 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
DaGajsek Član

Pridružen-a: Sob 09 Okt 2010 12:10 Prispevkov: 67 Aktiv.: 0.37 Kraj: Celje z okolico
|
Objavljeno: Pet Avg 16, 2013 9:21 am Naslov sporočila: Branje električne sheme |
|
|
Pozdravljeni!
Že kar nekaj časa poteka osebni projekt obnove in predelave starejšega avtomobila, pri katerem bom menjal tudi motor, iz drugega avtomobila, z elektronskim vžigom.
Ker je motor vzet iz malo bolje opremljenega vozila, bom od tam porabil tudi števec (elektronski), pa tudi že obstoječa home made električna stekla in ogledala ter šibedah bom vezal na celotno elektriko donatorja.
Električni plani so odlični, vem kaj moram narediti, preden pa začnem pa moram ugotoviti, kako naj shemo berem. V priponki so slike varovalk ter enega vzorčnega plana za luči, ter tudi relejev, kjer je recimo označeno, da so releji za porabnike vezane na 15,75a in 75b priklopljeni, ko obrneš ključ.
Kateri izmed dovodov, oznečnih z rdečo okoli varovalk je recimo stalen, kateri pa vezan na ključavnico na poziciji 1 in poziciji 2? Če bi imel stvar v avtu mi ne bi bilo težko pomeriti, tako pa bom zdaj začel z deli na tleh, v garaži, ker avta še ni doma. Lahko samo ugibam, po uporabnosti komponent, vendar mi bo to vzelo preveč časa.
Prosim za malo napotkov, laičnega znanja imam dovolj, specialističnega pa nikakor ne
Hvala vnaprej,
Damjan
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
145.88 KB |
Pogledana: |
117 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
154.71 KB |
Pogledana: |
80 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
109.44 KB |
Pogledana: |
34 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
poule Član

Pridružen-a: Čet 11 Jan 2007 19:53 Prispevkov: 813 Aktiv.: 3.62 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pet Avg 16, 2013 10:20 am Naslov sporočila: |
|
|
Na prvi sliki imaš z rdečo oznake 30, 58,... to so standardne oznake v avtoelektriki. 30 je + akumulator (stalen). Seznam oznak
Torej na shemi je vse pod poljem 30 stalen+ (polja od 21-27). Polja (od 17 do 20) pod oznako 15 so vezani preko ključavnice.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
DaGajsek Član

Pridružen-a: Sob 09 Okt 2010 12:10 Prispevkov: 67 Aktiv.: 0.37 Kraj: Celje z okolico
|
Objavljeno: Pet Avg 16, 2013 11:00 am Naslov sporočila: |
|
|
Stokrat hvala za tole!
Kam pa recimo spadata varovalki 12 in 13, po tvoje?
13, črpalka za gorivo.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
marsovcek Član

Pridružen-a: Pet 08 Jun 2012 11:27 Prispevkov: 160 Aktiv.: 1.01 Kraj: Okolica Celja
|
Objavljeno: Sob Avg 17, 2013 10:07 am Naslov sporočila: |
|
|
V desnem stolpcu imaš označene "vrste" napajanja ter prazno pri 12 in 13. Kolikor vem, se črpalka goriva vklopi preko releja (zato v tej shemi nima napajanja), zakaj pa kisikov senzor potrebuje varovalko mi pa sploh ni jasno.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
marko Član



Pridružen-a: Sre 07 Jan 2004 15:14 Prispevkov: 755 Aktiv.: 3.19
|
Objavljeno: Sob Avg 17, 2013 10:51 am Naslov sporočila: |
|
|
Varovalko potrebuje, ker se samodejno ogreva ko je avto hladen. Sensor namreč deluje samo ko je na delovni temperaturi.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
DaGajsek Član

Pridružen-a: Sob 09 Okt 2010 12:10 Prispevkov: 67 Aktiv.: 0.37 Kraj: Celje z okolico
|
Objavljeno: Pon Avg 19, 2013 8:35 pm Naslov sporočila: |
|
|
Okej, razumem. Hvala.
Ravnokar sem razmišljal o meglenkah, te bi namesto na dve ločeni stikali rad vezal na eno, prekucno (tipkalo), vendar ne vem kako se imenuje ta rele, ki bi to zmogel.
Torej prvi pomik stikala naprej prižge sprednji meglenki, še en klik pa se vžgeta še zadnji meglenki, ko hočeš izlopiti pa enako v nasprotnem vrstnem redu.
Kako se ta rele imenuje?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
marsovcek Član

Pridružen-a: Pet 08 Jun 2012 11:27 Prispevkov: 160 Aktiv.: 1.01 Kraj: Okolica Celja
|
Objavljeno: Pon Avg 19, 2013 10:34 pm Naslov sporočila: |
|
|
Dva releja in ustrezno stikalo?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
DaGajsek Član

Pridružen-a: Sob 09 Okt 2010 12:10 Prispevkov: 67 Aktiv.: 0.37 Kraj: Celje z okolico
|
Objavljeno: Tor Avg 20, 2013 1:34 pm Naslov sporočila: |
|
|
ne vem kako je to izvede, vem samo, da ima Peugeot tako narejeno, pa ne najdem nobene sheme. Stikal za meglenke ja na stikalu za smernike, obroček pomakneš naprej, ko ga spustiš se vrne v prvotni položaj, ko drugič pomakneš obroček, se prižge še zadnja meglenka, oboje pa ugasneš enako, samo da obroček zasučeš nazaj.
Bom še mal pomigal na internetu po poskušal najti.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
SamoR Član

Pridružen-a: Ned 24 Jan 2010 3:58 Prispevkov: 393 Aktiv.: 2.10 Kraj: Koper
|
Objavljeno: Sre Avg 21, 2013 3:08 am Naslov sporočila: |
|
|
Moja dva centa. Jaz bi dal raje dve stikali. Eno za sprednje in eno za zadnje. Zakaj?
Enostavnost vzdrževanje, cena. Drugi zakaj je v tem, da se morajo sprednje meglenke pri vklopu dolgih luči izklopiti. Pri stikalu, ki ga omenjaš, se ob vključitvi dolgih luči meglenke izklopijo in ostanejo izklopljene, tudi po izklopu dolgih luči. Logično pa bi bilo, da se ponovno vklopijo. Imam omenjeno stikalo na avtu in sva z avtoelektričarjem zgubila dva dni in nisva mogla rešit tega problema. Najenostavneje je bilo dati dve stikali in releje.
_________________ ISF
Boljše je sovražnik dobrega! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mercury1 Neznanec

Pridružen-a: Pon 24 Dec 2012 17:52 Prispevkov: 2 Aktiv.: 0.01 Kraj: Dolenska
|
Objavljeno: Ned Jan 05, 2014 6:58 pm Naslov sporočila: standardne oznake |
|
|
poule je napisal/a: |
Na prvi sliki imaš z rdečo oznake 30, 58,... to so standardne oznake v avtoelektriki. 30 je + akumulator (stalen). Seznam oznak
Torej na shemi je vse pod poljem 30 stalen+ (polja od 21-27). Polja (od 17 do 20) pod oznako 15 so vezani preko ključavnice. |
Nazadnje urejal/a mercury1 Pet Jan 10, 2014 12:33 am; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Bizgec65 Član


Pridružen-a: Sre 10 Mar 2010 11:46 Prispevkov: 2099 Aktiv.: 11.29 Kraj: Trebnje
|
Objavljeno: Ned Jan 05, 2014 7:03 pm Naslov sporočila: Re: standardne oznake |
|
|
mercury1 je napisal/a: |
POZDRAVLJENI
Ker sem novinec v tem bi si rad ogledal SEZNAM OZNAK, PA MI JIH NE PIKAŽE! Prosim za pomoč.
HVALA |
Mogoče ti bo tole pomagalo KLIK "magic 7"
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
DaGajsek Član

Pridružen-a: Sob 09 Okt 2010 12:10 Prispevkov: 67 Aktiv.: 0.37 Kraj: Celje z okolico
|
Objavljeno: Tor Jan 07, 2014 9:02 am Naslov sporočila: |
|
|
SamoR je napisal/a: |
Moja dva centa. Jaz bi dal raje dve stikali. Eno za sprednje in eno za zadnje. Zakaj?
Enostavnost vzdrževanje, cena. Drugi zakaj je v tem, da se morajo sprednje meglenke pri vklopu dolgih luči izklopiti. Pri stikalu, ki ga omenjaš, se ob vključitvi dolgih luči meglenke izklopijo in ostanejo izklopljene, tudi po izklopu dolgih luči. Logično pa bi bilo, da se ponovno vklopijo. Imam omenjeno stikalo na avtu in sva z avtoelektričarjem zgubila dva dni in nisva mogla rešit tega problema. Najenostavneje je bilo dati dve stikali in releje. |
Sem opustil to idejo in bom sedaj vezal z impulznima relejema, ki se prožita s prekucnim stikalom.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
freshman Član

Pridružen-a: Tor 16 Mar 2010 0:16 Prispevkov: 149 Aktiv.: 0.80 Kraj: Notranjska
|
Objavljeno: Čet Jan 09, 2014 2:55 pm Naslov sporočila: |
|
|
DaGajsek je napisal/a: |
SamoR je napisal/a: |
Moja dva centa. Jaz bi dal raje dve stikali. Eno za sprednje in eno za zadnje. Zakaj?
Enostavnost vzdrževanje, cena. Drugi zakaj je v tem, da se morajo sprednje meglenke pri vklopu dolgih luči izklopiti. Pri stikalu, ki ga omenjaš, se ob vključitvi dolgih luči meglenke izklopijo in ostanejo izklopljene, tudi po izklopu dolgih luči. Logično pa bi bilo, da se ponovno vklopijo. Imam omenjeno stikalo na avtu in sva z avtoelektričarjem zgubila dva dni in nisva mogla rešit tega problema. Najenostavneje je bilo dati dve stikali in releje. |
Sem opustil to idejo in bom sedaj vezal z impulznima relejema, ki se prožita s prekucnim stikalom. |
Malo se pregledoval forum pa mi je v oči padla rdeče označena teza !!
Moj avto je nov z originalno opremo in tako tudi z meglenkami.
Če je avto kupljen v Sloveniji ima najbrž vse papirje o homologacijah in veljavnih standardih za osebna vozila ki veljajo za Slovenijo in EU.
Zakaj to pišem...... ker se mi pri vklopljenih meglenkah le te ne izključijo ko vklopim dolge luči ?
To bi bila čista navlaka v avtomobilu, ki bi bila dobra samo za prodajo na avtonetU, ker bi lahko v dodatno opremo vpisal, da se meglenke ugasnejo ko vozim z dolgimi lučmi.
Je pa nekaj pri tej zadevi......konstruktor avtomobila je bil sila pameten človek in je hotel z tako napeljavo samo povedati vozniku, da če pri prižganih meglenkah uporablja dolge luči meglenk sploh ne potrebuje !!!!
ČE JE VIDLJIVOST TOLIKO ZMANJŠANA (50M), DA MORATE UPORABLJATI MEGLENKE SE Z DOLGIMI LUČMI NE DA VOZITI KER SE PRED VAMI USTVARI BELA STENA SVETLOBE . ČE PA SE Z MEGLENKAMI VOZITE KER SO MODERNE IN HOČETE POKAZATI DA JIH VAŠ AVTO IMA POTEM PA JE ZGORAJ OMENJENI SISTEM DOBRODOŠEL.
Dober sistem pri meglenkah je samo ta, da jih ni mogoče vključiti, ko imamo vklopljene parkirne luči (v današnjih časih DRL).
Italijanski vozniki to radi prakticirajo (parkirne + meglenke) okoli njega pa se že dobro mrači
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
elektrobum Član

Pridružen-a: Ned 13 Nov 2011 19:04 Prispevkov: 144 Aktiv.: 0.87 Kraj: Mb
|
Objavljeno: Čet Mar 19, 2015 10:30 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ker se moja tematika navezuje na branje shem, bi vprašal, a obstja kakšen program da bi mi olajšal sledečo zadevo pri iskanju komponent že v narisanem vezju se pravi v roke dobim .bmp (24bit) kjer se nahaja vezje z 400 elementov, dab to teoretično kliknal gumb "išči" in bi ti takoj pokazal kje je pozicija R5 namest da iščeš 15min po shemi?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Slowfly Član


Pridružen-a: Sre 18 Feb 2004 2:07 Prispevkov: 4082 Aktiv.: 17.23 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pet Mar 20, 2015 10:18 pm Naslov sporočila: |
|
|
elektrobum je napisal/a: |
v roke dobim .bmp (24bit) kjer se nahaja vezje z 400 elementov, dab to teoretično kliknal gumb "išči" in bi ti takoj pokazal kje je pozicija R5 namest da iščeš 15min po shemi? |
Optimist!
BTW: A u šol se niste pa nč učil po slovensk pisat? Pa kolikor je meni znano se na Kozjanskem ne govori tako, kot si ti pisal.
_________________ Še dobro, da bitje srca in dihanje nadzoruje vegetativno živčevje. V nasprotnem primeru nekateri ne bi preživeli niti 24 ur. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 494 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|