www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

obnova zaprtih svinčevih akumulatorjev
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3, 4, 5  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Napajalniki, polnilci in baterije
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
protoncek
Član
Član



Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41
Prispevkov: 9573
Aktiv.: 42.78
Kraj: Mengeš

PrispevekObjavljeno: Tor Mar 27, 2012 2:20 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

To sem se tudi jaz že nekajkrat spraševal ---ravno to, da avto ne odvije čepov preden začne polnit.. Dancing
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14673
Aktiv.: 61.93
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Tor Mar 27, 2012 2:37 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Čep na akumulatorju je zato, da se lahko preveri elektrolit ter po potrebi dolije. Odvijanje čepov pri polnjenju ni nujno je pa priporočljivo. Vsekakor pa je potrebno biti previden pri odvijanju čepov pri akumulatorju, ki se je že polnil. Če je čep slučajno zamašen se v celici ustvari pritisk. Pri odpiranju lahko iz nje brizgne elektrolit. Tole je nekoč doletelo sodelavca. Elektrolit mu je brizgnil v obraz ter oko. Bil je kar lep čas v bolnici. (sam v vsakem primeru za odvijanje uprabljam večjo krpo ali čistilno volno, ki bi preprečila morebitno brizganje elektrolita)
Prav tako je potrebno odpreti čepe, če se b bližini akumulatorja vari, reže ali kaj podobnega ter akumulatorja ni možno odstranit. Dobro je, da se v tem primeru, celice na rahlo prepihajo s kompremiranim zrakom.

_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Azrael
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46
Prispevkov: 4432
Aktiv.: 22.22
Kraj: Gorje

PrispevekObjavljeno: Tor Mar 27, 2012 9:57 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

@ultra-d

Akumulator je bil slab ali zanič in ni bil v uporab - celice v njem razpadajo zaradi korozije. Ko tak akumulator poskusiš polniti, se deformacije še bolj povečajo, kar se na zunaj kaže kot napihovanje stranic (drugam materiala ne more poriniti).

Običajen pojav pri uničenih akumulatorjih.

Če bi bili zamašeni vsi oddušniki, se v tako kratkem času in majhnem toku ne bi ustvarilo dovolj plina za deformacijo ohišja.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ultra-d
Član
Član



Pridružen-a: Sre 15 Sep 2010 16:52
Prispevkov: 82
Aktiv.: 0.46
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sre Mar 28, 2012 7:44 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

končno nek konkreten odgovor, samo da ni polnilec kriv... Dancing
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
laura
Član
Član



Pridružen-a: Tor 10 Avg 2010 11:48
Prispevkov: 1954
Aktiv.: 10.80
Kraj: Sobota

PrispevekObjavljeno: Sre Mar 28, 2012 9:26 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hi! ultra-d,vem katero odprtino si mislil-tja se nastavi cevka za odvajanje plinov.Kot je nekdo omenil da vsi akumulatorji nimajo čepov-seveda,saj tudi vsi akumulatorji niso isti(mislim da v razvojnem oddelku firme ki proizvaja akumulatorje tudi niso vsi neumneži,da ne bi tega naredili če je to potrebno).Kar se tiče odvijanja čepov pri polnjenju pa bom še vedno to delal,ker mi je tako svetoval "majster" ki je imel 25 let pooblaščeni servis za Vesno in Munjo(med drugim).Kar se tiče odvijanja čepov akumulatorja v avtomobilu pa sem že napisal,da čepi imajo luknjice skozi katere uhajajo plini-in ko je avto v uporabi je ponavadi na zraku in ne v zaprtem prostoru.Pa še vprašanje:a veste kaj se zgodi ko normalno napolnjen avtomobilski akumulator prevežeš z vodnikom 90cm2 za pet sekund(bog ne daj da bi kdo to preizkušal)?
_________________
Dela kot švicarska ura-samo pokvarjena
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
MadMax
Član
Član



Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16
Prispevkov: 4743
Aktiv.: 20.02

PrispevekObjavljeno: Sre Mar 28, 2012 10:09 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

laura je napisal/a:
Pa še vprašanje:a veste kaj se zgodi ko normalno napolnjen avtomobilski akumulator prevežeš z vodnikom 90cm2 za pet sekund(bog ne daj da bi kdo to preizkušal)?

Tega ne vem, vem pa, kaj naredi povprečno napolnjen 45Ah akumulator, ko na kleme konkretno pritisneš fi6mm železno palico.


Postavljam pa vprašanje vsem zagovornikom obveznega odvijanja čepov: kaj pa če čepi niso na vijak, ampak konkretno zabiti ter preko njih nalepka? Seveda je nalepka še najmanjši problem...
Tisti, ki imajo odkrite čepe na vijak, imajo odduh skozi čep. Tadrugi, omenjeni vrstico višje, pa imajo oddušni kanal pod pokrovom povezan z nastavkom v cevko.
Kje je torej tako huda razlika, da bi treba vijake odvijat?
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
PZUFIC
Vseved



Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06
Prispevkov: 6987
Aktiv.: 32.64
Kraj: Rakek

PrispevekObjavljeno: Sre Mar 28, 2012 7:51 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Če so vijaki na vrhu jih odvijem, ker me nič ne stane, če so pa pod nalepko in pokrovom pa ne mesarim in na silo odpiram, ker akumulator temu ni namenjen niti ni potrebno dolivati vode.
_________________
Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran MSN Messenger - naslov
MadMax
Član
Član



Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16
Prispevkov: 4743
Aktiv.: 20.02

PrispevekObjavljeno: Sre Mar 28, 2012 8:07 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Tudi tisti avto akumulatorji, katerih čepi se lahko odvijejo, zadnjih vsaj 20 let niso več namenjeni dolivanju vode.
Dejansko pa bi tudi tistim z zalepljenimi čepi z dolivanjem podaljšali življenje.
Kaj zdaj?
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ultra-d
Član
Član



Pridružen-a: Sre 15 Sep 2010 16:52
Prispevkov: 82
Aktiv.: 0.46
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Čet Mar 29, 2012 8:50 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

MadMax je napisal/a:
Tudi tisti avto akumulatorji, katerih čepi se lahko odvijejo, zadnjih vsaj 20 let niso več namenjeni dolivanju vode.
Dejansko pa bi tudi tistim z zalepljenimi čepi z dolivanjem podaljšali življenje.
Kaj zdaj?


Preprosto je, napišejo brez vzdrževanja in upajo da ga kap takoj po izteku garancije,
spet druga stvar je da je odvisno kje je akumulator. Če je pri mororju je večja verjetnost da bo voda hlapela, kot če je pod sedežem ali pa v prtljažniku.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
dyfan
Član
Član



Pridružen-a: Sob 05 Maj 2007 9:54
Prispevkov: 652
Aktiv.: 2.96

PrispevekObjavljeno: Čet Mar 29, 2012 9:59 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ima mogoče kdo praktično izkušnjo z odpiranjem "brez vzdrževanja" akumulatorja.
Zanima me, če je pri takem izgubljanje vode enako intenzivno kot pri starih modelih, pri katerih zgornji del plošč po nekaj časa že gleda iz elektrolita.

Včasih je bilo namreč rečeno, da je pri teh izhlapevanje minimalno, tako da zdrži brez dolivanja vode do konca njegove življenske dobe (5 let?).
Je mogoče trik v tem, da so oddušni kanali speljani tako, da se večina hlapov pred izstopom utekočini in steče nazaj?
Je mogoče malo več elektrolita nad ploščami, da je več rezerve?

Kot sem omenil, zanimajo nas ugotovitve iz prakse.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ultra-d
Član
Član



Pridružen-a: Sre 15 Sep 2010 16:52
Prispevkov: 82
Aktiv.: 0.46
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Čet Mar 29, 2012 11:16 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Vsak po svoje, dokler bodo akumulatorji vse dražji jih bom odpiral in kontorliral nivo kisline. Če ne prej, po poteku garancije.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Bojci
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Sob 17 Mar 2012 21:40
Prispevkov: 8
Aktiv.: 0.05
Kraj: Ilirska Bistrica

PrispevekObjavljeno: Čet Mar 29, 2012 12:59 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Akumulatorji "brez vzdrževanja" prav tako "izgubljajo vodo". Pri polnjenu
prihaja do elektrolize. Iz akumulatorja pri tem uhaja en del kisika in dva
dela vodika. Tej mešenici se reče pokalni plin. Najbolj intenzivno se plini
razvijajo, ko je akumulator napolnjen. V takem primeru je velika nevarnost,
da pride do vžiga pokalnega plina, KO ODKLOPIMO krokodil sponko z
akumulatorja, ob vključenem polnilcu. Iskra, ki se pojavi ob odklopu
lahko povzroči eksplozijo (običajno odpre zgornji del akumulatorja).
Zato je OBVEZNO potrebno izklopiti polnilec in šele nato sneti polnilne
kleme z akumulatorja. Zelo moramo biti pazljivi, če se je akumulator
polnil dolgo časa v zaprtem prostoru. Če pride v takem prostoru do iskre,
pride do krepke eksplozije in požara. (Zletijo ven okna in vrata).
Zato je priporočljivo prostor nekoliko prezračiti preden karkoli električno
vklopimo ali izklopimo.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
dyfan
Član
Član



Pridružen-a: Sob 05 Maj 2007 9:54
Prispevkov: 652
Aktiv.: 2.96

PrispevekObjavljeno: Čet Mar 29, 2012 2:25 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

ultra-d je napisal/a:
Vsak po svoje, dokler bodo akumulatorji vse dražji jih bom odpiral in kontorliral nivo kisline. Če ne prej, po poteku garancije.
Saj ne trdim, da to ni potrebno (če si moj post tako razumel), ker tega ne vem.

Zanima me, kako izgleda, ko odpreš takšen aku, ali je že bolj suh ali še ni pretirane nuje po dolivanju.
Stvar je v tem, da so nekateri akumulatorji kar dobro zapečateni in lahko pri odpiranju kaj polomiš, nato pa še ugotoviš, da si brez potrebe odpiral. d'oh!
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ultra-d
Član
Član



Pridružen-a: Sre 15 Sep 2010 16:52
Prispevkov: 82
Aktiv.: 0.46
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Čet Mar 29, 2012 3:02 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Sej pravim da je odvisno, verjetno največ kje je bil - vročina pri mortorju...
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
bojans
Član
Član



Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 0:52
Prispevkov: 1196
Aktiv.: 5.59
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Čet Mar 29, 2012 3:32 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Meni je originalni akumulator vzdržal 6 let, brez odpiranja - dolivanja H2O, montiran v motornem prostoru. Ni še popolnoma "hin". Če pa se 2 dni nisem peljal je pa "počepnil" = motorja ni več zagnal (poraba vozila je 60 mA v mirovanju). Po mojem bi vzdržal tja do začetka nizkih temperatur letos.

Ga bom pa še danes pregledal in sporočim nivo elektrolita v celicah.

_________________
Razlike med mrličem in butlom ni. Nobeden od niju se ne zaveda. Trpi pa okolica.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Napajalniki, polnilci in baterije Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3, 4, 5  Naslednja
Stran 3 od 5

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 494 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group