www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

3f motor priklop
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3, 4  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
T0RN4D0
Član
Član



Pridružen-a: Sob 15 Mar 2008 23:58
Prispevkov: 86
Aktiv.: 0.41
Kraj: Sevnica

PrispevekObjavljeno: Ned Dec 29, 2013 5:34 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ja, navitja so povezana prav po označbah (no, upam da niso 1 in 2 kje pomešane). Tudi stikalo sem preveril in poveže kontakte prav. Jermenov nisem odstranil, sem pa odstranil ploščo, tako da se vrti precej prosto.

Sem skoraj siguren, da me matra zaporedje faz nekje. Me pa matra kako ugotovit, brez da preklapljam nekaj na pamet.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
6dan8
Član
Član



Pridružen-a: Tor 18 Jan 2011 10:53
Prispevkov: 1053
Aktiv.: 6.00
Kraj: Goriška

PrispevekObjavljeno: Pon Dec 30, 2013 10:42 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

T0RN4D0: bi, prosim, lahko v sliki "vezava.jpg" popravil, kako imaš priključeno "U" tuljavo motorja (sponki 1 in 9 na grebenastem stikalu)?
Citiram:
...je zaporedje faz pri motorjih s preklopom Y/D preko stikala...
Načeloma je fazno zaporedje na dovodu nepomembno za samo delovanje Y/D stikala. Če se motor vrti narobe, medsebojno zamenjaš dve fazi na dovodu na stikalo, pa je.
Predvidevam, da pri vklopu Y/D stikala v položaj "Y" počakaš, da motor pride na obrate, nato preklopiš v položaj "D"? In ti nato "odletita" dve varovalki? in to vedno na istih fazah?
Ko si navitja meril ohmsko, si jih pomeril tudi proti ohišju motorja? Lahko prilepiš kakšno sliko priključne plošče motorja?

EDIT: Sicer si z ohmmetrom pri 10 kW motorju ne boš dosti pomagal, a poskusiš lahko vseeno. Najprej izklopi vtikač naprave Pray. Pomeri upornost med PE oz. zelenorumenim vodnikom in ohišjem motorja. Ko je Y/D stikalo v položaju "0", meri ohmsko na dovodni strani stikala, in sicer : vse faze medsebojno in nato še proti PE vodniku. Ponovi meritve, ko je stikalo v položaju "Y". Zapiši rezultate. Ponovi meritve s stikalom v položaju "D". Zapiši rezultate. Kratko skleni testne priključke ohmmetra. Pokaže 0 (nič) ohm?
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
T0RN4D0
Član
Član



Pridružen-a: Sob 15 Mar 2008 23:58
Prispevkov: 86
Aktiv.: 0.41
Kraj: Sevnica

PrispevekObjavljeno: Pon Dec 30, 2013 11:11 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Uh ja, tipkarski škrat. U1 je na 1.

Varovalka je trojna, ampak predvidevam da imaš prav. Proti zemlji sem zadnjič meril in nič ne prebija, lahko poskusim danes še enkrat pomerit. Pa stikalo celo še enkrat, nisem imel včeraj tabele pri sebi, tako od oka je sicer štimalo.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
6dan8
Član
Član



Pridružen-a: Tor 18 Jan 2011 10:53
Prispevkov: 1053
Aktiv.: 6.00
Kraj: Goriška

PrispevekObjavljeno: Pon Dec 30, 2013 12:37 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Če si že meril stikalo samo in upornost tuljav motorja proti zemlji, tega ni treba ponavljati.
Morda sem glede ohmske meritve napisal nekoliko nejasno, zato se opravičujem. Naj napišem jasneje: ko imaš Y/D stikalo in motor povezano po shemi, poskusi z meritvami upornosti (v breznapetostnem stanju!). Recimo: v položaju stikala "Y" meriš upornost na dovodni strani stikala (priključki 2, 6 in 14). Med katerikolima dvema od navedenih priključkov bi moral nameriti dvakratno upornost ene tuljave motorja. Pri trikotu pa... koliko že znaša nadomestna upornost vzporedno vezanih R in 2R?
Glede "varovalk" pa: je to pravzaprav tripolni instalacijski odklopnik? Karakteristike B ali C?
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
psevdonim
Član
Član



Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42
Prispevkov: 3406
Aktiv.: 14.93
Kraj: slo

PrispevekObjavljeno: Pon Dec 30, 2013 12:50 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Zasilni merilnik izolcijske upornosti:



Za preizkušanje je bolje imeti tri posamezne varovalke kot povezane, da vidiš katero fazo izklaplja.

_________________
___
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
T0RN4D0
Član
Član



Pridružen-a: Sob 15 Mar 2008 23:58
Prispevkov: 86
Aktiv.: 0.41
Kraj: Sevnica

PrispevekObjavljeno: Pon Dec 30, 2013 2:34 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Gre za trojni inštalacijski odklopnik, 3x25 C. Vem, da bi bilo za preizkušanje bolje imeti po posameznih fazah, pa motor na ponku v delavnici, ampak žal ni opcije.

Bom poskusil po kosilu pomerit še upornost in še enkrat počasi sčekirat stikalo in vse povezave, morda zamenjat zaporedje faz če bo kaj pomagalo.

Če bi bile težave z izolacijo predvidevam da bi se pojavile že pri zagonu v zvezdi?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
laura
Član
Član



Pridružen-a: Tor 10 Avg 2010 11:48
Prispevkov: 1954
Aktiv.: 10.80
Kraj: Sobota

PrispevekObjavljeno: Pon Dec 30, 2013 2:59 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

T0RN4D0 je napisal/a:
Malo brskam okoli in imam vprašanje, ali je zaporedje faz pri motorjih s preklopom Y/D preko stikala pomembno zaporedje faz? Je mogoče da pri delti pride eno navitje kontra samo zato ker bi bile v štekerju faze priklopljene v napačnem vrstnem redu?

Seveda. Pri zvezdi se vrti v eno smer pri trikotu pa v drugo če ni pravilno povezano.
Jaz sem vedno priklapljal tako:pripelješ vse 3 faze preko stikala v položaju zvezda na spodnje priključke motorja.Zaporedje ni važno.
Zatem preklopiš v trikot in povežeš ostale 3 vodnike tako da izmeriš napetost med priključenimi vodniki in temi. Tisti med katerimi ni napetosti so par-ista faza. In ti grejo v istem zaporedju na zgornje priključke.
Spremembo smeri pa je najbolje prevezati v vtikaču.
Pa z izolacijo to nima veze ker potem niti v zvezdi ne bi delal.

_________________
Dela kot švicarska ura-samo pokvarjena
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
T0RN4D0
Član
Član



Pridružen-a: Sob 15 Mar 2008 23:58
Prispevkov: 86
Aktiv.: 0.41
Kraj: Sevnica

PrispevekObjavljeno: Pon Dec 30, 2013 4:51 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

No, sem vse še enkrat razkopal, še enkrat zvezal po shemi, preveril stike od motorja do priključne "čokolade", jo zlomil pri enem vijaku, zvezal tako kot je napisal laura še enkrat brez sheme, nič.

In potem Brick wall počakam kakšnih 15s preden preklopim v trikot in zadeva dela. Brick wall

Verjetno je delovala že ves čas, ampak smo vedno preklopili po kakšnih 5s, kar je za C odklopnike očitno prehudo. Ne vem kako je prejšnjem lastniku uspelo to pognati na 16A varovalkah (če je res, ali pa je pomešal kaj ima v omarici).

Hvala vsem za pomoč, sem se vsaj dobro spoznal z vezavo motorja, če bi iz prve delalo ne bi od tega nič odnesel. Laughing


PS; kako se pravilno reče tisti priključni sponki (6 vijakom zalitim v plastiko), da vem pod kaj iskati?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
psevdonim
Član
Član



Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42
Prispevkov: 3406
Aktiv.: 14.93
Kraj: slo

PrispevekObjavljeno: Pon Dec 30, 2013 8:18 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Citiram:
počakam kakšnih 15s preden preklopim v trikot in zadeva dela
a nisi že enkrat prej napisal, da si motor razbremenil mehanskih bremen ? Pri zagonu samega 10kW motoja ni treba čakati 15 sekund na preklop zv.-tr. .
Priključna plošča, klembreta: http://www.elprof.si/grafitne-scetke-za-el-stroje/plosca-prikljucna-elektromotorja/

_________________
___
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
T0RN4D0
Član
Član



Pridružen-a: Sob 15 Mar 2008 23:58
Prispevkov: 86
Aktiv.: 0.41
Kraj: Sevnica

PrispevekObjavljeno: Tor Dec 31, 2013 1:42 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hja, v tem primeru je očitno treba. Za 11kw motor mora sicer bojda biti minimalno 25A D odklopnik (ali 64A b/c).

Kakorkoli, sprobano tudi z rezalno ploščo, če preklopim hitreje kot v 10s vrže ven.
Tudi meni se zdi nenavadno dolgo, ampak tako je. Deluje tudi z rezalno ploščo, napetost na sponkah čez 400V, tako da mislim da je ves problem le v preobčutljivih varovalkah.

Če je lahko še kaj drugega pa tudi sprejemam predloge.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
kratekstik
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Tor 29 Jun 2021 10:30
Prispevkov: 2
Aktiv.: 0.04
Kraj: Novo mesto

PrispevekObjavljeno: Čet Jul 01, 2021 11:43 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pozdravljeni

Imam starejši trifazni elektromotor za žago. Motor je že zvezan, iz njega gre 4 žilni kabel, 3 rdeče in ena temno zelena. Potem je pa na mašini še grebenasto stikalo Končar (0 in 1). Na stikalo niso bile priklopljene faze, ampak dva tanjša vodnika. Ta kabel iz motorja in iz stikala bi rabil zvezat (po možnosti v čim manjši ele omarici)
Zadnje dni sem raziskoval sheme priklopa po internetu. Uporabil bi motorsko zaščitno stikalo, ampak ne vem kako potem vezat še to stikalo v shemo. Mogoče pa bi bilo bolje vezat kontaktor in bimetal, ter zraven priklopit to stikalo.
Zanima me:
- za kakšen motor gre
- kakšne vodnike uporabit (2,5 mm2?)
- ali je na začetku potrebna 3 fazna varovalka
- kakšno vezavo predlagate



znacka.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  309.7 KB
 Pogledana:  4 krat

znacka.jpg



koncar.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  103.63 KB
 Pogledana:  3 krat

koncar.jpg


Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14673
Aktiv.: 61.93
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Pet Jul 02, 2021 7:55 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Če boš zadevo vklapljal le z enega mesta, motor pa za vklop ne rabi kakih drugih pogojev potem uporabi kaj takega. (vse ob enem, zaščita, onemogočen samodejni vklop ob izpadu in vrnitvi napetosti, malih dimenzij)
_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14673
Aktiv.: 61.93
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Pet Jul 02, 2021 8:04 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Popravek.
Sem sedaj bolj podrobno pogledal. Tale na gornji povezavi je brez motorske zaščite.
Zadevo kombiniraš z motorskim zašitnim stikalom. Pa bo zadostovalo vsem varnostnim in zaščnitnim potrebam.

_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
tlogar
Član
Član



Pridružen-a: Pon 23 Mar 2015 16:57
Prispevkov: 255
Aktiv.: 2.05

PrispevekObjavljeno: Pet Jul 02, 2021 9:31 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Živjo,

To je trifazni asinhronski motor, ki glede na nazivni tok motorja (2,4A), ki ga prebereš s tablice, ustreza presek 1.5mm2, če ne boš potreboval res dolgega kabla. Vezavo pa uporabi kot jo je predlagal Silvo. Če boš motor priklopil preko vtičnice, ne rabiš posebej varovalke, ker je varovalka že v elektro omarici, ki varuje tokokrog te vtičnice.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
RobiStrom
Član
Član



Pridružen-a: Ned 01 Mar 2015 22:00
Prispevkov: 220
Aktiv.: 1.75
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pet Jul 02, 2021 9:33 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

A je obstoječe stikalo vezano na kontaktor ali pa je motor zvezan v zvezdo in kar nulo odklaplja? Think
_________________
LP Robi
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3, 4  Naslednja
Stran 3 od 4

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 494 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group