 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Pobesneli Član

Pridružen-a: Sre 02 Jan 2008 1:24 Prispevkov: 1070 Aktiv.: 5.03 Kraj: Ajdovščina
|
Objavljeno: Tor Nov 02, 2010 9:40 pm Naslov sporočila: Reflektorji na strehi terenca |
|
|
Pozdravljeni!
Od nekoga sem dobil željo po priklopu 5tih reflektorjev na streho off-road terenca.
Malo sem v dvomih kako to naredit, a zvežem vseh 5 luči vzporedno? Nevem kako ima lastnik avta vezano elektriko potem v avtu, ker naj bi avto že imel potegnjen kabel na streho. Na kaj moram pazit? Ima kdo kakšno shemo? V shemi ki je bila zraven je namreč narisano za 2 reflektorja, prek releja. To mi ni težko razumeti, vendar nisem 100% za vezavo petih.
( Tema naj bo brez pridig o homologaciji itd, avto ni moj zato me to ne zanima) |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
dezo Član


Pridružen-a: Ned 20 Jan 2008 12:40 Prispevkov: 201 Aktiv.: 0.95 Kraj: Cerkno
|
Objavljeno: Tor Nov 02, 2010 9:47 pm Naslov sporočila: |
|
|
poglej kakšna je debelina kabla, preveri moč reflektorjev in izberi pravi rele, preko njega poveži reflektorje in eno stikalo v avtu pa bo.
pa še sporoči kakšna je skupna moč reflektorjev.
lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
elson2k Član


Pridružen-a: Pet 23 Okt 2009 18:09 Prispevkov: 1660 Aktiv.: 8.71 Kraj: Novo mesto
|
Objavljeno: Tor Nov 02, 2010 9:52 pm Naslov sporočila: |
|
|
Vsi reflektorji se vežejo vzporedno. Bi pa bilo kul vedeti za skupno moč vseh reflektorjev, da ne boš prekilavega releja izbral (ali pa kakšnega kabla prežgal). _________________ As every cat owner knows, nobody owns a cat. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pobesneli Član

Pridružen-a: Sre 02 Jan 2008 1:24 Prispevkov: 1070 Aktiv.: 5.03 Kraj: Ajdovščina
|
Objavljeno: Tor Nov 02, 2010 9:53 pm Naslov sporočila: |
|
|
55W ima vsak, se pravi en rele prave moči bo ok? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bojans Član

Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 0:52 Prispevkov: 1196 Aktiv.: 5.58 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Nov 02, 2010 10:03 pm Naslov sporočila: |
|
|
5X55W = 275W pri 12 V je to ~23A. Jaz bi vzel vsaj 40A rele (raje več) in nekje 16 mm^2 povezovalni kabel, v izogib padca napetosti na povezavi accu - luči. _________________ Razlike med mrličem in butlom ni. Nobeden od niju se ne zaveda. Trpi pa okolica. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.87 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Tor Nov 02, 2010 10:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
Res je velika obremenitev za samo inštalacijo. Če sta bila predvidena samo dva reflektorja, najprej preveri kako je z inštalacijo.
Priporočljivo raje izberi možnost ločene inštalacije za te reflektorje in krmiljenje močnostnega releja preko obstoječe v kolikor ta ne ustreza dodatni obremenitvi.
Raje delaj dlje in kvalitetno kot pa, da mu avto zgori.
Za 23A ne potrebuješ 16mm*2. Zadostuje 4mm*2 kvalitetno narejeno. Predvsem so važni spoji, občutljivi so tudi stikalni deli močnostne linije (rele/stikalo), ti naj bodo predimenzionirani za nekaj par A več, da se sčasoma ne bo pričelo kaj greti in taliti  _________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
maty Član


Pridružen-a: Pon 11 Jan 2010 0:57 Prispevkov: 124 Aktiv.: 0.66 Kraj: Svečina
|
Objavljeno: Tor Nov 02, 2010 11:11 pm Naslov sporočila: |
|
|
Priporočam, da vlečeš posebno linijo za reflektorje iz akumulatorja. Tej liniji nekje tik ob akumolatorju daj varovalko 30A. Seveda pa vsekakor rele. Priporočam ti tudi da tako zvežeš, da če ni kontakta, te luči ne delajo (da nebo kdaj po nepotrebnem akku prazen). Prepričaj se tudi da imaš dovolj močan alternator - v primeru da je že kakšna dodatna električno požrešna oprema zinštalirana. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber Član


Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20 Prispevkov: 2279 Aktiv.: 9.62 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Sre Nov 03, 2010 10:37 am Naslov sporočila: |
|
|
Uporaba 16mm2 kabla za 23A je hudo pretiravanje, tudi če gre za izogib padca napetosti
Za 23A bo dovolj 2,5mm2, se pa utegne žica pogreti do mlačnega, saj je 2,5mm2 dimenzioniran za 20A in v primerjavi z 1,5mm2, ki je dimenzioniran za 16A, lahko po logiki sklepamo, da bi 2,5mm2 lahko obremenili kar s 25A toka za sorazmeren padec napetosti, ne pa tudi za gretje, saj pri večjih presekih in tokovih moramo upoštevati kot da gre za snop kablov, ampak pri tako nizki stopnji to še ni potrebno.
Kako povezati napajanje?
Preprosto tako, da se z močnostno linijo "obesimo" direktno na akumulator, seveda najprej v bližini "+ kleme" uporabimo varovalko 25A, (lahko tudi 30A ampak mislim, da ne bo potrebno), za varovalko seveda uporabimo vsaj 30A rele, ki ga krmiliš s stikalom po želji iz releja pa seveda na streho do "reflektorjev" ki so povezani vzporedno. Paziti je potrebno na kvalitetno montiran kabel, da ga ne bo kje preglodalo, ne sme se premikati, še posebej na kakšnih robovih, da ne bo preglodalo in "šmelcalo". Seveda je varovalka za odklop v primeru preobremenitve ali kratkega stika, ampak... preden crkne pri rahlem "šmelcanju" na kakšnem ostrem robu in preglodani izolaciji, bi se res lahko kaj vnelo, vendar tega ne more preprečiti niti uporaba debelejšega kabla
Padec napetosti ne bo pretiran, ker bo žica kratka, kolikor je najbolj mogoče, saj bo inštalacija potegnjena naknadno in "po domače", zato ne bi posvečal večje pozornosti padcu napetosti, saj bo padec povzročil nekaj manjši tok, zaradi nekaj nižje napetosti. Padec napetosti na 2,5mm2 @23A bo nekaj manj kot 200mV (bolj natančen izračun po tabeli nekje okoli 165mV ), prav gotovo pa bo kabla manj kot 5m in tako bo padec manj kot 1V, kar pa pri napetosti akumulatorja 14,2V še vedno pomeni več kot 13V na žarnici
Po moji hitri oceni bi s 3m žice verjetno že dosegel prvi reflektor, kar pomeni cca 0,5V padca napetosti
Vodnik 4mm2 bo zanesljivo dovolj, lahko pa bi razmislil o prižiganju 2+3 reflektorji, namesto 1x5 seveda bo naročnik tisti, ki bo izrazil željo o načinu prižiganja. Če bi uporabil 2+3, bi lahko uporabil 2 vodnika po 1,5mm2 ali pa če hočeš z viškom 2 vodnika po 2,5mm2
. _________________ Obiščite me na www.reber.si ali www.elektron.si |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.21 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Sre Nov 03, 2010 12:15 pm Naslov sporočila: |
|
|
reber je napisal/a: |
Za 23A bo dovolj 2,5mm2, se pa utegne žica pogreti do mlačnega, saj je 2,5mm2 dimenzioniran za 20A in v primerjavi z 1,5mm2, ki je dimenzioniran za 16A, lahko po logiki sklepamo, da bi 2,5mm2 lahko obremenili kar s 25A toka za sorazmeren padec napetosti |
Ob tem, da ni nič neobičajnega, da je današnja žalost od kablov močno podimenzionirana, bi rekel, da to ni preveč dobra ideja.
Pod 4mm2, za opisan primer ni dobro - pregrevanje kabla in prenizka napetost na lučkah, kar bo halogenke hitro uničilo.
Res pa se lažje dela s tanjšim kablom in če prevlada še logika ni zame, potem ... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber Član


Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20 Prispevkov: 2279 Aktiv.: 9.62 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Sre Nov 03, 2010 3:45 pm Naslov sporočila: |
|
|
Azrael je napisal/a: |
reber je napisal/a: |
Za 23A bo dovolj 2,5mm2, se pa utegne žica pogreti do mlačnega, saj je 2,5mm2 dimenzioniran za 20A in v primerjavi z 1,5mm2, ki je dimenzioniran za 16A, lahko po logiki sklepamo, da bi 2,5mm2 lahko obremenili kar s 25A toka za sorazmeren padec napetosti |
Ob tem, da ni nič neobičajnega, da je današnja žalost od kablov močno podimenzionirana, bi rekel, da to ni preveč dobra ideja.
Pod 4mm2, za opisan primer ni dobro - pregrevanje kabla in prenizka napetost na lučkah, kar bo halogenke hitro uničilo.
Res pa se lažje dela s tanjšim kablom in če prevlada še logika ni zame, potem ... |
Če upoštevamo da nam trgovec proda poddimenzioniran vodnik, potem moja trditev ne zdrži, saj je že tako zelo na meji in bi se v primeru konkretno poddimenzioniranega vodnika lahko nevarno približal preobremenitvi. V tem primeru je zaradi varnosti bolje vzeti 4mm2 ali pa dobro preveriti kakšen je vodnik 2,5mm2 v resnici, ki bi ga morebiti želel uporabiti za ta namen. Vsekakor je šparanje mišljeno predvsem iz razloga lažje montaže in zvijanja.
Dobrih 13V na žarnici se mi ne zdi prenizka napetost. Glede na to, da je v večini avtomobilov napetost na žarnicah še nižja, saj s preseki šparajo kar se le da, svoje pa seveda pripomore dolžina žic ...
. _________________ Obiščite me na www.reber.si ali www.elektron.si |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 497 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|