www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Kako nastaviti predvžig na Tomos Avtomatiku
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3, 4, 5  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Vse kar nima zveze z elektroniko in računalništvom
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
Peter123
Član
Član



Pridružen-a: Tor 13 Jan 2009 15:34
Prispevkov: 1445
Aktiv.: 7.20
Kraj: Lj.

PrispevekObjavljeno: Pet Jul 08, 2011 8:31 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Po mojih izkušnjeh (ter mnogih trugih) je nastavljanje predvžiga pri Tomosih najuspesnejše z metodo nastavi in sprobaj;
if ni dobro, probaj še enkrat;
if še vedno ni dobro še enkrat nastavi.

Sam sem vedno z izvijačem ali čeim drugim poizkal vrhnjo točko bata, zavrtel magnet malo nazaj , pritisnil platine skupaj in zategnil v 95% so bile platine naštelane v 0.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Azrael
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46
Prispevkov: 4432
Aktiv.: 22.15
Kraj: Gorje

PrispevekObjavljeno: Pet Jul 08, 2011 1:56 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pri realnih 4 mm predvžiga se Tomos avtomatik utegne iz frčomatika preleviti v problematika.

Ker je kot berem težko najti navodila za Tomos Automatic, pripenjam hrvaška in angleška navodila za A35.



2050_file.pdf
 Opis:

Download
 Ime datoteke:  2050_file.pdf
 Velikost datoteke:  1.02 MB
 Downloadano:  97 krat


2055_file.pdf
 Opis:

Download
 Ime datoteke:  2055_file.pdf
 Velikost datoteke:  4.42 MB
 Downloadano:  39 krat

Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
kastaneda
Član
Član



Pridružen-a: Pet 23 Okt 2009 11:18
Prispevkov: 459
Aktiv.: 2.40

PrispevekObjavljeno: Pet Jul 08, 2011 3:33 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Še dva linka z "Repair Manuals"

Automatik A3

Automatik A35

_________________
LP
Srečko
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
drejko
Član
Član



Pridružen-a: Pet 30 Dec 2005 18:18
Prispevkov: 254
Aktiv.: 1.07
Kraj: koroška-okolica SG

PrispevekObjavljeno: Pet Jul 08, 2011 9:16 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

1,5 mm bo v redu.Nikakor pa več kot 2 mm.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
daneb
Član
Član



Pridružen-a: Pon 28 Jan 2008 18:47
Prispevkov: 133
Aktiv.: 0.63
Kraj: Kamnik

PrispevekObjavljeno: Pet Jul 08, 2011 9:24 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hvala vsem, zelo ste se potrudili in mi predstavili podatke, ki vsekakor bolj držijo kot tisti o 4 milimetrskem predvžigu. Pri sosedu sem dobil Tomosovo tehnično navodilo za avtomatik 3 M z 6 voltno elektriko in tam lepo piše da je tovarniško priporočen predvžig 1,8-2mm pred ZMT. Tako stvar je rešena in res pri taki nastavitvi motorček najbolje obratuje.
Hvala LP

_________________
Starejši, ko smo več pozabljamo.
LP
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
matejcek81
Član
Član



Pridružen-a: Pon 16 Mar 2009 12:32
Prispevkov: 1526
Aktiv.: 7.68
Kraj: Maribor

PrispevekObjavljeno: Pet Jul 08, 2011 9:50 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Zelo težko je določit zgornjo lego z izvijačem. Vsaj 5 stopinj premikanja ojnice kaže, kot da je bat v zgornji legi, zato je zelo težko nastavit na določene milimetre platin.


Kot je peter123 napisal, se nastavitev naredi s poskušanjem. Če moped že nekako vžge, gledaš slednje pri prostem teku (cca 1000rpm +-200):
1.)
- če "poka" v izpuhu premakneš platine nazaj (skupaj)
- če "poka" v uplinjaču (fergazerju) premakneš platine naprej (narazen)

Če pa sploh ne deluje, preveriš, če ti deluje tuljava za vžig - torej preveriš, če ima sploh iskro. Če je nima najprej popraviš to.
Če ima iskro:
2.)
- daš izvijač v odprtino od svečke, poiščeš zgornjo lego z premikanjem ojnice (kurbnvele po domače - matica na magnetu - gedora in obračaš)
- platine prestaviš na cca. 3mm razmaka
- preizkusiš
- greš na točko 1.)

Pri klasičnih platinastih vžigih je problem, ker ni zakasnitve le tega, kar pomeni, da ti platine dajejo signal (prekinitev) le v eni točki, ki ji določa moč vzmeti platin. Trša kot je - hitreje bo prekinilo polnenje tuljave in s tem povzročilo iskro.

Uspel sem "natunat" vžig, da je deloval do cca.15000 RPM, imel je resne probleme pri mirovnem teku (štandgas - cca 1500-2000 RPM - težki štart).
Drugi primer je bolj "ležerni", končni obrati so bili pri cca. 8000 RPM in je v mirovnem teku deloval kot mucek (predel)

Platine ti le prekinjajo oz. dajejo čas iskre. Sicer pa, če poznaš koga, ki ima strobo timing light, lahko ugotoviš trenutni kot predvžiga (tiste zareze na magnetu).

Še priporočilo: preizkus (kot je peter123 napisal) je zlata vreden.


pa LP

p.s.: Dodatni izrazi so v štajerskem jeziku

_________________
Če ne gre - ne obstaja!
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Azrael
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46
Prispevkov: 4432
Aktiv.: 22.15
Kraj: Gorje

PrispevekObjavljeno: Pet Jul 08, 2011 10:43 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Izvijač za ugotavljanje GMT ?

Pogojno uporaben samo za 2T večvaljnike (Wartburg 353, starejši motorji za čolne), da ugotoviš ali je motor v pravem položaju za začetek nastavitve ločenih klasičnih vžigalnih sistemov.

Izvijač je štorast način, saj z njim ne moreš ugotoviti koliko mm predvžiga nastaviš. Preizkušanje na slepo srečo vzame preveč časa in zelo redko uspe nastaviti tako kot je prav. Sploh pri večvaljnikih.

Tu gre za vžigalni sistem s fiksno točko predvžiga in premalo ali preveč predvžiga ni dobro. Ali otežen štart (sploh hladnega motorja, kar ne boš ugotovil, če zadevo nastavljaš takoj po vožnji in greš nato spet na testno vožnjo in se motor ni ohladil) ali premalo moči na visokih vrtljajih.

Je mar danes kljunasto merilo še vedno bav-bav?
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
daneb
Član
Član



Pridružen-a: Pon 28 Jan 2008 18:47
Prispevkov: 133
Aktiv.: 0.63
Kraj: Kamnik

PrispevekObjavljeno: Sob Jul 09, 2011 5:13 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Jaz uporabljam uro z 20 mm hoda, ki omogoča do stotinke natančne nastavitve. http://www.elektronik.si/phpBB2/album_page.php?pic_id=2593
_________________
Starejši, ko smo več pozabljamo.
LP
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
drejko
Član
Član



Pridružen-a: Pet 30 Dec 2005 18:18
Prispevkov: 254
Aktiv.: 1.07
Kraj: koroška-okolica SG

PrispevekObjavljeno: Ned Jul 10, 2011 12:37 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

egomez je napisal/a:
Jaz sem to delal bolj "od oka". Snel sem svečko vrtel vijak ob platinah in gledal iskro. Ko se mi je zdelo v redu, sem šel na testno vožnjo. Če ni delalo kot sem želel, sem dal motor na stojalo in pri vžganem motorju malenkost premikal vijak.


Kako si lahko ob vžganem motorju vrtel vijak za platine ???????????????????
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
daneb
Član
Član



Pridružen-a: Pon 28 Jan 2008 18:47
Prispevkov: 133
Aktiv.: 0.63
Kraj: Kamnik

PrispevekObjavljeno: Ned Jul 10, 2011 6:40 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Saj ga ni vrtel samo mislil je, da se lahko tako nastavlja kot pri Fičkotu, kjer si vrtel Frtajler dokler ti ni bil dovolj sprejemljivo nastavljen predvžig.
LP

_________________
Starejši, ko smo več pozabljamo.
LP
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
matejcek81
Član
Član



Pridružen-a: Pon 16 Mar 2009 12:32
Prispevkov: 1526
Aktiv.: 7.68
Kraj: Maribor

PrispevekObjavljeno: Ned Jul 10, 2011 11:13 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

daneb je napisal/a:
Saj ga ni vrtel samo mislil je, da se lahko tako nastavlja kot pri Fičkotu, kjer si vrtel Frtajler dokler ti ni bil dovolj sprejemljivo nastavljen predvžig.
LP


Kaj ti nisi nikoli vrtel Frtajler na Tomosu ?? Brick wall


Ali z izvijačem, ali z ultra natančno merilno uro, kljunastim merilom - potrebno je sprobat&nastavlat....


LP

_________________
Če ne gre - ne obstaja!
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
daneb
Član
Član



Pridružen-a: Pon 28 Jan 2008 18:47
Prispevkov: 133
Aktiv.: 0.63
Kraj: Kamnik

PrispevekObjavljeno: Pon Jul 11, 2011 7:46 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

matejcek81 je napisal/a:
daneb je napisal/a:
Saj ga ni vrtel samo mislil je, da se lahko tako nastavlja kot pri Fičkotu, kjer si vrtel Frtajler dokler ti ni bil dovolj sprejemljivo nastavljen predvžig.
LP


Kaj ti nisi nikoli vrtel Frtajler na Tomosu ?? Brick wall





LP


Med obratovanjem, Hm. Shame on you

_________________
Starejši, ko smo več pozabljamo.
LP
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
TilenS
Član
Član



Pridružen-a: Čet 24 Nov 2005 12:29
Prispevkov: 556
Aktiv.: 2.34

PrispevekObjavljeno: Pon Jul 11, 2011 8:25 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Lahko, ampak vseeno ne priporočam Smile


tomos_bt_vzig.jpg
 Opis:
Bat. kontaktni vžig
 Velikost datoteke:  84.46 KB
 Pogledana:  44 krat

tomos_bt_vzig.jpg



_________________
LP Tilen
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
gumby
Član
Član



Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32
Prispevkov: 4066
Aktiv.: 18.35

PrispevekObjavljeno: Pon Jul 11, 2011 8:48 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Frtajler na motorju z enim cilindrom? Think
_________________
Tule nisem več aktiven.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Azrael
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46
Prispevkov: 4432
Aktiv.: 22.15
Kraj: Gorje

PrispevekObjavljeno: Pon Jul 11, 2011 12:34 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Frtajler je popačenja iz nemške besede verteiler in pomeni razdelilec. Podobno kot cinšpula, ki ni nekaj iz cina. ampak gre za popačenko iz besede Zündspule in se v slovenščini imenuje vžigalna tuljava.

Problem je, da mnogo moped frizerjev ne pozna pravih imen delov s katerimi ima opravka in potem pridejo razna "globokoumna" in seveda povsem napačna poimenovanja stvari.

V tem primeru gre za vrtenje plošče s platinami, kar je pri Tomosu med delovanjem motorja neizvedljivo, razen v primeru rahlo do pretežno idiotske ideje, da od vstrajnika ostane samo odmikač platin.

Še huje pa je to, da mnogi teh frizerjev sploh ne ve kaj delajo (in da delajo povsem narobe) in je rezultat njihovega friziranja neko zelo glasno ropotalo, ki kuri kot tank, gre pa nikamor, če seveda sploh še gre, če pa že gre pa dolgo ne bo šlo, kljub izjemni robustnosti Tomosovih agregatov..
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Vse kar nima zveze z elektroniko in računalništvom Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3, 4, 5  Naslednja
Stran 3 od 5

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 11 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group