 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
program_er Član


Pridružen-a: Sob 08 Mar 2008 13:47 Prispevkov: 2173 Aktiv.: 10.30 Kraj: Maribor (Pohorje)
|
Objavljeno: Ned Jan 05, 2014 2:58 pm Naslov sporočila: Prenos podatkov po DC napajanju |
|
|
Pozdravljeni!
Očetu delam na traktor in stroje opozorilne luči (večinoma oranžne SuperFlux LEDice) in ker sem perfekcionist, hočem da vse utripajo vzajemno oziroma se recimo tudi tiste na strojih odzivajo na smerokaze.
V prvi izvedbi sem različne luči povezoval kar z različnimi kabli iz "centralne enote" (AVR) v traktorju ampak je to postalo precej nepraktično, zato sem se odločil vse skupaj zamenjati ali z RF komunikacijo ali pa s komunikacijo preko napajanja (kot že obstajajo moduli za prenos podatkov preko omrežne AC napetosti).
Našel sem eno podjetje ki se ukvarja s čipi za prenos podatkov po DC napajanju in sicer sta mi zelo všeč SIG60 in SIG61. Cena SIG60 je 7.00€, SIG61 pa 7.50€, kar sicer ni tako pretirano, je pa tukaj problem še poštnina, čakanje, dogovarjanje,...
Zato me zanima, če pozna kdo kakšne podobne čipe/module sprejemljive ali celo nižje cene za prenos podatkov (najraje UART, načeloma pa vseeno) po DC omrežju 12V (ali celo 24V), ki so celo lažje dobavljivi (Farnell, Digikey, Mouser, RS,...).
Hvala in lep pozdrav
Bojan _________________ Upanje ni del naše projektne strategije.
Member of Trisat - 1. Slovenian satellite running new fault tolerant aerospace processor.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
marko Član



Pridružen-a: Sre 07 Jan 2004 15:14 Prispevkov: 755 Aktiv.: 3.18
|
Objavljeno: Ned Jan 05, 2014 3:43 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hm.. zanimiva stvar.
Kaj pa to pomeni za napajanje čipov potem? Predvidevam, da se motnje precej povečajo - oz. jih ne smeš niti filtrirati, ker potem vse skupaj ne deluje.
V avtu je že tako en kup težav z napajanjem, ne predstavljam si, da bi tole kar generalno delalo potem za vso komunikacijo (vsaj stabilno), ker če bi, zakaj potem v avte bašejo 10.000 kablov? Menda ni ceneje 100 kg žic + delo kot pa par takih čipkov.. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
program_er Član


Pridružen-a: Sob 08 Mar 2008 13:47 Prispevkov: 2173 Aktiv.: 10.30 Kraj: Maribor (Pohorje)
|
Objavljeno: Ned Jan 05, 2014 10:23 pm Naslov sporočila: |
|
|
marko je napisal/a: |
Kaj pa to pomeni za napajanje čipov potem? Predvidevam, da se motnje precej povečajo - oz. jih ne smeš niti filtrirati, ker potem vse skupaj ne deluje. |
Ta čip za komunikacijo se preko kondenzatorja priklopi direktno na "main" DC linijo 5-300V. Sam čip pa se napaja lokalno preko 3.3V regulatorja, izhod katerega pa je primerno filtriran/glajen.
marko je napisal/a: |
V avtu je že tako en kup težav z napajanjem, ne predstavljam si, da bi tole kar generalno delalo potem za vso komunikacijo (vsaj stabilno), ker če bi, zakaj potem v avte bašejo 10.000 kablov? Menda ni ceneje 100 kg žic + delo kot pa par takih čipkov.. |
Traktor ima malo manj senzorike oz. skoraj nič. Poleg tega lahko zgoraj omenjen čip na enem kanalu komunicira zgolj s 15 Slave napravami (* 7 različnih kanalov), kar je za avto verjetno premalo. Ali pa je za avto potrebna res 100% zanesljivost, pa se s takimi stvarmi raje ne "igrajo". Čeprav v datasheetu piše "The powerline new physical layer is useful for a wide range of Automotive, Avionics and Industrial applications. These include sensor readings, actuator activation, doors, seats, mirrors, climate control, lights, Truck-Trailer, etc.", je to verjetno bolj marketing.
Za razne opozorilne luči, stop luči in smerokaze, kjer ni tak problem, če na vsakih nekaj 1000x ne utripne, pa se mi zdi to idealna zadeva za zmanjšanje števila kablov. _________________ Upanje ni del naše projektne strategije.
Member of Trisat - 1. Slovenian satellite running new fault tolerant aerospace processor.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
zok Član


Pridružen-a: Pet 02 Jan 2009 23:59 Prispevkov: 1115 Aktiv.: 5.55 Kraj: Ponikva
|
Objavljeno: Ned Jan 05, 2014 10:32 pm Naslov sporočila: |
|
|
marko je napisal/a: |
V avtu je že tako en kup težav z napajanjem, ne predstavljam si, da bi tole kar generalno delalo potem za vso komunikacijo (vsaj stabilno), ker če bi, zakaj potem v avte bašejo 10.000 kablov? Menda ni ceneje 100 kg žic + delo kot pa par takih čipkov.. |
Ravno zaradi tega so pogruntali can-bus. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
laura Član

Pridružen-a: Tor 10 Avg 2010 11:48 Prispevkov: 1954 Aktiv.: 10.76 Kraj: Sobota
|
Objavljeno: Ned Jan 05, 2014 11:03 pm Naslov sporočila: |
|
|
Samo prek tega ne moreš vleči vsaj 10A! _________________ Dela kot švicarska ura-samo pokvarjena |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
marko Član



Pridružen-a: Sre 07 Jan 2004 15:14 Prispevkov: 755 Aktiv.: 3.18
|
Objavljeno: Ned Jan 05, 2014 11:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
zok je napisal/a: |
Ravno zaradi tega so pogruntali can-bus. |
Si si ogledal kakšen avto po letu 2010 (ki že ima can-bus). Kablov je cca 50x več kot pa 5 let nazaj
No šalo na stran..
@Program_er Upam, da boš dobil robo in poročal kako deluje v praksi.. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sscott Član

Pridružen-a: Pet 10 Jul 2009 12:11 Prispevkov: 1133 Aktiv.: 5.82 Kraj: Medvode
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
program_er Član


Pridružen-a: Sob 08 Mar 2008 13:47 Prispevkov: 2173 Aktiv.: 10.30 Kraj: Maribor (Pohorje)
|
Objavljeno: Tor Jan 07, 2014 9:55 am Naslov sporočila: |
|
|
sscott je napisal/a: |
http://www.nxp.com/products/interface_and_connectivity/modems/power_line_modems/ask_modem/TDA5051AT.html |
Sledeč po Datasheetu in User Manualih je tale samo za "mains supply" 230VAC  _________________ Upanje ni del naše projektne strategije.
Member of Trisat - 1. Slovenian satellite running new fault tolerant aerospace processor.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sscott Član

Pridružen-a: Pet 10 Jul 2009 12:11 Prispevkov: 1133 Aktiv.: 5.82 Kraj: Medvode
|
Objavljeno: Tor Jan 07, 2014 11:05 am Naslov sporočila: |
|
|
dela tudi na 12v 24v
lahko prideš pogledat  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
program_er Član


Pridružen-a: Sob 08 Mar 2008 13:47 Prispevkov: 2173 Aktiv.: 10.30 Kraj: Maribor (Pohorje)
|
Objavljeno: Tor Jan 07, 2014 5:03 pm Naslov sporočila: |
|
|
sscott je napisal/a: |
dela tudi na 12v 24v
lahko prideš pogledat  |
Verjamem a besedo, a si nekako ne predstavljam kako bi tole vezal na DC linijo. Sem šel googlati za "power line modem" in našel nekaj dodatnih primerkov, recimo tudi tega od TI, a imajo vsi v datasheetih (stran 21) narisane ločilne trafote in vse, kako to priklopiti na Fazo in Nulo.
Se da dobiti kakšna shema, PCB, modul,... za priklop takšnih ICjev na DC omrežje, kot si ti to storil?  _________________ Upanje ni del naše projektne strategije.
Member of Trisat - 1. Slovenian satellite running new fault tolerant aerospace processor.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
program_er Član


Pridružen-a: Sob 08 Mar 2008 13:47 Prispevkov: 2173 Aktiv.: 10.30 Kraj: Maribor (Pohorje)
|
Objavljeno: Pet Jan 10, 2014 9:45 am Naslov sporočila: |
|
|
marko je napisal/a: |
V avtu je že tako en kup težav z napajanjem, ne predstavljam si, da bi tole kar generalno delalo potem za vso komunikacijo (vsaj stabilno), ker če bi, zakaj potem v avte bašejo 10.000 kablov? Menda ni ceneje 100 kg žic + delo kot pa par takih čipkov.. |
Zanimivo, po malo raziskovanja in pogovoru s profesorjem na našem faksu sem prišel do tega, da se to v bistvu uporablja v avtih/tovornjakih
Ampak, sledeč po Wikipediji (Automotive uses) in virih, ki jih navaja, sta DC-LIN (LIN-bus over power line) in DC-bus "izum" podjetja Yamar. Torej sem spet na začetku pri prvem postu.
Sem tudi precej Googlal in videl, da je to že precej pogosto, a večina ljudi izkorišča dejstvo, da sami naredijo cel sistem. Recimo tisti vlakci imajo komunikacijo speljano po tirnicah, a oni komunicirajo preko obračanja polaritete. Vlak in vezje se napajata preko mostička, RX pin pa preko diode. Drugi način je ta, da se na DC linijo veže kondenzator (na katerega primeljemo signal) in s tem se pojavljajo "špice" padcev napetosti, ki jih RX logika zazna, napajalno vezje pa ignorira zaradi gladilnega kondenzatorja za tuljavo.
Jaz pa imam tukaj že obstoječ močan 12V vir napetosti, zato si raznih menjav polaritete ali padcev napetosti ne morem privoščit oz. jih sploh ne morem povzročit. Lahko samo dodam kakšno modulacijo k teh 12V. Pogledal sem si izvedbo Manchester kodiranja na AVR uCjih, kar mi programsko ni problem, bolj problem je kakšna shema, analogna izvedba (na tem področju pa nimam izkušenj)...  _________________ Upanje ni del naše projektne strategije.
Member of Trisat - 1. Slovenian satellite running new fault tolerant aerospace processor.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sscott Član

Pridružen-a: Pet 10 Jul 2009 12:11 Prispevkov: 1133 Aktiv.: 5.82 Kraj: Medvode
|
Objavljeno: Pet Jan 10, 2014 11:30 am Naslov sporočila: |
|
|
ti bom priskrbel shemo. Drug teden ko bom v službi
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 10 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|