Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
frenki Moderator



Pridružen-a: Ned 23 Feb 2003 21:26 Prispevkov: 6735 Aktiv.: 28.41 Kraj: Ljubljana (JN76GB)
|
Objavljeno: Sob Mar 13, 2021 8:51 pm Naslov sporočila: Poškodba tekalne površine gume |
|
|
Takole izgleda tekalna površina dveh gum, montiranih na istem avtomobilu. Poškodbi sta enaki na obeh, na notranji in zunanji strani. Gumi nista moji, me pa zanima, ali obstaja kaka razumna razlaga za takšne poškodbe? Profil se dobesedno lušči dol ob straneh.
 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
stursc Član

Pridružen-a: Tor 08 Jun 2004 14:29 Prispevkov: 323 Aktiv.: 1.36
|
Objavljeno: Sob Mar 13, 2021 9:02 pm Naslov sporočila: |
|
|
Moje mnenje : Prenizek tlak v pnevmatikah, posledično guma teče po robovih
LP, stursc |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
milan62 Član

Pridružen-a: Ned 04 Jan 2004 23:19 Prispevkov: 2391 Aktiv.: 10.09 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Sob Mar 13, 2021 9:13 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ta del pnevmatike (protektor) ki naj bi se "luščil" je izdelan iz enega kosa homogene gumene zmesi, ni izdelan v plasteh. Zato ni razloga, da bi se luščil. Krivda je na strani uporabnika ( šoferja oz. avtomobila)
LP _________________ Wasting time online since 1999 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igo Član

Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3641 Aktiv.: 16.00
|
Objavljeno: Sob Mar 13, 2021 9:29 pm Naslov sporočila: |
|
|
So gume originalne?
Je DOT številka lepo gladka ali "čudna" (beri: ponarejena)?
Tako luščenje je običajen pojav za t.i. nalite gume.
Ob prenizkem tlaku bi bili zunanji robovi gladko zlizani, ne pa odluščeni.
Ob previsokem tlaku bi bila guma gladko zlizana po sredini. _________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
frenki Moderator



Pridružen-a: Ned 23 Feb 2003 21:26 Prispevkov: 6735 Aktiv.: 28.41 Kraj: Ljubljana (JN76GB)
|
Objavljeno: Sob Mar 13, 2021 9:55 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ne vem, no ... če bi bil kriv nizek tlak, potem bi pričakoval gladko pobran profil na robovih, kot po moje Igo pravilno ugotavlja.
Milan to glede homogene zmesi drži ... ampak kaj je potem lahko vzrok?
Na nalite gume se ne spoznam, ker nisem še imel opravka z njimi. Ob straneh je videz gume ... videti normalen (nokian). Bom pa poskusil še enkrat pridet do teh gum, da jih poslikam tudi s strani. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lucca brassi Član


Pridružen-a: Ned 01 Feb 2004 12:46 Prispevkov: 4223 Aktiv.: 17.81 Kraj: KOČEVJE
|
Objavljeno: Sob Mar 13, 2021 10:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
nisi še navedel izdelovalca gume  _________________ Moments before detonation ,....... TT |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
s59ma Član

Pridružen-a: Čet 21 Feb 2008 12:31 Prispevkov: 634 Aktiv.: 3.00 Kraj: Medvode
|
Objavljeno: Sob Mar 13, 2021 10:41 pm Naslov sporočila: |
|
|
Moje izkušnje z Goodyear UltraGrip 7+ so bile točno takšne
(to so bile tudi zadnje izkušnje z Goodyear-om)
Nisem divjak. Z ostalimi proizvajalci (Continental, Dunlop) na istem avtu in z enakim načinom vožnje nisem tega nikoli videl. Torej ne gre za način vožnje, pač pa za sestavo/lastnosti gumene zmesi. _________________ Na napakah se učimo (pametni se na tujih). |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
frenki Moderator



Pridružen-a: Ned 23 Feb 2003 21:26 Prispevkov: 6735 Aktiv.: 28.41 Kraj: Ljubljana (JN76GB)
|
Objavljeno: Sob Mar 13, 2021 10:59 pm Naslov sporočila: |
|
|
lucca brassi je napisal/a: |
nisi še navedel izdelovalca gume  |
frenki je napisal/a: |
Ob straneh je videz gume ... videti normalen (nokian). |
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
DusanK Član


Pridružen-a: Pon 19 Nov 2012 23:46 Prispevkov: 1972 Aktiv.: 12.87 Kraj: Medvode - med vodami
|
Objavljeno: Sob Mar 13, 2021 11:53 pm Naslov sporočila: |
|
|
Nokian WR D4.
Mogoče je (pre)stara.
DOT? _________________ Največji čar - električar |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Profesor Einstein Član


Pridružen-a: Ned 24 Sep 2006 0:13 Prispevkov: 1437 Aktiv.: 6.30 Kraj: Rogaška Sl.
|
Objavljeno: Ned Mar 14, 2021 2:14 pm Naslov sporočila: |
|
|
Mogoče porušena optika.
Vozilo v tem primeru ves cas pomalem zavira... povečane izgube med vožnjo. _________________ --
"Če bi volitve kaj pomagale, bi jih prepovedali." (Mark Twain) |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 15.98
|
Objavljeno: Ned Mar 14, 2021 2:15 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tako gumo sem videl po trening vožnji na avtoslalomu po grobem asfaltu. Zimska guma, previsoka temperatura, ostri zavoji. _________________ 3 x 3 = 9 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Energetik-m Član


Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16 Prispevkov: 1392 Aktiv.: 7.36 Kraj: Zagorje
|
Objavljeno: Ned Mar 14, 2021 4:09 pm Naslov sporočila: |
|
|
Po mojem pa predvsem vrtenje volana na mestu, ko avto stoji. Sploh če je groba podlaga, takšno početje gume kar trga. Navadi se vrteti volan šele takrat, ko se avto vsaj malo premika. _________________ lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
joztom Član

Pridružen-a: Sob 11 Nov 2017 0:42 Prispevkov: 275 Aktiv.: 2.97 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Ned Mar 14, 2021 4:46 pm Naslov sporočila: |
|
|
Vsekakor je to samo preostra vožnja v pretoplem vremenu (nad 12°). Zaradi dodane silice za elastičnost začne pri presiljenju razpadati.
Tako se da vsake gume uničiti. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
frenki Moderator



Pridružen-a: Ned 23 Feb 2003 21:26 Prispevkov: 6735 Aktiv.: 28.41 Kraj: Ljubljana (JN76GB)
|
Objavljeno: Ned Mar 14, 2021 5:37 pm Naslov sporočila: |
|
|
Porušena optika po mojem mnenju ne bi povzročila poškodb na obeh straneh obeh gum. Ne predstavljam si, na kakšen način bi lahko bila porušena, da bi bile posledice takšne.
V primeru obračanja koles na mestu pa bi verjetno težko dosegel poškodbe po celem obroču ... v tem primeru bi pričakoval neenakomerne poškodbe.
Še nekako najbolj sprejemljiva se mi zdi razlaga, vezana na vožnjo pri višjih temperaturah ... ampak zakaj potem poškodbe samo ob straneh? Guma se verjetno segreva po celotni tekalni površini?
Do gum bom še prišel, tako da poiščem še DOT. V vsakem primeru napišem ... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
kose19 Član


Pridružen-a: Sre 02 Mar 2005 19:37 Prispevkov: 1228 Aktiv.: 5.18 Kraj: okolica Kobarida
|
Objavljeno: Ned Mar 14, 2021 7:36 pm Naslov sporočila: |
|
|
Z grobo vožnjo skozi ostre ovinke najbolj trpijo robovi gum, starost gume pa doda svoje. Če je asfalt grob hitro načne gumo do te mere, da se trga.
Na dirkališčih je polno ostankov. _________________ - Absens, carens -
- Tisti, ki ga ni, bo prikrajšan - |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|