Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
trot Član


Pridružen-a: Čet 18 Jan 2007 20:25 Prispevkov: 1282 Aktiv.: 5.71 Kraj: glej fogl
|
Objavljeno: Ned Apr 24, 2011 6:09 pm Naslov sporočila: triak - induktivno breme |
|
|
S triakom (bt139) bi rad krmilil AC motor (230V 0,79A). Problem je da mi triaka ne zapre. Takole zgleda sklika na osciloskopu.
triak odprt 10% časa
triak odprt 20% časa
triak odprt 30% časa
triak odprt 40% časa
triak odprt 50% časa
Bral sem da je potrebno vzporedno k bremenu priključit RC element s čimer se to reši. Za RC element sem uporabil upor 1,1kOhm in kondenzator 940nF. Ampak zadeva ne dela (slike zgoraj).
Kakšna iodeja kako lahko to rešim? Kakšne RC vrednosti naj uporabim? Baje da obstaja tudi alternistor (triak, ki ni občutljiv na induktivna bremena), je to to? Mogoče kdo ve oznako kakega ki ga dobim pri nas? _________________ lp, Klemen |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
milan62 Član

Pridružen-a: Ned 04 Jan 2004 23:19 Prispevkov: 2391 Aktiv.: 10.07 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Ned Apr 24, 2011 6:20 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ni vsak AC motor primeren za krmiljenje s triakom. Povej kaj imaš za en motor
LP _________________ Wasting time online since 1999 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
trot Član


Pridružen-a: Čet 18 Jan 2007 20:25 Prispevkov: 1282 Aktiv.: 5.71 Kraj: glej fogl
|
Objavljeno: Ned Apr 24, 2011 6:25 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hm, ne vem, to je en ventilator (ki je zaprt v škatli). Kateri pa se dajo in kateri ne? Ampak v tem območju (pri krajših časih odprtja triaka) dela, motor se vrti počasneje. _________________ lp, Klemen |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
trot Član


Pridružen-a: Čet 18 Jan 2007 20:25 Prispevkov: 1282 Aktiv.: 5.71 Kraj: glej fogl
|
Objavljeno: Ned Apr 24, 2011 6:58 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tale je: klik. Samo meni iz tega ne uspe ugotovit tipa motorja. _________________ lp, Klemen |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
borber Član


Pridružen-a: Pon 23 Maj 2005 8:40 Prispevkov: 3111 Aktiv.: 13.10 Kraj: LJUBLJANA
|
Objavljeno: Ned Apr 24, 2011 9:45 pm Naslov sporočila: |
|
|
Vsporedni RC člen bi naj bil 220ohm zaporedno s 100n. Nekje sem videl še zaporedno dušilko 100uH vezano med triak in induktivno breme. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
trot Član


Pridružen-a: Čet 18 Jan 2007 20:25 Prispevkov: 1282 Aktiv.: 5.71 Kraj: glej fogl
|
Objavljeno: Pon Apr 25, 2011 9:24 am Naslov sporočila: |
|
|
Ta RC 200Ohm/100nF sem že imel na začetku, pa je bil rezultat isti. Potem pa sem dodal še to kar sem napisal zgoraj, pa je bilo (na osciloskopu) videt manj konic ob preklopu, ampak še vedno pa ne dela kot bi moralo. _________________ lp, Klemen |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
borber Član


Pridružen-a: Pon 23 Maj 2005 8:40 Prispevkov: 3111 Aktiv.: 13.10 Kraj: LJUBLJANA
|
Objavljeno: Pon Apr 25, 2011 10:16 am Naslov sporočila: |
|
|
Oscilogrami kažejo kakor bi triak krmilil s PWM impulzom in ne s spreminjanjem trenutka vžiga glede na polperiodo omrežne napetosti. Pripni načrt krmiljenja, da se bo videlo kaj je problem.
Razloži tudi kaj kažejo oscilogrami. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14675 Aktiv.: 61.81 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Pon Apr 25, 2011 11:00 am Naslov sporočila: |
|
|
borber je napisal/a: |
Oscilogrami kažejo kakor bi triak krmilil s PWM impulzom in ne s spreminjanjem trenutka vžiga glede na polperiodo omrežne napetosti. Pripni načrt krmiljenja, da se bo videlo kaj je problem.
Razloži tudi kaj kažejo oscilogrami. |
Točno. Triaca ne moraš ugasnit drugače kot pri prehodu skozi "0". (razen, da skleneš kratko A1 in A2) _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
trot Član


Pridružen-a: Čet 18 Jan 2007 20:25 Prispevkov: 1282 Aktiv.: 5.71 Kraj: glej fogl
|
Objavljeno: Pon Apr 25, 2011 12:29 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ja, saj dejansko krmilim s PWM signalom, ki traja do takrat ko gre napetost skozi nulo (BTW, če krmilim žarnico dela vse brez problema). Miliš da bi moral biti za vžig samo kratek impulz - bom poskusil, če to kaj spremeni. _________________ lp, Klemen |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
borber Član


Pridružen-a: Pon 23 Maj 2005 8:40 Prispevkov: 3111 Aktiv.: 13.10 Kraj: LJUBLJANA
|
Objavljeno: Pon Apr 25, 2011 12:37 pm Naslov sporočila: |
|
|
Potrebno je ugotoviti trenutek prehoda skozi 0 in od njega zamikati vžigni impulz. To velja za obe polperiodi. Aktivni del polperiode bo samo od vžiga do prvega prehoda skozi 0 kjer triak ugasne. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
strobos Član

Pridružen-a: Sre 24 Sep 2003 12:19 Prispevkov: 726 Aktiv.: 3.06 Kraj: Brežice
|
Objavljeno: Pon Apr 25, 2011 3:02 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pri induktivnem bremenu sta tok in napetost zamaknjena. Opazovati moraš tok. Triak bo izklopil, ko bo tok padel na 0.
Lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
trot Član


Pridružen-a: Čet 18 Jan 2007 20:25 Prispevkov: 1282 Aktiv.: 5.71 Kraj: glej fogl
|
Objavljeno: Pon Apr 25, 2011 8:04 pm Naslov sporočila: |
|
|
Evo, sem spremenil tako, da vžigam triak samo s kratkim impulzom (ne tako kot prej da impulz traja do prehoda napetosti skozi nulo) in zadeva funkcionira veliko bolje. Ni sicer tako ko če bi krmilil žarnico, ampak je zadovoljivo - lahko zvezno dosežem vrtljaje od minimalnih do maksimalnih, le da maksimalne dosežem že ko je triak odprt cca 70% časa. Ne vem zakaj je temu tako ampak ok. _________________ lp, Klemen |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
psevdonim Član


Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42 Prispevkov: 3410 Aktiv.: 14.92 Kraj: slo
|
Objavljeno: Pon Apr 25, 2011 9:23 pm Naslov sporočila: |
|
|
vzporedno motorju priklopi tisto žarnico, s katero zadeva deluje. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
trot Član


Pridružen-a: Čet 18 Jan 2007 20:25 Prispevkov: 1282 Aktiv.: 5.71 Kraj: glej fogl
|
Objavljeno: Tor Apr 26, 2011 9:42 am Naslov sporočila: |
|
|
Lahko priključim, ampak kakšen efekt naj bi to imelo? _________________ lp, Klemen |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igo Član

Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3641 Aktiv.: 15.97
|
Objavljeno: Tor Apr 26, 2011 2:11 pm Naslov sporočila: |
|
|
Naslov teme je napačen. Pravi bi bil:
Triak + asinhronski motor z zasenčenimi poli
Vsaj taki motorji so v večini ventilatorjev, saj so malodane neslišni, enostavno zgrajeni in robustni.
Osnovni problem pa je, da se jim da hitrost vrtenja spreminjati praktično samo s frekvenco (ostale rešitve z izpuščanjem polperiod so bolj tako-tako).
AC napetost usmeriš in zgladiš. Potem z IGBT-jem razsekavaš dobljeno napetost.
S pulznoširinsko modulacijo (PWM) nosilne frekvence dobiš novo frekvenco, ki jo pripelješ na motor.
Nosilna frekvenca naj bo vsaj 3kHz (pri nižjih je težje filtrirati motnje) pa do največ 9kHz (višje povzročajo utrujanje izolacije lakirane žice v navitju).
Enostavnost vezja se žal ne more kosati z enostavnostjo vezja za poganjanje krtačnih motorjev, čeprav bi načeloma šlo že z NE556 in parimi elementi okrog. _________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|