www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

zadnji brisalec se ne vrne na izhodiščno lego
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
nostromo
Član
Član



Pridružen-a: Sob 24 Dec 2005 18:19
Prispevkov: 251
Aktiv.: 1.06
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sob Okt 28, 2006 10:19 am    Naslov sporočila:  zadnji brisalec se ne vrne na izhodiščno lego Odgovori s citatom

Pozdravljeni,
že večkrat sem opazil, da se pri berlingotu zadnji brisalec ne vrne nazaj ampak kar nekje v sredini obstane.......sedaj pa je doletelo tudi mene. Ne glede kako se igram z ročico (sem mislil da je slab kontakt) se zadnji brisalec ne vda, in trmasto vztraja nekje na polovici.
A kdo morda ve, ali imajo motorčki in prenosi kakšno stikalo, da elektronika ve da se je brisalec vrnil nazaj.
Malo starejši lastniki avtomobilov mi vztrajno dopovedujejo da naj bi preskočili zobniki (polž), kar pa se mi zdi malo verjetno.

Sicer bom napadel motor in prišel stvari do dna!, a morda je kdo od vas že imel podoben primer

Hvala za odgovore in LP
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 20.99
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Sob Okt 28, 2006 10:28 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Se ti še vedno giblje v pravem območju brisanja in vedno ustavi sam (ne glede kdaj izključiš stikalo) v končnem položaju čeprav ni tisti pravi?
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
podboj
Član
Član



Pridružen-a: Sre 25 Maj 2005 11:48
Prispevkov: 1251
Aktiv.: 5.28
Kraj: Postojna, Sežana, Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sob Okt 28, 2006 10:52 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Odstrani pokrov nad zobnikom (skozi katerega gre os na brisalec). Na zobniku so proge, po katerih drsijo krtačke. Proge in krtačke očisti, pa bo spet delal

Zraven je še rele, a dvomim, da je ta kriv

Lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
nostromo
Član
Član



Pridružen-a: Sob 24 Dec 2005 18:19
Prispevkov: 251
Aktiv.: 1.06
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Ned Okt 29, 2006 9:41 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Iztok je napisal/a:
Se ti še vedno giblje v pravem območju brisanja in vedno ustavi sam (ne glede kdaj izključiš stikalo) v končnem položaju čeprav ni tisti pravi?

Točno tako ! Sem neko shemo na netu zvohal, ki kaže da naj bi imel motorček brisalca zadaj rele, tega pa upravlja nekakšen čip "spredaj". Torej ima verjetno rele narejeno zanko, da ko pride brisalec nazaj (v izhodiščno lego) se ugasne motor......vsaj tako bi si jaz predstavljal.

"Odstrani pokrov nad zobnikom (skozi katerega gre os na brisalec). Na zobniku so proge, po katerih drsijo krtačke. Proge in krtačke očisti, pa bo spet delal "
Bom tudi to probal, vendar če me spomin ne vara, ima berlingo motor pod notranjo steno zadnjih vrat ??

Bom pop. pogledal, kaj poslikal, pa sporočim.....

Tnx, 73 oz. LP
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
silvo_v
Član
Član



Pridružen-a: Pon 11 Jul 2005 22:00
Prispevkov: 146
Aktiv.: 0.62
Kraj: Domžale

PrispevekObjavljeno: Ned Okt 29, 2006 11:29 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Jaz sem imel podoben primer pri Xsari. Brisalec se je ustavil šele po določenem času, ponavadi nekje na sredini. To se je dogajalo zaradi prekinjenega vodnika za končno stikalo. Vodnik je bil prekinjen na mestu prehoda med karoserijo in pokrovom prtljažnika, tam kjer se stalno prepogiba.

Lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
podboj
Član
Član



Pridružen-a: Sre 25 Maj 2005 11:48
Prispevkov: 1251
Aktiv.: 5.28
Kraj: Postojna, Sežana, Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Ned Okt 29, 2006 12:39 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Citiram:
Citiram:
"Odstrani pokrov nad zobnikom (skozi katerega gre os na brisalec). Na zobniku so proge, po katerih drsijo krtačke. Proge in krtačke očisti, pa bo spet delal "

Bom tudi to probal, vendar če me spomin ne vara, ima berlingo motor pod notranjo steno zadnjih vrat ??


Motor sigurno lahko nekako dobiš ven, kako pa bi ga sicer montirali?

Ko vključiš stikalo za zadnji brisalec, vključiš tuljavico releja. Če stikalo izključiš, ko brisalec ni v izhodiščnem položaju, ostane napajanje na tuljavici releja, dokler krtačka ne zdrsne s proge na zobniku, ki je pod +12V

Kar sem napisal, velja sicer za Fiat Punto 1-ka, točno za Berlingota ne vem, verjetno pa je enako. Pri meni je crknil rele, zato sem motor tudi razstavil, da sem ga lahko popravil.

Lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 20.99
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Ned Okt 29, 2006 3:26 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

V 99% primerov, da se brisalec ne ustavi ali mu to uspe šele po nekaj poizkusih je kriv kontakt oziroma izrabljen greben za "nulto pozicijo" ali pa rele.

Pri teh relejih je pomemben za zaustavitev predvsem mirovni kontakt, ker vključi el. mot. zavoro - motor kratko sklene, da se ustavi v trenutku in s tem blokira vztrajnost rotorja. To je pomembno zato, da motor ne "preskoči" nulte točke in ponavlja ciklusov.
Tak primer sem imel pred časom ravno na enem Punto-tu. Cool
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
nostromo
Član
Član



Pridružen-a: Sob 24 Dec 2005 18:19
Prispevkov: 251
Aktiv.: 1.06
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Ned Okt 29, 2006 7:01 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Živjo, danes sem imel ravno toliko časa da sem odstranil plastiko na zadnjih vratih in ugotovil da je poleg "kontaktov" problem tudi v tesnjenju cevke za vodo. Le-ta namreč pušča na notranji strani takrat ko špricaš na steklo, voda potem teče po plehu dol nekam med dvojno steno (kar zagotovo ni dobro Evil or Very Mad )

Slika seveda pove več kot 1000 besed.

Kako bi pa motor dol snel?? Brisalec od zunaj sem že, sedaj bi pa moral 3 "nete" oz. kvazi nekakšne "gesipe" verjetno povrtat , da bi dobil motor dol............ima kdo že kaj izkušenj??
Ko ga bom imel dol, bom odvil nekaj torxov in odprl zobnike........pa bomo videli


LP



motorček.jpg
 Opis:
Motor od zadnjega brisalca
 Velikost datoteke:  73.89 KB
 Pogledana:  9 krat

motorček.jpg


Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
andrejj
Član
Član



Pridružen-a: Ned 21 Mar 2004 15:06
Prispevkov: 4253
Aktiv.: 17.95
Kraj: 8232 Šentrupert

PrispevekObjavljeno: Ned Okt 29, 2006 7:41 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ne verjamem,da moraš povrtati.Mogoče je to posebno montaža.Bi bilo dobro pogledati tisto stvar,če je skoz luknja.Če ni,potem je mogoče izpuliti ali kako drugače.
Lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
nostromo
Član
Član



Pridružen-a: Sob 24 Dec 2005 18:19
Prispevkov: 251
Aktiv.: 1.06
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Ned Okt 29, 2006 8:54 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

NO KONČNO!
Sem vedel da nisem edini........našel post na citroenovemu forumu:

"Kot prvo, se vam zahvaljujem za predloge, kateri so mi pripomogli k lastni odločitvi in sicer NAPAKA JE LAHKO (NAJVERJETNEJE) V SAMEM BRISALCU oz. POGONU. (konektorja na spoju vrat ni, žica pretrgana pri 2,5 l starem avtu možno ampak ta zadnje)
Sem snel tapeto (čepki, zračnik na sredini). Motor ima priklopljeni tri žice in dve od teh sta napajanje (debelejši) in ena je fantomska (tanka) služi za dajanje inf. BSI kdaj je brisalec v tapravem položaju (aktiven minus).
Oddvojim tanko žičko, malo pomerim (za vsak slučaj) spojim na ohišje (maso, minus) in glej, ustavi se takoj. Diagnoza potrjena, dol z njim. Prvo normalno sneti brisalec iz zunanje strani, presenečenje, drži ko sto hudičev, da sem ga mogel z "abcigarjem" sneti (oksidiran aluminij prime in to zelo). Drugo presenečenje iz notranje strani, način pritrditve. Štiri točke, najmajnša se je dala odvit ostale čudne, prvič videl. Ko sem probal z vsem mogočim sem ugotovil, metoda hitre montaže, tamali (za odvit) drži, da ne izpade in potem gesipa sistem. Sem izvrtal enega, da vidim kako je narejeno in ugotovil, da je EDINA MOŽNOST DEMONTAŽE ZADNJEGA BRISALCA Z IZVRTAVANJEM. Je že moj in na OP z njim. Pregledam vse ostalo, če bi bili slučajno kje sledovi vode, nič. Ko sem ga odvil (torx 20) me je skoraj kap. Sem že razdiral že več podobnih motorčkov (starih parkrat več) pa ni tako slabo izgledalo (glej slike). Malo postrgam (že boljše volje) in seveda odstranim vso nesnago (čudno, od kod). Pregledam vse možno, če bi slučajno lahko kje prišla noter voda (izgledalo je tako), edina možna točka je os, katera je zatesnjena z o ringom in je bila ok. Kaj je potem povzročilo takšno oksidacijo, reakcijo, elektrolizo??? Generalno očistim vse in opazim, da je vsepovsod, kjer je bila mast (roza šit) nažrto, tudi jekleni zobniki in to na nemogočih delih. Kontakti so bili komplet v masti. Ko sem pričel čistiti kontaktni (mesing) obroč sem opazil, da je bila pot drsnikov izbočena (naložena). Vse jasno, kriva je mast oz. elektroliza katera se je ustvarjala s pomočjo kontaktov in masti preko mase na ohišju. Lepo vse očistim in probam motor, kateri je na srečo deloval skoraj neslišno. Zobnike namažem z mastjo proizvajalca shell (mazanje ležajev, dolga doba, se vleče-vpraksi se je odlično izkazala). Okrog kontaktov in drsnika pa s posebno silikonsko el. izolacijsko, mazalno, antioks. industrijsko mastjo (prozorna). Sestavim, priklopim, perfekt.. skoraj neslišen, pomerim vse ok. Nazaj z njim. Pritdil sem ga z vijaki M6 (nadomestek za gesipo-slika) dobra in enostavna rešitev (imel pri roki). Imeti morate edino roko majnših dimenzij, da jih lahko vstavite skozi odprtino zračnika v luknje iz notranje strani. Privijete, in to je to. Ne izpustiti vzmetnih podložk, ker se vse skupaj suče in je težko stegniti. Do konca sestavim in probam. Zmaga.
Vse deluje kot mora. Zamenjam še metlico in probam vsemogoče kombinacije.
UGOTOVITVE: oksidacija v notranjosti pogona je možna samo zaradi masti, katera je lahko postala prevodna tudi zaradi kondenza (prepih toplega, vlažnega zraka iz kabine po mrzlem ohišju) in je zaradi spoja s el. kontakti povzročila elektolizo oz. nažiranje materiala v notranjosti. Vdor vode v mojem primeru odpade, ker ni nikjer nobenih možnosti. Možno in verjetno, da še se bo kje pojavilo, zato še rade volje kaj dodam samo, da si ga popravite sami (stane cca 40ksit) se sigurno splača.
LP"

Torej, v naslednjih dneh me čaka operacija Wink
LP
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
jjakob
Član
Član



Pridružen-a: Pet 19 Nov 2004 14:12
Prispevkov: 1348
Aktiv.: 5.69

PrispevekObjavljeno: Ned Okt 29, 2006 10:27 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kaj je pa naslov strani, kjer si to našel (če ni skrivnost)?
EDIT: sem že našel: http://www.citroenbilten.com/forum/showthread.php?t=2269 Very Happy
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo MSN Messenger - naslov
nostromo
Član
Član



Pridružen-a: Sob 24 Dec 2005 18:19
Prispevkov: 251
Aktiv.: 1.06
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pon Okt 30, 2006 7:07 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Saj ne vem kje naj začnem......pomojem vam bodo slike bolj všeč...

Ko sem razdrl motor sem mislil, da imam v rokah kakšen artefakt iz močvirja Very Happy , no potem sem pa malo v bencinu namakal, pobrusil, da sem sploh videl zakaj se gre. Ugotovil sem da je semering (glej slike) spustil vodo v ohišje z zobnikom in vsakič ko sem šprical zadnjo šipo, mi je teklo v ohišje, kjer je korozivni vitrex zlahka opravil z bakrom........Na Citroenu seveda ne prodajajo posameznih delov, ampak samo cel motor, ki pa stane 28ksit Shocked Shocked (o kulanci seveda nočejo nič slišati, čeprav se mi zdi malo čudno da semering po 3 letih spusti)

Sedaj sem se odločil da bom poskusil z predelavo (nov motor še vedno lahko kupim), ki bo pomojem še bolje kot original....

Hvala za namige, upam da bo tale post še komu kdaj koristil



PA300096.JPG
 Opis:
 Velikost datoteke:  158.28 KB
 Pogledana:  6 krat

PA300096.JPG


Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
nostromo
Član
Član



Pridružen-a: Sob 24 Dec 2005 18:19
Prispevkov: 251
Aktiv.: 1.06
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pon Okt 30, 2006 7:09 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

še ena slikca...........


PA300101.JPG
 Opis:
 Velikost datoteke:  161.28 KB
 Pogledana:  1 krat

PA300101.JPG


Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
nostromo
Član
Član



Pridružen-a: Sob 24 Dec 2005 18:19
Prispevkov: 251
Aktiv.: 1.06
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pon Okt 30, 2006 7:10 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

pa še ena........očiščen zobnik po katerih drsijo krtačke, ker je bil umazan ni bilo stika in se je brisalec ustavljal kakor se mu je zdelo......


PA300118.JPG
 Opis:
 Velikost datoteke:  141.48 KB
 Pogledana:  2 krat

PA300118.JPG


Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
nostromo
Član
Član



Pridružen-a: Sob 24 Dec 2005 18:19
Prispevkov: 251
Aktiv.: 1.06
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pon Okt 30, 2006 7:12 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Tukaj je bil srž problema..........


predelava motorčka.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  72.8 KB
 Pogledana:  13 krat

predelava motorčka.jpg


Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
Stran 1 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 494 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group