 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
protoncek Član

Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41 Prispevkov: 9573 Aktiv.: 42.78 Kraj: Mengeš
|
Objavljeno: Tor Mar 27, 2012 2:20 pm Naslov sporočila: |
|
|
To sem se tudi jaz že nekajkrat spraševal ---ravno to, da avto ne odvije čepov preden začne polnit..  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.93 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Tor Mar 27, 2012 2:37 pm Naslov sporočila: |
|
|
Čep na akumulatorju je zato, da se lahko preveri elektrolit ter po potrebi dolije. Odvijanje čepov pri polnjenju ni nujno je pa priporočljivo. Vsekakor pa je potrebno biti previden pri odvijanju čepov pri akumulatorju, ki se je že polnil. Če je čep slučajno zamašen se v celici ustvari pritisk. Pri odpiranju lahko iz nje brizgne elektrolit. Tole je nekoč doletelo sodelavca. Elektrolit mu je brizgnil v obraz ter oko. Bil je kar lep čas v bolnici. (sam v vsakem primeru za odvijanje uprabljam večjo krpo ali čistilno volno, ki bi preprečila morebitno brizganje elektrolita)
Prav tako je potrebno odpreti čepe, če se b bližini akumulatorja vari, reže ali kaj podobnega ter akumulatorja ni možno odstranit. Dobro je, da se v tem primeru, celice na rahlo prepihajo s kompremiranim zrakom. _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.22 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Tor Mar 27, 2012 9:57 pm Naslov sporočila: |
|
|
@ultra-d
Akumulator je bil slab ali zanič in ni bil v uporab - celice v njem razpadajo zaradi korozije. Ko tak akumulator poskusiš polniti, se deformacije še bolj povečajo, kar se na zunaj kaže kot napihovanje stranic (drugam materiala ne more poriniti).
Običajen pojav pri uničenih akumulatorjih.
Če bi bili zamašeni vsi oddušniki, se v tako kratkem času in majhnem toku ne bi ustvarilo dovolj plina za deformacijo ohišja. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ultra-d Član

Pridružen-a: Sre 15 Sep 2010 16:52 Prispevkov: 82 Aktiv.: 0.46 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sre Mar 28, 2012 7:44 am Naslov sporočila: |
|
|
končno nek konkreten odgovor, samo da ni polnilec kriv...  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
laura Član

Pridružen-a: Tor 10 Avg 2010 11:48 Prispevkov: 1954 Aktiv.: 10.80 Kraj: Sobota
|
Objavljeno: Sre Mar 28, 2012 9:26 am Naslov sporočila: |
|
|
Hi! ultra-d,vem katero odprtino si mislil-tja se nastavi cevka za odvajanje plinov.Kot je nekdo omenil da vsi akumulatorji nimajo čepov-seveda,saj tudi vsi akumulatorji niso isti(mislim da v razvojnem oddelku firme ki proizvaja akumulatorje tudi niso vsi neumneži,da ne bi tega naredili če je to potrebno).Kar se tiče odvijanja čepov pri polnjenju pa bom še vedno to delal,ker mi je tako svetoval "majster" ki je imel 25 let pooblaščeni servis za Vesno in Munjo(med drugim).Kar se tiče odvijanja čepov akumulatorja v avtomobilu pa sem že napisal,da čepi imajo luknjice skozi katere uhajajo plini-in ko je avto v uporabi je ponavadi na zraku in ne v zaprtem prostoru.Pa še vprašanje:a veste kaj se zgodi ko normalno napolnjen avtomobilski akumulator prevežeš z vodnikom 90cm2 za pet sekund(bog ne daj da bi kdo to preizkušal)? _________________ Dela kot švicarska ura-samo pokvarjena |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MadMax Član


Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 20.02
|
Objavljeno: Sre Mar 28, 2012 10:09 am Naslov sporočila: |
|
|
laura je napisal/a: |
Pa še vprašanje:a veste kaj se zgodi ko normalno napolnjen avtomobilski akumulator prevežeš z vodnikom 90cm2 za pet sekund(bog ne daj da bi kdo to preizkušal)? |
Tega ne vem, vem pa, kaj naredi povprečno napolnjen 45Ah akumulator, ko na kleme konkretno pritisneš fi6mm železno palico.
Postavljam pa vprašanje vsem zagovornikom obveznega odvijanja čepov: kaj pa če čepi niso na vijak, ampak konkretno zabiti ter preko njih nalepka? Seveda je nalepka še najmanjši problem...
Tisti, ki imajo odkrite čepe na vijak, imajo odduh skozi čep. Tadrugi, omenjeni vrstico višje, pa imajo oddušni kanal pod pokrovom povezan z nastavkom v cevko.
Kje je torej tako huda razlika, da bi treba vijake odvijat? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
PZUFIC Vseved


Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06 Prispevkov: 6987 Aktiv.: 32.64 Kraj: Rakek
|
Objavljeno: Sre Mar 28, 2012 7:51 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če so vijaki na vrhu jih odvijem, ker me nič ne stane, če so pa pod nalepko in pokrovom pa ne mesarim in na silo odpiram, ker akumulator temu ni namenjen niti ni potrebno dolivati vode. _________________ Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MadMax Član


Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 20.02
|
Objavljeno: Sre Mar 28, 2012 8:07 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tudi tisti avto akumulatorji, katerih čepi se lahko odvijejo, zadnjih vsaj 20 let niso več namenjeni dolivanju vode.
Dejansko pa bi tudi tistim z zalepljenimi čepi z dolivanjem podaljšali življenje.
Kaj zdaj? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ultra-d Član

Pridružen-a: Sre 15 Sep 2010 16:52 Prispevkov: 82 Aktiv.: 0.46 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Čet Mar 29, 2012 8:50 am Naslov sporočila: |
|
|
MadMax je napisal/a: |
Tudi tisti avto akumulatorji, katerih čepi se lahko odvijejo, zadnjih vsaj 20 let niso več namenjeni dolivanju vode.
Dejansko pa bi tudi tistim z zalepljenimi čepi z dolivanjem podaljšali življenje.
Kaj zdaj? |
Preprosto je, napišejo brez vzdrževanja in upajo da ga kap takoj po izteku garancije,
spet druga stvar je da je odvisno kje je akumulator. Če je pri mororju je večja verjetnost da bo voda hlapela, kot če je pod sedežem ali pa v prtljažniku. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
dyfan Član

Pridružen-a: Sob 05 Maj 2007 9:54 Prispevkov: 652 Aktiv.: 2.96
|
Objavljeno: Čet Mar 29, 2012 9:59 am Naslov sporočila: |
|
|
Ima mogoče kdo praktično izkušnjo z odpiranjem "brez vzdrževanja" akumulatorja.
Zanima me, če je pri takem izgubljanje vode enako intenzivno kot pri starih modelih, pri katerih zgornji del plošč po nekaj časa že gleda iz elektrolita.
Včasih je bilo namreč rečeno, da je pri teh izhlapevanje minimalno, tako da zdrži brez dolivanja vode do konca njegove življenske dobe (5 let?).
Je mogoče trik v tem, da so oddušni kanali speljani tako, da se večina hlapov pred izstopom utekočini in steče nazaj?
Je mogoče malo več elektrolita nad ploščami, da je več rezerve?
Kot sem omenil, zanimajo nas ugotovitve iz prakse. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ultra-d Član

Pridružen-a: Sre 15 Sep 2010 16:52 Prispevkov: 82 Aktiv.: 0.46 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Čet Mar 29, 2012 11:16 am Naslov sporočila: |
|
|
Vsak po svoje, dokler bodo akumulatorji vse dražji jih bom odpiral in kontorliral nivo kisline. Če ne prej, po poteku garancije. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Bojci Neznanec

Pridružen-a: Sob 17 Mar 2012 21:40 Prispevkov: 8 Aktiv.: 0.05 Kraj: Ilirska Bistrica
|
Objavljeno: Čet Mar 29, 2012 12:59 pm Naslov sporočila: |
|
|
Akumulatorji "brez vzdrževanja" prav tako "izgubljajo vodo". Pri polnjenu
prihaja do elektrolize. Iz akumulatorja pri tem uhaja en del kisika in dva
dela vodika. Tej mešenici se reče pokalni plin. Najbolj intenzivno se plini
razvijajo, ko je akumulator napolnjen. V takem primeru je velika nevarnost,
da pride do vžiga pokalnega plina, KO ODKLOPIMO krokodil sponko z
akumulatorja, ob vključenem polnilcu. Iskra, ki se pojavi ob odklopu
lahko povzroči eksplozijo (običajno odpre zgornji del akumulatorja).
Zato je OBVEZNO potrebno izklopiti polnilec in šele nato sneti polnilne
kleme z akumulatorja. Zelo moramo biti pazljivi, če se je akumulator
polnil dolgo časa v zaprtem prostoru. Če pride v takem prostoru do iskre,
pride do krepke eksplozije in požara. (Zletijo ven okna in vrata).
Zato je priporočljivo prostor nekoliko prezračiti preden karkoli električno
vklopimo ali izklopimo. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
dyfan Član

Pridružen-a: Sob 05 Maj 2007 9:54 Prispevkov: 652 Aktiv.: 2.96
|
Objavljeno: Čet Mar 29, 2012 2:25 pm Naslov sporočila: |
|
|
ultra-d je napisal/a: |
Vsak po svoje, dokler bodo akumulatorji vse dražji jih bom odpiral in kontorliral nivo kisline. Če ne prej, po poteku garancije. |
Saj ne trdim, da to ni potrebno (če si moj post tako razumel), ker tega ne vem.
Zanima me, kako izgleda, ko odpreš takšen aku, ali je že bolj suh ali še ni pretirane nuje po dolivanju.
Stvar je v tem, da so nekateri akumulatorji kar dobro zapečateni in lahko pri odpiranju kaj polomiš, nato pa še ugotoviš, da si brez potrebe odpiral.  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ultra-d Član

Pridružen-a: Sre 15 Sep 2010 16:52 Prispevkov: 82 Aktiv.: 0.46 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Čet Mar 29, 2012 3:02 pm Naslov sporočila: |
|
|
Sej pravim da je odvisno, verjetno največ kje je bil - vročina pri mortorju... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bojans Član

Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 0:52 Prispevkov: 1196 Aktiv.: 5.59 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Čet Mar 29, 2012 3:32 pm Naslov sporočila: |
|
|
Meni je originalni akumulator vzdržal 6 let, brez odpiranja - dolivanja H2O, montiran v motornem prostoru. Ni še popolnoma "hin". Če pa se 2 dni nisem peljal je pa "počepnil" = motorja ni več zagnal (poraba vozila je 60 mA v mirovanju). Po mojem bi vzdržal tja do začetka nizkih temperatur letos.
Ga bom pa še danes pregledal in sporočim nivo elektrolita v celicah. _________________ Razlike med mrličem in butlom ni. Nobeden od niju se ne zaveda. Trpi pa okolica. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 494 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|