 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
MK Član

Pridružen-a: Tor 20 Okt 2009 0:42 Prispevkov: 76 Aktiv.: 0.40 Kraj: Okolica Sežane
|
Objavljeno: Pon Jan 13, 2014 12:17 am Naslov sporočila: Zaganjanje avta s kabli |
|
|
Pozdravljeni
Danes sem listal po knjižici ki, jo dobiš skupaj z avtomobilom, rubrika "pomagaj si sam". Natančno in po korakih je opisan postopek zaganjanja avtomobila s slabim akumulatorjem, ko si pomagaš z premostitvenimi kabli in drugim avtom, ki ima v redu akumulator.
Noter piše, da + pol pomožnega akumulatorja povežeš z + polom slabega akumulatorja. Minus pol pomožnega akumulatorja pa ne z - polom slabega akumulatorja ampak z ohišjem avtmobila oziroma z neizoliranim kovinskim delom, čimbolj oddaljenim od akumulatorla.
Pa saj to dvoje, karoserija in - pol, bi moralo bit enako, po moji logiki.
Brez kaj dosti razmišljat bi rekel da je tak priklop slabši, ker gre del tokokroga po raznih kovinskih delih, ki imajo skupaj višjo upornost, kot če bi dal direktno na - pol akumulatorja.
Sam sem že velikokrat zaganjal traktor s kabli, ampak vedno po metodi - na - in + na +, nikoli ni bilo nobenih težav. Ali imam prav, če rečem da je pri avtomobilih enako?
Prosim če to lahko kdo komentira, nekako ne razumem zakaj je treba tako priklopit.
lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MadMax Član


Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 20.01
|
Objavljeno: Pon Jan 13, 2014 12:20 am Naslov sporočila: |
|
|
Zaradi možnosti eksplozije, v času priklopljenih akumulatorjev se namreč lahko vsaj v enem (oz. okoli) nabere krasna količina pokalnega plina, katerega je polna tudi notranjost akumulatorja. No, tudi pri samem priklopu lahko raznese akumulator že "kar tako"...
Fasat kislino v ksiht pa ni ravno nekaj, kar bi si želel.... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
aljoš Član



Pridružen-a: Čet 08 Sep 2005 20:03 Prispevkov: 3132 Aktiv.: 13.22 Kraj: Škofja loka-poljanska dolina
|
Objavljeno: Pon Jan 13, 2014 12:47 am Naslov sporočila: |
|
|
Boljša masa?  _________________ Najprej se je pokadilo, nato izjavi Sokrat: dva Watt-a my ass...LOOOLL::: |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
BluPhenix Član

Pridružen-a: Pet 05 Mar 2004 12:54 Prispevkov: 1018 Aktiv.: 4.30 Kraj: Sežana
|
Objavljeno: Pon Jan 13, 2014 6:07 pm Naslov sporočila: |
|
|
Priporočila pri teh stvareh za avte so bolj zaradi varnostnih razlogov, saj z nimi rokuje vsakdo. Zaradi tega se tudi priklaplja najprej pozitivni pol. Ker recimo če najprej povežeš negativni pol (karoserija avta) in ti med priklapljanjem pozitivnega pola (v "dobrem" avtu ga že priklopiš, sedaj ga priklapjlaš v "slabem") ta kam pade je lahko zelo veselo. Če najprej povežeš pozitivni je možnost take nesreče zelo majhna.
Negativni pa kot je napisal madmax, da če pride do kakšnega iskrenja pri povezovanju, da je ta iskra čim bolj daleč od baterije (in vodika, ki se lahko najaha v njeni okolici).
Samo danes zna bit problem, ker je ogromno stvari v motornem prostoru plastičnih in nekatere so celo enake barve kot okoliški kovinski deli, zato je dobro fanj pogledat kam priklapljaš. _________________
Pravilo št. 1: Pišite slovensko, velja za vse.
TA SUHI ŠKAFEC PUŠČA. Saj ni tako težko, no! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MK Član

Pridružen-a: Tor 20 Okt 2009 0:42 Prispevkov: 76 Aktiv.: 0.40 Kraj: Okolica Sežane
|
Objavljeno: Pon Jan 13, 2014 6:55 pm Naslov sporočila: |
|
|
No, na plin pri polnjenju in na iskrenje res nisem pomislil.
Najprej sem pomislil da dodatna upornost ki jo predstavlja karoserija malo zmanjša polnilni tok, če je en akumulator popolnoma prazen, drugi pa poln.
lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
PZUFIC Vseved


Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06 Prispevkov: 6987 Aktiv.: 32.63 Kraj: Rakek
|
Objavljeno: Pon Jan 13, 2014 8:47 pm Naslov sporočila: |
|
|
Včasih je pametno, dati maso na motor, v primeru kakšnih slabih stikov in podobnega lahko pomaga. _________________ Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Lojz Član


Pridružen-a: Pet 11 Apr 2003 8:31 Prispevkov: 668 Aktiv.: 2.82 Kraj: Koroška
|
Objavljeno: Pon Jan 13, 2014 9:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
Še najbolje, zaradi plina, da potem nazadnje priklopiš minus na dobrem akumulatorju. Tam verjetno ni pokalnega plina, ali pač?
Torej najprej plus na dobrem, plus na slabem, minus na slabem in minus na dobrem. _________________ LP
Lojz |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bojans Član

Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 0:52 Prispevkov: 1196 Aktiv.: 5.58 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Jan 13, 2014 9:39 pm Naslov sporočila: |
|
|
Nekje sem prebral razlago zakaj tako priklapljati pomožni akumulator. Zdi se mi logična.
Predvsem zaradi varnosti.
Če najprej priklopiš + se lahko brez posledic dotakneš česarkoli (priključna sponka ti po nerodnosti ti lahko še iz rok pade). Ravno tako je z - polom. Če ga ne priklapljaš direktno na akumulator je vse ostalo varovano, če bi že nekako "zadel" +.
Tudi odklapljanje je najprej - potem +.
Iz istih razlogov pri menjavi akumulatorja najprej odstranimo - klemo (orodje je prevodno in mimogrede naletiš na maso). Priklaplajamo pa najprej +. Tudi če se dotakneš karoserije ne bo nič, če je pa prej - priklopljen pa lahko ključ v trenutku zažari.
Vodik pa je tako lahek, da ni možnosti za vžig ali eksplozijo. Prej pobegne na vrh atmosfere.
Pa čim manj zasilnih zagonov želim vsem. _________________ Razlike med mrličem in butlom ni. Nobeden od niju se ne zaveda. Trpi pa okolica. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
protoncek Član

Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41 Prispevkov: 9573 Aktiv.: 42.77 Kraj: Mengeš
|
Objavljeno: Pon Jan 13, 2014 10:04 pm Naslov sporočila: |
|
|
No, sicer je nekako po kmečko skoraj bolj logično najprej priklopit + na slabem...namreč, v tem primeru če je nekdo res tako "štorast" mu lahko druga klema pade takoj iz rok na maso avta s slabim accujem, ker v svoji nerodnosti niti do dobrega avta ne bo prišel... in ker je accu slab, morda ne bo tako močne eksplozije kot če to storiš na dobrem  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
zok Član


Pridružen-a: Pet 02 Jan 2009 23:59 Prispevkov: 1115 Aktiv.: 5.56 Kraj: Ponikva
|
Objavljeno: Tor Jan 14, 2014 12:06 pm Naslov sporočila: |
|
|
Priklop minusa na blok motorja je med drugim priporocljiv tudi zato, ker ima starter boljsi stik negativnega pola s samim blokom kot s karoserijo - pletenice za negativni pol med blokom in karoserijo niso vec pri vseh avtomobilih v roznatem stanju.
...poleg prej omenjenih varnostnih razlogov, seveda. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
freshman Član

Pridružen-a: Tor 16 Mar 2010 0:16 Prispevkov: 149 Aktiv.: 0.80 Kraj: Notranjska
|
Objavljeno: Tor Jan 14, 2014 9:05 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tudi v navodilih za moj aku. polnilec piše, da maso priklopimo čim dlje od akumulatorja (na kovinski del motorja) če se polnilec uporablja v ti. maintenance charge modu (vzdrževalno polnjenje brez odklopa akumulatorja).
Vse zaradi varnosti.................
Malo off..
Zanimivo pri takem polnjenju, ki sem ga opravil čisto iz radovednosti in moje intuicije, ki se je seveda tudi potrdila pa je tole.
Avto ima led DRL, ki se vklapljajo avtomatsko po vžigu avtomobila ko prične alternator proizvajati elektriko in gre napetost višje kot jo ima akumulator (14V in več). Isto se je zgodilo, ko je polnilec priklopljen na aku. ugasnjenega avtomobila pričel z vzdrževalnim polnjenjem. Če bi polnil v takem načinu bi mi še DRL vžigal  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Buick Član

Pridružen-a: Sob 24 Nov 2012 12:50 Prispevkov: 179 Aktiv.: 1.17 Kraj: Ribnica
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.99 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Sre Jan 15, 2014 2:22 am Naslov sporočila: |
|
|
Buick je napisal/a: |
...
Je res to (na) novejših vozilih škodljivo ? |
Na novejših vozilih je najbolje kleme priklopit direkt na akumulator ker nekateri modeli uporabljajo minus kabel (od akumulatorja na karoserijo) kot shunt, ki daje podatke o amperaži akkuja motornemu računalniku. Drugače se lahko prižge kakšna lučka ali napis v armaturi, ki te pošilja na servis kjer ponavadi zadostuje samo brisanje napake. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
laura Član

Pridružen-a: Tor 10 Avg 2010 11:48 Prispevkov: 1954 Aktiv.: 10.80 Kraj: Sobota
|
Objavljeno: Sre Jan 15, 2014 3:01 am Naslov sporočila: |
|
|
MK to poveži plus na plus in minus na minus pa bo vse v redu. _________________ Dela kot švicarska ura-samo pokvarjena |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
protoncek Član

Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41 Prispevkov: 9573 Aktiv.: 42.77 Kraj: Mengeš
|
Objavljeno: Sre Jan 15, 2014 9:36 am Naslov sporočila: |
|
|
Dobro da si tole povedal. Jaz sem pa ravno mislil priklopit plus na minus in minus na plus sem mislil da bo bolje, če je tokokrog zaključen  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 496 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|