 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
daneb Član


Pridružen-a: Pon 28 Jan 2008 18:47 Prispevkov: 133 Aktiv.: 0.63 Kraj: Kamnik
|
Objavljeno: Pon Jul 11, 2011 7:20 pm Naslov sporočila: |
|
|
Azrael je napisal/a: |
Frtajler je popačenja iz nemške besede verteiler in pomeni razdelilec. Podobno kot cinšpula, ki ni nekaj iz cina. ampak gre za popačenko iz besede Zündspule in se v slovenščini imenuje vžigalna tuljava.
Problem je, da mnogo moped frizerjev ne pozna pravih imen delov s katerimi ima opravka in potem pridejo razna "globokoumna" in seveda povsem napačna poimenovanja stvari.
V tem primeru gre za vrtenje plošče s platinami, kar je pri Tomosu med delovanjem motorja neizvedljivo, razen v primeru rahlo do pretežno idiotske ideje, da od vstrajnika ostane samo odmikač platin.
Še huje pa je to, da mnogi teh frizerjev sploh ne ve kaj delajo (in da delajo povsem narobe) in je rezultat njihovega friziranja neko zelo glasno ropotalo, ki kuri kot tank, gre pa nikamor, če seveda sploh še gre, če pa že gre pa dolgo ne bo šlo, kljub izjemni robustnosti Tomosovih agregatov.. |
Prav zato sem hotel zvedeti tovarniške podatke za avtomatika 3 M letnik 1981, da ne bi odkrival tople vode. Tovarna razvija nov motor dalj časa in verjamem, da so tovarniški podatki bolj uporabni kot pa frizerski, katerim je glavno, da motor čim bolj ropota ne pa kakšen je izkoristek. Zdaj je moj avtomatik nastavljen na srednjo vrednost 1,9 mm pred ZMT in deluje v redu.
LP
_________________ Starejši, ko smo več pozabljamo.
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
drejko Član

Pridružen-a: Pet 30 Dec 2005 18:18 Prispevkov: 254 Aktiv.: 1.07 Kraj: koroška-okolica SG
|
Objavljeno: Pon Jul 11, 2011 8:42 pm Naslov sporočila: |
|
|
Mislim da imaš kar v redu nastavljeno.Sicer po mojih izkušnjah je najbolje 1.5 za avtomatik.Tako bo dosegel malo več obratov.
Sem pa prebral kar nekaj "BISTRIH" v tej temi.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
matejcek81 Član

Pridružen-a: Pon 16 Mar 2009 12:32 Prispevkov: 1526 Aktiv.: 7.68 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Pon Jul 11, 2011 9:49 pm Naslov sporočila: |
|
|
daneb je napisal/a: |
matejcek81 je napisal/a: |
daneb je napisal/a: |
Saj ga ni vrtel samo mislil je, da se lahko tako nastavlja kot pri Fičkotu, kjer si vrtel Frtajler dokler ti ni bil dovolj sprejemljivo nastavljen predvžig.
LP |
Kaj ti nisi nikoli vrtel Frtajler na Tomosu ??
LP |
Med obratovanjem, Hm.  |
Tale pa res zmaga
Z vsem spoštovanjem - vendar TOMOS (bilokateri) NIMA vertajlerja ali razdelilnika vžiga...
Si me pa krepko nasmejal tale ponedeljek
LP
_________________ Če ne gre - ne obstaja! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
matejcek81 Član

Pridružen-a: Pon 16 Mar 2009 12:32 Prispevkov: 1526 Aktiv.: 7.68 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Pon Jul 11, 2011 9:53 pm Naslov sporočila: |
|
|
gumby je napisal/a: |
Frtajler na motorju z enim cilindrom?  |
in potem se človek določene stvari vpraša...
_________________ Če ne gre - ne obstaja! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
matejcek81 Član

Pridružen-a: Pon 16 Mar 2009 12:32 Prispevkov: 1526 Aktiv.: 7.68 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Pon Jul 11, 2011 10:00 pm Naslov sporočila: |
|
|
drejko je napisal/a: |
Mislim da imaš kar v redu nastavljeno.Sicer po mojih izkušnjah je najbolje 1.5 za avtomatik.Tako bo dosegel malo več obratov.
Sem pa prebral kar nekaj "BISTRIH" v tej temi. |
Bo pa zagon malo težji. Če ne menjaš bata, uplinjača ter resonančnega izpuha je bolje, da ohraniš tistih 2mm in si srečen. V nasprotnem primeru boš dal "dreku focn"
_________________ Če ne gre - ne obstaja! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.92
|
Objavljeno: Tor Jul 12, 2011 1:43 pm Naslov sporočila: |
|
|
V nasprotnem primeru bo menjal tako ali drugače
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
matejcek81 Član

Pridružen-a: Pon 16 Mar 2009 12:32 Prispevkov: 1526 Aktiv.: 7.68 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Tor Jul 12, 2011 6:48 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pyr0Beast je napisal/a: |
V nasprotnem primeru bo menjal tako ali drugače  |
bojim se, da res
_________________ Če ne gre - ne obstaja! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jozkoc Član


Pridružen-a: Sre 16 Jun 2010 13:32 Prispevkov: 603 Aktiv.: 3.29 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pet Jun 12, 2015 8:10 pm Naslov sporočila: |
|
|
Včeraj sem na očetovem Tomos Avtomatiku A3 MS letnik '87 (6V elektrika) nastavljal razmak na platinah ker so se po mnogih letih delovanja že obrabile in je imel motor slabo moč.
Predno sem se lotil zadeve sem se odločil poiskati podatke o nastavitvah razmaka in predvžiga na internetu, in berem tukaj in na ostalih naših forumih zelo različne podatke o nastavitvah predvžiga, od 1,5 mm in tovarniških 1,8 mm do 2 mm ter do 4 mm, zato sem se odločil prekontrolirati na očetovem Avtomatiku še to.
Za nastavitev predvžiga sem si pomagal s kljunastim merilom da sem meril globino bata skozi luknjo za svečko in z digitalnim om metrom s katerim sem meril upornost cca 1.5 oma pri razklenjenih platinah in cca 0,3 oma pri sklenjenih. Na moje presenečenje sem ugotovil da se predvžig, če alu. ploščo obrneš skrajno v levo (v nasprotni smeri urinega kazalca), ne da nastaviti na manj kot 3,8 mm. Nato sem ploščo obrnil v desno da so bili trije vijaki približno na sredini podolgovatih lukenj in sem izmeril predvžig cca 5 mm.
Sedaj me pa zanima od kod nekaterim 1,5 mm in kako da so original tovarniška navodila 1,8 mm do 2 mm če je v praksi to neizvedljivo.
Razmišljal sem tudi če ne uporabljaš digitalnega om metra ali kake druge priprave in gledaš z očmi kdaj se razmaknejo platine potem mogoče prideš do 1,5 mm ali 2 mm saj platine izgubijo stik še predno to opaziš z očesom, ampak nastavljanje predvžiga na takšen način se mi zdi zelo po domače.
Naj povem še da sem jaz nastavil predvžig na 4,3 mm in deluje v redu, če je pa to najbolje pa ne vem ker se mi ni dalo preizkušati drugih nastavitev.
_________________ Nikoli ni tako dobro da ne bi moglo biti še boljše.
Nazadnje urejal/a jozkoc Sob Jun 13, 2015 11:09 am; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ule Član


Pridružen-a: Tor 13 Jan 2004 20:32 Prispevkov: 1583 Aktiv.: 6.66 Kraj: Babno Polje
|
Objavljeno: Pet Jun 12, 2015 8:29 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ploščo nastavljaš posebej, platine pa posebej. Na samih platinah je še en vijak. Sicer pa pojdi se peljat (recimo ene 5km), odvij svečko in poglej kako je osmojena. Če je svetlo sivorjave barve je tvoja nastavitev OK.
Drugače se je ponavadi nastavljalo tako, da se je bat premaknilo na določeno točko. Ponavadi je bilo to 2mm pred ZMT (zgornja mrtva točka), nato si odvil vijak na platinah, vmes vtaknil 0,4mm listič in nato privil vijak.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 15.94
|
Objavljeno: Pet Jun 12, 2015 8:59 pm Naslov sporočila: |
|
|
Predvžig za avtomatic mora biti nastavljen 1,5mm, razmak platin pa okrog 0,4mm.
Za predvžig ne rabiš ohmmetra, ampak samo vrtiš magnet in gledaš, kdaj se platine začnejo odpirat. Na tisti poziciji potisneš notri v glavo šubler, odčitaš in zavrtiš počasi do zmt. Potem spet odčitaš in vidiš, kako pot je opravil bat.
Na 4mm predvžiga ne bo šlo dolgo, ker bo poškodovalo bat.
_________________ 3 x 3 = 9 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Jaka57 Moderator



Pridružen-a: Ned 12 Dec 2004 21:47 Prispevkov: 5824 Aktiv.: 24.51 Kraj: Grosuplje
|
Objavljeno: Pet Jun 12, 2015 11:09 pm Naslov sporočila: |
|
|
Servisna knjiga za Avtomatika A3, v kateri je točno to (str.40), kar je napisal @ro-bi.
Opis: |
|
 Download |
Ime datoteke: |
Tomos-a3-Service.pdf |
Velikost datoteke: |
4.07 MB |
Downloadano: |
43 krat |
_________________ Lp, Jaka |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jozkoc Član


Pridružen-a: Sre 16 Jun 2010 13:32 Prispevkov: 603 Aktiv.: 3.29 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Jun 13, 2015 12:03 am Naslov sporočila: |
|
|
ule je napisal/a: |
Ploščo nastavljaš posebej, platine pa posebej. Na samih platinah je še en vijak. |
Vem da se predvžig in razmak na platinah nastavlja posebej. Razmak sem nastavil na 0,4 mm tako da tukaj ni problema, moti me predvžig ker ga ne morem nastaviti na manj kot 3,8 mm, plošča je obrnjena maksimalno v levo, bolj se ne da. S kljunastim merilom merim razliko med ZMT in točko bata kjer je predvžig. Z om metrom vidim kdaj se platine razklenejo.
Moped je star 28 let in je do sedaj delal s približno enakim predvžigom kot imam nastavljenega sedaj tako da v delovanju mopeda tudi ni problem, motijo me podatki ki mi jih dajete in podatki v originalnih navodilih ali pa sem jaz narobe izmeril. Skratka, ne razumem kje je napaka.
_________________ Nikoli ni tako dobro da ne bi moglo biti še boljše.
Nazadnje urejal/a jozkoc Sob Jun 13, 2015 10:54 am; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lojzek Član



Pridružen-a: Pet 25 Jan 2008 8:00 Prispevkov: 3388 Aktiv.: 15.95
|
Objavljeno: Sob Jun 13, 2015 8:05 am Naslov sporočila: |
|
|
Tudi meni to obicajno ne gre tako, kot je napisano v knjigah. Tako da tistih o,4mm pri ZMT ne dosezem nikdar, drugace pa je predvzig prevelik. Gledam predvsem na to, da se platine pricno odpirati na tocki predvziga (listic 0,05mm), kolikor pa ima potem na vrhu, mi pa ni pomembno.
Ker je pa ze debata o predvzigu, koliko ga mora pa imeti APN6, star cca 30 let?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MadMax Član


Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 19.96
|
Objavljeno: Sob Jun 13, 2015 10:57 am Naslov sporočila: |
|
|
Kaj pa če platine nastavišna 0.35mm?
Reža odprtih platin (tistih 0.4mm) določa takoimenovani "kot odprtja" platin, posledično je od tega odvisno kako močna bo iskra.
Če se obojega hkrati ne da dosečt, se s poskušanjem nastavi vmesni optimum, kjer mopediček lepo dela. Nobena od vrednosti v praksi ni kritična v stotinko... (lahko je rahlo zamaknjen magnet na gredi, sploh pri "novejših" mopedih, ki imajo za zagozdo navaden štift premera 3mm, posledično je naleganje zanemarljive površine, v primerjavi s "starejšimi", ki so imeli zagozdo oblike polmesca in do zamika ni moglo priti razen če je bila matica magneta konkretno popuščena)
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jozkoc Član


Pridružen-a: Sre 16 Jun 2010 13:32 Prispevkov: 603 Aktiv.: 3.29 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Jun 13, 2015 6:06 pm Naslov sporočila: |
|
|
MadMax je napisal/a: |
lahko je rahlo zamaknjen magnet na gredi, sploh pri "novejših" mopedih, ki imajo za zagozdo navaden štift premera 3mm |
Danes sem še enkrat vse pregledal, našel sem tudi snemalnik za magnet ki že leta sameva v omari med ostalim železjem, snel sem magnet in preveril utor na magnetu kjer pride zagozda in je vse v redu, utor je nepoškodovan ravno tako tudi zagozda.
Še enkrat sem naredil meritev predvžiga. Na novo označil s flumastrom točko ZMT na zunanji strani magneta in na bloku motorja, nastavil predvžig na minimum ga pomeril z digitalnim om metrom na platinah in ravno tako označil s flumastrom na zunanji strani magneta, nato s kljunastim merilom pomeril razliko med ZMT in točko predvžiga in ugotovil isto kot zadnjič, predvžig je 3,8 mm.
Ker mi je že počasi dosti te "šraufarije" sem predvžig nastavil kar se da točno na 4 mm kakor priporočajo nekateri, vse skupaj sestavil in šel na testno vožnjo. Pritisnem "kurbl" in vžge v prvo, v prostem teku lepo prede, počakam da se motor segreje nato zajaham moped pritisnem plin in dobro potegne, se vozim po vasi ter zavijem na cesto ki gre v hrib in tudi dobro vleče, potem gre na testno vožnjo še oče in pride nazaj zadovoljen, tako da povsem skupaj sodeč moped deluje dobro.
Če me bo kdorkoli kdaj vprašal koliko je predvžig na Tomos Avtomatiku A3 mu bom odgovoril 4 mm pa če prav nekateri trdite da je 1,5 mm in da v original navodilih piše 1,8 mm do 2 mm, so se pač zmotili, kaj naj rečem drugega.
_________________ Nikoli ni tako dobro da ne bi moglo biti še boljše. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 10 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|