www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Kako nastaviti predvžig na Tomos Avtomatiku
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3, 4, 5  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Vse kar nima zveze z elektroniko in računalništvom
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
daneb
Član
Član



Pridružen-a: Pon 28 Jan 2008 18:47
Prispevkov: 133
Aktiv.: 0.63
Kraj: Kamnik

PrispevekObjavljeno: Pon Jul 11, 2011 7:20 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Azrael je napisal/a:
Frtajler je popačenja iz nemške besede verteiler in pomeni razdelilec. Podobno kot cinšpula, ki ni nekaj iz cina. ampak gre za popačenko iz besede Zündspule in se v slovenščini imenuje vžigalna tuljava.

Problem je, da mnogo moped frizerjev ne pozna pravih imen delov s katerimi ima opravka in potem pridejo razna "globokoumna" in seveda povsem napačna poimenovanja stvari.

V tem primeru gre za vrtenje plošče s platinami, kar je pri Tomosu med delovanjem motorja neizvedljivo, razen v primeru rahlo do pretežno idiotske ideje, da od vstrajnika ostane samo odmikač platin.

Še huje pa je to, da mnogi teh frizerjev sploh ne ve kaj delajo (in da delajo povsem narobe) in je rezultat njihovega friziranja neko zelo glasno ropotalo, ki kuri kot tank, gre pa nikamor, če seveda sploh še gre, če pa že gre pa dolgo ne bo šlo, kljub izjemni robustnosti Tomosovih agregatov..

Prav zato sem hotel zvedeti tovarniške podatke za avtomatika 3 M letnik 1981, da ne bi odkrival tople vode. Tovarna razvija nov motor dalj časa in verjamem, da so tovarniški podatki bolj uporabni kot pa frizerski, katerim je glavno, da motor čim bolj ropota ne pa kakšen je izkoristek. Zdaj je moj avtomatik nastavljen na srednjo vrednost 1,9 mm pred ZMT in deluje v redu.
LP

_________________
Starejši, ko smo več pozabljamo.
LP
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
drejko
Član
Član



Pridružen-a: Pet 30 Dec 2005 18:18
Prispevkov: 254
Aktiv.: 1.07
Kraj: koroška-okolica SG

PrispevekObjavljeno: Pon Jul 11, 2011 8:42 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Mislim da imaš kar v redu nastavljeno.Sicer po mojih izkušnjah je najbolje 1.5 za avtomatik.Tako bo dosegel malo več obratov.
Sem pa prebral kar nekaj "BISTRIH" v tej temi.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
matejcek81
Član
Član



Pridružen-a: Pon 16 Mar 2009 12:32
Prispevkov: 1526
Aktiv.: 7.68
Kraj: Maribor

PrispevekObjavljeno: Pon Jul 11, 2011 9:49 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

daneb je napisal/a:
matejcek81 je napisal/a:
daneb je napisal/a:
Saj ga ni vrtel samo mislil je, da se lahko tako nastavlja kot pri Fičkotu, kjer si vrtel Frtajler dokler ti ni bil dovolj sprejemljivo nastavljen predvžig.
LP


Kaj ti nisi nikoli vrtel Frtajler na Tomosu ?? Brick wall





LP


Med obratovanjem, Hm. Shame on you



Tale pa res zmaga Brick wall

Z vsem spoštovanjem - vendar TOMOS (bilokateri) NIMA vertajlerja ali razdelilnika vžiga...

Si me pa krepko nasmejal tale ponedeljek Very Happy

LP

_________________
Če ne gre - ne obstaja!
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
matejcek81
Član
Član



Pridružen-a: Pon 16 Mar 2009 12:32
Prispevkov: 1526
Aktiv.: 7.68
Kraj: Maribor

PrispevekObjavljeno: Pon Jul 11, 2011 9:53 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

gumby je napisal/a:
Frtajler na motorju z enim cilindrom? Think


in potem se človek določene stvari vpraša... Pray

_________________
Če ne gre - ne obstaja!
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
matejcek81
Član
Član



Pridružen-a: Pon 16 Mar 2009 12:32
Prispevkov: 1526
Aktiv.: 7.68
Kraj: Maribor

PrispevekObjavljeno: Pon Jul 11, 2011 10:00 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

drejko je napisal/a:
Mislim da imaš kar v redu nastavljeno.Sicer po mojih izkušnjah je najbolje 1.5 za avtomatik.Tako bo dosegel malo več obratov.
Sem pa prebral kar nekaj "BISTRIH" v tej temi.


Bo pa zagon malo težji. Če ne menjaš bata, uplinjača ter resonančnega izpuha je bolje, da ohraniš tistih 2mm in si srečen. V nasprotnem primeru boš dal "dreku focn" Very Happy

_________________
Če ne gre - ne obstaja!
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pyr0Beast
Član
Član



Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11
Prispevkov: 4969
Aktiv.: 23.92

PrispevekObjavljeno: Tor Jul 12, 2011 1:43 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

V nasprotnem primeru bo menjal tako ali drugače Smile
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
matejcek81
Član
Član



Pridružen-a: Pon 16 Mar 2009 12:32
Prispevkov: 1526
Aktiv.: 7.68
Kraj: Maribor

PrispevekObjavljeno: Tor Jul 12, 2011 6:48 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pyr0Beast je napisal/a:
V nasprotnem primeru bo menjal tako ali drugače Smile


Smile bojim se, da res Smile

_________________
Če ne gre - ne obstaja!
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
jozkoc
Član
Član



Pridružen-a: Sre 16 Jun 2010 13:32
Prispevkov: 603
Aktiv.: 3.29
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pet Jun 12, 2015 8:10 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Včeraj sem na očetovem Tomos Avtomatiku A3 MS letnik '87 (6V elektrika) nastavljal razmak na platinah ker so se po mnogih letih delovanja že obrabile in je imel motor slabo moč.
Predno sem se lotil zadeve sem se odločil poiskati podatke o nastavitvah razmaka in predvžiga na internetu, in berem tukaj in na ostalih naših forumih zelo različne podatke o nastavitvah predvžiga, od 1,5 mm in tovarniških 1,8 mm do 2 mm ter do 4 mm, zato sem se odločil prekontrolirati na očetovem Avtomatiku še to.
Za nastavitev predvžiga sem si pomagal s kljunastim merilom da sem meril globino bata skozi luknjo za svečko in z digitalnim om metrom s katerim sem meril upornost cca 1.5 oma pri razklenjenih platinah in cca 0,3 oma pri sklenjenih. Na moje presenečenje sem ugotovil da se predvžig, če alu. ploščo obrneš skrajno v levo (v nasprotni smeri urinega kazalca), ne da nastaviti na manj kot 3,8 mm. Nato sem ploščo obrnil v desno da so bili trije vijaki približno na sredini podolgovatih lukenj in sem izmeril predvžig cca 5 mm.
Sedaj me pa zanima od kod nekaterim 1,5 mm in kako da so original tovarniška navodila 1,8 mm do 2 mm če je v praksi to neizvedljivo.
Razmišljal sem tudi če ne uporabljaš digitalnega om metra ali kake druge priprave in gledaš z očmi kdaj se razmaknejo platine potem mogoče prideš do 1,5 mm ali 2 mm saj platine izgubijo stik še predno to opaziš z očesom, ampak nastavljanje predvžiga na takšen način se mi zdi zelo po domače. Confused

Naj povem še da sem jaz nastavil predvžig na 4,3 mm in deluje v redu, če je pa to najbolje pa ne vem ker se mi ni dalo preizkušati drugih nastavitev. Eh?

_________________
Nikoli ni tako dobro da ne bi moglo biti še boljše.


Nazadnje urejal/a jozkoc Sob Jun 13, 2015 11:09 am; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ule
Član
Član



Pridružen-a: Tor 13 Jan 2004 20:32
Prispevkov: 1583
Aktiv.: 6.66
Kraj: Babno Polje

PrispevekObjavljeno: Pet Jun 12, 2015 8:29 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ploščo nastavljaš posebej, platine pa posebej. Na samih platinah je še en vijak. Sicer pa pojdi se peljat (recimo ene 5km), odvij svečko in poglej kako je osmojena. Če je svetlo sivorjave barve je tvoja nastavitev OK.
Drugače se je ponavadi nastavljalo tako, da se je bat premaknilo na določeno točko. Ponavadi je bilo to 2mm pred ZMT (zgornja mrtva točka), nato si odvil vijak na platinah, vmes vtaknil 0,4mm listič in nato privil vijak.
Nazaj na vrh
Prisoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
ro-bi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53
Prispevkov: 3580
Aktiv.: 15.94

PrispevekObjavljeno: Pet Jun 12, 2015 8:59 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Predvžig za avtomatic mora biti nastavljen 1,5mm, razmak platin pa okrog 0,4mm.
Za predvžig ne rabiš ohmmetra, ampak samo vrtiš magnet in gledaš, kdaj se platine začnejo odpirat. Na tisti poziciji potisneš notri v glavo šubler, odčitaš in zavrtiš počasi do zmt. Potem spet odčitaš in vidiš, kako pot je opravil bat.
Na 4mm predvžiga ne bo šlo dolgo, ker bo poškodovalo bat.

_________________
3 x 3 = 9
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Jaka57
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Ned 12 Dec 2004 21:47
Prispevkov: 5824
Aktiv.: 24.51
Kraj: Grosuplje

PrispevekObjavljeno: Pet Jun 12, 2015 11:09 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Servisna knjiga za Avtomatika A3, v kateri je točno to (str.40), kar je napisal @ro-bi.


Tomos-a3-Service.pdf
 Opis:

Download
 Ime datoteke:  Tomos-a3-Service.pdf
 Velikost datoteke:  4.07 MB
 Downloadano:  43 krat


_________________
Lp, Jaka
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
jozkoc
Član
Član



Pridružen-a: Sre 16 Jun 2010 13:32
Prispevkov: 603
Aktiv.: 3.29
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sob Jun 13, 2015 12:03 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

ule je napisal/a:
Ploščo nastavljaš posebej, platine pa posebej. Na samih platinah je še en vijak.


Vem da se predvžig in razmak na platinah nastavlja posebej. Razmak sem nastavil na 0,4 mm tako da tukaj ni problema, moti me predvžig ker ga ne morem nastaviti na manj kot 3,8 mm, plošča je obrnjena maksimalno v levo, bolj se ne da. S kljunastim merilom merim razliko med ZMT in točko bata kjer je predvžig. Z om metrom vidim kdaj se platine razklenejo.

Moped je star 28 let in je do sedaj delal s približno enakim predvžigom kot imam nastavljenega sedaj tako da v delovanju mopeda tudi ni problem, motijo me podatki ki mi jih dajete in podatki v originalnih navodilih ali pa sem jaz narobe izmeril. Skratka, ne razumem kje je napaka. Think

_________________
Nikoli ni tako dobro da ne bi moglo biti še boljše.


Nazadnje urejal/a jozkoc Sob Jun 13, 2015 10:54 am; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
lojzek
Član
Član



Pridružen-a: Pet 25 Jan 2008 8:00
Prispevkov: 3388
Aktiv.: 15.95

PrispevekObjavljeno: Sob Jun 13, 2015 8:05 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Tudi meni to obicajno ne gre tako, kot je napisano v knjigah. Tako da tistih o,4mm pri ZMT ne dosezem nikdar, drugace pa je predvzig prevelik. Gledam predvsem na to, da se platine pricno odpirati na tocki predvziga (listic 0,05mm), kolikor pa ima potem na vrhu, mi pa ni pomembno.

Ker je pa ze debata o predvzigu, koliko ga mora pa imeti APN6, star cca 30 let?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
MadMax
Član
Član



Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16
Prispevkov: 4743
Aktiv.: 19.96

PrispevekObjavljeno: Sob Jun 13, 2015 10:57 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kaj pa če platine nastavišna 0.35mm?


Reža odprtih platin (tistih 0.4mm) določa takoimenovani "kot odprtja" platin, posledično je od tega odvisno kako močna bo iskra.

Če se obojega hkrati ne da dosečt, se s poskušanjem nastavi vmesni optimum, kjer mopediček lepo dela. Nobena od vrednosti v praksi ni kritična v stotinko... (lahko je rahlo zamaknjen magnet na gredi, sploh pri "novejših" mopedih, ki imajo za zagozdo navaden štift premera 3mm, posledično je naleganje zanemarljive površine, v primerjavi s "starejšimi", ki so imeli zagozdo oblike polmesca in do zamika ni moglo priti razen če je bila matica magneta konkretno popuščena)
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
jozkoc
Član
Član



Pridružen-a: Sre 16 Jun 2010 13:32
Prispevkov: 603
Aktiv.: 3.29
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sob Jun 13, 2015 6:06 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

MadMax je napisal/a:
lahko je rahlo zamaknjen magnet na gredi, sploh pri "novejših" mopedih, ki imajo za zagozdo navaden štift premera 3mm


Danes sem še enkrat vse pregledal, našel sem tudi snemalnik za magnet ki že leta sameva v omari med ostalim železjem, snel sem magnet in preveril utor na magnetu kjer pride zagozda in je vse v redu, utor je nepoškodovan ravno tako tudi zagozda.
Še enkrat sem naredil meritev predvžiga. Na novo označil s flumastrom točko ZMT na zunanji strani magneta in na bloku motorja, nastavil predvžig na minimum ga pomeril z digitalnim om metrom na platinah in ravno tako označil s flumastrom na zunanji strani magneta, nato s kljunastim merilom pomeril razliko med ZMT in točko predvžiga in ugotovil isto kot zadnjič, predvžig je 3,8 mm.
Ker mi je že počasi dosti te "šraufarije" sem predvžig nastavil kar se da točno na 4 mm kakor priporočajo nekateri, vse skupaj sestavil in šel na testno vožnjo. Pritisnem "kurbl" in vžge v prvo, v prostem teku lepo prede, počakam da se motor segreje nato zajaham moped pritisnem plin in dobro potegne, se vozim po vasi ter zavijem na cesto ki gre v hrib in tudi dobro vleče, potem gre na testno vožnjo še oče in pride nazaj zadovoljen, tako da povsem skupaj sodeč moped deluje dobro.

Če me bo kdorkoli kdaj vprašal koliko je predvžig na Tomos Avtomatiku A3 mu bom odgovoril 4 mm pa če prav nekateri trdite da je 1,5 mm in da v original navodilih piše 1,8 mm do 2 mm, so se pač zmotili, kaj naj rečem drugega. Rolling Eyes

_________________
Nikoli ni tako dobro da ne bi moglo biti še boljše.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Vse kar nima zveze z elektroniko in računalništvom Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3, 4, 5  Naslednja
Stran 4 od 5

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 11 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group