 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Peter123 Član


Pridružen-a: Tor 13 Jan 2009 15:34 Prispevkov: 1445 Aktiv.: 7.20 Kraj: Lj.
|
Objavljeno: Pet Jul 08, 2011 8:31 am Naslov sporočila: |
|
|
Po mojih izkušnjeh (ter mnogih trugih) je nastavljanje predvžiga pri Tomosih najuspesnejše z metodo nastavi in sprobaj;
if ni dobro, probaj še enkrat;
if še vedno ni dobro še enkrat nastavi.
Sam sem vedno z izvijačem ali čeim drugim poizkal vrhnjo točko bata, zavrtel magnet malo nazaj , pritisnil platine skupaj in zategnil v 95% so bile platine naštelane v 0.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.15 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Pet Jul 08, 2011 1:56 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pri realnih 4 mm predvžiga se Tomos avtomatik utegne iz frčomatika preleviti v problematika.
Ker je kot berem težko najti navodila za Tomos Automatic, pripenjam hrvaška in angleška navodila za A35.
Opis: |
|
 Download |
Ime datoteke: |
2050_file.pdf |
Velikost datoteke: |
1.02 MB |
Downloadano: |
97 krat |
Opis: |
|
 Download |
Ime datoteke: |
2055_file.pdf |
Velikost datoteke: |
4.42 MB |
Downloadano: |
39 krat |
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
kastaneda Član


Pridružen-a: Pet 23 Okt 2009 11:18 Prispevkov: 459 Aktiv.: 2.40
|
Objavljeno: Pet Jul 08, 2011 3:33 pm Naslov sporočila: |
|
|
Še dva linka z "Repair Manuals"
Automatik A3
Automatik A35
_________________ LP
Srečko |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
drejko Član

Pridružen-a: Pet 30 Dec 2005 18:18 Prispevkov: 254 Aktiv.: 1.07 Kraj: koroška-okolica SG
|
Objavljeno: Pet Jul 08, 2011 9:16 pm Naslov sporočila: |
|
|
1,5 mm bo v redu.Nikakor pa več kot 2 mm.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
daneb Član


Pridružen-a: Pon 28 Jan 2008 18:47 Prispevkov: 133 Aktiv.: 0.63 Kraj: Kamnik
|
Objavljeno: Pet Jul 08, 2011 9:24 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hvala vsem, zelo ste se potrudili in mi predstavili podatke, ki vsekakor bolj držijo kot tisti o 4 milimetrskem predvžigu. Pri sosedu sem dobil Tomosovo tehnično navodilo za avtomatik 3 M z 6 voltno elektriko in tam lepo piše da je tovarniško priporočen predvžig 1,8-2mm pred ZMT. Tako stvar je rešena in res pri taki nastavitvi motorček najbolje obratuje.
Hvala LP
_________________ Starejši, ko smo več pozabljamo.
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
matejcek81 Član

Pridružen-a: Pon 16 Mar 2009 12:32 Prispevkov: 1526 Aktiv.: 7.68 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Pet Jul 08, 2011 9:50 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zelo težko je določit zgornjo lego z izvijačem. Vsaj 5 stopinj premikanja ojnice kaže, kot da je bat v zgornji legi, zato je zelo težko nastavit na določene milimetre platin.
Kot je peter123 napisal, se nastavitev naredi s poskušanjem. Če moped že nekako vžge, gledaš slednje pri prostem teku (cca 1000rpm +-200):
1.)
- če "poka" v izpuhu premakneš platine nazaj (skupaj)
- če "poka" v uplinjaču (fergazerju) premakneš platine naprej (narazen)
Če pa sploh ne deluje, preveriš, če ti deluje tuljava za vžig - torej preveriš, če ima sploh iskro. Če je nima najprej popraviš to.
Če ima iskro:
2.)
- daš izvijač v odprtino od svečke, poiščeš zgornjo lego z premikanjem ojnice (kurbnvele po domače - matica na magnetu - gedora in obračaš)
- platine prestaviš na cca. 3mm razmaka
- preizkusiš
- greš na točko 1.)
Pri klasičnih platinastih vžigih je problem, ker ni zakasnitve le tega, kar pomeni, da ti platine dajejo signal (prekinitev) le v eni točki, ki ji določa moč vzmeti platin. Trša kot je - hitreje bo prekinilo polnenje tuljave in s tem povzročilo iskro.
Uspel sem "natunat" vžig, da je deloval do cca.15000 RPM, imel je resne probleme pri mirovnem teku (štandgas - cca 1500-2000 RPM - težki štart).
Drugi primer je bolj "ležerni", končni obrati so bili pri cca. 8000 RPM in je v mirovnem teku deloval kot mucek (predel)
Platine ti le prekinjajo oz. dajejo čas iskre. Sicer pa, če poznaš koga, ki ima strobo timing light, lahko ugotoviš trenutni kot predvžiga (tiste zareze na magnetu).
Še priporočilo: preizkus (kot je peter123 napisal) je zlata vreden.
pa LP
p.s.: Dodatni izrazi so v štajerskem jeziku
_________________ Če ne gre - ne obstaja! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.15 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Pet Jul 08, 2011 10:43 pm Naslov sporočila: |
|
|
Izvijač za ugotavljanje GMT ?
Pogojno uporaben samo za 2T večvaljnike (Wartburg 353, starejši motorji za čolne), da ugotoviš ali je motor v pravem položaju za začetek nastavitve ločenih klasičnih vžigalnih sistemov.
Izvijač je štorast način, saj z njim ne moreš ugotoviti koliko mm predvžiga nastaviš. Preizkušanje na slepo srečo vzame preveč časa in zelo redko uspe nastaviti tako kot je prav. Sploh pri večvaljnikih.
Tu gre za vžigalni sistem s fiksno točko predvžiga in premalo ali preveč predvžiga ni dobro. Ali otežen štart (sploh hladnega motorja, kar ne boš ugotovil, če zadevo nastavljaš takoj po vožnji in greš nato spet na testno vožnjo in se motor ni ohladil) ali premalo moči na visokih vrtljajih.
Je mar danes kljunasto merilo še vedno bav-bav?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
daneb Član


Pridružen-a: Pon 28 Jan 2008 18:47 Prispevkov: 133 Aktiv.: 0.63 Kraj: Kamnik
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
drejko Član

Pridružen-a: Pet 30 Dec 2005 18:18 Prispevkov: 254 Aktiv.: 1.07 Kraj: koroška-okolica SG
|
Objavljeno: Ned Jul 10, 2011 12:37 am Naslov sporočila: |
|
|
egomez je napisal/a: |
Jaz sem to delal bolj "od oka". Snel sem svečko vrtel vijak ob platinah in gledal iskro. Ko se mi je zdelo v redu, sem šel na testno vožnjo. Če ni delalo kot sem želel, sem dal motor na stojalo in pri vžganem motorju malenkost premikal vijak. |
Kako si lahko ob vžganem motorju vrtel vijak za platine ???????????????????
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
daneb Član


Pridružen-a: Pon 28 Jan 2008 18:47 Prispevkov: 133 Aktiv.: 0.63 Kraj: Kamnik
|
Objavljeno: Ned Jul 10, 2011 6:40 am Naslov sporočila: |
|
|
Saj ga ni vrtel samo mislil je, da se lahko tako nastavlja kot pri Fičkotu, kjer si vrtel Frtajler dokler ti ni bil dovolj sprejemljivo nastavljen predvžig.
LP
_________________ Starejši, ko smo več pozabljamo.
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
matejcek81 Član

Pridružen-a: Pon 16 Mar 2009 12:32 Prispevkov: 1526 Aktiv.: 7.68 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Ned Jul 10, 2011 11:13 pm Naslov sporočila: |
|
|
daneb je napisal/a: |
Saj ga ni vrtel samo mislil je, da se lahko tako nastavlja kot pri Fičkotu, kjer si vrtel Frtajler dokler ti ni bil dovolj sprejemljivo nastavljen predvžig.
LP |
Kaj ti nisi nikoli vrtel Frtajler na Tomosu ??
Ali z izvijačem, ali z ultra natančno merilno uro, kljunastim merilom - potrebno je sprobat&nastavlat....
LP
_________________ Če ne gre - ne obstaja! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
daneb Član


Pridružen-a: Pon 28 Jan 2008 18:47 Prispevkov: 133 Aktiv.: 0.63 Kraj: Kamnik
|
Objavljeno: Pon Jul 11, 2011 7:46 am Naslov sporočila: |
|
|
matejcek81 je napisal/a: |
daneb je napisal/a: |
Saj ga ni vrtel samo mislil je, da se lahko tako nastavlja kot pri Fičkotu, kjer si vrtel Frtajler dokler ti ni bil dovolj sprejemljivo nastavljen predvžig.
LP |
Kaj ti nisi nikoli vrtel Frtajler na Tomosu ??
LP |
Med obratovanjem, Hm.
_________________ Starejši, ko smo več pozabljamo.
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
TilenS Član

Pridružen-a: Čet 24 Nov 2005 12:29 Prispevkov: 556 Aktiv.: 2.34
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
gumby Član


Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32 Prispevkov: 4066 Aktiv.: 18.35
|
Objavljeno: Pon Jul 11, 2011 8:48 am Naslov sporočila: |
|
|
Frtajler na motorju z enim cilindrom?
_________________ Tule nisem več aktiven. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.15 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Pon Jul 11, 2011 12:34 pm Naslov sporočila: |
|
|
Frtajler je popačenja iz nemške besede verteiler in pomeni razdelilec. Podobno kot cinšpula, ki ni nekaj iz cina. ampak gre za popačenko iz besede Zündspule in se v slovenščini imenuje vžigalna tuljava.
Problem je, da mnogo moped frizerjev ne pozna pravih imen delov s katerimi ima opravka in potem pridejo razna "globokoumna" in seveda povsem napačna poimenovanja stvari.
V tem primeru gre za vrtenje plošče s platinami, kar je pri Tomosu med delovanjem motorja neizvedljivo, razen v primeru rahlo do pretežno idiotske ideje, da od vstrajnika ostane samo odmikač platin.
Še huje pa je to, da mnogi teh frizerjev sploh ne ve kaj delajo (in da delajo povsem narobe) in je rezultat njihovega friziranja neko zelo glasno ropotalo, ki kuri kot tank, gre pa nikamor, če seveda sploh še gre, če pa že gre pa dolgo ne bo šlo, kljub izjemni robustnosti Tomosovih agregatov..
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 11 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|