 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
dipsi111 Član


Pridružen-a: Sre 12 Nov 2003 21:17 Prispevkov: 349 Aktiv.: 1.47 Kraj: Koper
|
Objavljeno: Pet Apr 21, 2006 10:41 am Naslov sporočila: Kako nastaviti predvžig na Tomos Avtomatiku |
|
|
Pozdravljeni!
Zanima me, če mi lahko kdo razloži in opiše po fazah nastavitev predvžiga (platin) pri Tomosovem Avtomatiku (l.83). Sploh me zanima koliko pred GMT se morajo razkleniti platine in koliko mora biti razmak pri polno odprtih platinah in kako oba parametra uravnavaš z enim samim vijakom na platinah.
LP Boštjan
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.99 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Pet Apr 21, 2006 2:09 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pri tem sistemu ne moreš uravnavat vsake nastavitve posebej. Po navodilu proizvajalca se to nastavi z merilnimi lističi - "špijoni" ... točne mere za Tomos ne vem.
Iz prakse stare desetletje in več ti lahko garantiram, da se ta način na rabljenih mopedih ne obnese!
Poizkusi sledeč način (po možnosti s kakšnim pomočnikom - tretja roka): odklopi žico, ki gre iz platin na tuljavo in kondenzator. Potem natakni magnet in ga normalno pritrdi z vijakom. Nato odvij svečko in s primernim izvijačem pritisni na vrh bata, da boš od zunaj lahko točno videl v katerem položaju se bat trenutno nahaja.
Sedaj pa vzameš ohmmeter in meriš v katerem položaju se kontakti platin razklenejo - odklopijo od mase. Nastavi jih tako, da se razklenejo 3 do 5 mm pred GMT.
Če ima tvoj sistem možnost delnega obračanja nosilca platin in magnetov preko okrogle nosilne AL plošče za nekaj stopinj, s pomočjo treh vijakov na obodu, postavi to ploščo pred opisano proceduro v srednji položaj. Tako boš lahko enostavno nastavitev na fino delal še kasneje brez snemanja magneta.
Z mero max. odprtosti platin se ti ni treba ukvarjat, ker je to odvisno od grebena, ki razmika platine, in je lahko pri rabljenem motorju že iztrošen ... zato ti nastavitev po navodilih proizvajalca ne pride več v poštev.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
egomez Član


Pridružen-a: Sob 03 Apr 2004 18:49 Prispevkov: 517 Aktiv.: 2.18 Kraj: Ljubljana/Sežana
|
Objavljeno: Pet Apr 21, 2006 8:21 pm Naslov sporočila: |
|
|
Jaz sem to delal bolj "od oka". Snel sem svečko vrtel vijak ob platinah in gledal iskro. Ko se mi je zdelo v redu, sem šel na testno vožnjo. Če ni delalo kot sem želel, sem dal motor na stojalo in pri vžganem motorju malenkost premikal vijak.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Slowfly Član


Pridružen-a: Sre 18 Feb 2004 2:07 Prispevkov: 4082 Aktiv.: 17.23 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pet Apr 21, 2006 8:32 pm Naslov sporočila: |
|
|
Naredi, kot ti je svetoval Iztok. Če motor ni navit, bo 3 mm pred GMT popolnoma v redu. Če pa si ga sfriziral, potem bo bolje med 4 in 5 mm.
lp
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
dipsi111 Član


Pridružen-a: Sre 12 Nov 2003 21:17 Prispevkov: 349 Aktiv.: 1.47 Kraj: Koper
|
Objavljeno: Pet Apr 21, 2006 9:00 pm Naslov sporočila: |
|
|
Motor ni sfriziran. Nastavil sem 4mm pred GMT in deluje odlično. Iztok najlepša hvala za pomoč!
LP Boštjan
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.99 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Pet Apr 21, 2006 11:53 pm Naslov sporočila: |
|
|
Moj opis nastavitve je bil iz davne prakse na motorju PUCH E50. Podobno je bilo tudi na večini Tomos-ov. Platine in vrtljiva AL plošča za precizno nastavljanje se lepo vidi na sliki.
egomez je napisal/a: |
Jaz sem to delal bolj "od oka". Snel sem svečko vrtel vijak ob platinah in gledal iskro. Ko se mi je zdelo v redu, sem šel na testno vožnjo. Če ni delalo kot sem želel, sem dal motor na stojalo in pri vžganem motorju malenkost premikal vijak. |
Kako pa si pri prižganem motorju premikal vijake čez luknje vrtečega ohišja magneta? Verjetno je bil tvoj sistem malce drugačen.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
64.49 KB |
Pogledana: |
214 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
LukaL Član

Pridružen-a: Pet 03 Sep 2004 15:59 Prispevkov: 304 Aktiv.: 1.28 Kraj: okolica Grosupljega
|
Objavljeno: Pet Apr 21, 2006 11:59 pm Naslov sporočila: |
|
|
Malce offtopic sicer:
Iztok tale slikca me je spomnila na mojega Pony Expressa s Puchovo mašinco Zadeva je letela 80km/h friziral sem pa toliko časa dokler...mi ga niso ukradli...banda.
Res, ob kvalitetnem olju in rednem servisu je to praktično neuničljiva zadeva.
LP
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
podboj Član

Pridružen-a: Sre 25 Maj 2005 11:48 Prispevkov: 1251 Aktiv.: 5.28 Kraj: Postojna, Sežana, Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Apr 22, 2006 12:01 am Naslov sporočila: |
|
|
Ta tema me je spomnila, da imam v kleti dve kompletni plošči s tuljavama, kondenzatorjem in platinami za tomosove motorje (avtomatik, apn4, apn6 in podobne).
Če kdo rabi, naj mi javi, ker mi samo jemlje prostor.
Lp
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
podboj Član

Pridružen-a: Sre 25 Maj 2005 11:48 Prispevkov: 1251 Aktiv.: 5.28 Kraj: Postojna, Sežana, Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Apr 22, 2006 12:08 am Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
Res, ob kvalitetnem olju in rednem servisu je to praktično neuničljiva zadeva. |
Ko sem bil kakšnih 8 let star sem naredil napačno mešanico (0,4% namesto 4%). Avtomatik je brez težav prebavil 10L take mešanice in še dolgo časa potem deloval normalno
Sicer pa mislim, da je APN4 / APN6 dosti boljši moped kot avtomatik
Lp
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
tedi Član

Pridružen-a: Pon 16 Jan 2006 0:59 Prispevkov: 66 Aktiv.: 0.28 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Apr 22, 2006 12:13 am Naslov sporočila: |
|
|
V mojega avtomatika sem 1mesec tankal samo bencin brez mešance, pa je delal brez problemov, sosed pa se je kakšen teden peljal tudi z dizlom
lp
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.99 Kraj: LJ
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Slowfly Član


Pridružen-a: Sre 18 Feb 2004 2:07 Prispevkov: 4082 Aktiv.: 17.23 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Apr 22, 2006 12:32 am Naslov sporočila: |
|
|
tedi je napisal/a: |
V mojega avtomatika sem 1mesec tankal samo bencin brez mešance, pa je delal brez problemov, sosed pa se je kakšen teden peljal tudi z dizlom
lp |
Ja seveda!
Pol pa
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.99 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Sob Apr 22, 2006 2:21 am Naslov sporočila: |
|
|
Se popolnoma strinjam z mnenjem @Slowfly-a.
Tudi sam sem mazanje cilindra, med poizkusi s propan-butanom preko filtra, izvedel tako, da sem imel v bencinskem delu kar WD40, ki se je ob vleku mešanice plin-zrak dodajal v uplinjaču pri dvižni igli pod batkom.
Brez mazanja bo dvotaktni motor "zaribal" najkasneje v nekaj minutah. Mogoče ga je mazala tista nafta, ki pa gotovo ni bila edina sestavina goriva ... moralo je biti vsaj 10% nafte pa do max 30% - ostalo bencin.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
egomez Član


Pridružen-a: Sob 03 Apr 2004 18:49 Prispevkov: 517 Aktiv.: 2.18 Kraj: Ljubljana/Sežana
|
Objavljeno: Sob Apr 22, 2006 12:49 pm Naslov sporočila: |
|
|
Iztok je napisal/a: |
Kako pa si pri prižganem motorju premikal vijake čez luknje vrtečega ohišja magneta? Verjetno je bil tvoj sistem malce drugačen. |
Hm to sem počl nazadnje pred kakšnimi 8-10 leti in se ne spomnim točno, kako je bil moj sistem narejen. Mogoče pa sem vrtel tisti vijak le ob neprižganem motorju. Ob vsaki spremenjeni nastavitvi pa sem ponovno piržgal in opazoval spremembo. Se ne spomnim več natančno, saj mi to ni delalo problemov in mi je uspelo dokaj hitro nastaviti zadovoljivo nastavitev.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
tedi Član

Pridružen-a: Pon 16 Jan 2006 0:59 Prispevkov: 66 Aktiv.: 0.28 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Apr 22, 2006 10:07 pm Naslov sporočila: |
|
|
Slowfly je napisal/a: |
tedi je napisal/a: |
V mojega avtomatika sem 1mesec tankal samo bencin brez mešance, pa je delal brez problemov, sosed pa se je kakšen teden peljal tudi z dizlom
lp |
Ja seveda!
Pol pa [img]h**p://www.mobisux.com/album/data/500/33640svizec.gif[/img] |
Če nisi probal, nemoreš govorit, se ne kregam, samo tako pravim
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 493 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|