 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
sebaveh Član


Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51 Prispevkov: 1671 Aktiv.: 7.88 Kraj: Slovenska Bistrica
|
Objavljeno: Pet Sep 11, 2015 10:06 pm Naslov sporočila: |
|
|
O katerem avtu pa sploh govorimo? Znamka, letnik, model? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Branez Moderator


Pridružen-a: Pon 14 Apr 2003 7:21 Prispevkov: 7831 Aktiv.: 33.05 Kraj: Koprivnica HR
|
Objavljeno: Pet Sep 11, 2015 10:15 pm Naslov sporočila: |
|
|
Se mi zdi, da gre za več avtomobilov...
drotar je napisal/a: |
...
Akumulator sponke so mi najlažje dosegljive, stikalo pritiska olja pa je pri vsakem avtu drugje in bolj ali težje dostopno.. |
_________________ The true sign of intelligence is not knowledge but imagination.
Creativity is intelligence having fun!
Albert Einstein |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Jaka57 Moderator



Pridružen-a: Ned 12 Dec 2004 21:47 Prispevkov: 5820 Aktiv.: 24.56 Kraj: Grosuplje
|
Objavljeno: Pet Sep 11, 2015 10:18 pm Naslov sporočila: Re: Avtomatski vklop kratkih luči |
|
|
drotar je napisal/a: |
Pozdravljeni,
Potreboval bi shemo ali nasvet, za avtomatski vklop kratkih luči na avtomobilu ko motor deluje...... |
To se pravi, da imaš malo starejši avto, ki ima alternator vezan na podoben način kot spodaj na sliki:
Iz običajnega alternatorja gresta običajno dve žici, ena (B+) z velikim presekom direktno na akumulator in služi za polnjenje akumulatorja, druga, tanjša (D+), služi pa za kontrolo delovanja alternatorja in je vezana na žarnico v armaturni plošči.
Ko daš kontakt v ključavnici vozila, se prižge kontrolna žarnica, ki dobi + preko ključavnice - pa preko regulatorja oz. vzbujevalnega navitja alternatorja.
In tukaj imaš možnost vezave releja, katerega kontakte lahko vežeš vzporedno stikalu za kratke luči.
Ko boš avto zagnal in bo začel alternator delovati bo na D+ polvalna izmenična napetost, zato vežeš tuljavo releja na D+ preko diode, vzporedno tuljave daš elektrolitski kondenzator par 100uF, drugi konec tuljave pa na maso (-).
In ni potrebna nikakršna huda elektronika.
Tako je bilo tudi narejeno polnjenje dodatnega akumulatorja v policijskih vozilih, v katerih je bil inštaliran radar. _________________ Lp, Jaka |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
zok Član


Pridružen-a: Pet 02 Jan 2009 23:59 Prispevkov: 1115 Aktiv.: 5.57 Kraj: Ponikva
|
Objavljeno: Pet Sep 11, 2015 10:24 pm Naslov sporočila: |
|
|
protoncek je napisal/a: |
Zaenkrat mi še niso težili na tehničnem... |
...ker imajo nekateri (recimo moj mondeo, pa prejsnja fiesta, mamin fusion itd) to ze v originalu.
Ne kompliciraj po nepotrebnem z elektroniko, rabis samo en rele ki ga priklopis na tlacno stikalo olja. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
drotar Član

Pridružen-a: Čet 02 Dec 2010 21:56 Prispevkov: 12 Aktiv.: 0.07 Kraj: Murska Sobota
|
Objavljeno: Pet Sep 11, 2015 10:36 pm Naslov sporočila: |
|
|
Jaka je car.👍👏👏👏 Odgovor na moje vprašanje je enostaven in ni zakompliciran za izvest saj je alternator dobro dostopen. Hvala Jaka. _________________ zaupanje je dobro,kontrola je boljša! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Merlin Član

Pridružen-a: Sob 29 Dec 2007 0:47 Prispevkov: 289 Aktiv.: 1.36
|
Objavljeno: Sob Sep 12, 2015 8:13 am Naslov sporočila: |
|
|
Kako je pa ponoči, ko prižgeš dolge? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
drotar Član

Pridružen-a: Čet 02 Dec 2010 21:56 Prispevkov: 12 Aktiv.: 0.07 Kraj: Murska Sobota
|
Objavljeno: Sob Sep 12, 2015 9:02 am Naslov sporočila: |
|
|
Ob vklopu pozicijskih luči se vklopi rele , ki prekine rele avtomatskega vklopa in je delovanje luči običajno preko stikala luči. V notranjosti avta pa namestit " skrito " stikalo ,ki to avto prižiganje luči popolnoma onemogoči. Simpl ! . In tako te modri možje zaradi neprižganih zasenčenih luči ne ustavijo, funkcija stikala luči je ohranjena in možnost izklopa tudi .  _________________ zaupanje je dobro,kontrola je boljša! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Dejko123 Član


Pridružen-a: Tor 23 Feb 2010 17:50 Prispevkov: 170 Aktiv.: 0.91 Kraj: Novo mesto
|
Objavljeno: Sob Sep 12, 2015 12:43 pm Naslov sporočila: |
|
|
kaj pa Lučko nebi prišel v poštev? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
drotar Član

Pridružen-a: Čet 02 Dec 2010 21:56 Prispevkov: 12 Aktiv.: 0.07 Kraj: Murska Sobota
|
Objavljeno: Ned Sep 13, 2015 6:24 am Naslov sporočila: |
|
|
Lučko je vredu zadeva po opisu, v praksi je ne poznam , ni pa poceni.( 50 € ) ? Material za izvedbo kot nameravam nardit pa imam doma , vrednost pa ne presega 10€ . Instalirat pa je potrebno oboje. Če gre pri mojem avtomatu kaj rakom žvižgat , bi znal popravit ali zamenjat , lučko pa je mistery box -verjetno zalit , tak da pomoje tam nimaš kaj gledat in popravljat. ( moje mnenje ). _________________ zaupanje je dobro,kontrola je boljša! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
v.j. Član

Pridružen-a: Pet 13 Feb 2015 9:47 Prispevkov: 1661 Aktiv.: 13.19 Kraj: Veldes
|
Objavljeno: Ned Sep 13, 2015 8:41 am Naslov sporočila: |
|
|
Najbolj enostavno je tipat napetost za vzbujanje alternatorja. Dokler alternator ne polni, je napetost zelo nizka, skoraj 0V, običajno točno 0V. Ko začne polnit, je na tem vhodu napetost višja od 12V, ta vhod hkrati postane izhod za nekaj malega toka, na ta način se ugasne tudi kontrolna lučka. Lahko tipač tudi linijo ACC ali kontakt, dodaš neko zakasnitev vklopa in vezje je narejeno, brez kompliciranja in odkrivanja tople vode. Če ne bi bil iz drugega konca Slovenije biti rekel da se oglasi pri meni, no, še vseeno to lahko storiš kljub razdalji ampak prav gotovo je nekje nekdo bližje, ki bi bil pripravljen pomagati.
Lučko ni nič drugega, kot prisilno prižiganje luči, signale jemlje na kablih, dodani so novi kabli za luči, za 4 smernike pri vzvratni vožnji je lasten prisilen utripalnik, spet kar vzporedno. Vezje in naprava sicer deluje ampak je skrpucalo skrpucal, povzroča neželjene efekte in seveda ni primerno za vsa vozila, čeprav naj bi bila zadeva univerzalna in prav ta univerzalnost je velik minus in moja ocena je negativna. _________________ Kontakt na e-mail, za več informacij klikni gumb 'www', na ZS ne odgovarjam!
Ne mi pisat zasebnih sporočil na forumu! NIKOLI ne boste dobili odgovora na ZS !
Če vam moji odgovori niso všeč, nihče vas ne sili, da jih berete! uporabite gumb 'ignore' |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
protoncek Član

Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41 Prispevkov: 9573 Aktiv.: 42.78 Kraj: Mengeš
|
Objavljeno: Ned Sep 13, 2015 9:54 am Naslov sporočila: |
|
|
zok je napisal/a: |
protoncek je napisal/a: |
Zaenkrat mi še niso težili na tehničnem... |
...ker imajo nekateri (recimo moj mondeo, pa prejsnja fiesta, mamin fusion itd) to ze v originalu. :wink. |
To je res, ja. Ni pa za podcenjevati fantov na tehničnem - niso neumni, niti neznalci. Dobro vedo, v katerem avto je to serijsko in kje ne. Predvsem ne rabis biti pameten, da veš, da v 15 let starem meganu tega ni bilo serijsko
Ne komplicirajo pač zato, ker ni potrebe. Itak to kvečjemu pozitivno prispeva k varnosti. Iz istega razloga niso težili, ko smo začeli samo montirati tretjo zavorno luč. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 494 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|