www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

IMT 539-nov alternator drugačen od starega

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
bonaparte
Član
Član



Pridružen-a: Pon 19 Jan 2009 9:45
Prispevkov: 93
Aktiv.: 0.47
Kraj: Nova gorica

PrispevekObjavljeno: Ned Dec 15, 2024 6:49 am    Naslov sporočila:  IMT 539-nov alternator drugačen od starega Odgovori s citatom

Pozdravljeni.

na IMT 539 mi ne dela polnjenje akumulatorja. Lučka alternatorja sploh ne zasveti.
Zasveti edino če vklopim smernike, ki ne delajo-so pokvarjeni. Lučka alternatorja zasveti tudi če vklopim delovne luči-ki tudi ne delajo. Zakaj ne delajo želim ugotoviti.
Zakaj sploh zasveti lučka alternatorja ko vklopim nedelujoče smernike ali nedelujoče delovne luči?

Včeraj sem meril napetost na kontaktih alternatorja ob delujočem traktorju. Napetost je bila vsega 1.5 V. Kaj ta napetost pomeni? Zadnjič je bila ta napetost ob delujočem traktorju 12.45V..

Ker traktor kar veliko uporabljam, sem se odločil za nov alternator. Starega bi pa imel za rezervo.
Včeraj sem ga želel zamenjati.
Pa sem se sredi dela odločil da montiram zopet starega.
Opazil sem da se nov alternator nekoliko razlikuje od starega. Nov ima zadaj malo črno škatlico z oznako 250V (na starem alternatorju te škatlice ni).
Nov ima tudi dodaten priklop z oznako W. (na starem alternatorju tega priklopa ni).
Zanima me kaj je ta črna škatlica in kaj s priklopom z oznako W? Ga ignoriram ali je treba nanj kaj priklopiti?



alternator nov.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  1.29 MB
 Pogledana:  14 krat

alternator nov.jpg



_________________
Za vsako popravilo nima smisla vozit vozila na servis.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ferdo
Član
Član



Pridružen-a: Pon 14 Apr 2003 7:10
Prispevkov: 354
Aktiv.: 1.49
Kraj: Celje

PrispevekObjavljeno: Ned Dec 15, 2024 9:57 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Škatlica je glede na sliko povezana na + , mogoče tudi na ohišje alternatorja. Ugibam, da je lahko kondenzator za blokado motenj ali pa zaščitna plastika za kontakte... Podal si premalo informacij, slik iz več smeri pogledov za konkretno pomoč. Lahko bi slikal tudi nalepko s podatki na alternatorju.

Priključek z oznako W je načeloma za elektronski merilnik vrtljajev motorja. IMT ima to mehansko rešeno. Torej lahko pustiš priključek W prost.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
DusanK
Član
Član



Pridružen-a: Pon 19 Nov 2012 23:46
Prispevkov: 1971
Aktiv.: 12.88
Kraj: Medvode - med vodami

PrispevekObjavljeno: Ned Dec 15, 2024 10:01 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

https://www.elektronik.si/phpBB2/viewtopic.php?t=50392
https://www.elektronik.si/phpBB2/viewtopic.php?t=21188

_________________
Največji čar - električar
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
v.j.
Član
Član



Pridružen-a: Pet 13 Feb 2015 9:47
Prispevkov: 1661
Aktiv.: 13.20
Kraj: Veldes

PrispevekObjavljeno: Ned Dec 15, 2024 10:43 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Na IMT539 pašejo v glavnem vsi klasični alternatorji od "stoenke" in "jugota" naprej, potem škode favorit in podobnih, ki imajo priključek B+ in D+
Posledično je na alternator pripeljana ena debela žica za polnjenje, vezana direkt na akumulator in eno tanko za vzbujanje iz lučke na armaturi.
Če je v originalu alternator s konektorjem (1x širok natični kontakt in 1x 6,3mm natični kontakt), da ni na vijake, konektor odstraniš in montiraš očesne kabel čevlje ustrezne velikosti.

Vzbujanje je iz + pola pripeljano preko žarnice oziroma kontrolne lučke iz + pola iz kontaktne ključavnice.
Žarnica se ugasne, ko iz alternatorja nazaj dobi + (takrat alternator polni) ali pa, če iz kontaktne ključavnice ne dobi plusa. Če lučka sveti, polnjenja ni.
V izrednem primeru bi lahko šlo za napako, da polnjenje je, na žarnico pa pride - tam kjer bi moral biti stalen + iz kontakta, v tem primeru bi lučka svetila... ampak če je na lučki - se vzbujanje ne prebudi...
Pogosta napaka da ne polni, so prekratke krtačke in izrabljeni drsni obroči v alternatorju, takrat se bo prižigala lučka ali pa kar stalno gorela.


.

_________________
Kontakt na e-mail, za več informacij klikni gumb 'www', na ZS ne odgovarjam!
Ne mi pisat zasebnih sporočil na forumu! NIKOLI ne boste dobili odgovora na ZS !
Če vam moji odgovori niso všeč, nihče vas ne sili, da jih berete! uporabite gumb 'ignore'
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
robert
Član
Član



Pridružen-a: Sob 29 Maj 2004 21:48
Prispevkov: 1905
Aktiv.: 8.04
Kraj: Tolmin

PrispevekObjavljeno: Ned Dec 15, 2024 12:24 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Verjetno sploh ni krivda na strani alternatorja.
BDW: "W" priključek je za obratomer.
Jaz dbi najprej preveril varovalke in VSE spoje tam okrog. Ponavadi je vse mastno in odpuščeno.
Potem bi bila na vrsti glavna ključavnica. Je na njej sploh stalni "+" (30), gre ven + ko jo vključiš (15) ?
Pa vse to se ne meri z multimetrom ampak z žarnico (zopet ne LED) - sam uporabljam H7 žarnico, ker ima faston priključke Wink

Predvidevam, da imaš napako tam nekje, ker ti alternator lučka sveti ob vklopu porabnikov na tej liniji - pa še to le pri vžganemu Wink

Slika kateri tip sta oba bi bila dobrodošla.

BDW: Se tukaj prilepim ozanake priključkov: https://en.wikipedia.org/wiki/DIN_72552

_________________
LP Robert
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
bonaparte
Član
Član



Pridružen-a: Pon 19 Jan 2009 9:45
Prispevkov: 93
Aktiv.: 0.47
Kraj: Nova gorica

PrispevekObjavljeno: Ned Dec 15, 2024 3:42 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

ferdo je napisal/a:
Škatlica je glede na sliko povezana na + , mogoče tudi na ohišje alternatorja. Ugibam, da je lahko kondenzator za blokado motenj ali pa zaščitna plastika za kontakte... Podal si premalo informacij, slik iz več smeri pogledov za konkretno pomoč. Lahko bi slikal tudi nalepko s podatki na alternatorju.

Priključek z oznako W je načeloma za elektronski merilnik vrtljajev motorja. IMT ima to mehansko rešeno. Torej lahko pustiš priključek W prost.
Hvala. Evo še nalepki s podatki.


allternator oznake.1.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  1.78 MB
 Pogledana:  3 krat

allternator oznake.1.jpg



alternator oznake 2.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  1.55 MB
 Pogledana:  1 krat

alternator oznake 2.jpg



_________________
Za vsako popravilo nima smisla vozit vozila na servis.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
bonaparte
Član
Član



Pridružen-a: Pon 19 Jan 2009 9:45
Prispevkov: 93
Aktiv.: 0.47
Kraj: Nova gorica

PrispevekObjavljeno: Ned Dec 15, 2024 3:50 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

robert je napisal/a:
Verjetno sploh ni krivda na strani alternatorja.
BDW: "W" priključek je za obratomer.
Jaz dbi najprej preveril varovalke in VSE spoje tam okrog. Ponavadi je vse mastno in odpuščeno.
Potem bi bila na vrsti glavna ključavnica. Je na njej sploh stalni "+" (30), gre ven + ko jo vključiš (15) ?
Pa vse to se ne meri z multimetrom ampak z žarnico (zopet ne LED) - sam uporabljam H7 žarnico, ker ima faston priključke Wink

Predvidevam, da imaš napako tam nekje, ker ti alternator lučka sveti ob vklopu porabnikov na tej liniji - pa še to le pri vžganemu Wink

Slika kateri tip sta oba bi bila dobrodošla.

BDW: Se tukaj prilepim ozanake priključkov: https://en.wikipedia.org/wiki/DIN_72552
Hvala. Še fotki nalepk...Lp


allternator oznake.1.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  1.78 MB
 Pogledana:  1 krat

allternator oznake.1.jpg



alternator oznake 2.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  1.55 MB
 Pogledana:  1 krat

alternator oznake 2.jpg



_________________
Za vsako popravilo nima smisla vozit vozila na servis.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
bonaparte
Član
Član



Pridružen-a: Pon 19 Jan 2009 9:45
Prispevkov: 93
Aktiv.: 0.47
Kraj: Nova gorica

PrispevekObjavljeno: Ned Dec 15, 2024 5:01 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

robert je napisal/a:
Verjetno sploh ni krivda na strani alternatorja.
BDW: "W" priključek je za obratomer.
Jaz dbi najprej preveril varovalke in VSE spoje tam okrog. Ponavadi je vse mastno in odpuščeno.
Potem bi bila na vrsti glavna ključavnica. Je na njej sploh stalni "+" (30), gre ven + ko jo vključiš (15) ?
Pa vse to se ne meri z multimetrom ampak z žarnico (zopet ne LED) - sam uporabljam H7 žarnico, ker ima faston priključke Wink

Predvidevam, da imaš napako tam nekje, ker ti alternator lučka sveti ob vklopu porabnikov na tej liniji - pa še to le pri vžganemu Wink

Slika kateri tip sta oba bi bila dobrodošla.

BDW: Se tukaj prilepim ozanake priključkov: https://en.wikipedia.org/wiki/DIN_72552
Sem ugotovil, da smerniki in delovne luči začno delati, če glavno ključavnico nekoliko obrnem. Večino varovalk imam v kabini. Alternator še vedno ne polni. V glavni ključavnici sem naletel na staljeni plastiki od porabnikov 56a in 56b.Mislim da gre za kratke in srednje luči.


IMTstikalo glavno1.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  1.63 MB
 Pogledana:  2 krat

IMTstikalo glavno1.jpg



IMTstikalo glavno2.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  1.71 MB
 Pogledana:  3 krat

IMTstikalo glavno2.jpg



varovalke IMT.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  1.63 MB
 Pogledana:  8 krat

varovalke IMT.jpg



_________________
Za vsako popravilo nima smisla vozit vozila na servis.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ferdo
Član
Član



Pridružen-a: Pon 14 Apr 2003 7:10
Prispevkov: 354
Aktiv.: 1.49
Kraj: Celje

PrispevekObjavljeno: Ned Dec 15, 2024 10:37 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Očitno so na priključkih slabi stiki, zato se je segrevalo in topila izolacija. Varovalke so očitno bile v kompletu s podnožjem menjane, saj so v originalu vgrajevali star tip varovalk. Najprej bo treba električno instalacijo urediti.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
bonaparte
Član
Član



Pridružen-a: Pon 19 Jan 2009 9:45
Prispevkov: 93
Aktiv.: 0.47
Kraj: Nova gorica

PrispevekObjavljeno: Pon Dec 16, 2024 12:01 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

ferdo je napisal/a:
Očitno so na priključkih slabi stiki, zato se je segrevalo in topila izolacija. Varovalke so očitno bile v kompletu s podnožjem menjane, saj so v originalu vgrajevali star tip varovalk. Najprej bo treba električno instalacijo urediti.

Hvala. Prav imate.
Varovalke (žal ne vse) sem sam prestavil v kabino. Ravno zaradi tega ker je tam spodaj običajno vse precej mastno.
Spodaj mi je ostalo še enih 6 varovalk.
Mogoče pa bom tudi te prestavil v kabino. Samo ne vem še kam točno. Lep pozdrav.

_________________
Za vsako popravilo nima smisla vozit vozila na servis.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 492 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group