drži tudi kar na 2000 obratih (in polni seveda). ALT je v bistvu 4-fazni pri meni (4x diode + 4 navitja statorja, rotor dve navitji=8+polperiod štroma na obrat).
Menjava samo jermenice ne pomaga za zvišanje obratov, treba bi bilo menjati tudi "puley" na ALT (manjši!), da bi se ta vrtel hitreje. Električno bi že regler poskrbel, da ne bi polnil med vožnjo preveč (drži stalno eff. na max.14V), bi pa se res obrabili ležaji in ščetke malo prej. Če se dela malo Km, to ni problem.
Vendar zakaj skrbeti, če zjutraj pri "onem" početju NE gorijo luči, ki so največji porabnik štroma, pa tudi "zaug" poskrbi za minimalno poljnenje zaradi povišanih obratov (razen če elektronika pri novejših skrbi samo, da avto pod zaugom ne ruži v večjih obratih in samo vzdržuje toliko minimalno obrate, da avto slučajno ne crkne; pol pa res ne polni). Samo če npr. se ogreva avto par minut brez luči, potem polnjenje ni nujno, če AKU že ni za na odpad. Treba pa res napravit eno vezje, da avto ne vžge, če je v brzini, da ne bi pobegnil kam ...
Ps.: na lučko/stikalo od ročne se riklopi kak mini rele, ki prepreči daljinski zagon avta, če je ročna zategnjena npr. (če jo vedno zategneš, čene je treba res kako stikalo na ročko od menjalnika; najbolje oboje ...) _________________ LP! - ¤ - myWebSite deleted by SiOL stuff (again!) ¤¤ |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
marko Član



Pridružen-a: Sre 07 Jan 2004 15:14 Prispevkov: 755 Aktiv.: 3.19
|
Objavljeno: Sre Nov 03, 2010 11:15 am Naslov sporočila: |
|
|
reber je napisal/a: |
Ali sem mogoče površno prebral ali pa nikjer ne piše, za kateri avto se sploh gre, kateri letnik, kateri sistem elektrike v avtu?
Če alternator ne začne polnit, dokler ne preseže nekih določenih vrtljajev, še ne pomeni, da je v okvari, oziroma, da je z njim nekaj narobe. Ta pojav je bil pri nekoliko starejših avtomobilih kar pogost, če ne kar standarden.
Menjavo jermenice močno odsvetujem, ker je velikost jermenice verjetno zelo optimizirana in tega ne bi šel spreminjat, ker se da rešiti drugače. Povišani vrtljaji alternatorja sicer ne bodo povzročili njegovega pregoretja, ampak bodo pospešili obrabo, ta pa je verjetno že v določenem stadiju, sorazmerno z že opravljenimi vrtljaji, ki jih je "naklepal" v letih obratovanja.
Jaz bi najprej poskusil tako, kot je predlagal maty, poskusi na priključek vzbujanja pritisniti direktno +12V, in če se bo alternator "zbudil" potem to večkrat poskusi.
Montaža servopogona na stopalko za "plin" po mojem mnenju ni nič bolj zakomplicirana kot menjava jermenice, še posebej v primeru, če moraš iskati novo jermenico ali jo po meri narediti.
Ker ne vemo, za kateri avto gre, ne vemo niti tega, ali ima avto "plin"preko mehanske povezave na motor ali pa je "drive by wire", kar bi pomenilo, da je na stopalko vezan potenciometer, oziroma "kotni dajalnik" oziroma senzor kota.
Bojazen, da ti bo avto kam pobegnil je mogoča v vsakem primeru, le kako si rešil in če sploh, si uporabil pogoj za štartanje motorja, dejstvo, da je menjalnik v prostem teku? ali se zanašaš na to, da si ob zapuščanju vozila za to zanesljivo poskrbel? Če se bojiš, da bo motor ušel v visoke vrtljaje, je to mogoče tudi preprečiti ali pa v primeru napake poskrbeti, da se motor ugasne, tudi v primeru, če bi se slučajno avto premaknil z mesta (bi se zavrtela kolesa). Za varnost lahko poskrbi samostojna avtomatika, ki ti takoj ugasne motor...
Da ne bomo mlatili prazne lame, raje napiši za kateri avto in letnik le tega gre
. |
Živjo,
Da najprej odgovorim glede avta. Avto je SEAT IBIZA 2.0 16V, letnik 1998. To je ze EFI, gas pa je preko zajle.
Ne razumem kaj točno bi spremenilo, če dam na zbujanje direktno 12V ? Ta zbujanje tam mora biti, če ne alternator sploh ne bi deloval niti v povišanih obratih. Na alternatorju je 12V ko das kontakt, v to sem 100%. Ker pa nič na svetu ni 100%, bom vseeno poskusil tudi direktno na 12V
Glede varnosti.. imam stikalo, ki ga moram priklopiti, če želim, da se remote start vklopi in je v pripravljenosti. Lahko bi sicer vezal tudi kontrolo na stikalo na ročno zavoro, vendar pozimi nerad zategujem ročno čez noč - slabe izkušnje. Obstaja seveda možnost "pobega" avta, ampak bom pač moral uporabljati pamet in ker ni za javno rabo, mislim, bom to moral vzeti v zakup  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 497 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|