 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
ultra-d Član

Pridružen-a: Sre 15 Sep 2010 16:52 Prispevkov: 82 Aktiv.: 0.46 Kraj: Ljubljana
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bojans Član

Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 0:52 Prispevkov: 1196 Aktiv.: 5.59 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Čet Mar 29, 2012 5:50 pm Naslov sporočila: |
|
|
Najprej o garanciji! TOPLA je bila , kolikor jaz vem, PRVA v SLO ki je dala 3 leta garancije! Vsi ostali pa eno leto!
TOPLA mi je tudi zamenjala akumulator, čeprav niso bili dolžni! (garancija avtomobila pa Hr variante pa to).
Pa še dolg.
Akumulator je zavarjen, tako da do posamezne celice ni mogoč dostop. Po pregledu na zunaj mu elektrolita ne manjka (presvetil in ugotovil da je elektrolit ~ 5 mm nad celicami). Kolikor pač zaupate očesu. Skratka akumulator je doživel in preživel svoje.
Za moje pojme več kot dovolj. - 30°C +70°C, zagonski tokovi 150A+ 8x na dan. Za moje pojme je odslužil svoje +kakšen % več.  _________________ Razlike med mrličem in butlom ni. Nobeden od niju se ne zaveda. Trpi pa okolica. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
dyfan Član

Pridružen-a: Sob 05 Maj 2007 9:54 Prispevkov: 652 Aktiv.: 2.96
|
Objavljeno: Čet Mar 29, 2012 6:56 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hvala, @bojans, za konkretno informacijo.
Prosim, če še poveš, katere firme (tip) je akumulator.
Tudi ostale prosim za informacije iz prakse. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ultra-d Član

Pridružen-a: Sre 15 Sep 2010 16:52 Prispevkov: 82 Aktiv.: 0.46 Kraj: Ljubljana
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
laura Član

Pridružen-a: Tor 10 Avg 2010 11:48 Prispevkov: 1954 Aktiv.: 10.80 Kraj: Sobota
|
Objavljeno: Pet Mar 30, 2012 2:24 am Naslov sporočila: |
|
|
HI!Toliko na kratko da odgovorim vsem-posebej pa tistim ki navajajo samo en del iz mojega prispevka glede akumulatorjev -naj se malo naučijo teorije,pa bo za vse boljše. _________________ Dela kot švicarska ura-samo pokvarjena |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ultra-d Član

Pridružen-a: Sre 15 Sep 2010 16:52 Prispevkov: 82 Aktiv.: 0.46 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pet Mar 30, 2012 8:13 am Naslov sporočila: |
|
|
@ laura
Če se gre mene  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
s51o Član

Pridružen-a: Sre 26 Avg 2009 14:10 Prispevkov: 59 Aktiv.: 0.31 Kraj: celje
|
Objavljeno: Pet Mar 30, 2012 2:30 pm Naslov sporočila: Pb-akumulator |
|
|
lep dan vsem skupaj.
bom napisal takole iz svoje dolgoletne prakse okoli teh akumulatorje:z njimi se srečujem že preko 30 let v svoji privat firmi.prvo kot prvo ,ko akumulator spusti dušo,to se navadno zgodi po njegovem tretjem do petem rojstnem dnevu,se ga enostavno odmontira in zamenja z novim.med tem časom ga je pa potrebno tudi negovati.to pomeni kontrolirati nivo elektrolita,pogledati okoli klem in kablov.po potrebi naliti destilirano vodo.jaz tudi zaprte akum.brez vzdrževanja,tako vsaj piše na ohišju akum.preverim nivo elektr.po tudi dopolniti je potrebno akum.ko je prazen vleče tam okoli 1/10A njegove kapacitete,poln mnogo manj,odvisno zopet od kapacitete.za primerjavo 150Ahr vleče prazen malo več kot 15A,poln pa tam okoli 2 do 3A.je pa veliki sovražnik Pb akumulatorjev omov zakon,zaradi oksidiranih klem in temperatura.tam do 0 stopinj je kapaciteta malo manj kot je deklarina,potem pa gre še samo na manj kot polovico,z nižanjem temp.cena akum.je tam do 200 eu,odvisno od kapacitete,nalepke..
je pa na navodilih od akum.napisano,da naj posege okoli njega,montažo in vzdrževanje opravi pooblaščena oseba,le ta in samo ta.
best dx
73
s51o
igor |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bojans Član

Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 0:52 Prispevkov: 1196 Aktiv.: 5.59 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pet Mar 30, 2012 2:32 pm Naslov sporočila: |
|
|
Odgovor dyfan-u in ostalim zainteresiranim.
Vgrajen je bil tovarniški accu: Delkor, 12V/55Ah, tip 5500CA 90RC.
Vgrajeni je TOPLA 60 Ah, žal večji ne gre.
Ker že v naprej VEM, da bodo nekateri "ULTRAPAMETNI". V premislek slednjim!
-vsak štartni akumulator ima svoj največji dovoljen zagonski tok = se strinjate?
-če je dovoljen štartni tok 50% višji kot ga (potegne) zaganjač to prispeva k zvišanju življenske dobe acu ali ne? = se strinjate?
-alternator sam sebi omejuje največji tok, torej problema preobremenovanja le tega ni! = se strinjate?
-zaganjač pa je grajen za napetosti 12V. = se strinjate?
Ker vem iz prakse, da[b] nov[/b]akumulator obremenijo (videl in meril pred nekaj dnevi!) z 900 A (accu pa na videz tam 55, 60 Ah). Izmerjene napetosti pa cca 8,5V
Iz teorije in prakse skupaj "nametano":
- če je motor brezhiben!
- če so povezave in stiki med akumulatorjem in zaganjačem brezhibne
- če je zaganjač brezhiben
- bo motor vžgal, če napetost na akumulatorju ne pade pod 9,5 V. PIKA!
Ps. Za tiste, ki se jim še ljubi brat.
Moj avtodom (prvi dizel v mojem življenju!). Poleti sem natočil gorivo. Ker pa po mojem mora motor vsaj 1x mesečno "migat". OK?
Zunaj - 10°C, jaz pa vžgat . Motor normalno "prime" in teče. Čez 10 minut konec. Ja nafta je "zmrznila" = parafin je zamašil filter.
Ja saj vem tema je o akumulatorjih . In to se tiče akumulatorja in zaganjača.
Ko je bilo +10°C sem "ponovil vajo". Start motorja brez goriva seveda ni uspešen , čeprav ga je ~ 80% v rezervoarju. Pač Diesel tehnika (ima kdo izkušnje kako postopati v takem primeru? Isto se mi je zgodilo po menjavi filtra za gorivo).
Skratka: z "verglanjem" sem izpraznil accu! Takoj na polnilec. Ko je bil accu poln še enkrat "verglanje" ~ 20 minut, seveda nekaj sekund vklop - nekaj več sekund počitka.
Kaj hočem s tem povedati?
Da so zaganjači HUDIMANO VZDRŽLJIVE REČI, če jim le damo nekaj sekund odmora med njihovim garanjem. _________________ Razlike med mrličem in butlom ni. Nobeden od niju se ne zaveda. Trpi pa okolica. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
PZUFIC Vseved


Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06 Prispevkov: 6987 Aktiv.: 32.64 Kraj: Rakek
|
Objavljeno: Pet Mar 30, 2012 2:43 pm Naslov sporočila: |
|
|
Dejstvo je, da se kapacitete štartnih akumulatorjev merijo drugače kot kakšnih cikličnih. Poleg tega je poraba enregije za normalen štart precej majhna.
Je pa povsej verjetnosti tako, da kakor naletiš, lahko ti konec koncev odmre nov. Jaz pa vsekakor zaprtih akumulatorjev zaradi dolivnja nebi šel mesarit, ker bi verjetno s tem naredil več škode kot koristi.
@s51o
Daj preberi svoj post, pa mi povej kaj si prebral. Sem že marsikaj videl, pa je bilo lažje razumljivo kot tvoja stvaritev z množicami povedi ločenimi z vejicami. Brezveze postavljaš pike, če velikih začetnic ne poznaš. Oprosti, ampak to so dejstva. _________________ Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
PZUFIC Vseved


Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06 Prispevkov: 6987 Aktiv.: 32.64 Kraj: Rakek
|
Objavljeno: Pet Mar 30, 2012 3:25 pm Naslov sporočila: |
|
|
Na željo s51o objavljam njegov slovnično urejen prispevek.
Lep dan vsem skupaj.
Bom napisal izkušnje iz svoje dolgoletne prakse okoli omenjenih akumulatorjev.
Z njimi se srečujem že preko 30 let v svojem lastnem podjetju. Prvo kot prvo, akumulator ponavadi spusti dušo, po njegovem tretjem do petem rojstnem dnevu. Takrat se ga enostavno odmontira in zamenja z novim. Med tem časom ga je pa potrebno tudi negovati, to pomeni kontrolirati nivo elektrolita, pogledati okoli klem, kablov ter po potrebi naliti destilirano vodo. Jaz tudi pri zaprtih akumulatorjih preverjam nivo elektrolita. Ko je akumulator prazen vleče tok približno 1/10A kapacitete, poln seveda mnogo manj ,odvisno zopet od kapacitete. Za primerjavo 150Ah akumulator vleče prazen malo več kot 15A, poln pa tam okoli 2 do 3A. Je pa veliki sovražnik Pb akumulatorjev ohmov zakon, zaradi oksidiranih klem in temperature. Tam do 0°C je kapaciteta malo manj kot je deklarina, potem pa gre, z nižanjem temperature na manj kot polovico. Cena akumulatorja pa je tam do 200, odvisno od kapacitete, nalepke...
Je pa na navodilih akumulatorja napisano, da naj posege okoli njega, montažo in vzdrževanje, opravi pooblaščena oseba, le ta in samo ta. _________________ Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
protoncek Član

Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41 Prispevkov: 9573 Aktiv.: 42.78 Kraj: Mengeš
|
Objavljeno: Pet Mar 30, 2012 3:49 pm Naslov sporočila: |
|
|
Žal se vse prevečkrat dogaja da ima "pooblaščena" oseba dosti manj pojma kot lastnik. Treba je vedeti da so nekateri serviserji praktično brez šole in nimajo teoretičnega znanja ampak samo tisto, kar so z leti spoznali in slišali, včasih prav, včasih narobe. Zato je včasih bolj pametno sam čarati kot prepustiti "strokovnjaku".
Pa tudi vsaj po mojih izkušnjah prvi ( original) accu spusti dušo pri 6 do7 letih, če ne še kasneje in ne pri 3 do 5 ih. Ponavadi je prvi accu najbolj kvaiteten - lahko da je pri novih avtomobilih drugače, ampak včasih je bilo tako.
Z vsem ostalim se strinjam, ja. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bojans Član

Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 0:52 Prispevkov: 1196 Aktiv.: 5.59 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pet Mar 30, 2012 9:31 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če zaupaš prodajalcu po navadi "potegneš ta kratko". Včeraj je prodajal čebulo, danes prodaja pa elemente, jutri bo pa železnino. Ker ima TRGOVSKO ŠOLO lahko prodaja VSE. Vprašanje pa je če ZNA! svetovati????
Nekateri vprašujejo tukaj takšne 100nF/100v ga lahko zamenjam s 100nF/200V v 12 V vezju? !!!!!!!!!!! . _________________ Razlike med mrličem in butlom ni. Nobeden od niju se ne zaveda. Trpi pa okolica. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Nace Član

Pridružen-a: Pon 12 Maj 2003 0:12 Prispevkov: 828 Aktiv.: 3.49 Kraj: Zagorje ob Savi
|
Objavljeno: Sob Mar 31, 2012 7:51 am Naslov sporočila: |
|
|
bojans je napisal/a: |
Če zaupaš prodajalcu po navadi "potegneš ta kratko". Včeraj je prodajal čebulo, danes prodaja pa elemente, jutri bo pa železnino. Ker ima TRGOVSKO ŠOLO lahko prodaja VSE. Vprašanje pa je če ZNA! svetovati????
Nekateri vprašujejo tukaj takšne 100nF/100v ga lahko zamenjam s 100nF/200V v 12 V vezju? !!!!!!!!!!! . |
Dober prodajalec ti proda kilo d***a zavitega v celofan po ugodni ceni!
LP Nace |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 15.99
|
Objavljeno: Sob Mar 31, 2012 9:56 am Naslov sporočila: |
|
|
Nace je napisal/a: |
Dober prodajalec ti proda kilo d***a zavitega v celofan po ugodni ceni!
LP Nace |
In to ne navadnega, ampak zelo zmogljivega  _________________ 3 x 3 = 9 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ultra-d Član

Pridružen-a: Sre 15 Sep 2010 16:52 Prispevkov: 82 Aktiv.: 0.46 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Mar 31, 2012 6:23 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pravi trgovec ti bo prodal tisto kar ima največ na zalogli/kar se najmanj prodaja... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 494 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|