www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Kako nastaviti predvžig na Tomos Avtomatiku
Pojdi na stran 1, 2, 3, 4, 5  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Vse kar nima zveze z elektroniko in računalništvom
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
dipsi111
Član
Član



Pridružen-a: Sre 12 Nov 2003 21:17
Prispevkov: 349
Aktiv.: 1.47
Kraj: Koper

PrispevekObjavljeno: Pet Apr 21, 2006 10:41 am    Naslov sporočila:  Kako nastaviti predvžig na Tomos Avtomatiku Odgovori s citatom

Pozdravljeni!

Zanima me, če mi lahko kdo razloži in opiše po fazah nastavitev predvžiga (platin) pri Tomosovem Avtomatiku (l.83). Sploh me zanima koliko pred GMT se morajo razkleniti platine in koliko mora biti razmak pri polno odprtih platinah in kako oba parametra uravnavaš z enim samim vijakom na platinah.

LP Boštjan
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 20.99
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Pet Apr 21, 2006 2:09 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pri tem sistemu ne moreš uravnavat vsake nastavitve posebej. Po navodilu proizvajalca se to nastavi z merilnimi lističi - "špijoni" ... točne mere za Tomos ne vem.

Iz prakse stare desetletje in več ti lahko garantiram, da se ta način na rabljenih mopedih ne obnese!

Poizkusi sledeč način (po možnosti s kakšnim pomočnikom - tretja roka): odklopi žico, ki gre iz platin na tuljavo in kondenzator. Potem natakni magnet in ga normalno pritrdi z vijakom. Nato odvij svečko in s primernim izvijačem pritisni na vrh bata, da boš od zunaj lahko točno videl v katerem položaju se bat trenutno nahaja.
Sedaj pa vzameš ohmmeter in meriš v katerem položaju se kontakti platin razklenejo - odklopijo od mase. Nastavi jih tako, da se razklenejo 3 do 5 mm pred GMT.
Če ima tvoj sistem možnost delnega obračanja nosilca platin in magnetov preko okrogle nosilne AL plošče za nekaj stopinj, s pomočjo treh vijakov na obodu, postavi to ploščo pred opisano proceduro v srednji položaj. Tako boš lahko enostavno nastavitev na fino delal še kasneje brez snemanja magneta. Wink

Z mero max. odprtosti platin se ti ni treba ukvarjat, ker je to odvisno od grebena, ki razmika platine, in je lahko pri rabljenem motorju že iztrošen ... zato ti nastavitev po navodilih proizvajalca ne pride več v poštev.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
egomez
Član
Član



Pridružen-a: Sob 03 Apr 2004 18:49
Prispevkov: 517
Aktiv.: 2.18
Kraj: Ljubljana/Sežana

PrispevekObjavljeno: Pet Apr 21, 2006 8:21 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Jaz sem to delal bolj "od oka". Snel sem svečko vrtel vijak ob platinah in gledal iskro. Ko se mi je zdelo v redu, sem šel na testno vožnjo. Če ni delalo kot sem želel, sem dal motor na stojalo in pri vžganem motorju malenkost premikal vijak.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Slowfly
Član
Član



Pridružen-a: Sre 18 Feb 2004 2:07
Prispevkov: 4082
Aktiv.: 17.23
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pet Apr 21, 2006 8:32 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Naredi, kot ti je svetoval Iztok. Če motor ni navit, bo 3 mm pred GMT popolnoma v redu. Če pa si ga sfriziral, potem bo bolje med 4 in 5 mm.

lp
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
dipsi111
Član
Član



Pridružen-a: Sre 12 Nov 2003 21:17
Prispevkov: 349
Aktiv.: 1.47
Kraj: Koper

PrispevekObjavljeno: Pet Apr 21, 2006 9:00 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Motor ni sfriziran. Nastavil sem 4mm pred GMT in deluje odlično. Iztok najlepša hvala za pomoč!

LP Boštjan
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 20.99
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Pet Apr 21, 2006 11:53 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Moj opis nastavitve je bil iz davne prakse na motorju PUCH E50. Podobno je bilo tudi na večini Tomos-ov. Platine in vrtljiva AL plošča za precizno nastavljanje se lepo vidi na sliki.

egomez je napisal/a:
Jaz sem to delal bolj "od oka". Snel sem svečko vrtel vijak ob platinah in gledal iskro. Ko se mi je zdelo v redu, sem šel na testno vožnjo. Če ni delalo kot sem želel, sem dal motor na stojalo in pri vžganem motorju malenkost premikal vijak.
Kako pa si pri prižganem motorju premikal vijake čez luknje vrtečega ohišja magneta? Verjetno je bil tvoj sistem malce drugačen.


Pony Express elektrika - prerez.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  64.49 KB
 Pogledana:  214 krat

Pony Express elektrika - prerez.jpg


Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
LukaL
Član
Član



Pridružen-a: Pet 03 Sep 2004 15:59
Prispevkov: 304
Aktiv.: 1.28
Kraj: okolica Grosupljega

PrispevekObjavljeno: Pet Apr 21, 2006 11:59 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Malce offtopic sicer:
Iztok tale slikca me je spomnila na mojega Pony Expressa s Puchovo mašinco Wink Zadeva je letela 80km/h Twisted Evil friziral sem pa toliko časa dokler...mi ga niso ukradli...banda.
Res, ob kvalitetnem olju in rednem servisu je to praktično neuničljiva zadeva.

LP
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
podboj
Član
Član



Pridružen-a: Sre 25 Maj 2005 11:48
Prispevkov: 1251
Aktiv.: 5.28
Kraj: Postojna, Sežana, Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sob Apr 22, 2006 12:01 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ta tema me je spomnila, da imam v kleti dve kompletni plošči s tuljavama, kondenzatorjem in platinami za tomosove motorje (avtomatik, apn4, apn6 in podobne).

Če kdo rabi, naj mi javi, ker mi samo jemlje prostor.

Lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
podboj
Član
Član



Pridružen-a: Sre 25 Maj 2005 11:48
Prispevkov: 1251
Aktiv.: 5.28
Kraj: Postojna, Sežana, Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sob Apr 22, 2006 12:08 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Citiram:
Res, ob kvalitetnem olju in rednem servisu je to praktično neuničljiva zadeva.


Ko sem bil kakšnih 8 let star sem naredil napačno mešanico (0,4% namesto 4%). Avtomatik je brez težav prebavil 10L take mešanice in še dolgo časa potem deloval normalno Shocked

Sicer pa mislim, da je APN4 / APN6 dosti boljši moped kot avtomatik

Lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
tedi
Član
Član



Pridružen-a: Pon 16 Jan 2006 0:59
Prispevkov: 66
Aktiv.: 0.28
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sob Apr 22, 2006 12:13 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

V mojega avtomatika sem 1mesec tankal samo bencin brez mešance, pa je delal brez problemov, sosed pa se je kakšen teden peljal tudi z dizlom Laughing Laughing


lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 20.99
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Sob Apr 22, 2006 12:22 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ker je problem rešen gremo res lahko tudi malo v off-topic ... Very Happy

@Luka, tudi jaz sem ga imel v malem prstu. V tistih še skoraj otroških letih smo počeli s tem motorčki skoraj vse kar nam je padlo na pamet. Jaz sem celo prakticiral na njemu pogon s plinom iz piknik litrske pločevinke in imel tudi malenkosten uspeh ... dokler mi ni razneslo zračnega filtra in potrgalo tistih pločevinastih pokrovov za noge ... Twisted Evil
Najbolj uspešen projekt na njemu je bila majhna predelava sklopke. Namesto posebnega redkega olja sem k centrifugalni sklopki nalil kar motorno olje očetovega "tristača". Poleg tega sem še odstranil tisto kratko zajlo za dekompresijo. Rezultat: ob dodajanju plina je motor že na mestu dosegel precej obratov in sem mu zato samo pri speljevanju pomagal z bočno sklopko, kar je imelo za efekt start po zadnjem kolesu.
Na ta način je bil marsikateri "izzivalec na Tomosovi štirki" krepko Shocked Shocked Shocked ... vključno z miličniki na "trojkah". Very Happy

Še ena slikca te legende.



Pony Express.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  63.62 KB
 Pogledana:  96 krat

Pony Express.jpg


Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Slowfly
Član
Član



Pridružen-a: Sre 18 Feb 2004 2:07
Prispevkov: 4082
Aktiv.: 17.23
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sob Apr 22, 2006 12:32 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

tedi je napisal/a:
V mojega avtomatika sem 1mesec tankal samo bencin brez mešance, pa je delal brez problemov, sosed pa se je kakšen teden peljal tudi z dizlom Laughing Laughing


lp


Ja seveda!
Pol pa
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 20.99
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Sob Apr 22, 2006 2:21 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Se popolnoma strinjam z mnenjem @Slowfly-a.

Tudi sam sem mazanje cilindra, med poizkusi s propan-butanom preko filtra, izvedel tako, da sem imel v bencinskem delu kar WD40, ki se je ob vleku mešanice plin-zrak dodajal v uplinjaču pri dvižni igli pod batkom. Wink

Brez mazanja bo dvotaktni motor "zaribal" najkasneje v nekaj minutah. Mogoče ga je mazala tista nafta, ki pa gotovo ni bila edina sestavina goriva ... moralo je biti vsaj 10% nafte pa do max 30% - ostalo bencin. Exclamation
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
egomez
Član
Član



Pridružen-a: Sob 03 Apr 2004 18:49
Prispevkov: 517
Aktiv.: 2.18
Kraj: Ljubljana/Sežana

PrispevekObjavljeno: Sob Apr 22, 2006 12:49 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Iztok je napisal/a:
Kako pa si pri prižganem motorju premikal vijake čez luknje vrtečega ohišja magneta? Verjetno je bil tvoj sistem malce drugačen.


Hm to sem počl nazadnje pred kakšnimi 8-10 leti in se ne spomnim točno, kako je bil moj sistem narejen. Mogoče pa sem vrtel tisti vijak le ob neprižganem motorju. Ob vsaki spremenjeni nastavitvi pa sem ponovno piržgal in opazoval spremembo. Se ne spomnim več natančno, saj mi to ni delalo problemov in mi je uspelo dokaj hitro nastaviti zadovoljivo nastavitev.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
tedi
Član
Član



Pridružen-a: Pon 16 Jan 2006 0:59
Prispevkov: 66
Aktiv.: 0.28
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sob Apr 22, 2006 10:07 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Slowfly je napisal/a:
tedi je napisal/a:
V mojega avtomatika sem 1mesec tankal samo bencin brez mešance, pa je delal brez problemov, sosed pa se je kakšen teden peljal tudi z dizlom Laughing Laughing


lp


Ja seveda!
Pol pa [img]h**p://www.mobisux.com/album/data/500/33640svizec.gif[/img]


Če nisi probal, nemoreš govorit, se ne kregam, samo tako pravim Very Happy Very Happy
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Vse kar nima zveze z elektroniko in računalništvom Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2, 3, 4, 5  Naslednja
Stran 1 od 5

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 494 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group