 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
MEK Član


Pridružen-a: Pon 29 Nov 2004 16:58 Prispevkov: 84 Aktiv.: 0.35 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Apr 10, 2006 12:13 am Naslov sporočila: LED namesto žarnice |
|
|
Zanima me, kako bi določil število LED, ki bi nadomestile žarnico, tako da bi bila potem svetilnost nekako enaka.
Zanima pa me konkretno za 20W žarnico (taka kot je običajno v avtu). Na razpolago pa imam 4000mcd oz. 10000mcd LED diode.
Žarnica ima parabolo, torej sveti tudi z odbojem, LED bi bile brez, torej samo direktno. Svetilnost naj bi bila enaka.
_________________ lp, MEK |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
FRONTMAN Neznanec


Pridružen-a: Tor 13 Dec 2005 11:50 Prispevkov: 5 Aktiv.: 0.02 Kraj: DOMŽALE
|
Objavljeno: Pon Apr 10, 2006 12:25 am Naslov sporočila: |
|
|
Ravno sedaj izvajam akrobacije za zamenjavo zadnjih žarnic na avtu. Ko bom imel kaj otiplijivega ti sporočim.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.99 Kraj: LJ
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber Član


Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20 Prispevkov: 2279 Aktiv.: 9.62 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Pon Apr 10, 2006 7:38 am Naslov sporočila: |
|
|
Kaj pa vezava in razpored, na koliko mm si razporedil LED ?
Razmišljam, da bi tudi jaz vgradil LED diode v luči, ampak ne samo v avto, tudi v traktor in prikolice, ker je na teh delavnih strojih velikokrat problem kontakt na žarnico in zato žarnica neha svetiti. Namesto žarnic bi uporabil kar LED, ki bi jih sestavil v eno tako skupino na tiv, poleg pa dodal še regulator, vse skupaj zalil in priključil direktno na žice, potem pa ne bo več problemov s slabim spojem. Imam pa LED od nekega prikazovalnika napisov - semaforja, LED so rdeče 5mm, rahlo konusne oblike. Pri 25mA svetijo kar močno, čeprav jih nameravam krmiliti z 30mA ali celo 40mA, še delam vzdržljivostne teste. Mnogokrat so visokosvetilne LED narejene za več kot 20mA toka.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.69 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Pon Apr 10, 2006 10:06 am Naslov sporočila: |
|
|
Doma narejena avto luč bi lahko bila problem. Nekje na našem netu sem našel spodaj navedeno.
Jur
Homologacija luči
Lep pozdrav!
Zanima me, če je potrebno dodatne luči, ki so nameščene v avto in ne motijo drugih udeležencev v prometu (torej nižje od stekel avtomobila) homologirati ali za tak poseg ni potrebno storiti ničesar?
Najlepša hvala za odgovore!
Odgovor
Na vozilu so lahko nameščene samo tiste svetilke in žarometi, ki jih dovoljujejo ali predpisujejo homologacijski predpisi. Kaj je dovoljeno, lahko preverite med predpisi, ki jih imamo objavljene na naši spletni strani www.drsc.si.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber Član


Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20 Prispevkov: 2279 Aktiv.: 9.62 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Pon Apr 10, 2006 1:01 pm Naslov sporočila: |
|
|
Mislim, da na traktorju ali na prikolici ne bo noben nič kompliciral ker je važno da dela, na avtu pa bi lahko bil problem in to velik. Če bi uspel LED diode vgraditi tako, da se to ne bi opazilo, potem ni problema.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.99 Kraj: LJ
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MEK Član


Pridružen-a: Pon 29 Nov 2004 16:58 Prispevkov: 84 Aktiv.: 0.35 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Apr 10, 2006 2:29 pm Naslov sporočila: |
|
|
No sej, to sem imel jaz namen vgraditi na motor in sicer namesto park/stop zadaj, in namesto žarnic v smernikih. Pri LED mi je všeč hitra odzivnost, kar se še posebej opazi pri smernikih, kjer je potem "prižiganje" kot pravokotni impulz za razliko navadne žarnice, kjer je "prižiganje" kot sinus..... če se lahko tako izrazim.
Ima morda kdo idejo kako realizirat, da bi visokosvetleče LED svetile s polno svetilnostjo, ko je vklopljen ŠTOP, in da bi svetile manj močno, ko bi bil samo PARK.
Pravtako me zanima za smernike. Nekje sem zasledil, da je lahko problem z različno upornostjo LED v primerjavi z navadno žarnico, saj rele za utripanje "čuti" to upornost, kar posledično vpliva na hitrost utripanja.
Hotel sem uporabiti LED na sliki. 45 stopinjski kot.
@Iztok:
Kako močne LED si uporabil?
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
8.11 KB |
Pogledana: |
13964 krat |

|
_________________ lp, MEK |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
andrejj Član


Pridružen-a: Ned 21 Mar 2004 15:06 Prispevkov: 4253 Aktiv.: 17.94 Kraj: 8232 Šentrupert
|
Objavljeno: Pon Apr 10, 2006 2:40 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pri nekateri avtomobili(ne vem kakšen tip WW...?) zadnje smerokaze je opaziti krog verjetno led diode.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.91 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Pon Apr 10, 2006 2:47 pm Naslov sporočila: |
|
|
andrejj je napisal/a: |
Pri nekateri avtomobili(ne vem kakšen tip WW...?) zadnje smerokaze je opaziti krog verjetno led diode. |
Drži, in to kar s precej elektronike. V Sloveniji imamo celo veliko firmo, ki izdeluje led luči pred vsem za vozila za nemški trg. Na forumu pa imamo člana, ki je tam zaposlen. Ne dela sicer v neposeredni proizvodnji, a mogoče on napiše kaj več, ali pa pripne kako fotografijo.
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.99 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Pon Apr 10, 2006 2:48 pm Naslov sporočila: |
|
|
Uporabil sem diode moči 10000mcd. Pri tvoji varijanti bo šlo verjetno za 6v in zato predlagam max. dve LEDici zaporedno. Razliko med pozicijsko in stop močjo svetlobe narediš preprosto tako, da enkrat zaporedni LEDici napajaš preko 470 za stop signal pa preko 270 .
Utripalci znajo res nagajat zaradi premajhnega toka. Na tvojem mestu bi naredil zraven kakšen mikrokontroler, ki bi dajal takt utripanja. Signal iz stikala pa bi seveda peljal direkt na vhode kontrolerja brez tistih originalnih (ponavadi) bimetalnih "časovnikov". Preko kontrolerja bi krmilil tudi pozicijsko in stop kombinacijo, da se ne bi zgodil hkraten vklop (paralelno oba upora) kar bi povzročilo pregoretje LEDic.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.69 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Pon Apr 10, 2006 2:56 pm Naslov sporočila: |
|
|
MEK je napisal/a: |
...Ima morda kdo idejo kako realizirat, da bi visokosvetleče LED svetile s polno svetilnostjo, ko je vklopljen ŠTOP, in da bi svetile manj močno, ko bi bil samo PARK... |
Ena možnost je z relejem. Vse diode so na napajanje vezane preko upora (za omejitev toka). Upor pa je prespojen z relejem. Rele je krmiljen z stikalom za luči.
Druga možnost je, da je pri vklopljenih parkirnih lučeh naprava napajana preko upora, drugače pa brez (naslednja slika).
Tretja možnost je PWM regulacija.
Jur
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
3.81 KB |
Pogledana: |
13937 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
4.87 KB |
Pogledana: |
13934 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber Član


Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20 Prispevkov: 2279 Aktiv.: 9.62 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Pon Apr 10, 2006 3:24 pm Naslov sporočila: |
|
|
@iztok
To sem hotel vedeti, saj nameravam vezati po 4 ali 5 LED diod v serijo in dodati tokovni generator, saj je vezava samo z uporom preveč občutljiva na napetost, ker se tok precej spreminja z napetostjo. Najbolj se spreminja, v vezavi kjer je več LED v serijo, torej je na uporu manjši padec napetosti in se zato razlika močno pozna.
Delal sem meritve na 5 LED v serijo, padec napetosti je 8,73V pri toku cca 28mA
Padec na posameznih LED je od 1,72V do 1,76V ... seveda to velja za moj primer in uporabljene LED.
Razmišljam o vezavi po 5 LED skupaj, vsaki skupinici bi dodal predupor nekje v rangu 10-20 ohm kar v SMD verziji, saj bo disipacija res majhna. Vse skupaj pa bi napajal z samo enim močnejšim tokovnim generatorjem. Tisti preduporčki pa bi bili namenjeni za bolj pravilno razporeditev toka po skupinicah. Tako bi se izognil potrebi po tokovnih generatorjih za vsako skupinico posebej, kar bi bilo res potratno. Brez tokovnega generatorja ne bi delal, ker skupinice po 3 LED se mi zdijo premajhne in še vedno bi bil tok dokaj odvisen od napetosti, s tokovnim generatorjem pa bo stabilno od dobrih 10V naprej. Z zanesljivostjo pa lahko trdim (preizkušeno) da od 11V do 16V svetilnost ne bo spremenjena.
Za pozicijsko luč bi bil tok nekje od 15-20 mA, za zavorne luči pa bi LED poganjal kar s 30mA ali celo več, saj tako ali tako gorijo malo časa. Lahko bi naredil regulacijo, meril bi temperaturo LED ali pa kar regulatorja, uporov, ... tako da bi tok ob daljšem svetenju počasi padel za kakšnih 20%, tako da bi se približal varni meji. Za občasno prižiganje zavornih luči, pa LED lahko kar precej preobremenimo.
Tiste kvadratne LED so konstruirane tudi za 40mA, odvisno od tipa LED, obstajajo pa tudi 90 stopinjski kot.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
CarpeDiem Član


Pridružen-a: Pon 16 Feb 2004 17:24 Prispevkov: 333 Aktiv.: 1.40 Kraj: Vrhnika
|
Objavljeno: Pon Apr 10, 2006 4:38 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ne vzamite mojega teksta kot kritika projekta "LED avto luči", ker je tudi v mojem avto že kar nekaj dodane elektronike. Protoboard na kolesih. No, malo pretiravam.
Rad bi samo opozoril, da se na tehničnem pregledu "lahko" zelo hitro zatakne. Vsaj pri meni se že tradicionalno zatika. Avto ni nikakršen NLP, a mojstri vedno najdejo nekaj "neserijskega". Praviloma vsako leto nekaj novega.
Že kratek pregled foruma na avtomobilizem.com http://www.avtomobilizem.com/forum/viewforum.php?f=9 bo zadostoval za spoznanje, da je dišeča smrekica ena redkih stvari, ki je ni potrebno homologirati. Za zdaj. Je pa seveda odvisno od sreče ali bo imel tisti stric dober ali slab dan.
Letošnji citati iz LPP-ja, ko sem bil že prepričan, da ne bo nikakršnih zapletov:
Majster: Kaj je razlika med bočnimi in zadnjimi smerniki?
Jaz: Hmm! (to je sigurno trik vprašanje)
Majster:
Jaz: (glede na to da delajo...)Mogoče v barvi?
Majster: Ja, niso dovolj rumeni.
Jaz:
(10 sek pozneje)
Majster: Koliko vatne žarnice uporabljate za zavorne luči?
Jaz: . Aaaa, Ja, takšne kot vedno. Kaj pa je narobe z njimi?
Majster: Kot voznik bi to morali vedeti že pred tehničnim pregledom. Mislim, da svetijo premalo.
Jaz: Ja, kaj. Naj odprem in pogledam. Rezernvnih žarnic (pravilnih) imam celo vrečko.
Majster: Ne. Ni potrebno sedaj. (mrko odkoraka in čečka po papirjih)
Jaz: (A sem sedaj padel ali kaj )
Pregled sem opravil uspešno.
Manjša nevšečnost, ki pa se ne more primerjati z lansko letno agonijo, ki se je izkazala za finančno, časovno in psihično neugodno. O tem pa kdaj drugič. Zato sem malo skeptičen o menjavi luči z LED-icami.
Pa brez zamere.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
harum Član

Pridružen-a: Sre 22 Feb 2006 8:25 Prispevkov: 172 Aktiv.: 0.73 Kraj: Vitanje
|
Objavljeno: Pon Apr 10, 2006 8:36 pm Naslov sporočila: |
|
|
@CarpeDiem
Poskusi drugo leto pri drugi delavnici, kjer opravljajo tehnične preglede.
Če imaš pri enemu smolo, ni nujno da bo tudi drugje tako.
Pozanimaj se kje so malo bolj blagi, ponavadi je pa tako, da se na vsakem servisu "specializirajo" za posamezne pomanjkljivosti - eni bolj na mehaniko, drugi na zavore, tretji na barve luči...
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 496 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|