 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Vladek Član

Pridružen-a: Pon 15 Dec 2003 14:11 Prispevkov: 111 Aktiv.: 0.47 Kraj: Murska Sobota
|
Objavljeno: Čet Jul 20, 2006 8:41 am Naslov sporočila: |
|
|
Iztok je napisal/a: |
Razloži ženi: ......
6. če ne bo pomagalo nič od naštetega ji "zagrozi" da bo morala drugače kuhat na drva ki bodo v prtljažniku zavzela toliko prostora, da bo večina njenih oblek ostala doma (ta bo najbrž najmočnejši adut prepričevanja )
...  |
hehehe
No, kuhanje na morju (in še kje) je moja domena. Še en hobi pač. Tako, da bi tudi drva moral jaz iskat, kurit itd. Kakor koli že, jeklenka je v prtljažniku in nestrpno čaka na jutrišnji dan.
Če smo že pri jeklenkah. Mi je kolega sopotapljač povedal, kako je bilo, ko je na parkirišču na tla padla jeklenka polna stisnjenega zraka in je odlomilo ventil. Na začetku je jeklenko samo vrtelo, potem se je za trenutek umirila. Nakar jo je kot metek pognalo v zrak. Razen uničenega fička, skozi katerega se je jeklenka sprehodila, pravi da ni bilo škode.
lp
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
s56vha Član


Pridružen-a: Pet 24 Mar 2006 14:33 Prispevkov: 184 Aktiv.: 0.78 Kraj: Kamnik, Preserje pri Radomljah
|
Objavljeno: Čet Jul 20, 2006 10:04 am Naslov sporočila: |
|
|
Ker sem poleg vsega tudi gasilec, lahko povem, da zaprta jeklenka propan-butan, ki je 15 min v ognju ne eksplodira, preverjeno.
Ko je dlej časa izpostavljena vročini, se lahko zgodi da popusti ventil in plin močno uhaja ven, pritisk je tako močan, da ogenj gori zunaj. Ko plina zmanjka, je možno da plamen potegne noter, samo je plina že tako malo, da je verjetnost eksplozije zelo zelo majhna - premajhna koncentracija.
Ko ponavadi vidite razjejanje zaradi eksplozije plina, gre za akumulacijo plina v prostoru (kuhinji), pol pa pride nekdo, ki prižge luč
Aleš
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
robertos Član


Pridružen-a: Sre 11 Avg 2004 11:31 Prispevkov: 792 Aktiv.: 3.34 Kraj: Vuhred JN76OO
|
Objavljeno: Čet Jul 20, 2006 9:21 pm Naslov sporočila: |
|
|
Polovica Moldavije se vozi v avtomobilih na plin, ki je pri njih veliko cenejši kot bencin. Večina jih ima kar jeklenke v pritljažniku, ali pa doma zvarjene rezervarje za plin (pregrajen prtljažni prostor), ventil za odpiranje plina pa, kar poleg ročne zavore. Ko to vidiš, te kar strese, ko pomisliš kaj vse se lahko zgodi, ampak je nesreč zaradi plina zelo malo, ljudje se pa seveda, veselo, brez skrbi vozijo. Tako, da te prevoz normalne jeklenke naj ne skrbi.
_________________ Cheerio baj frm S58S Robert !
http://www.kapunar.eu |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
cero Član



Pridružen-a: Čet 31 Jul 2003 17:37 Prispevkov: 1179 Aktiv.: 4.96 Kraj: vipava
|
Objavljeno: Čet Jul 20, 2006 10:26 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ja to je res, ko je prostor napolnjen s plinom in nekdo prižge luč potem šele stvar eksplodira.Samo to ni prava eksplozija večinoma zmeče okna ven in podobno,če pa je razmerje pravo (za propan butan mislim da je nekje 45-55%) potem pride do prave eksplozije,vendar če vedno je hitrost detonacije nekje 3300m/s kar je z eksplozivi (tudi do 8000m/s)zelo malo.
Če je oseba v primeru eksplozije na sredini prostora potem ima običajno samo opekline,če pa je pri zidovih potem pa so lahko tudi notranje poškodbe in podobno zaradi udarca.
No še vedno ni noben odgovoril na moje vprašanje: kako lahko plamen povleče v jeklenko, če pa noter ni kisika,ki bi omogočal gorenje?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.95 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Čet Jul 20, 2006 11:43 pm Naslov sporočila: |
|
|
cero je napisal/a: |
No še vedno ni noben odgovoril na moje vprašanje: kako lahko plamen povleče v jeklenko, če pa noter ni kisika,ki bi omogočal gorenje? |
Verjetno je bilo to mišljeno v slučaju ko je jeklenka že tako prazna, da je notranji pritisk izenačen z zunanjim in začne vanjo počasi dotekati tudi zunanji zrak s kisikom. Ko se ustvari prava mešanica in je v bližini odprt ogenj pa je ... bum.
Ampak od tiste količine mešanice ne more biti prav huda eksplozija.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Slowfly Član


Pridružen-a: Sre 18 Feb 2004 2:07 Prispevkov: 4082 Aktiv.: 17.19 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Čet Jul 20, 2006 11:52 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kaj natančno se zgodi, ne vem. Se bom pozanimal. Vem pa da je acetilen pri tlakih višjih od cca 18 barov samoeksploziven. Ravno zaradi tega je v jeklenkah raztopljen v acetonu.
lp
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.95 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Pet Jul 21, 2006 1:05 am Naslov sporočila: |
|
|
Vladek, pokaži ženi to sliko ...
... in za požar ni bil kriv plin.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
andrejj Član


Pridružen-a: Ned 21 Mar 2004 15:06 Prispevkov: 4253 Aktiv.: 17.91 Kraj: 8232 Šentrupert
|
Objavljeno: Pet Jul 21, 2006 6:33 am Naslov sporočila: |
|
|
Tu piše kakšen je plin.[url]
vili
Strokovnjak
Strokovnjak
Pridružen-a: jan. 2005
Prispevkov: 91
PrispevekObjavljeno: 07.03.2005 9:14
Naslov:
jeklenke z utekočinjenim naftnim plinom UNP so polnjene z dvema plinoma in sicer s propanom C3H8 in butanom C4H10, to sta frakciji surove nafte.
pri normalnih pogojih 20°C in 1bar sta plina v plinastem stanju v jeklenkah pa sta stisnjena v tekoče-kapljevito stanje.
za uparjanje v jeklenki plina potrebujeta toploto zato se pri porabi plina jeklenka ohlaja.
butan ima uparjalno temperaturo +0.6°C
propan pa -42.6°C (po oprešniku)
iz tega sledi, da se pri tem. nižji od 0°C uparja samo propan in v jeklenkah ostaja butan. da se bo v jeklenki uparjal tudi butan mora biti temp. plina višja od 0.6°C
lp
vili[/url]
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.65 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Sob Jul 22, 2006 2:15 pm Naslov sporočila: |
|
|
Vsaka jeklenka pod pritiskom ne glede na vsebino postane raketa, če ji odbijemo ventil. Tudi navaden gasilski aparat. Tega sem že videl. Ni šlo prav hitro in daleč, se pa je dobro hladilo.
Citiram: |
Če v acetilensko jeklenko potegne plamen, jo je teba čimprej ohladiti. Počilo naj ne bi takoj, ampak šele ko se segreje preko neke temperature, ki pa je po pripovedovanju starih "šlosarjev" s katerimi sem delal, precej visoka, saj naj bi postala rdeča. Takrat menda ni dobro biti blizu. |
Da bi v jeklenko potegnilo plamen, ne verjamem. Acetilen eksplodira že pri majhnem pritisku (zato je v acetonu). Če bi jeklenka postala rdeča, bi bila v njej taka temperatura, da bi acetilen že davno pred tem razgnalo. To je bolj verjetno kakšna šlosarska šala za strašenje vajencev.
Acetilensko jeklenko bi lahko razgnalo, če bi noter prišel kisik, plus ogenj. Kako bi spravil ogenj v tlačno jeklenko je vprašanje. Bi pa v tem primeru eksplodiralo takoj in bi ne bilo časa, da bi jeklenka postala rdeča. Mešanice acetilena in kisika v notranjosti jeklenke se na de pripraviti, da bi gorela počasi...
Jur
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.65 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Pon Jul 24, 2006 3:50 pm Naslov sporočila: |
|
|
Plin ni nevaren samo v avtu, ampak tudi v hiši, kot je razvidno na priloženi sliki.
Jur
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
17.07 KB |
Pogledana: |
7312 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14676 Aktiv.: 61.80 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Pon Jul 24, 2006 4:42 pm Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
Da bi v jeklenko potegnilo plamen, ne verjamem. Acetilen eksplodira že pri majhnem pritisku (zato je v acetonu). |
Ne Jur v jeklenko ga ne more potegnit. Lahko ga pa tja potisne kisk, kajti pritisk kisika je v jeklenki je preko 100 barov. Acetelen v jeklenki pa je pod pritiskom le par barov. Nevarnost tega je večja pri rezanju kjer se nastavi precej visok pristisk kisika.
_________________ lp
Silvo
Nazadnje urejal/a Silvo Pon Jul 24, 2006 5:40 pm; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Proteus Član



Pridružen-a: Sre 15 Jun 2005 10:03 Prispevkov: 1943 Aktiv.: 8.18
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.65 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Tor Jul 25, 2006 9:31 am Naslov sporočila: |
|
|
Ja, ampak to se lahko zgodi samo če pride do okvare povratnega (ali povratnih) ventila. Pri normalnem delu do tega ne sme priti. Če se ne motim so acetilenske navadne jeklenke, z maksimalno tlačno odpornostjo, zato bi morale zdržati tudi maksimalni povratni pritisk kisika. Ta ne more biti prav visok, ker bo prej počila gumirana plinska cev, tudi če bi se slučajno pokvaril reduktor na kisikovi jeklenki.
Sem pa videl varilce, ki so jeklenke tovorili tako, da so jih butnili po tleh in kotalili z nogo. Brez predpisane zaščitne kape na ventilu.
Jur
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
kovse Član

Pridružen-a: Ned 29 Feb 2004 12:48 Prispevkov: 40 Aktiv.: 0.17 Kraj: sL.kONJICE
|
Objavljeno: Sre Jul 26, 2006 11:41 am Naslov sporočila: |
|
|
Za avtomobe ki se vozijo na plin (ne doma narejene plinske jeklenke) so baje varnejše plinske jeklenke od tanka za bencin, saj ima jeklenka varovala, za tank pa tako veste kaj se zgodi če pride ogenj zraven tako vsaj piše na forumih
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 6 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|