 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Lizard64 Član


Pridružen-a: Pet 12 Feb 2010 9:31 Prispevkov: 558 Aktiv.: 2.99 Kraj: Severna Primorska
|
Objavljeno: Čet Jun 21, 2012 11:46 am Naslov sporočila: El. motor |
|
|
Imam trifazni dvobrzinski el. motor 7.5kW. Ko rečmo vklopim drugo (hitrejšo) brzino se najprej
vključi prva in nato druga. Ali lahko preverim pravilno vrtenje tako da
priklopim vsako posebej? Najprej eno in potem drugo ker drugac
če ni pravo zaporedje faz lahko pride do kontra smeri vrtenja ko
preklopi v drugo brzino!
Lp _________________ Prejudice is ignorance... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igo Član

Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3641 Aktiv.: 16.01
|
Objavljeno: Čet Jun 21, 2012 11:51 am Naslov sporočila: |
|
|
Če je motor neobremenjen, si TI zapomni v katero stran se vrti v prvi hitrosti. Začasno dodaj dodatno 3f stikalo na dovodni kabel, stikalo hitrosti daj na višjo hitrost, nato vklopi dodatno stikalo. Če se bo vrtelo v isto smer, je to to.
Načeloma direkten zagon neobremenjenega 7,5kW motorja na višjo hitrost ne bi smel povzročiti težav z varovalkami.
spremenjeno: V prvi stavek sem dodal besedico "TI" . Glagol "zapomni" je uporabljen v velelni obliki, ker sem pisal odgovor direktno na prvi prispevek, izgledalo pa je, da glagol opisuje početje motorja, kar seveda NI res.
Za morebitno nejasnost se opravičujem. _________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor
Nazadnje urejal/a igo Čet Jun 21, 2012 1:50 pm; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Lizard64 Član


Pridružen-a: Pet 12 Feb 2010 9:31 Prispevkov: 558 Aktiv.: 2.99 Kraj: Severna Primorska
|
Objavljeno: Čet Jun 21, 2012 12:50 pm Naslov sporočila: |
|
|
igo je napisal/a: |
Če je motor neobremenjen, si zapomni v katero stran se vrti v prvi hitrosti. Začasno dodaj dodatno 3f stikalo na dovodni kabel, stikalo hitrosti daj na višjo hitrost, nato vklopi dodatno stikalo. Če se bo vrtelo v isto smer, je to to.
Načeloma direkten zagon neobremenjenega 7,5kW motorja na višjo hitrost ne bi smel povzročiti težav z varovalkami. |
Motor je obremenjen na spodnji in zgornji strani z utežmi, ena na
levo in druga na desno da povzroca tresenje pralnega vibra.
Lp _________________ Prejudice is ignorance... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
poule Član

Pridružen-a: Čet 11 Jan 2007 19:53 Prispevkov: 813 Aktiv.: 3.62 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Čet Jun 21, 2012 12:53 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kako pa preveriti, ali se pri vezavi zvezda-trikot pri preklopu v trikot zavrti v pravi (isti )smeri? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
protoncek Član

Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41 Prispevkov: 9573 Aktiv.: 42.79 Kraj: Mengeš
|
Objavljeno: Čet Jun 21, 2012 1:27 pm Naslov sporočila: |
|
|
tako stikalo je že samo po sebi narejeno tako, da se to ne more zgoditi. Označeno je, kje priklopiš RST dovod) in kje motor (XYZ ter UVW se mi zdi).
Motor se drugače prav nič ne "zapomni" kam se je prej vrtel, ampak se vrti tja, kamor mu veleva vrtilno polje. Ne ga lomit s takimi neresnicami!!!
"zapomni" si enofazni motor z odklopljenim kondenzatorjem, ne pa trifazni
ČE je motor z večjimi obrati potem zna 7,5 kW kar lepo pometati ven varovalke - odvisno od tipa in moči varovalke. To da ne bi smel povzročati težav je malo preširoko napisano... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igo Član

Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3641 Aktiv.: 16.01
|
Objavljeno: Čet Jun 21, 2012 1:53 pm Naslov sporočila: |
|
|
@protonček: Hvala za opozorilo na zelo dvoumno uporabo velelne oblike glagola. Sem popravil gornji prispevek.
p.s.: Manjka smeško na temo "Nobody si perfect", ali "I'm guilty". _________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Lizard64 Član


Pridružen-a: Pet 12 Feb 2010 9:31 Prispevkov: 558 Aktiv.: 2.99 Kraj: Severna Primorska
|
Objavljeno: Čet Jun 21, 2012 2:02 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kaj res nihče ne more dati enostavnega odgovora na vprašanje: Ali
lahko pri takem motorju sprobaš vsako brzino posebej?
Lp _________________ Prejudice is ignorance... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
kastaneda Član


Pridružen-a: Pet 23 Okt 2009 11:18 Prispevkov: 459 Aktiv.: 2.41
|
Objavljeno: Čet Jun 21, 2012 2:35 pm Naslov sporočila: |
|
|
Stisni in drži STOP tipko. Pritisni (ročno) kontaktor za malo brzino za 0.5 sekunde.
Počakaj, da se motor ustavi.
Enako proceduro uporabi za veliko brzino... _________________ LP
Srečko |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
protoncek Član

Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41 Prispevkov: 9573 Aktiv.: 42.79 Kraj: Mengeš
|
Objavljeno: Čet Jun 21, 2012 2:44 pm Naslov sporočila: |
|
|
Igo-->Aha...tako si mislil...to je pa v redu, ja. Namreč zelo čudno se mi je zdelo da bi predlagal tako stvar...opozoril sem pa zato, ker gre za močan motor in ob kakšnem "čudnem" preskušanju bi lahko prišlo do resnega poka in morebitnih poškodb preizkuševalca. Z obzirom da sem jaz narobe razumel je gotovo še kdo.
Samo da sva prišla skupaj
Lizard--> kakšen sistem vklopa pa imaš? kontaktorje ? stikalo? Tako na slepo je težko reči ali je mogoče ali ne, oziroma kako bi to naredil. Malce opiši sistem. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Nace Član

Pridružen-a: Pon 12 Maj 2003 0:12 Prispevkov: 828 Aktiv.: 3.50 Kraj: Zagorje ob Savi
|
Objavljeno: Čet Jun 21, 2012 6:27 pm Naslov sporočila: |
|
|
Spet bo treba pogledat v kristalno kroglo, da boš dobil zadovoljiv odgovor.
Da malo poslikaj tvoj sistem, da ne bomo preveč ugibali kaj in kako.
LP Nace |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jerjur Član


Pridružen-a: Čet 06 Maj 2010 22:09 Prispevkov: 459 Aktiv.: 2.49 Kraj: Žiri
|
Objavljeno: Čet Jun 21, 2012 6:31 pm Naslov sporočila: |
|
|
Temu pralnemu stroju se reče rotofiniš. To je motor z vgrajenimi vtežmi. nekevrste vibrator.
Dokler ne dobi polnih obratov sploh ne veš kam se vrti. Pravilnost vrtenja pa določiš šele po potovanju peska. Tukaj ni enostavnega načina preizkušanja.
Če imajo kabli oznake na žicah priklučiš po shemi. se bo zagotovo vtelo prav. Če nimaš oznak pa predlafam frekvenčni pretvornik za test.
Lahko se pa motim in je to kaj drugega.
L.P. Jure _________________ Avtomatika je zakon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.88 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Čet Jun 21, 2012 7:54 pm Naslov sporočila: |
|
|
Preprosto ga zaženi. Če bo druga hitrost kontra, bo varolani element izklopil. Motorja s tem ne boš skuril. _________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.23 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Pet Jun 22, 2012 1:47 pm Naslov sporočila: |
|
|
Direkten vklop je seveda možen, če inštalacija to zdrži in bi bi tudi morala zdržati direkten vklop tako majhnega motorja, saj govorimo o industrijskem priključku, verjetno?
Seveda pa mora biti pravilno zvezano, Dahlander ima za višjo brzino prevezavo med U1, V1, W1 ali U, V , W, če gre za starejši motor, če pa je motor z ločenimi brzinami pa prevezave ne sme biti. Neupoštevanje tega lahko precej hitro skuri motor. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Lizard64 Član


Pridružen-a: Pet 12 Feb 2010 9:31 Prispevkov: 558 Aktiv.: 2.99 Kraj: Severna Primorska
|
Objavljeno: Pet Jun 22, 2012 7:14 pm Naslov sporočila: |
|
|
Azrael je napisal/a: |
Direkten vklop je seveda možen, če inštalacija to zdrži in bi bi tudi morala zdržati direkten vklop tako majhnega motorja, saj govorimo o industrijskem priključku, verjetno?
Seveda pa mora biti pravilno zvezano, Dahlander ima za višjo brzino prevezavo med U1, V1, W1 ali U, V , W, če gre za starejši motor, če pa je motor z ločenimi brzinami pa prevezave ne sme biti. Neupoštevanje tega lahko precej hitro skuri motor. |
Motor je z ločenimi brzinami. Ni Dahlander.
Lp _________________ Prejudice is ignorance... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.23 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Pet Jun 22, 2012 7:25 pm Naslov sporočila: |
|
|
V bistvu kaj te skrbi?
Je bil motor previt in nisi prepričan, če so ujeli fazno zaporedje?
Če pa gre za novo postrojenje, zvezati po shemi ali vsaj z indikatorjem faznega zaporedja preveriti, če fazno zaporedje na motorju štima. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 493 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|