 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
haki Član

Pridružen-a: Ned 23 Sep 2012 12:58 Prispevkov: 90 Aktiv.: 0.58 Kraj: Žalec
|
Objavljeno: Čet Sep 27, 2012 9:40 pm Naslov sporočila: |
|
|
borber je napisal/a: |
Se ne strinjam. Pri tem pogonu se med kolesi prenaša obodna hitrost in ne kotna kakor pričakuješ (zobniški prenos, manjši premer manjše število zob, drugačna prestava) in vsi trije jo imajo enako. |
Saj samo debatiramo,da ne bo delovalo kot da nočemo razumeti eden drugega.
Potem mi prosim ratloži zakaj je fi tega koleščka sploh določen.
Recimo da mora imeti moj kolešček tovarniško fi 40mm.
Se pravi da lahko jaz mirno vgradim takega ki ima npr fi 46mm ali 35mm.
A ti razumeš da ta kolešček ob hkratnem naleganju na motorček na drugi strani poganja plastičn nosilec plošč.?
Če si praktično zamisliš,da vgradiš npr kolešček s 35mm fi,se ta kolešček sigurno ne bo vrtel z isto hitrostjo kot oni s 40 mm fi. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
haki Član

Pridružen-a: Ned 23 Sep 2012 12:58 Prispevkov: 90 Aktiv.: 0.58 Kraj: Žalec
|
Objavljeno: Čet Sep 27, 2012 9:53 pm Naslov sporočila: |
|
|
Odgovor od "VolkD" sem sicer zamudil zato sem en odgovor napisal že prej.
Ko bom našel najprimernejši vsaj približne velikosti kolešček ga bom vgradil,in potem bom videl.
Vsled tega imam pa potem eno drugo vprašanJe .
Kako pa se da potem korigirati ali nastaviti hitrost gramofona ?
Sicer pa se moje mnenje o pomembnosti velikosti koleščka ni spremenilo.
A ne bom preveč pametoval,da nebo kdo izjavil,novinec a že pametuje.!?
Moram pa podati še eno primerjavo: vsi vemo,da lahko na avtomobil namestimo npr 15,16,17,...colska platišča z gumami.A zunanji obod mora ostati isti ,ki ga dosežemoz pravilno višino gum,in to vse zaradi pravilnih obratov za števce......itd. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
dyfan Član

Pridružen-a: Sob 05 Maj 2007 9:54 Prispevkov: 652 Aktiv.: 2.96
|
Objavljeno: Čet Sep 27, 2012 10:08 pm Naslov sporočila: |
|
|
Mogoče si boš takole laže predstavljal:
če bi bila pogonska polos naslonjena na obod gume (kot je primer pri gramofonu), bi bila hitrost avta enaka, ne glede na premer gume.
Razlika je v tem, da enkrat prenašaš število obratov,
drugič pa obodno hitrost (ta ti pove, s kakšno hitrostjo se pomika neka točka po obodu). |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lipa Član

Pridružen-a: Ned 27 Sep 2009 9:39 Prispevkov: 734 Aktiv.: 3.83 Kraj: Lipa Beltinci
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
haki Član

Pridružen-a: Ned 23 Sep 2012 12:58 Prispevkov: 90 Aktiv.: 0.58 Kraj: Žalec
|
Objavljeno: Čet Sep 27, 2012 10:47 pm Naslov sporočila: |
|
|
To je nekaj povsem drugega.V tem prikazanem primeru je ta kolešček vir pogona.!
V mojem primeru pa je vmesni člen med pogonom in odjemom.
Pa še tu mislim da bi prišlodo spremembe hitrost, če bi namestil manjši ali večji kolešček.?
V mladosti smo na tomosih(štirke) menjavali verižne "šajbe" in tako pridobili hitrost ali moč.
Nobeden pa ne poda direktnih mnenj :
---Potem mi prosim ratloži zakaj je fi tega koleščka sploh določen.
Recimo da mora imeti moj kolešček tovarniško fi 40mm.
Se pravi da lahko jaz mirno vgradim takega ki ima npr fi 46mm ali 35mm.
A ti razumeš da ta kolešček ob hkratnem naleganju na motorček na drugi strani poganja plastičn nosilec plošč.?
Če si praktično zamisliš,da vgradiš npr kolešček s 35mm fi,se ta kolešček sigurno ne bo vrtel z isto hitrostjo kot oni s 40 mm fi. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
haki Član

Pridružen-a: Ned 23 Sep 2012 12:58 Prispevkov: 90 Aktiv.: 0.58 Kraj: Žalec
|
Objavljeno: Čet Sep 27, 2012 10:53 pm Naslov sporočila: |
|
|
dyfan je napisal/a: |
Mogoče si boš takole laže predstavljal:
če bi bila pogonska polos naslonjena na obod gume (kot je primer pri gramofonu), bi bila hitrost avta enaka, ne glede na premer gume.
Razlika je v tem, da enkrat prenašaš število obratov,
drugič pa obodno hitrost (ta ti pove, s kakšno hitrostjo se pomika neka točka po obodu). |
In če to tvojonavidezno os postavimo npr na gumo z enkrat večjim obodom po sistemu kot si ga opisal ti(pogon ni na sredi,ampak na obodu)bomo dobili mogoče res isto hitrost avta,ampak z bistveno manj obrati gume,zaradi večjega oboda in to v primeru gramofona pomeni zavijanje . |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
VolkD Član


 
Pridružen-a: Pet 24 Sep 2004 21:58 Prispevkov: 14228 Aktiv.: 60.06 Kraj: Divača (Kačiče)
|
Objavljeno: Čet Sep 27, 2012 11:04 pm Naslov sporočila: |
|
|
haki, ker je os motorčka naslonjena na obod tega koleščka in ker ta kolešček poganja celotno ploščo s svojim obodom, bi bilo načeloma vseeno, če bi os motorčka nalegala na celotno ploščo.
Kaj meniš a ta trditev drži ali ne ? _________________ Dokler bodo ljudje mislili, da živali ne čutijo, bodo živali čutile, da ljudje ne mislijo. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Nace Član

Pridružen-a: Pon 12 Maj 2003 0:12 Prispevkov: 828 Aktiv.: 3.49 Kraj: Zagorje ob Savi
|
Objavljeno: Pet Sep 28, 2012 7:28 am Naslov sporočila: |
|
|
Nace je napisal/a: |
haki ne sekiraj se preveč. Nekateri so malo reduktorje v šoli prešpricali pa ne znajo preračunat prestavnega razmerja. |
Vsem, ki sem jih z mojo trditvijo užalil, se opravičujem.
Po malo slabše prespani noči je tudi meni kapnilo, da nimam prav.
Zaradi mehansko lažje izvedbe regulacije obratov pladnja je ta kolešček tudi dodan v samo izvedbo pogona - lažje je premikat kolešček kot pa motor. _________________ LP Nace |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
borber Član


Pridružen-a: Pon 23 Maj 2005 8:40 Prispevkov: 3111 Aktiv.: 13.13 Kraj: LJUBLJANA
|
Objavljeno: Pet Sep 28, 2012 7:49 am Naslov sporočila: |
|
|
haki je napisal/a: |
borber je napisal/a: |
Se ne strinjam. Pri tem pogonu se med kolesi prenaša obodna hitrost in ne kotna kakor pričakuješ (zobniški prenos, manjši premer manjše število zob, drugačna prestava) in vsi trije jo imajo enako. |
Saj samo debatiramo,da ne bo delovalo kot da nočemo razumeti eden drugega.
|
Narobe, pravilno bi bilo:
Saj samo debatiram, da ne bo delovalo, kot da ne morem razumeti kaj si povedal.
Citiram ti izjavo prof. Grudna, ki je je bil deležen študent na izpitu:
Poba, fizika ni kurba, da bi jo ti nategoval kakor se ti zdi. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
haki Član

Pridružen-a: Ned 23 Sep 2012 12:58 Prispevkov: 90 Aktiv.: 0.58 Kraj: Žalec
|
Objavljeno: Pet Sep 28, 2012 8:08 am Naslov sporočila: |
|
|
Potemtakem to sploh ni več problem.
Katerikoli kolešček ki bi po drugih stvareh identičen mora veljati.
Ampak zakaj so potem pri naročilu tako pomembni milimetri?
Kje pa je potem finta za natančno nastavitev obratov plošče ?
Motorček sam tudi ni tako natančen ? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
borber Član


Pridružen-a: Pon 23 Maj 2005 8:40 Prispevkov: 3111 Aktiv.: 13.13 Kraj: LJUBLJANA
|
Objavljeno: Pet Sep 28, 2012 8:29 am Naslov sporočila: |
|
|
Še en citat iz knjige Nihanja in valovanja prof. Grudna:
Površnemu opazovalcu se finta ne pokaže. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Branez Moderator


Pridružen-a: Pon 14 Apr 2003 7:21 Prispevkov: 7831 Aktiv.: 33.05 Kraj: Koprivnica HR
|
Objavljeno: Pet Sep 28, 2012 8:44 am Naslov sporočila: |
|
|
haki je napisal/a: |
......
Ampak zakaj so potem pri naročilu tako pomembni milimetri? |
Zato ker mora vedeti kakšno kolo ti rabiš. Če je premajhno se zagozdi med os in krožnik, če je preveliko zdrsuje in v obeh primerih se dogaja to kot pri tebi, da "zavija"!
haki je napisal/a: |
......
Kje pa je potem finta za natančno nastavitev obratov plošče ?
Motorček sam tudi ni tako natančen ? |
Motorček je zelo natančnih obratov, če ni zapacanih ležajev. _________________ The true sign of intelligence is not knowledge but imagination.
Creativity is intelligence having fun!
Albert Einstein |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lipa Član

Pridružen-a: Ned 27 Sep 2009 9:39 Prispevkov: 734 Aktiv.: 3.83 Kraj: Lipa Beltinci
|
Objavljeno: Pet Sep 28, 2012 8:48 am Naslov sporočila: |
|
|
Ne samo katerikoli kolešček, ampak tudi brez koleščka bi delovalo popolnoma enako. Edino smer bi bila v tem primeru narobe. _________________ Lep pozdrav!
Boris Z. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Branez Moderator


Pridružen-a: Pon 14 Apr 2003 7:21 Prispevkov: 7831 Aktiv.: 33.05 Kraj: Koprivnica HR
|
Objavljeno: Pet Sep 28, 2012 9:06 am Naslov sporočila: |
|
|
To si zapomni!
Nace je napisal/a: |
......
Nazadnje sem ga poslušal pred kakšnim letom in bi bilo dobro, da ga spet malo vključim, če je še vse OK. Tisti kolešček pa sem postavil na ničelno pozicijo, da ne pritiska guma na osovino motorja, ker se v nasprotnem primeru naredi na gumi manjši utor, če dalj časa stoji tako.
..... |
Ti gramofoni so kot konj, bolj ga ženeš, v boljši kondiciji je, nazadnje pa crkne.
haki je napisal/a: |
....
Če bi zadeva bila tako enostavna nebi stala obnova koleščkov od 30 dolarjev naprej.
Pa še tam moraš povedati fi. |
Meni ne rabiš povedati premera, pa ti ga prodam za 349,99€.  _________________ The true sign of intelligence is not knowledge but imagination.
Creativity is intelligence having fun!
Albert Einstein |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lipa Član

Pridružen-a: Ned 27 Sep 2009 9:39 Prispevkov: 734 Aktiv.: 3.83 Kraj: Lipa Beltinci
|
Objavljeno: Pet Sep 28, 2012 9:08 am Naslov sporočila: |
|
|
Čudi me, kako težko je dojeti en enostaven mehanski problem, kjer je vse dogajanje vidno, finta pa vseeno ostane skrita.
Zdaj pa si predstavljajte en električni problem, kjer je že dogajanje skrito, finta pa še bolj. Recimo:
http://www.elektronik.si/phpBB2/viewtopic.php?t=32095 _________________ Lep pozdrav!
Boris Z. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 493 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|