www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Akumulator AGM start/stop in traktor

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
s53al
Član
Član



Pridružen-a: Pon 18 Okt 2010 19:44
Prispevkov: 1123
Aktiv.: 6.29
Kraj: Bela krajina

PrispevekObjavljeno: Sob Nov 09, 2024 10:01 pm    Naslov sporočila:  Akumulator AGM start/stop in traktor Odgovori s citatom

Nsem videl, pišem pa tako, kot mi je kolega povedal.
Iz avta BMV je vzel akumulator 12V, kot je na sliki in ga vstavil v traktor Zetor 4712 (star je cca. 40 let).
Pravi, da je pričelo nekaj smdret, ko je traktor prižgan, če ugasne, ne smrdi več.
Ali mogoče altenator ne prebavlja tega akumulatorja oz. obratno?
Ali se te akumulatorji AGM polnijo z kakšnim posebnim polnilcem, ali je klasični dober?



agm.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  143.06 KB
 Pogledana:  5 krat

agm.jpg



_________________
Vremenska postaja Doblička gora
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
ro-bi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53
Prispevkov: 3580
Aktiv.: 16.00

PrispevekObjavljeno: Sob Nov 09, 2024 10:23 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

agm ima višjo napetost.Ne bo vredu na 14,4v al koliko ima traktor
_________________
3 x 3 = 9
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
1dva3
Član
Član



Pridružen-a: Pet 26 Jul 2024 11:19
Prispevkov: 542
Aktiv.: 50.23

PrispevekObjavljeno: Ned Nov 10, 2024 12:41 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Lahko ima še 6V napeljavo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
s53al
Član
Član



Pridružen-a: Pon 18 Okt 2010 19:44
Prispevkov: 1123
Aktiv.: 6.29
Kraj: Bela krajina

PrispevekObjavljeno: Ned Nov 10, 2024 1:17 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

To je traktor od bratranca, če sem malo boj natančen.
Ko mu je krepnil altenator cca. dve leti nazaj sem naredil meritve po obnovljenem altenaturju. Mislim, da je bila napetost nekaj čez 14V. Takrat je imel še stari akumulator.
Sedaj je pa dal tega notri in pravi, da nekaj ne štima. Seveda bom šel do njega, sem pa preventivno zastavil vprašanje. Aku. je 100% 12V.

_________________
Vremenska postaja Doblička gora
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
faznprifer
Član
Član



Pridružen-a: Ned 14 Okt 2012 9:36
Prispevkov: 175
Aktiv.: 1.13
Kraj: Celje

PrispevekObjavljeno: Čet Nov 14, 2024 8:04 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kar nekaj časa sem imel AGM akumulator v starem Indos viličarju ampak ni bilo težav.
_________________
L.p. faznprifer
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
airwolf
Član
Član



Pridružen-a: Sre 28 Maj 2008 17:17
Prispevkov: 2219
Aktiv.: 10.69
Kraj: Polhov Gradec

PrispevekObjavljeno: Čet Nov 14, 2024 9:47 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

AGM akumulator ni najboljši za te stare stvari.
Če hoče mirno spati naj da notri navaden akumulator.

_________________
LP Gašper
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
jozede
Član
Član



Pridružen-a: Sob 19 Jul 2014 18:32
Prispevkov: 388
Aktiv.: 2.92
Kraj: Jesenice

PrispevekObjavljeno: Čet Nov 14, 2024 12:15 pm    Naslov sporočila:  Re: Akumolator AGM start/stop in traktor Odgovori s citatom

s53al je napisal/a:
Nsem videl, pišem pa tako, kot mi je kolega povedal.
Iz avta BMV je vzel akumolator 12V, kot je na sliki in ga vstavil v traktor Zetor 4712 (star je cca. 40 let).
Pravi, da je pričelo nekaj smdret, ko je traktor prižgan, če ugasne, ne smrdi več.
Ali mogoče altenator ne prebavlja tega akumolatorja oz. obratno?
Ali se te akumolatorji AGM polnijo z kakšnim posebnim polnilcem, ali je klasični dober?


Načeloma ne bi smelo biti nič narobe, akumulator bo deloval, ker ima AGM nekoliko višjo napetost, ne bo 100% napolnjen ampak nekaj manj.
V kolikor je Akumulator, ki je bil dan v traktor slabo napolnjen, je traktor še vedno dobro vžgal, se je pa takoj začel polniti z maksimalnim tokom alternatorja (AGM akumulatorji imajo zelo nizko notranjo upornost tudi pri polnenju in zato potegnejo velik polnilni tok iz alternatorja, ki daje konstantno napetost cca 14V). Če se ne motim, imajo starejši traktorji alternatorje z 33A nekateri malo več. V tvojem primeru je bil alternator do konca obremenjen kar je lahko povzročilo, da je prišlo do pregrevanja alternatorja ali pa priljučnih kablov! Poleg tega je pri tako obremenjenem alternatorju začel drseti tudi pogonski jermen in je možno, da je zavohal prav tega?.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
brezimenko
Član
Član



Pridružen-a: Tor 06 Jun 2017 12:09
Prispevkov: 558
Aktiv.: 5.71

PrispevekObjavljeno: Čet Nov 14, 2024 12:41 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Zanimivo. Potem bi moral v starega Fiata 404 dati kar AGM. Namreč ta tip traktorjev ni ravno najbolje posrečeno narejen, pozimi je bil vedno problematičen za vžiganje. Je bilo res redko kdaj, da je vžgal na zaganjač, se je prej spraznil akumilator zaradi zaganjanja ter gretja in ga je bilo treba vlačiti z drugim traktorjem. Tudi poleti hladen mu moraš dati plin, da reje vžge. Sem že mislil menjati zaganjač za takega, ki ima redukcijo, da bi ga hitreje zaganjalo vendar ga še nisem našel pa tudi, če bi ga bi verjetno le denarje zapravljal.
_________________
Izgubil sem račun pod imenom kobranka
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
s53al
Član
Član



Pridružen-a: Pon 18 Okt 2010 19:44
Prispevkov: 1123
Aktiv.: 6.29
Kraj: Bela krajina

PrispevekObjavljeno: Čet Nov 14, 2024 2:28 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Nisem bil še tam, da bi kaj pomeril, ko bom pa javim.
Sem pa bratrancu pokazal to temo in pravi, da ima verjetno @jozede skoraj 100% prav glede jermena. .

Zaenkrat vsem najlepša hvala za pomoč.

_________________
Vremenska postaja Doblička gora
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
jozede
Član
Član



Pridružen-a: Sob 19 Jul 2014 18:32
Prispevkov: 388
Aktiv.: 2.92
Kraj: Jesenice

PrispevekObjavljeno: Čet Nov 14, 2024 2:31 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

brezimenko je napisal/a:
Zanimivo. Potem bi moral v starega Fiata 404 dati kar AGM. Namreč ta tip traktorjev ni ravno najbolje posrečeno narejen, pozimi je bil vedno problematičen za vžiganje. Je bilo res redko kdaj, da je vžgal na zaganjač, se je prej spraznil akumilator zaradi zaganjanja ter gretja in ga je bilo treba vlačiti z drugim traktorjem. Tudi poleti hladen mu moraš dati plin, da reje vžge. Sem že mislil menjati zaganjač za takega, ki ima redukcijo, da bi ga hitreje zaganjalo vendar ga še nisem našel pa tudi, če bi ga bi verjetno le denarje zapravljal.


Pri nas je začel Štore 404 z Fiatovim motorjem slabo vžigat, smo mu dodali dodaten zunanji aku preko kabla in poizkušali z dodatnim napajalnikom, ki zmore cca dodatnih 150A, traktor je le s težavo vžgal.
Ob pregledu starterja, sem ugotovil, da dve krtački od štirih ne nalegajo več na kolektor, posledično je starter slabše obračal, zato tudi traktor ni vžigal.
Z zamenjavo krtačk, je takoj vžgal - v prvem poizkusu, in vžiga še vedno dobro tudi kadar je mrzel. Se sicer ne spomnim točne oznake starterja, je pa klasični starter od Iskre.
Na vsak način bi bilo pred menjavo starterja z drugačno zasnovo priporočljivo pregledat tega, ki ga imaš sedaj vgrajenega. Starter ima lahko tudi okvaro navitja in zato ne obrača dovolj hitro in traktor zato ne vžiga.

ps. Vgrajen ima 100Ah aku z CaCa tehnologijo, ki je sedaj že standardna za akumulatorje.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
1dva3
Član
Član



Pridružen-a: Pet 26 Jul 2024 11:19
Prispevkov: 542
Aktiv.: 50.23

PrispevekObjavljeno: Čet Nov 14, 2024 6:07 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Dizel motor rabi dovolj obratov, da kresne, drugače samo mučiš in akku in motor in štarter.

Obnoviti pa je treba vse priključne kable skupaj s štarterjem in povezavami, drugače ni vse skupaj nič.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
s53al
Član
Član



Pridružen-a: Pon 18 Okt 2010 19:44
Prispevkov: 1123
Aktiv.: 6.29
Kraj: Bela krajina

PrispevekObjavljeno: Čet Nov 14, 2024 10:42 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

1dva3 je napisal/a:
Dizel motor rabi dovolj obratov, da kresne, drugače samo mučiš in akku in motor in štarter.

Obnoviti pa je treba vse priključne kable skupaj s štarterjem in povezavami, drugače ni vse skupaj nič.


To sem mu naredil na enem novejem, tudi Zetor proxima (oznake se ne spomnem).
Enako sledi temu, drugače kot si napisal ni nič.

_________________
Vremenska postaja Doblička gora
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
1dva3
Član
Član



Pridružen-a: Pet 26 Jul 2024 11:19
Prispevkov: 542
Aktiv.: 50.23

PrispevekObjavljeno: Čet Nov 14, 2024 10:52 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Da, žal kabli velikokrat notri "strohnijo" od vibracij in se posamezne žile trgajo, pa tudi mase ratajo slabe čez čas in je efektivni presek kabla čedalje manjši.

Pri prejšnjem avtu je tako odnehal + pol na akkumulatorju in je štarter samo še klikal, v ritmu s lučmi.
Tanjši kabli so ostali živi (napajanje elektronike in kontakta štarterja), debelejši drat za alternator in štarter pa se je prekinil.
Zelo pestro iskanje težave na avtu, ko vse dela normalno, luči svetijo, na ECU ni napake, mašina pa ne obrne, kakor, da bi zaribala ali pa je akku totalno fuč.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
brezimenko
Član
Član



Pridružen-a: Tor 06 Jun 2017 12:09
Prispevkov: 558
Aktiv.: 5.71

PrispevekObjavljeno: Pet Nov 15, 2024 6:20 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

To bi potem moral zamenjati za presek vsaj 1cm² oz. večji dokler še vse paše od čevljev na zaganjač in žile v čevelj ter na akumulator.
_________________
Izgubil sem račun pod imenom kobranka
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 491 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group