www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Prenos podatkov po DC napajanju

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Elektronika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
program_er
Član
Član



Pridružen-a: Sob 08 Mar 2008 13:47
Prispevkov: 2173
Aktiv.: 10.30
Kraj: Maribor (Pohorje)

PrispevekObjavljeno: Ned Jan 05, 2014 2:58 pm    Naslov sporočila:  Prenos podatkov po DC napajanju Odgovori s citatom

Pozdravljeni!

Očetu delam na traktor in stroje opozorilne luči (večinoma oranžne SuperFlux LEDice) in ker sem perfekcionist, hočem da vse utripajo vzajemno oziroma se recimo tudi tiste na strojih odzivajo na smerokaze.

V prvi izvedbi sem različne luči povezoval kar z različnimi kabli iz "centralne enote" (AVR) v traktorju ampak je to postalo precej nepraktično, zato sem se odločil vse skupaj zamenjati ali z RF komunikacijo ali pa s komunikacijo preko napajanja (kot že obstajajo moduli za prenos podatkov preko omrežne AC napetosti).


Našel sem eno podjetje ki se ukvarja s čipi za prenos podatkov po DC napajanju in sicer sta mi zelo všeč SIG60 in SIG61. Cena SIG60 je 7.00€, SIG61 pa 7.50€, kar sicer ni tako pretirano, je pa tukaj problem še poštnina, čakanje, dogovarjanje,...

Zato me zanima, če pozna kdo kakšne podobne čipe/module sprejemljive ali celo nižje cene za prenos podatkov (najraje UART, načeloma pa vseeno) po DC omrežju 12V (ali celo 24V), ki so celo lažje dobavljivi (Farnell, Digikey, Mouser, RS,...).


Hvala in lep pozdrav
Bojan

_________________
Upanje ni del naše projektne strategije.
Member of Trisat - 1. Slovenian satellite running new fault tolerant aerospace processor.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo MSN Messenger - naslov
marko
Član
Član



Pridružen-a: Sre 07 Jan 2004 15:14
Prispevkov: 755
Aktiv.: 3.18

PrispevekObjavljeno: Ned Jan 05, 2014 3:43 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hm.. zanimiva stvar.

Kaj pa to pomeni za napajanje čipov potem? Predvidevam, da se motnje precej povečajo - oz. jih ne smeš niti filtrirati, ker potem vse skupaj ne deluje.

V avtu je že tako en kup težav z napajanjem, ne predstavljam si, da bi tole kar generalno delalo potem za vso komunikacijo (vsaj stabilno), ker če bi, zakaj potem v avte bašejo 10.000 kablov? Menda ni ceneje 100 kg žic + delo kot pa par takih čipkov..
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
program_er
Član
Član



Pridružen-a: Sob 08 Mar 2008 13:47
Prispevkov: 2173
Aktiv.: 10.30
Kraj: Maribor (Pohorje)

PrispevekObjavljeno: Ned Jan 05, 2014 10:23 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

marko je napisal/a:
Kaj pa to pomeni za napajanje čipov potem? Predvidevam, da se motnje precej povečajo - oz. jih ne smeš niti filtrirati, ker potem vse skupaj ne deluje.

Ta čip za komunikacijo se preko kondenzatorja priklopi direktno na "main" DC linijo 5-300V. Sam čip pa se napaja lokalno preko 3.3V regulatorja, izhod katerega pa je primerno filtriran/glajen.

marko je napisal/a:
V avtu je že tako en kup težav z napajanjem, ne predstavljam si, da bi tole kar generalno delalo potem za vso komunikacijo (vsaj stabilno), ker če bi, zakaj potem v avte bašejo 10.000 kablov? Menda ni ceneje 100 kg žic + delo kot pa par takih čipkov..

Traktor ima malo manj senzorike oz. skoraj nič. Poleg tega lahko zgoraj omenjen čip na enem kanalu komunicira zgolj s 15 Slave napravami (* 7 različnih kanalov), kar je za avto verjetno premalo. Ali pa je za avto potrebna res 100% zanesljivost, pa se s takimi stvarmi raje ne "igrajo". Čeprav v datasheetu piše "The powerline new physical layer is useful for a wide range of Automotive, Avionics and Industrial applications. These include sensor readings, actuator activation, doors, seats, mirrors, climate control, lights, Truck-Trailer, etc.", je to verjetno bolj marketing.

Za razne opozorilne luči, stop luči in smerokaze, kjer ni tak problem, če na vsakih nekaj 1000x ne utripne, pa se mi zdi to idealna zadeva za zmanjšanje števila kablov.

_________________
Upanje ni del naše projektne strategije.
Member of Trisat - 1. Slovenian satellite running new fault tolerant aerospace processor.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo MSN Messenger - naslov
zok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 02 Jan 2009 23:59
Prispevkov: 1115
Aktiv.: 5.55
Kraj: Ponikva

PrispevekObjavljeno: Ned Jan 05, 2014 10:32 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

marko je napisal/a:
V avtu je že tako en kup težav z napajanjem, ne predstavljam si, da bi tole kar generalno delalo potem za vso komunikacijo (vsaj stabilno), ker če bi, zakaj potem v avte bašejo 10.000 kablov? Menda ni ceneje 100 kg žic + delo kot pa par takih čipkov..
Ravno zaradi tega so pogruntali can-bus.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
laura
Član
Član



Pridružen-a: Tor 10 Avg 2010 11:48
Prispevkov: 1954
Aktiv.: 10.76
Kraj: Sobota

PrispevekObjavljeno: Ned Jan 05, 2014 11:03 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Samo prek tega ne moreš vleči vsaj 10A!
_________________
Dela kot švicarska ura-samo pokvarjena
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
marko
Član
Član



Pridružen-a: Sre 07 Jan 2004 15:14
Prispevkov: 755
Aktiv.: 3.18

PrispevekObjavljeno: Ned Jan 05, 2014 11:22 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

zok je napisal/a:
Ravno zaradi tega so pogruntali can-bus.


Si si ogledal kakšen avto po letu 2010 (ki že ima can-bus). Kablov je cca 50x več kot pa 5 let nazaj Wink

No šalo na stran..

@Program_er Upam, da boš dobil robo in poročal kako deluje v praksi..
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
sscott
Član
Član



Pridružen-a: Pet 10 Jul 2009 12:11
Prispevkov: 1133
Aktiv.: 5.82
Kraj: Medvode

PrispevekObjavljeno: Ned Jan 05, 2014 11:57 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

http://www.nxp.com/products/interface_and_connectivity/modems/power_line_modems/ask_modem/TDA5051AT.html
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
program_er
Član
Član



Pridružen-a: Sob 08 Mar 2008 13:47
Prispevkov: 2173
Aktiv.: 10.30
Kraj: Maribor (Pohorje)

PrispevekObjavljeno: Tor Jan 07, 2014 9:55 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

sscott je napisal/a:
http://www.nxp.com/products/interface_and_connectivity/modems/power_line_modems/ask_modem/TDA5051AT.html


Sledeč po Datasheetu in User Manualih je tale samo za "mains supply" 230VAC Sad

_________________
Upanje ni del naše projektne strategije.
Member of Trisat - 1. Slovenian satellite running new fault tolerant aerospace processor.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo MSN Messenger - naslov
sscott
Član
Član



Pridružen-a: Pet 10 Jul 2009 12:11
Prispevkov: 1133
Aktiv.: 5.82
Kraj: Medvode

PrispevekObjavljeno: Tor Jan 07, 2014 11:05 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

dela tudi na 12v 24v

lahko prideš pogledat Smile
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
program_er
Član
Član



Pridružen-a: Sob 08 Mar 2008 13:47
Prispevkov: 2173
Aktiv.: 10.30
Kraj: Maribor (Pohorje)

PrispevekObjavljeno: Tor Jan 07, 2014 5:03 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

sscott je napisal/a:
dela tudi na 12v 24v

lahko prideš pogledat Smile


Think Verjamem a besedo, a si nekako ne predstavljam kako bi tole vezal na DC linijo. Sem šel googlati za "power line modem" in našel nekaj dodatnih primerkov, recimo tudi tega od TI, a imajo vsi v datasheetih (stran 21) narisane ločilne trafote in vse, kako to priklopiti na Fazo in Nulo.

Se da dobiti kakšna shema, PCB, modul,... za priklop takšnih ICjev na DC omrežje, kot si ti to storil? Pray

_________________
Upanje ni del naše projektne strategije.
Member of Trisat - 1. Slovenian satellite running new fault tolerant aerospace processor.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo MSN Messenger - naslov
program_er
Član
Član



Pridružen-a: Sob 08 Mar 2008 13:47
Prispevkov: 2173
Aktiv.: 10.30
Kraj: Maribor (Pohorje)

PrispevekObjavljeno: Pet Jan 10, 2014 9:45 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

marko je napisal/a:
V avtu je že tako en kup težav z napajanjem, ne predstavljam si, da bi tole kar generalno delalo potem za vso komunikacijo (vsaj stabilno), ker če bi, zakaj potem v avte bašejo 10.000 kablov? Menda ni ceneje 100 kg žic + delo kot pa par takih čipkov..

Zanimivo, po malo raziskovanja in pogovoru s profesorjem na našem faksu sem prišel do tega, da se to v bistvu uporablja v avtih/tovornjakih Think

Ampak, sledeč po Wikipediji (Automotive uses) in virih, ki jih navaja, sta DC-LIN (LIN-bus over power line) in DC-bus "izum" podjetja Yamar. Torej sem spet na začetku pri prvem postu.


Sem tudi precej Googlal in videl, da je to že precej pogosto, a večina ljudi izkorišča dejstvo, da sami naredijo cel sistem. Recimo tisti vlakci imajo komunikacijo speljano po tirnicah, a oni komunicirajo preko obračanja polaritete. Vlak in vezje se napajata preko mostička, RX pin pa preko diode. Drugi način je ta, da se na DC linijo veže kondenzator (na katerega primeljemo signal) in s tem se pojavljajo "špice" padcev napetosti, ki jih RX logika zazna, napajalno vezje pa ignorira zaradi gladilnega kondenzatorja za tuljavo.


Jaz pa imam tukaj že obstoječ močan 12V vir napetosti, zato si raznih menjav polaritete ali padcev napetosti ne morem privoščit oz. jih sploh ne morem povzročit. Lahko samo dodam kakšno modulacijo k teh 12V. Pogledal sem si izvedbo Manchester kodiranja na AVR uCjih, kar mi programsko ni problem, bolj problem je kakšna shema, analogna izvedba (na tem področju pa nimam izkušenj)... Think

_________________
Upanje ni del naše projektne strategije.
Member of Trisat - 1. Slovenian satellite running new fault tolerant aerospace processor.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo MSN Messenger - naslov
sscott
Član
Član



Pridružen-a: Pet 10 Jul 2009 12:11
Prispevkov: 1133
Aktiv.: 5.82
Kraj: Medvode

PrispevekObjavljeno: Pet Jan 10, 2014 11:30 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

ti bom priskrbel shemo. Drug teden ko bom v službi

LP
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Elektronika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 10 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group