www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Temperatura zraka v uplinjač

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Vse kar nima zveze z elektroniko in računalništvom
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
podboj
Član
Član



Pridružen-a: Sre 25 Maj 2005 11:48
Prispevkov: 1251
Aktiv.: 5.27
Kraj: Postojna, Sežana, Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sob Nov 11, 2006 12:39 am    Naslov sporočila:  Temperatura zraka v uplinjač Odgovori s citatom

Ugotovil sem, da se mi je pri avtomobilu pokvaril mehanski "termostat", ki se nahaja pred filtrom za zrak in premika loputo med mrzlim in toplim zakom. Prišel sem na idejo, da namesto mehanskega termostata raje montiral servo motor ali elektromagnet, ki bi loputo preklopil točno ob določeni temperaturi.

Slišal sem namreč, da ima motor več moči, ko sesa hladen zrak, kar naj bi držalo tudi pozimi, dokler so temperature zraka nad ničlo. Ko temperatura zraka pade pod ničlo, se lahko zgodi da zamrzne uplinjač. Zanima me, če je to res.

Original je v avto vgrajen termostat, ki linearno s temperaturo preklaplja med mrzlim in toplim zrakom. Npr, če bo zunaj 10 stopinj, bo motor sesal 50% mrzlega in 50% toplega zraka. Po mojem mnenju bi bilo bolje, da bi recimo do 5 stopinj sesal le topel zrak, nad 5 stopinj pa le hladen. Mislim, da mehansko to ne bi bilo komplicirano za izdelavo (na mesto termostata bi vgradil elektromagnet), pa tudi krmilna elektronika bi bila dokaj enostavna

Kaj pravite?

Trenutno imam čep v cevi za hladen zrak, tako da mi sesa le toplega: Loputa je zaradi okvare termostata namreč stalno odprta na 1/3, ne glede na temperaturo zraka

Lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14677
Aktiv.: 61.80

PrispevekObjavljeno: Sob Nov 11, 2006 12:50 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Citiram:
Slišal sem namreč, da ima motor več moči, ko sesa hladen zrak, kar naj bi držalo tudi pozimi, dokler so temperature zraka nad ničlo. Ko temperatura zraka pade pod ničlo, se lahko zgodi da zamrzne uplinjač. Zanima me, če je to res.


Tole seveda drži - hladnejši zrak ima manjši volumen, torej ga "spraviš" več v cilinder. A sam zrak ni dovolj ...

PS
Nekatera vozila imajo celo vgrajen takoimenovani intercoller, ki hladi zrak, preden gre v cilinder.

_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Sokrat
Član
Član



Pridružen-a: Čet 25 Avg 2005 11:00
Prispevkov: 5584
Aktiv.: 23.51

PrispevekObjavljeno: Sob Nov 11, 2006 12:53 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Intercooler (vmesni hladilnik, morda celo medhladilnik ?) ... ni kaksne silne razlike, a bo vsaj tema pravilno prikazana v zadetkih iskalnikov, ki pridno poskenirajo forum vsak dan.
_________________
Ka ti bo pa torba ce si kupu kolo ?
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
igo
Član
Član



Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11
Prispevkov: 3641
Aktiv.: 15.97

PrispevekObjavljeno: Sob Nov 11, 2006 1:46 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Intercooler imajo samo motorji s turbinskim polnilnikom ali kompresorjem. Zrak se pri stiskanju močno segreje (tudi na 80*C), zato ga na tak način ohladijo na motorju prijaznejšo temperaturo.
Rešitev s servo motorjem bi se zagotovo bolje obnesla, kot z mehanskim termostatom.
Če le poznaš vse vplive temperature vstopnega zraka na delovanje motorja Wink , seveda. Jaz jih ne .
Igor

_________________
Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
cero
Član
Član



Pridružen-a: Čet 31 Jul 2003 17:37
Prispevkov: 1179
Aktiv.: 4.96
Kraj: vipava

PrispevekObjavljeno: Sob Nov 11, 2006 5:15 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

ja pa v toplejšem zraku je nasičenost bencinskih hlapov večja tako da avto s intercoolerjem porabi manj bencina
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Branez
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 14 Apr 2003 7:21
Prispevkov: 7831
Aktiv.: 32.97
Kraj: Koprivnica HR

PrispevekObjavljeno: Sob Nov 11, 2006 7:34 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Silvo je napisal/a:
Citiram:
Slišal sem namreč, da ima motor več moči, ko sesa hladen zrak, kar naj bi držalo tudi pozimi, dokler so temperature zraka nad ničlo. Ko temperatura zraka pade pod ničlo, se lahko zgodi da zamrzne uplinjač. Zanima me, če je to res.


Tole seveda drži - hladnejši zrak ima manjši volumen, torej ga "spraviš" več v cilinder. A sam zrak ni dovolj ...

PS
Nekatera vozila imajo celo vgrajen takoimenovani intercoller, ki hladi zrak, preden gre v cilinder.
Z vsem navedenim se popolnoma strinjam, vendar bi takšne poskuse raje prepustil razvojnim oddelkom proizvajalcem avtomobilskih motorjev. Jaz bi raje popravil obstoječe kot da bom razmišljal ali bom šel zjutraj na avtobus ali ...
_________________
The true sign of intelligence is not knowledge but imagination.
Creativity is intelligence having fun!

Albert Einstein
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
podboj
Član
Član



Pridružen-a: Sre 25 Maj 2005 11:48
Prispevkov: 1251
Aktiv.: 5.27
Kraj: Postojna, Sežana, Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sob Nov 11, 2006 8:35 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Zaenkrat sem sestavil mehanizem, s katerim loputo premikam na zunanji strani ohišja filtra. Ko pa ne bom imel kaj početi, bom naredil avtomatično. Zapletov ne pričakujem, saj bo elektronika zelo enostavna. Naredil bom termostat na osnovi NTC upora ki bo vklapljal in izklapljal elektromagnet, povezan z loputo.

Preveril sem še kaj je narobe s termostatom. Spustilo je tesnilo bata, ki premika loputo.

Zanima me, ali je moje razmišljanje sploh pravilno, ali je vseeno bolje, da se loputa premika linearno glede na temperaturo, oziroma, da kupim nov termostat

Lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
aly
Član
Član



Pridružen-a: Tor 28 Sep 2004 14:51
Prispevkov: 9407
Aktiv.: 39.61
Kraj: Kranj - struževo

PrispevekObjavljeno: Sob Nov 11, 2006 10:03 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

VW passat, bencinar, 1.8, L.93 ima tisto luputo povezane preko vzvoda, bata in vakuumske cevke direktno na uplinjač. Ni videti, da bi imel neko povezavo s temperaturo zraka... Kdaj in kako se premika pa še nisem opazoval.

LP

_________________
I'm going to stand outside, so if anyone asks, I'm outstanding Smile
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran MSN Messenger - naslov
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 20.94
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Sob Nov 11, 2006 11:48 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

@aly, tisti priklop bata preko cevke na sesalne cevi motorja so samo za ustvarjanje moči - podobno kot servo zavora ali pogon dodatnega tempomata. Poleg tega je v cevi zraka še termotipalo ki regulira pozicijo lopute glede na temperaturo vsesanega zraka.
Pri mojem avtu je to rešeno z nekakšno bimetalno loputo v sesalnih ceveh, ki zrak ob vročih dneh sesa izpred "kilerja" motorja, v hladnih pa za njim. Za primer: Yugo je imel to rešeno kar z ročnim preklopom v ohišju filtra in je topel zrak sesal kar izpod pločevine, ki je pokrivala izpušni kolektor in je bila tam ravno s tem namenom.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
aly
Član
Član



Pridružen-a: Tor 28 Sep 2004 14:51
Prispevkov: 9407
Aktiv.: 39.61
Kraj: Kranj - struževo

PrispevekObjavljeno: Pon Nov 13, 2006 9:43 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Iztok je napisal/a:
zrak ob vročih dneh sesa izpred "kilerja" motorja...
...topel zrak sesal kar izpod pločevine, ki je pokrivala izpušni kolektor in je bila tam ravno s tem namenom.


Točno tako je pri passatu.

_________________
I'm going to stand outside, so if anyone asks, I'm outstanding Smile
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran MSN Messenger - naslov
ro-bi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53
Prispevkov: 3580
Aktiv.: 15.95

PrispevekObjavljeno: Pon Apr 09, 2007 10:46 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Malo starejša tema, a morda odgovor komu koristi- pri vplinjačih je mešanica zraka in goriva nastavljena za eno določeno temperaturo zraka in to potem ti posegi nekako zagotovijo. Boljša možnost je, da daš pozimi malo večjo šobo in avto ti bo bolj "letel", ker bo imel optimalno zmes za hladen, z kisikom bogatejši zrak.
lp

_________________
3 x 3 = 9
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 20.94
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Tor Apr 10, 2007 1:25 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Malo starejša tema in nasvet za precej starejše avtomobile. Smile

Še danes pa drži, da zrak v motor z notranjim izgorevanjem ne sme biti pretopel, ker to zmanjšuje izkoristek goriva in posledično seveda tudi moč.

Pri novejših atmosferskih motorjih zato skrbi temperaturno tipalo, ki je običajno vgrajeno skupaj z merilnikom masnega pretoka zraka (LMM-om). Glede na ta podatek (in še mnogo drugih) motorni računalnik določa čas odpiranja injektorjev goriva in s tem količino.
Pri turbo motorjih pa je za zagotavljanje hladnega zraka (ki ga nezaželjeno segreje turbina zaradi komprimiranja in temperature lastnega ohišja) dodatno vgrajen poseben hladilnik "Air Intercooler".
Več tukaj: http://en.wikipedia.org/wiki/Intercooler
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ro-bi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53
Prispevkov: 3580
Aktiv.: 15.95

PrispevekObjavljeno: Tor Apr 10, 2007 10:25 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Iztok je napisal/a:


Pri novejših atmosferskih motorjih zato skrbi temperaturno tipalo, ki je običajno vgrajeno skupaj z merilnikom masnega pretoka zraka (LMM-om). Glede na ta podatek (in še mnogo drugih) motorni računalnik določa čas odpiranja injektorjev goriva in s tem količino.


In ker imajo "ajnšpric" motorji to rešeno "avtomatsko", lahko vsak opazi večjo moč pri nižji temperaturi.
Z vplinjačem to dosežeš z dizami: 4 letni časi Laughing

lp
R

_________________
3 x 3 = 9
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Vse kar nima zveze z elektroniko in računalništvom Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 7 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group