 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
s53al Član

Pridružen-a: Pon 18 Okt 2010 19:44 Prispevkov: 1123 Aktiv.: 6.29 Kraj: Bela krajina
|
Objavljeno: Sob Nov 09, 2024 10:01 pm Naslov sporočila: Akumulator AGM start/stop in traktor |
|
|
Nsem videl, pišem pa tako, kot mi je kolega povedal.
Iz avta BMV je vzel akumulator 12V, kot je na sliki in ga vstavil v traktor Zetor 4712 (star je cca. 40 let).
Pravi, da je pričelo nekaj smdret, ko je traktor prižgan, če ugasne, ne smrdi več.
Ali mogoče altenator ne prebavlja tega akumulatorja oz. obratno?
Ali se te akumulatorji AGM polnijo z kakšnim posebnim polnilcem, ali je klasični dober?
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
143.06 KB |
Pogledana: |
5 krat |

|
_________________ Vremenska postaja Doblička gora |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 16.00
|
Objavljeno: Sob Nov 09, 2024 10:23 pm Naslov sporočila: |
|
|
agm ima višjo napetost.Ne bo vredu na 14,4v al koliko ima traktor
_________________ 3 x 3 = 9 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
1dva3 Član

Pridružen-a: Pet 26 Jul 2024 11:19 Prispevkov: 542 Aktiv.: 50.18
|
Objavljeno: Ned Nov 10, 2024 12:41 am Naslov sporočila: |
|
|
Lahko ima še 6V napeljavo
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
s53al Član

Pridružen-a: Pon 18 Okt 2010 19:44 Prispevkov: 1123 Aktiv.: 6.29 Kraj: Bela krajina
|
Objavljeno: Ned Nov 10, 2024 1:17 am Naslov sporočila: |
|
|
To je traktor od bratranca, če sem malo boj natančen.
Ko mu je krepnil altenator cca. dve leti nazaj sem naredil meritve po obnovljenem altenaturju. Mislim, da je bila napetost nekaj čez 14V. Takrat je imel še stari akumulator.
Sedaj je pa dal tega notri in pravi, da nekaj ne štima. Seveda bom šel do njega, sem pa preventivno zastavil vprašanje. Aku. je 100% 12V.
_________________ Vremenska postaja Doblička gora |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
faznprifer Član


Pridružen-a: Ned 14 Okt 2012 9:36 Prispevkov: 175 Aktiv.: 1.13 Kraj: Celje
|
Objavljeno: Čet Nov 14, 2024 8:04 am Naslov sporočila: |
|
|
Kar nekaj časa sem imel AGM akumulator v starem Indos viličarju ampak ni bilo težav.
_________________ L.p. faznprifer |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
airwolf Član


Pridružen-a: Sre 28 Maj 2008 17:17 Prispevkov: 2219 Aktiv.: 10.69 Kraj: Polhov Gradec
|
Objavljeno: Čet Nov 14, 2024 9:47 am Naslov sporočila: |
|
|
AGM akumulator ni najboljši za te stare stvari.
Če hoče mirno spati naj da notri navaden akumulator.
_________________ LP Gašper |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jozede Član

Pridružen-a: Sob 19 Jul 2014 18:32 Prispevkov: 388 Aktiv.: 2.92 Kraj: Jesenice
|
Objavljeno: Čet Nov 14, 2024 12:15 pm Naslov sporočila: Re: Akumolator AGM start/stop in traktor |
|
|
s53al je napisal/a: |
Nsem videl, pišem pa tako, kot mi je kolega povedal.
Iz avta BMV je vzel akumolator 12V, kot je na sliki in ga vstavil v traktor Zetor 4712 (star je cca. 40 let).
Pravi, da je pričelo nekaj smdret, ko je traktor prižgan, če ugasne, ne smrdi več.
Ali mogoče altenator ne prebavlja tega akumolatorja oz. obratno?
Ali se te akumolatorji AGM polnijo z kakšnim posebnim polnilcem, ali je klasični dober? |
Načeloma ne bi smelo biti nič narobe, akumulator bo deloval, ker ima AGM nekoliko višjo napetost, ne bo 100% napolnjen ampak nekaj manj.
V kolikor je Akumulator, ki je bil dan v traktor slabo napolnjen, je traktor še vedno dobro vžgal, se je pa takoj začel polniti z maksimalnim tokom alternatorja (AGM akumulatorji imajo zelo nizko notranjo upornost tudi pri polnenju in zato potegnejo velik polnilni tok iz alternatorja, ki daje konstantno napetost cca 14V). Če se ne motim, imajo starejši traktorji alternatorje z 33A nekateri malo več. V tvojem primeru je bil alternator do konca obremenjen kar je lahko povzročilo, da je prišlo do pregrevanja alternatorja ali pa priljučnih kablov! Poleg tega je pri tako obremenjenem alternatorju začel drseti tudi pogonski jermen in je možno, da je zavohal prav tega?.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
brezimenko Član

Pridružen-a: Tor 06 Jun 2017 12:09 Prispevkov: 558 Aktiv.: 5.71
|
Objavljeno: Čet Nov 14, 2024 12:41 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zanimivo. Potem bi moral v starega Fiata 404 dati kar AGM. Namreč ta tip traktorjev ni ravno najbolje posrečeno narejen, pozimi je bil vedno problematičen za vžiganje. Je bilo res redko kdaj, da je vžgal na zaganjač, se je prej spraznil akumilator zaradi zaganjanja ter gretja in ga je bilo treba vlačiti z drugim traktorjem. Tudi poleti hladen mu moraš dati plin, da reje vžge. Sem že mislil menjati zaganjač za takega, ki ima redukcijo, da bi ga hitreje zaganjalo vendar ga še nisem našel pa tudi, če bi ga bi verjetno le denarje zapravljal.
_________________ Izgubil sem račun pod imenom kobranka |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
s53al Član

Pridružen-a: Pon 18 Okt 2010 19:44 Prispevkov: 1123 Aktiv.: 6.29 Kraj: Bela krajina
|
Objavljeno: Čet Nov 14, 2024 2:28 pm Naslov sporočila: |
|
|
Nisem bil še tam, da bi kaj pomeril, ko bom pa javim.
Sem pa bratrancu pokazal to temo in pravi, da ima verjetno @jozede skoraj 100% prav glede jermena. .
Zaenkrat vsem najlepša hvala za pomoč.
_________________ Vremenska postaja Doblička gora |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jozede Član

Pridružen-a: Sob 19 Jul 2014 18:32 Prispevkov: 388 Aktiv.: 2.92 Kraj: Jesenice
|
Objavljeno: Čet Nov 14, 2024 2:31 pm Naslov sporočila: |
|
|
brezimenko je napisal/a: |
Zanimivo. Potem bi moral v starega Fiata 404 dati kar AGM. Namreč ta tip traktorjev ni ravno najbolje posrečeno narejen, pozimi je bil vedno problematičen za vžiganje. Je bilo res redko kdaj, da je vžgal na zaganjač, se je prej spraznil akumilator zaradi zaganjanja ter gretja in ga je bilo treba vlačiti z drugim traktorjem. Tudi poleti hladen mu moraš dati plin, da reje vžge. Sem že mislil menjati zaganjač za takega, ki ima redukcijo, da bi ga hitreje zaganjalo vendar ga še nisem našel pa tudi, če bi ga bi verjetno le denarje zapravljal. |
Pri nas je začel Štore 404 z Fiatovim motorjem slabo vžigat, smo mu dodali dodaten zunanji aku preko kabla in poizkušali z dodatnim napajalnikom, ki zmore cca dodatnih 150A, traktor je le s težavo vžgal.
Ob pregledu starterja, sem ugotovil, da dve krtački od štirih ne nalegajo več na kolektor, posledično je starter slabše obračal, zato tudi traktor ni vžigal.
Z zamenjavo krtačk, je takoj vžgal - v prvem poizkusu, in vžiga še vedno dobro tudi kadar je mrzel. Se sicer ne spomnim točne oznake starterja, je pa klasični starter od Iskre.
Na vsak način bi bilo pred menjavo starterja z drugačno zasnovo priporočljivo pregledat tega, ki ga imaš sedaj vgrajenega. Starter ima lahko tudi okvaro navitja in zato ne obrača dovolj hitro in traktor zato ne vžiga.
ps. Vgrajen ima 100Ah aku z CaCa tehnologijo, ki je sedaj že standardna za akumulatorje.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
1dva3 Član

Pridružen-a: Pet 26 Jul 2024 11:19 Prispevkov: 542 Aktiv.: 50.18
|
Objavljeno: Čet Nov 14, 2024 6:07 pm Naslov sporočila: |
|
|
Dizel motor rabi dovolj obratov, da kresne, drugače samo mučiš in akku in motor in štarter.
Obnoviti pa je treba vse priključne kable skupaj s štarterjem in povezavami, drugače ni vse skupaj nič.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
s53al Član

Pridružen-a: Pon 18 Okt 2010 19:44 Prispevkov: 1123 Aktiv.: 6.29 Kraj: Bela krajina
|
Objavljeno: Čet Nov 14, 2024 10:42 pm Naslov sporočila: |
|
|
1dva3 je napisal/a: |
Dizel motor rabi dovolj obratov, da kresne, drugače samo mučiš in akku in motor in štarter.
Obnoviti pa je treba vse priključne kable skupaj s štarterjem in povezavami, drugače ni vse skupaj nič. |
To sem mu naredil na enem novejem, tudi Zetor proxima (oznake se ne spomnem).
Enako sledi temu, drugače kot si napisal ni nič.
_________________ Vremenska postaja Doblička gora |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
1dva3 Član

Pridružen-a: Pet 26 Jul 2024 11:19 Prispevkov: 542 Aktiv.: 50.18
|
Objavljeno: Čet Nov 14, 2024 10:52 pm Naslov sporočila: |
|
|
Da, žal kabli velikokrat notri "strohnijo" od vibracij in se posamezne žile trgajo, pa tudi mase ratajo slabe čez čas in je efektivni presek kabla čedalje manjši.
Pri prejšnjem avtu je tako odnehal + pol na akkumulatorju in je štarter samo še klikal, v ritmu s lučmi.
Tanjši kabli so ostali živi (napajanje elektronike in kontakta štarterja), debelejši drat za alternator in štarter pa se je prekinil.
Zelo pestro iskanje težave na avtu, ko vse dela normalno, luči svetijo, na ECU ni napake, mašina pa ne obrne, kakor, da bi zaribala ali pa je akku totalno fuč.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
brezimenko Član

Pridružen-a: Tor 06 Jun 2017 12:09 Prispevkov: 558 Aktiv.: 5.71
|
Objavljeno: Pet Nov 15, 2024 6:20 pm Naslov sporočila: |
|
|
To bi potem moral zamenjati za presek vsaj 1cm² oz. večji dokler še vse paše od čevljev na zaganjač in žile v čevelj ter na akumulator.
_________________ Izgubil sem račun pod imenom kobranka |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 491 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|