www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Gretje mosfeta z pwm (Bascom)
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Elektronika za začetnike
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
int47
Član
Član



Pridružen-a: Pon 15 Dec 2003 0:10
Prispevkov: 2105
Aktiv.: 8.86
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sob Nov 09, 2013 8:59 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

KMX je napisal/a:
Ne, motor mora delovati tudi pri polni moči pri napetosti 24V.

Če rabiš 100% cikel IRS2184 in IRS2301 nista primerna. Driver mora preklapljat z neko minimalno frekvenco.

Krmilno napetost za high side se pridiobi s kondenzatorjem, ki je vezan na S zgornjega tranzistorja in diodo med Vcc in Vb. Kondenzator se polni, ko je vključen low side tranzistor in prazni ko je vključen high side.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
TECHNIC
Član
Član



Pridružen-a: Tor 31 Okt 2006 11:18
Prispevkov: 582
Aktiv.: 2.56
Kraj: Senovo

PrispevekObjavljeno: Sob Nov 09, 2013 10:23 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Se strinjam z obema zgoraj;

gumbly; 18V je bil komentar na zakaj so driverji ponavadi grajeni do te napajalne napetosti. Več se ne dela, ker prideš čez prag Vgs mosfeta.

Za 100% vklop bi rabil ali driver z vgrajenim konverterjem na višjo napetost ali dodanim zunanjim konverterjem. Lahko pa uporabiš navaden driver in med ciklom, ko naj bi bil zgornji mosfet odprt, vsake toliko časa na hitro vklopiš in izklopiš spodnjega in tako napolniš "boot-strap" kondenzator. Ne bo 100%, bo pa zelo blizu.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo MSN Messenger - naslov
gumby
Član
Član



Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32
Prispevkov: 4066
Aktiv.: 18.36

PrispevekObjavljeno: Sob Nov 09, 2013 5:04 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Povedat hočem, da ti ne pomaga 18V driver, če je napajalna napetost za mosfete 24V. Pri PMOS bo na vratih še vedno 24V, ko bo izhod driverja na nuli.
_________________
Tule nisem več aktiven.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
TECHNIC
Član
Član



Pridružen-a: Tor 31 Okt 2006 11:18
Prispevkov: 582
Aktiv.: 2.56
Kraj: Senovo

PrispevekObjavljeno: Sob Nov 09, 2013 5:19 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Nikoli nisem rekel, da bi z 18V driverjem kaj rešil. Predlagal sem, da se zmanjša napajalna napetost Pfetov na 18V.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo MSN Messenger - naslov
Profesor Einstein
Član
Član



Pridružen-a: Ned 24 Sep 2006 0:13
Prispevkov: 1437
Aktiv.: 6.28
Kraj: Rogaška Sl.

PrispevekObjavljeno: Sob Nov 09, 2013 11:27 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Zdravo

Cikel 100% se da dobiti če uporabiš DC DC pretvornik za napajanje zgornjega dela.

Lp.

Darko

_________________
--
"Če bi volitve kaj pomagale, bi jih prepovedali." (Mark Twain)
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
KMX
Član
Član



Pridružen-a: Sre 28 Jan 2009 16:49
Prispevkov: 308
Aktiv.: 1.54
Kraj: NOVA CERKEV

PrispevekObjavljeno: Ned Nov 10, 2013 11:19 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Profesor Einstein:
Za mojo aplikacijo potrebujem neodvisno delovanje zgornjega in spodnjega dela H mostiča, ker bi uporabljal tudi zavoro (upam, da se to da). IR2184 tega ne omogoča.

Glede 100% cikla; dovolj bo tudi 95%.

Narejeno imam shemo v Proteus, kjer mi simulacija kaže, se motor sploh ne vrti pri 50% ciklu. Ali kdo vidi, kaj je narobe?

EDIT: HIN na levi strani je ves čas na HIGH, LIN na desni strani pa je moduliran.

Lp, Denis



Shema1_2101.png
 Opis:
 Velikost datoteke:  84.09 KB
 Pogledana:  30 krat

Shema1_2101.png


Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
TECHNIC
Član
Član



Pridružen-a: Tor 31 Okt 2006 11:18
Prispevkov: 582
Aktiv.: 2.56
Kraj: Senovo

PrispevekObjavljeno: Pon Nov 11, 2013 12:37 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

"Za mojo aplikacijo potrebujem neodvisno delovanje zgornjega in spodnjega dela H mostiča, ker bi uporabljal tudi zavoro (upam, da se to da). IR2184 tega ne omogoča."

Seveda omogoča. Vklopiš oba spodnja feta hkrati in bo motor zavrl.

Glede nedelovanja:
Verjetno narobe krmiliš vhode driverjev. Da bo high-side mosfet deloval, moraš najprej vklopiti low-side, da se napolni kondenzator. Jaz bi krmiljenje izvajal tako (za eno smer vrtenja, za drugo smer zamenjaš levo-desno):

Na levi strani izvajaš pwm na HIN in LIN komplementarno 95-99% (večino časa vkloljen HIN high-side, vsake toliko vklopiš LIN low-side, da se kondenzator napolni). Na desni strani izvajaš svoj željeni pwm za hitrost vrtenja samo na LIN (low-side).

Če dodaš zunanji DCDC step-up na VB, lahko driverje krmiliš po mili volji brez zgornjih komplikacij.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo MSN Messenger - naslov
KMX
Član
Član



Pridružen-a: Sre 28 Jan 2009 16:49
Prispevkov: 308
Aktiv.: 1.54
Kraj: NOVA CERKEV

PrispevekObjavljeno: Pon Nov 11, 2013 1:26 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Aha, simulacija zdaj kaže, da se motor vrti. Zaenkrat vsem hvala.

Lp, Denis
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
KMX
Član
Član



Pridružen-a: Sre 28 Jan 2009 16:49
Prispevkov: 308
Aktiv.: 1.54
Kraj: NOVA CERKEV

PrispevekObjavljeno: Sre Nov 13, 2013 6:18 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pozdravljeni!

Sedaj sem naredil shemo H mostiča z IR2184. Ali bi to moralo delovati? PWM signal bo prišel na IN posameznega driverja. Kolikor sem razumel datasheet od IR2184 lahko s različnimi kombinacijami vhodov SD in IN neodvisno odpiram posamezne tranzistorje (predvsem zaradi zavore). Ali to drži?

lp, Denis



H_mostic_IR2184.png
 Opis:
 Velikost datoteke:  75.5 KB
 Pogledana:  27 krat

H_mostic_IR2184.png


Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
TECHNIC
Član
Član



Pridružen-a: Tor 31 Okt 2006 11:18
Prispevkov: 582
Aktiv.: 2.56
Kraj: Senovo

PrispevekObjavljeno: Sre Nov 13, 2013 11:45 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Drži. Lahko vklopiš ali samo spodnjega, ali zgornjega. Seveda v pravem vrstnem redu.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo MSN Messenger - naslov
KMX
Član
Član



Pridružen-a: Sre 28 Jan 2009 16:49
Prispevkov: 308
Aktiv.: 1.54
Kraj: NOVA CERKEV

PrispevekObjavljeno: Pon Dec 23, 2013 11:53 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pozdravljeni!

Sedaj sem sestavil vezje, ki je bilo prikazano v prejšnjih sporočilih s čipom IR2184. Vezje deluje in poganja motor, dogaja se mi pa nekaj čudnega na napajalnem delu, namreč ko motor med obratovanjem (npr. 50% cikel) ročno dodatno poženem, se mi na sponkah, kamor pripeljem napajanje, pojavi dodatna velika napetost (24->...40V).
Kako to odpraviti?

Na čip IR2184 pripeljem na pin IN PWM signal.

Lp, Denis
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Profesor Einstein
Član
Član



Pridružen-a: Ned 24 Sep 2006 0:13
Prispevkov: 1437
Aktiv.: 6.28
Kraj: Rogaška Sl.

PrispevekObjavljeno: Tor Dec 24, 2013 12:01 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Zdravo

To pomeni da se ob zaviranju energija vrača na DC sponke ?

Bo potrebno dodati zaviralni upor in ga krmiliti s PWM ali pa uporabiti baterije.

Lp.

Darko

_________________
--
"Če bi volitve kaj pomagale, bi jih prepovedali." (Mark Twain)
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
KMX
Član
Član



Pridružen-a: Sre 28 Jan 2009 16:49
Prispevkov: 308
Aktiv.: 1.54
Kraj: NOVA CERKEV

PrispevekObjavljeno: Tor Dec 24, 2013 12:08 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Da, energija se vrača na DC sponke. V prihodnosti bo motor napajan iz akumulatoja.
Zakaj pa motor sploh začne zavirati in se enostavno ne pusti zavrteti hitreje?

Lp
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
micabauc
Član
Član



Pridružen-a: Tor 03 Jun 2003 7:12
Prispevkov: 177
Aktiv.: 0.74
Kraj: Celje

PrispevekObjavljeno: Tor Dec 24, 2013 5:00 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

ker preide v generatorski režim delovanja. Zelo uporabna zadeva npr. pri viličarjih za zaviranje, pa še polni ti aku.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
tiger
Član
Član



Pridružen-a: Čet 05 Feb 2004 0:22
Prispevkov: 1161
Aktiv.: 4.89

PrispevekObjavljeno: Sre Dec 25, 2013 10:50 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Za projekte, kjer vrtimo motor samo v eno smer je primeren mosfet IRLZ 44, ki ne rabi driverjev. Ga lahko direktno z mikrokontrolerja krmiliš (logic level), če seveda nimaš previsoke frekvence PWMja.

LP
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Elektronika za začetnike Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3
Stran 3 od 3

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 10 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group