 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
nostromo Član

Pridružen-a: Sob 24 Dec 2005 18:19 Prispevkov: 251 Aktiv.: 1.06 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Okt 28, 2006 10:19 am Naslov sporočila: zadnji brisalec se ne vrne na izhodiščno lego |
|
|
Pozdravljeni,
že večkrat sem opazil, da se pri berlingotu zadnji brisalec ne vrne nazaj ampak kar nekje v sredini obstane.......sedaj pa je doletelo tudi mene. Ne glede kako se igram z ročico (sem mislil da je slab kontakt) se zadnji brisalec ne vda, in trmasto vztraja nekje na polovici.
A kdo morda ve, ali imajo motorčki in prenosi kakšno stikalo, da elektronika ve da se je brisalec vrnil nazaj.
Malo starejši lastniki avtomobilov mi vztrajno dopovedujejo da naj bi preskočili zobniki (polž), kar pa se mi zdi malo verjetno.
Sicer bom napadel motor in prišel stvari do dna!, a morda je kdo od vas že imel podoben primer
Hvala za odgovore in LP
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.99 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Sob Okt 28, 2006 10:28 am Naslov sporočila: |
|
|
Se ti še vedno giblje v pravem območju brisanja in vedno ustavi sam (ne glede kdaj izključiš stikalo) v končnem položaju čeprav ni tisti pravi?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
podboj Član

Pridružen-a: Sre 25 Maj 2005 11:48 Prispevkov: 1251 Aktiv.: 5.28 Kraj: Postojna, Sežana, Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Okt 28, 2006 10:52 am Naslov sporočila: |
|
|
Odstrani pokrov nad zobnikom (skozi katerega gre os na brisalec). Na zobniku so proge, po katerih drsijo krtačke. Proge in krtačke očisti, pa bo spet delal
Zraven je še rele, a dvomim, da je ta kriv
Lp
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
nostromo Član

Pridružen-a: Sob 24 Dec 2005 18:19 Prispevkov: 251 Aktiv.: 1.06 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Ned Okt 29, 2006 9:41 am Naslov sporočila: |
|
|
Iztok je napisal/a: |
Se ti še vedno giblje v pravem območju brisanja in vedno ustavi sam (ne glede kdaj izključiš stikalo) v končnem položaju čeprav ni tisti pravi? |
Točno tako ! Sem neko shemo na netu zvohal, ki kaže da naj bi imel motorček brisalca zadaj rele, tega pa upravlja nekakšen čip "spredaj". Torej ima verjetno rele narejeno zanko, da ko pride brisalec nazaj (v izhodiščno lego) se ugasne motor......vsaj tako bi si jaz predstavljal.
"Odstrani pokrov nad zobnikom (skozi katerega gre os na brisalec). Na zobniku so proge, po katerih drsijo krtačke. Proge in krtačke očisti, pa bo spet delal "
Bom tudi to probal, vendar če me spomin ne vara, ima berlingo motor pod notranjo steno zadnjih vrat ??
Bom pop. pogledal, kaj poslikal, pa sporočim.....
Tnx, 73 oz. LP
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
silvo_v Član

Pridružen-a: Pon 11 Jul 2005 22:00 Prispevkov: 146 Aktiv.: 0.62 Kraj: Domžale
|
Objavljeno: Ned Okt 29, 2006 11:29 am Naslov sporočila: |
|
|
Jaz sem imel podoben primer pri Xsari. Brisalec se je ustavil šele po določenem času, ponavadi nekje na sredini. To se je dogajalo zaradi prekinjenega vodnika za končno stikalo. Vodnik je bil prekinjen na mestu prehoda med karoserijo in pokrovom prtljažnika, tam kjer se stalno prepogiba.
Lp
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
podboj Član

Pridružen-a: Sre 25 Maj 2005 11:48 Prispevkov: 1251 Aktiv.: 5.28 Kraj: Postojna, Sežana, Ljubljana
|
Objavljeno: Ned Okt 29, 2006 12:39 pm Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
Citiram: |
"Odstrani pokrov nad zobnikom (skozi katerega gre os na brisalec). Na zobniku so proge, po katerih drsijo krtačke. Proge in krtačke očisti, pa bo spet delal " |
Bom tudi to probal, vendar če me spomin ne vara, ima berlingo motor pod notranjo steno zadnjih vrat ?? |
Motor sigurno lahko nekako dobiš ven, kako pa bi ga sicer montirali?
Ko vključiš stikalo za zadnji brisalec, vključiš tuljavico releja. Če stikalo izključiš, ko brisalec ni v izhodiščnem položaju, ostane napajanje na tuljavici releja, dokler krtačka ne zdrsne s proge na zobniku, ki je pod +12V
Kar sem napisal, velja sicer za Fiat Punto 1-ka, točno za Berlingota ne vem, verjetno pa je enako. Pri meni je crknil rele, zato sem motor tudi razstavil, da sem ga lahko popravil.
Lp
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.99 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Ned Okt 29, 2006 3:26 pm Naslov sporočila: |
|
|
V 99% primerov, da se brisalec ne ustavi ali mu to uspe šele po nekaj poizkusih je kriv kontakt oziroma izrabljen greben za "nulto pozicijo" ali pa rele.
Pri teh relejih je pomemben za zaustavitev predvsem mirovni kontakt, ker vključi el. mot. zavoro - motor kratko sklene, da se ustavi v trenutku in s tem blokira vztrajnost rotorja. To je pomembno zato, da motor ne "preskoči" nulte točke in ponavlja ciklusov.
Tak primer sem imel pred časom ravno na enem Punto-tu.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
nostromo Član

Pridružen-a: Sob 24 Dec 2005 18:19 Prispevkov: 251 Aktiv.: 1.06 Kraj: Ljubljana
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
andrejj Član


Pridružen-a: Ned 21 Mar 2004 15:06 Prispevkov: 4253 Aktiv.: 17.95 Kraj: 8232 Šentrupert
|
Objavljeno: Ned Okt 29, 2006 7:41 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ne verjamem,da moraš povrtati.Mogoče je to posebno montaža.Bi bilo dobro pogledati tisto stvar,če je skoz luknja.Če ni,potem je mogoče izpuliti ali kako drugače.
Lp
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
nostromo Član

Pridružen-a: Sob 24 Dec 2005 18:19 Prispevkov: 251 Aktiv.: 1.06 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Ned Okt 29, 2006 8:54 pm Naslov sporočila: |
|
|
NO KONČNO!
Sem vedel da nisem edini........našel post na citroenovemu forumu:
"Kot prvo, se vam zahvaljujem za predloge, kateri so mi pripomogli k lastni odločitvi in sicer NAPAKA JE LAHKO (NAJVERJETNEJE) V SAMEM BRISALCU oz. POGONU. (konektorja na spoju vrat ni, žica pretrgana pri 2,5 l starem avtu možno ampak ta zadnje)
Sem snel tapeto (čepki, zračnik na sredini). Motor ima priklopljeni tri žice in dve od teh sta napajanje (debelejši) in ena je fantomska (tanka) služi za dajanje inf. BSI kdaj je brisalec v tapravem položaju (aktiven minus).
Oddvojim tanko žičko, malo pomerim (za vsak slučaj) spojim na ohišje (maso, minus) in glej, ustavi se takoj. Diagnoza potrjena, dol z njim. Prvo normalno sneti brisalec iz zunanje strani, presenečenje, drži ko sto hudičev, da sem ga mogel z "abcigarjem" sneti (oksidiran aluminij prime in to zelo). Drugo presenečenje iz notranje strani, način pritrditve. Štiri točke, najmajnša se je dala odvit ostale čudne, prvič videl. Ko sem probal z vsem mogočim sem ugotovil, metoda hitre montaže, tamali (za odvit) drži, da ne izpade in potem gesipa sistem. Sem izvrtal enega, da vidim kako je narejeno in ugotovil, da je EDINA MOŽNOST DEMONTAŽE ZADNJEGA BRISALCA Z IZVRTAVANJEM. Je že moj in na OP z njim. Pregledam vse ostalo, če bi bili slučajno kje sledovi vode, nič. Ko sem ga odvil (torx 20) me je skoraj kap. Sem že razdiral že več podobnih motorčkov (starih parkrat več) pa ni tako slabo izgledalo (glej slike). Malo postrgam (že boljše volje) in seveda odstranim vso nesnago (čudno, od kod). Pregledam vse možno, če bi slučajno lahko kje prišla noter voda (izgledalo je tako), edina možna točka je os, katera je zatesnjena z o ringom in je bila ok. Kaj je potem povzročilo takšno oksidacijo, reakcijo, elektrolizo??? Generalno očistim vse in opazim, da je vsepovsod, kjer je bila mast (roza šit) nažrto, tudi jekleni zobniki in to na nemogočih delih. Kontakti so bili komplet v masti. Ko sem pričel čistiti kontaktni (mesing) obroč sem opazil, da je bila pot drsnikov izbočena (naložena). Vse jasno, kriva je mast oz. elektroliza katera se je ustvarjala s pomočjo kontaktov in masti preko mase na ohišju. Lepo vse očistim in probam motor, kateri je na srečo deloval skoraj neslišno. Zobnike namažem z mastjo proizvajalca shell (mazanje ležajev, dolga doba, se vleče-vpraksi se je odlično izkazala). Okrog kontaktov in drsnika pa s posebno silikonsko el. izolacijsko, mazalno, antioks. industrijsko mastjo (prozorna). Sestavim, priklopim, perfekt.. skoraj neslišen, pomerim vse ok. Nazaj z njim. Pritdil sem ga z vijaki M6 (nadomestek za gesipo-slika) dobra in enostavna rešitev (imel pri roki). Imeti morate edino roko majnših dimenzij, da jih lahko vstavite skozi odprtino zračnika v luknje iz notranje strani. Privijete, in to je to. Ne izpustiti vzmetnih podložk, ker se vse skupaj suče in je težko stegniti. Do konca sestavim in probam. Zmaga.
Vse deluje kot mora. Zamenjam še metlico in probam vsemogoče kombinacije.
UGOTOVITVE: oksidacija v notranjosti pogona je možna samo zaradi masti, katera je lahko postala prevodna tudi zaradi kondenza (prepih toplega, vlažnega zraka iz kabine po mrzlem ohišju) in je zaradi spoja s el. kontakti povzročila elektolizo oz. nažiranje materiala v notranjosti. Vdor vode v mojem primeru odpade, ker ni nikjer nobenih možnosti. Možno in verjetno, da še se bo kje pojavilo, zato še rade volje kaj dodam samo, da si ga popravite sami (stane cca 40ksit) se sigurno splača.
LP"
Torej, v naslednjih dneh me čaka operacija
LP
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jjakob Član

Pridružen-a: Pet 19 Nov 2004 14:12 Prispevkov: 1348 Aktiv.: 5.69
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
nostromo Član

Pridružen-a: Sob 24 Dec 2005 18:19 Prispevkov: 251 Aktiv.: 1.06 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Okt 30, 2006 7:07 pm Naslov sporočila: |
|
|
Saj ne vem kje naj začnem......pomojem vam bodo slike bolj všeč...
Ko sem razdrl motor sem mislil, da imam v rokah kakšen artefakt iz močvirja , no potem sem pa malo v bencinu namakal, pobrusil, da sem sploh videl zakaj se gre. Ugotovil sem da je semering (glej slike) spustil vodo v ohišje z zobnikom in vsakič ko sem šprical zadnjo šipo, mi je teklo v ohišje, kjer je korozivni vitrex zlahka opravil z bakrom........Na Citroenu seveda ne prodajajo posameznih delov, ampak samo cel motor, ki pa stane 28ksit (o kulanci seveda nočejo nič slišati, čeprav se mi zdi malo čudno da semering po 3 letih spusti)
Sedaj sem se odločil da bom poskusil z predelavo (nov motor še vedno lahko kupim), ki bo pomojem še bolje kot original....
Hvala za namige, upam da bo tale post še komu kdaj koristil
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
158.28 KB |
Pogledana: |
6 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
nostromo Član

Pridružen-a: Sob 24 Dec 2005 18:19 Prispevkov: 251 Aktiv.: 1.06 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Okt 30, 2006 7:09 pm Naslov sporočila: |
|
|
še ena slikca...........
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
161.28 KB |
Pogledana: |
1 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
nostromo Član

Pridružen-a: Sob 24 Dec 2005 18:19 Prispevkov: 251 Aktiv.: 1.06 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Okt 30, 2006 7:10 pm Naslov sporočila: |
|
|
pa še ena........očiščen zobnik po katerih drsijo krtačke, ker je bil umazan ni bilo stika in se je brisalec ustavljal kakor se mu je zdelo......
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
141.48 KB |
Pogledana: |
2 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
nostromo Član

Pridružen-a: Sob 24 Dec 2005 18:19 Prispevkov: 251 Aktiv.: 1.06 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Okt 30, 2006 7:12 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tukaj je bil srž problema..........
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
72.8 KB |
Pogledana: |
13 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 494 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|