www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

LED namesto žarnice
Pojdi na stran 1, 2, 3, 4, 5  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Elektronika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
MEK
Član
Član



Pridružen-a: Pon 29 Nov 2004 16:58
Prispevkov: 84
Aktiv.: 0.35
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pon Apr 10, 2006 12:13 am    Naslov sporočila:  LED namesto žarnice Odgovori s citatom

Zanima me, kako bi določil število LED, ki bi nadomestile žarnico, tako da bi bila potem svetilnost nekako enaka.

Zanima pa me konkretno za 20W žarnico (taka kot je običajno v avtu). Na razpolago pa imam 4000mcd oz. 10000mcd LED diode.

Žarnica ima parabolo, torej sveti tudi z odbojem, LED bi bile brez, torej samo direktno. Svetilnost naj bi bila enaka.

_________________
lp, MEK
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
FRONTMAN
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Tor 13 Dec 2005 11:50
Prispevkov: 5
Aktiv.: 0.02
Kraj: DOMŽALE

PrispevekObjavljeno: Pon Apr 10, 2006 12:25 am    Naslov sporočila: icon_disgusting  Odgovori s citatom

Ravno sedaj izvajam akrobacije za zamenjavo zadnjih žarnic na avtu. Ko bom imel kaj otiplijivega ti sporočim.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 20.99
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Pon Apr 10, 2006 1:09 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ravno pred kratkim sem se ukvarjal z nekimi opozorilnimi flash lučkami. Smile

Ker mi je ostalo nekaj rdečih LEDic kakršne omenjaš sem si na hitro naredil še desno zadnjo meglenko. Uporabil sem 36 diod. Če jih krmilim z 10mA so "od oka" enakovredne levi, ki je seveda 20 watna. Ko pa jih vklopim impulzno na 70mA (dva kratka blitza - pavza ... , kot radar pod Golovcem Smile ) pa deluje precej močno - ne ravno prijetno za koga, ki vozi blizu za menoj z dolgimi ... Laughing



LED_R_meg.JPG
 Opis:
 Velikost datoteke:  26.85 KB
 Pogledana:  248 krat

LED_R_meg.JPG


Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
Član
Član



Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20
Prispevkov: 2279
Aktiv.: 9.62
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Pon Apr 10, 2006 7:38 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kaj pa vezava in razpored, na koliko mm si razporedil LED ?
Razmišljam, da bi tudi jaz vgradil LED diode v luči, ampak ne samo v avto, tudi v traktor in prikolice, ker je na teh delavnih strojih velikokrat problem kontakt na žarnico in zato žarnica neha svetiti. Namesto žarnic bi uporabil kar LED, ki bi jih sestavil v eno tako skupino na tiv, poleg pa dodal še regulator, vse skupaj zalil in priključil direktno na žice, potem pa ne bo več problemov s slabim spojem. Imam pa LED od nekega prikazovalnika napisov - semaforja, LED so rdeče 5mm, rahlo konusne oblike. Pri 25mA svetijo kar močno, čeprav jih nameravam krmiliti z 30mA ali celo 40mA, še delam vzdržljivostne teste. Mnogokrat so visokosvetilne LED narejene za več kot 20mA toka.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
jur
Član
Član



Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45
Prispevkov: 5142
Aktiv.: 21.69
Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]

PrispevekObjavljeno: Pon Apr 10, 2006 10:06 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Doma narejena avto luč bi lahko bila problem. Nekje na našem netu sem našel spodaj navedeno.

Jur

Homologacija luči

Lep pozdrav!
Zanima me, če je potrebno dodatne luči, ki so nameščene v avto in ne motijo drugih udeležencev v prometu (torej nižje od stekel avtomobila) homologirati ali za tak poseg ni potrebno storiti ničesar?
Najlepša hvala za odgovore!

Odgovor

Na vozilu so lahko nameščene samo tiste svetilke in žarometi, ki jih dovoljujejo ali predpisujejo homologacijski predpisi. Kaj je dovoljeno, lahko preverite med predpisi, ki jih imamo objavljene na naši spletni strani www.drsc.si.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
Član
Član



Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20
Prispevkov: 2279
Aktiv.: 9.62
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Pon Apr 10, 2006 1:01 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Mislim, da na traktorju ali na prikolici ne bo noben nič kompliciral Wink ker je važno da dela, na avtu pa bi lahko bil problem in to velik. Če bi uspel LED diode vgraditi tako, da se to ne bi opazilo, potem ni problema.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 20.99
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Pon Apr 10, 2006 1:08 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

@reber, razpored lahko vidiš na sliki. Za normalno uporabo sem jih vezal po 3 zaporedno na 680E. Te iz slike za flash efekt pa so vezane po 6 zaporedno na 15E. Pri tej vezavi pa se precej pozna napetost pri svetilnosti. Če je motor ugasnjen (12,2v) je svetilnost precej slabša kot pri delujočem alternatorju (13,6v) kar je logično glede na vezavo.

@jur, takšna vprašanja se pojavljajo zaradi "lučkarjev", ki obešajo dodatne modre ledice za brisalce in neonke na podvozje. V zamenjave original žarnic z LEDicami (še posebej, če bodo v originalnih ohišjih) pa se ne bo nihče vtikal, ker jo je skoraj nemogoče opaziti, niti ni moteča. To pa seveda ne drži za razne flash efekte kakršnega sem naredil jaz v drugi meglenki. Cool



LED_TIV_meg.JPG
 Opis:
 Velikost datoteke:  36.43 KB
 Pogledana:  146 krat

LED_TIV_meg.JPG


Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
MEK
Član
Član



Pridružen-a: Pon 29 Nov 2004 16:58
Prispevkov: 84
Aktiv.: 0.35
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pon Apr 10, 2006 2:29 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

No sej, to sem imel jaz namen vgraditi na motor in sicer namesto park/stop zadaj, in namesto žarnic v smernikih. Pri LED mi je všeč hitra odzivnost, kar se še posebej opazi pri smernikih, kjer je potem "prižiganje" kot pravokotni impulz za razliko navadne žarnice, kjer je "prižiganje" kot sinus..... Very Happy če se lahko tako izrazim.

Ima morda kdo idejo kako realizirat, da bi visokosvetleče LED svetile s polno svetilnostjo, ko je vklopljen ŠTOP, in da bi svetile manj močno, ko bi bil samo PARK.

Pravtako me zanima za smernike. Nekje sem zasledil, da je lahko problem z različno upornostjo LED v primerjavi z navadno žarnico, saj rele za utripanje "čuti" to upornost, kar posledično vpliva na hitrost utripanja.

Hotel sem uporabiti LED na sliki. 45 stopinjski kot.

@Iztok:
Kako močne LED si uporabil?



LED.jpg
 Opis:
Dimezije so 7x7mm
 Velikost datoteke:  8.11 KB
 Pogledana:  13966 krat

LED.jpg



_________________
lp, MEK
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
andrejj
Član
Član



Pridružen-a: Ned 21 Mar 2004 15:06
Prispevkov: 4253
Aktiv.: 17.94
Kraj: 8232 Šentrupert

PrispevekObjavljeno: Pon Apr 10, 2006 2:40 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pri nekateri avtomobili(ne vem kakšen tip WW...?) zadnje smerokaze je opaziti krog verjetno led diode.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14673
Aktiv.: 61.91
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Pon Apr 10, 2006 2:47 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

andrejj je napisal/a:
Pri nekateri avtomobili(ne vem kakšen tip WW...?) zadnje smerokaze je opaziti krog verjetno led diode.


Drži, in to kar s precej elektronike. V Sloveniji imamo celo veliko firmo, ki izdeluje led luči pred vsem za vozila za nemški trg. Na forumu pa imamo člana, ki je tam zaposlen. Ne dela sicer v neposeredni proizvodnji, a mogoče on napiše kaj več, ali pa pripne kako fotografijo. Wink

_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 20.99
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Pon Apr 10, 2006 2:48 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Uporabil sem diode moči 10000mcd. Pri tvoji varijanti bo šlo verjetno za 6v in zato predlagam max. dve LEDici zaporedno. Razliko med pozicijsko in stop močjo svetlobe narediš preprosto tako, da enkrat zaporedni LEDici napajaš preko 470 Omega za stop signal pa preko 270 Omega.
Utripalci znajo res nagajat zaradi premajhnega toka. Na tvojem mestu bi naredil zraven kakšen mikrokontroler, ki bi dajal takt utripanja. Signal iz stikala pa bi seveda peljal direkt na vhode kontrolerja brez tistih originalnih (ponavadi) bimetalnih "časovnikov". Preko kontrolerja bi krmilil tudi pozicijsko in stop kombinacijo, da se ne bi zgodil hkraten vklop (paralelno oba upora) kar bi povzročilo pregoretje LEDic. Wink
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
jur
Član
Član



Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45
Prispevkov: 5142
Aktiv.: 21.69
Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]

PrispevekObjavljeno: Pon Apr 10, 2006 2:56 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

MEK je napisal/a:
...Ima morda kdo idejo kako realizirat, da bi visokosvetleče LED svetile s polno svetilnostjo, ko je vklopljen ŠTOP, in da bi svetile manj močno, ko bi bil samo PARK...


Ena možnost je z relejem. Vse diode so na napajanje vezane preko upora (za omejitev toka). Upor pa je prespojen z relejem. Rele je krmiljen z stikalom za luči.

Druga možnost je, da je pri vklopljenih parkirnih lučeh naprava napajana preko upora, drugače pa brez (naslednja slika).

Tretja možnost je PWM regulacija.

Jur



ledlamp.JPG
 Opis:
 Velikost datoteke:  3.81 KB
 Pogledana:  13939 krat

ledlamp.JPG



ledlamp2.JPG
 Opis:
 Velikost datoteke:  4.87 KB
 Pogledana:  13936 krat

ledlamp2.JPG


Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
Član
Član



Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20
Prispevkov: 2279
Aktiv.: 9.62
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Pon Apr 10, 2006 3:24 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

@iztok
To sem hotel vedeti, saj nameravam vezati po 4 ali 5 LED diod v serijo in dodati tokovni generator, saj je vezava samo z uporom preveč občutljiva na napetost, ker se tok precej spreminja z napetostjo. Najbolj se spreminja, v vezavi kjer je več LED v serijo, torej je na uporu manjši padec napetosti in se zato razlika močno pozna.
Delal sem meritve na 5 LED v serijo, padec napetosti je 8,73V pri toku cca 28mA
Padec na posameznih LED je od 1,72V do 1,76V ... seveda to velja za moj primer in uporabljene LED.

Razmišljam o vezavi po 5 LED skupaj, vsaki skupinici bi dodal predupor nekje v rangu 10-20 ohm kar v SMD verziji, saj bo disipacija res majhna. Vse skupaj pa bi napajal z samo enim močnejšim tokovnim generatorjem. Tisti preduporčki pa bi bili namenjeni za bolj pravilno razporeditev toka po skupinicah. Tako bi se izognil potrebi po tokovnih generatorjih za vsako skupinico posebej, kar bi bilo res potratno. Brez tokovnega generatorja ne bi delal, ker skupinice po 3 LED se mi zdijo premajhne in še vedno bi bil tok dokaj odvisen od napetosti, s tokovnim generatorjem pa bo stabilno od dobrih 10V naprej. Z zanesljivostjo pa lahko trdim (preizkušeno) da od 11V do 16V svetilnost ne bo spremenjena.

Za pozicijsko luč bi bil tok nekje od 15-20 mA, za zavorne luči pa bi LED poganjal kar s 30mA ali celo več, saj tako ali tako gorijo malo časa. Lahko bi naredil regulacijo, meril bi temperaturo LED ali pa kar regulatorja, uporov, ... tako da bi tok ob daljšem svetenju počasi padel za kakšnih 20%, tako da bi se približal varni meji. Za občasno prižiganje zavornih luči, pa LED lahko kar precej preobremenimo.

Tiste kvadratne LED so konstruirane tudi za 40mA, odvisno od tipa LED, obstajajo pa tudi 90 stopinjski kot.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
CarpeDiem
Član
Član



Pridružen-a: Pon 16 Feb 2004 17:24
Prispevkov: 333
Aktiv.: 1.40
Kraj: Vrhnika

PrispevekObjavljeno: Pon Apr 10, 2006 4:38 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ne vzamite mojega teksta kot kritika projekta "LED avto luči", ker je tudi v mojem avto že kar nekaj dodane elektronike. Protoboard na kolesih. No, malo pretiravam.

Rad bi samo opozoril, da se na tehničnem pregledu "lahko" zelo hitro zatakne. Vsaj pri meni se že tradicionalno zatika. Evil or Very Mad Avto ni nikakršen NLP, a mojstri vedno najdejo nekaj "neserijskega". Praviloma vsako leto nekaj novega.

Že kratek pregled foruma na avtomobilizem.com http://www.avtomobilizem.com/forum/viewforum.php?f=9 bo zadostoval za spoznanje, da je dišeča smrekica ena redkih stvari, ki je ni potrebno homologirati. Za zdaj. Je pa seveda odvisno od sreče ali bo imel tisti stric dober ali slab dan.

Letošnji citati iz LPP-ja, ko sem bil že prepričan, da ne bo nikakršnih zapletov:
Majster: Kaj je razlika med bočnimi in zadnjimi smerniki?
Jaz: Question Hmm! (to je sigurno trik vprašanje)
Majster: Rolling Eyes
Jaz: (glede na to da delajo...)Mogoče v barvi?
Majster: Ja, niso dovolj rumeni.
Jaz: Confused
(10 sek pozneje)
Majster: Koliko vatne žarnice uporabljate za zavorne luči?
Jaz: Think. Aaaa, Ja, takšne kot vedno. Kaj pa je narobe z njimi?
Majster: Kot voznik bi to morali vedeti že pred tehničnim pregledom. Mislim, da svetijo premalo.
Jaz: Ja, kaj. Naj odprem in pogledam. Rezernvnih žarnic (pravilnih) imam celo vrečko.
Majster: Ne. Ni potrebno sedaj. (mrko odkoraka in čečka po papirjih)
Jaz: (A sem sedaj padel ali kaj Question)

Pregled sem opravil uspešno.

Manjša nevšečnost, ki pa se ne more primerjati z lansko letno agonijo, ki se je izkazala za finančno, časovno in psihično neugodno. O tem pa kdaj drugič. Zato sem malo skeptičen o menjavi luči z LED-icami.

Pa brez zamere.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
harum
Član
Član



Pridružen-a: Sre 22 Feb 2006 8:25
Prispevkov: 172
Aktiv.: 0.73
Kraj: Vitanje

PrispevekObjavljeno: Pon Apr 10, 2006 8:36 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

@CarpeDiem
Poskusi drugo leto pri drugi delavnici, kjer opravljajo tehnične preglede.
Če imaš pri enemu smolo, ni nujno da bo tudi drugje tako.
Pozanimaj se kje so malo bolj blagi, ponavadi je pa tako, da se na vsakem servisu "specializirajo" za posamezne pomanjkljivosti - eni bolj na mehaniko, drugi na zavore, tretji na barve luči...
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Elektronika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2, 3, 4, 5  Naslednja
Stran 1 od 5

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 496 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group