 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
podboj Član

Pridružen-a: Sre 25 Maj 2005 11:48 Prispevkov: 1251 Aktiv.: 5.27 Kraj: Postojna, Sežana, Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Nov 11, 2006 12:39 am Naslov sporočila: Temperatura zraka v uplinjač |
|
|
Ugotovil sem, da se mi je pri avtomobilu pokvaril mehanski "termostat", ki se nahaja pred filtrom za zrak in premika loputo med mrzlim in toplim zakom. Prišel sem na idejo, da namesto mehanskega termostata raje montiral servo motor ali elektromagnet, ki bi loputo preklopil točno ob določeni temperaturi.
Slišal sem namreč, da ima motor več moči, ko sesa hladen zrak, kar naj bi držalo tudi pozimi, dokler so temperature zraka nad ničlo. Ko temperatura zraka pade pod ničlo, se lahko zgodi da zamrzne uplinjač. Zanima me, če je to res.
Original je v avto vgrajen termostat, ki linearno s temperaturo preklaplja med mrzlim in toplim zrakom. Npr, če bo zunaj 10 stopinj, bo motor sesal 50% mrzlega in 50% toplega zraka. Po mojem mnenju bi bilo bolje, da bi recimo do 5 stopinj sesal le topel zrak, nad 5 stopinj pa le hladen. Mislim, da mehansko to ne bi bilo komplicirano za izdelavo (na mesto termostata bi vgradil elektromagnet), pa tudi krmilna elektronika bi bila dokaj enostavna
Kaj pravite?
Trenutno imam čep v cevi za hladen zrak, tako da mi sesa le toplega: Loputa je zaradi okvare termostata namreč stalno odprta na 1/3, ne glede na temperaturo zraka
Lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14677 Aktiv.: 61.80
|
Objavljeno: Sob Nov 11, 2006 12:50 am Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
Slišal sem namreč, da ima motor več moči, ko sesa hladen zrak, kar naj bi držalo tudi pozimi, dokler so temperature zraka nad ničlo. Ko temperatura zraka pade pod ničlo, se lahko zgodi da zamrzne uplinjač. Zanima me, če je to res. |
Tole seveda drži - hladnejši zrak ima manjši volumen, torej ga "spraviš" več v cilinder. A sam zrak ni dovolj ...
PS
Nekatera vozila imajo celo vgrajen takoimenovani intercoller, ki hladi zrak, preden gre v cilinder. _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Sokrat Član


Pridružen-a: Čet 25 Avg 2005 11:00 Prispevkov: 5584 Aktiv.: 23.51
|
Objavljeno: Sob Nov 11, 2006 12:53 am Naslov sporočila: |
|
|
Intercooler (vmesni hladilnik, morda celo medhladilnik ?) ... ni kaksne silne razlike, a bo vsaj tema pravilno prikazana v zadetkih iskalnikov, ki pridno poskenirajo forum vsak dan. _________________ Ka ti bo pa torba ce si kupu kolo ? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igo Član

Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3641 Aktiv.: 15.97
|
Objavljeno: Sob Nov 11, 2006 1:46 am Naslov sporočila: |
|
|
Intercooler imajo samo motorji s turbinskim polnilnikom ali kompresorjem. Zrak se pri stiskanju močno segreje (tudi na 80*C), zato ga na tak način ohladijo na motorju prijaznejšo temperaturo.
Rešitev s servo motorjem bi se zagotovo bolje obnesla, kot z mehanskim termostatom.
Če le poznaš vse vplive temperature vstopnega zraka na delovanje motorja , seveda. Jaz jih ne .
Igor _________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
cero Član



Pridružen-a: Čet 31 Jul 2003 17:37 Prispevkov: 1179 Aktiv.: 4.96 Kraj: vipava
|
Objavljeno: Sob Nov 11, 2006 5:15 pm Naslov sporočila: |
|
|
ja pa v toplejšem zraku je nasičenost bencinskih hlapov večja tako da avto s intercoolerjem porabi manj bencina |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Branez Moderator


Pridružen-a: Pon 14 Apr 2003 7:21 Prispevkov: 7831 Aktiv.: 32.97 Kraj: Koprivnica HR
|
Objavljeno: Sob Nov 11, 2006 7:34 pm Naslov sporočila: |
|
|
Silvo je napisal/a: |
Citiram: |
Slišal sem namreč, da ima motor več moči, ko sesa hladen zrak, kar naj bi držalo tudi pozimi, dokler so temperature zraka nad ničlo. Ko temperatura zraka pade pod ničlo, se lahko zgodi da zamrzne uplinjač. Zanima me, če je to res. |
Tole seveda drži - hladnejši zrak ima manjši volumen, torej ga "spraviš" več v cilinder. A sam zrak ni dovolj ...
PS
Nekatera vozila imajo celo vgrajen takoimenovani intercoller, ki hladi zrak, preden gre v cilinder. |
Z vsem navedenim se popolnoma strinjam, vendar bi takšne poskuse raje prepustil razvojnim oddelkom proizvajalcem avtomobilskih motorjev. Jaz bi raje popravil obstoječe kot da bom razmišljal ali bom šel zjutraj na avtobus ali ... _________________ The true sign of intelligence is not knowledge but imagination.
Creativity is intelligence having fun!
Albert Einstein |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
podboj Član

Pridružen-a: Sre 25 Maj 2005 11:48 Prispevkov: 1251 Aktiv.: 5.27 Kraj: Postojna, Sežana, Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Nov 11, 2006 8:35 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zaenkrat sem sestavil mehanizem, s katerim loputo premikam na zunanji strani ohišja filtra. Ko pa ne bom imel kaj početi, bom naredil avtomatično. Zapletov ne pričakujem, saj bo elektronika zelo enostavna. Naredil bom termostat na osnovi NTC upora ki bo vklapljal in izklapljal elektromagnet, povezan z loputo.
Preveril sem še kaj je narobe s termostatom. Spustilo je tesnilo bata, ki premika loputo.
Zanima me, ali je moje razmišljanje sploh pravilno, ali je vseeno bolje, da se loputa premika linearno glede na temperaturo, oziroma, da kupim nov termostat
Lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
aly Član



Pridružen-a: Tor 28 Sep 2004 14:51 Prispevkov: 9407 Aktiv.: 39.61 Kraj: Kranj - struževo
|
Objavljeno: Sob Nov 11, 2006 10:03 pm Naslov sporočila: |
|
|
VW passat, bencinar, 1.8, L.93 ima tisto luputo povezane preko vzvoda, bata in vakuumske cevke direktno na uplinjač. Ni videti, da bi imel neko povezavo s temperaturo zraka... Kdaj in kako se premika pa še nisem opazoval.
LP _________________ I'm going to stand outside, so if anyone asks, I'm outstanding  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.94 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Sob Nov 11, 2006 11:48 pm Naslov sporočila: |
|
|
@aly, tisti priklop bata preko cevke na sesalne cevi motorja so samo za ustvarjanje moči - podobno kot servo zavora ali pogon dodatnega tempomata. Poleg tega je v cevi zraka še termotipalo ki regulira pozicijo lopute glede na temperaturo vsesanega zraka.
Pri mojem avtu je to rešeno z nekakšno bimetalno loputo v sesalnih ceveh, ki zrak ob vročih dneh sesa izpred "kilerja" motorja, v hladnih pa za njim. Za primer: Yugo je imel to rešeno kar z ročnim preklopom v ohišju filtra in je topel zrak sesal kar izpod pločevine, ki je pokrivala izpušni kolektor in je bila tam ravno s tem namenom. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
aly Član



Pridružen-a: Tor 28 Sep 2004 14:51 Prispevkov: 9407 Aktiv.: 39.61 Kraj: Kranj - struževo
|
Objavljeno: Pon Nov 13, 2006 9:43 am Naslov sporočila: |
|
|
Iztok je napisal/a: |
zrak ob vročih dneh sesa izpred "kilerja" motorja...
...topel zrak sesal kar izpod pločevine, ki je pokrivala izpušni kolektor in je bila tam ravno s tem namenom. |
Točno tako je pri passatu. _________________ I'm going to stand outside, so if anyone asks, I'm outstanding  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 15.95
|
Objavljeno: Pon Apr 09, 2007 10:46 pm Naslov sporočila: |
|
|
Malo starejša tema, a morda odgovor komu koristi- pri vplinjačih je mešanica zraka in goriva nastavljena za eno določeno temperaturo zraka in to potem ti posegi nekako zagotovijo. Boljša možnost je, da daš pozimi malo večjo šobo in avto ti bo bolj "letel", ker bo imel optimalno zmes za hladen, z kisikom bogatejši zrak.
lp _________________ 3 x 3 = 9 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.94 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Tor Apr 10, 2007 1:25 am Naslov sporočila: |
|
|
Malo starejša tema in nasvet za precej starejše avtomobile.
Še danes pa drži, da zrak v motor z notranjim izgorevanjem ne sme biti pretopel, ker to zmanjšuje izkoristek goriva in posledično seveda tudi moč.
Pri novejših atmosferskih motorjih zato skrbi temperaturno tipalo, ki je običajno vgrajeno skupaj z merilnikom masnega pretoka zraka (LMM-om). Glede na ta podatek (in še mnogo drugih) motorni računalnik določa čas odpiranja injektorjev goriva in s tem količino.
Pri turbo motorjih pa je za zagotavljanje hladnega zraka (ki ga nezaželjeno segreje turbina zaradi komprimiranja in temperature lastnega ohišja) dodatno vgrajen poseben hladilnik "Air Intercooler".
Več tukaj: http://en.wikipedia.org/wiki/Intercooler |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 15.95
|
Objavljeno: Tor Apr 10, 2007 10:25 pm Naslov sporočila: |
|
|
Iztok je napisal/a: |
Pri novejših atmosferskih motorjih zato skrbi temperaturno tipalo, ki je običajno vgrajeno skupaj z merilnikom masnega pretoka zraka (LMM-om). Glede na ta podatek (in še mnogo drugih) motorni računalnik določa čas odpiranja injektorjev goriva in s tem količino.
|
In ker imajo "ajnšpric" motorji to rešeno "avtomatsko", lahko vsak opazi večjo moč pri nižji temperaturi.
Z vplinjačem to dosežeš z dizami: 4 letni časi
lp
R _________________ 3 x 3 = 9 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 7 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|