 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Mr.G. Član

Pridružen-a: Sre 17 Feb 2010 13:17 Prispevkov: 41 Aktiv.: 0.22 Kraj: Idrija
|
Objavljeno: Ned Jan 26, 2025 5:14 pm Naslov sporočila: Kabel za vžig - 24V |
|
|
Pozdravljeni,
Na tovornjaku imam 4,3Kw zaganjač in 24V napetost.
Namen imam menjati kable. Kakšen presek je potreben?
Sedaj je (pomerjeno z pomičnim merilom) premer 12.5mm.
So stari 40 let. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
prel1 Član

Pridružen-a: Pon 29 Nov 2021 20:16 Prispevkov: 371 Aktiv.: 8.61 Kraj: Koper
|
Objavljeno: Ned Jan 26, 2025 5:43 pm Naslov sporočila: |
|
|
Si izmeril premer bakra (golega vodnika) ali zunanji premer izolacije?
Na podlagi tvoje meritve je presek okoli 120mm2. _________________ Lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Mr.G. Član

Pridružen-a: Sre 17 Feb 2010 13:17 Prispevkov: 41 Aktiv.: 0.22 Kraj: Idrija
|
Objavljeno: Ned Jan 26, 2025 5:45 pm Naslov sporočila: |
|
|
To je premer golega vodnika.
Kakšen premer je priporočen glede na napetost in moč zaganjača? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
prel1 Član

Pridružen-a: Pon 29 Nov 2021 20:16 Prispevkov: 371 Aktiv.: 8.61 Kraj: Koper
|
Objavljeno: Ned Jan 26, 2025 6:37 pm Naslov sporočila: |
|
|
Mr.G. je napisal/a: |
To je premer golega vodnika.
Kakšen premer je priporočen glede na napetost in moč zaganjača? |
Če bi izhajal upoštevajoč samo ta dva podatka bi lahko zadostoval tudi vodnik preseka 50 ali 70mm2. Vendar je potrebno upoštevati dolžino vodnikov in najslabše razmere pri zagonu,takrat so tokovi pavšalno 3x večji od nazivnih. V tvojem primeru 4,3kW in 24V je nazivni tok 180A, tako pričakujemo okoli 540A pri zagonu. Predlagam, da uporabiš enak presek in dolžino vodnikov kakor imaš sedaj. _________________ Lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Mr.G. Član

Pridružen-a: Sre 17 Feb 2010 13:17 Prispevkov: 41 Aktiv.: 0.22 Kraj: Idrija
|
Objavljeno: Ned Jan 26, 2025 6:53 pm Naslov sporočila: |
|
|
Dolžina + vodnika je 2.4m. Dolžina - vodnika je 1m. Tovornjak vžge po 2x6 sekunde "verglanja".
Vseeno. Najlepša hvala za odgovor. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Mr.G. Član

Pridružen-a: Sre 17 Feb 2010 13:17 Prispevkov: 41 Aktiv.: 0.22 Kraj: Idrija
|
Objavljeno: Ned Jan 26, 2025 7:41 pm Naslov sporočila: |
|
|
Oh....še nekaj. Kaj je razlika med VARILNIM KABLOM 95mm² in AVTOMOBILSKIM KABLOM 95mm²?
V primeru, da bi dal VARILNI KABEL za zaganjač. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
s59ma Član

Pridružen-a: Čet 21 Feb 2008 12:31 Prispevkov: 634 Aktiv.: 3.01 Kraj: Medvode
|
Objavljeno: Ned Jan 26, 2025 8:42 pm Naslov sporočila: |
|
|
Varilni je sestavljen iz več tanjših žičk, zato je bolj fleksibilen. _________________ Na napakah se učimo (pametni se na tujih). |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
prel1 Član

Pridružen-a: Pon 29 Nov 2021 20:16 Prispevkov: 371 Aktiv.: 8.61 Kraj: Koper
|
Objavljeno: Ned Jan 26, 2025 8:48 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kabel pomeni, da ima ali vsebuje 2 vodnika ali več, vodnik pa je vselej samo ena žila ali žica.ki je lahko polna ali finožična. Razlike med vodniki za varilno tehniko in uporabo pri avtomobilskih instalacijah je v sami debelini posameznih nitk ali žic vodnika,bolj je finožičen večja je upogljivost,ter uporabljeni izolaciji. Razlike so tudi v samem označevanju. _________________ Lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jozede Član

Pridružen-a: Sob 19 Jul 2014 18:32 Prispevkov: 388 Aktiv.: 2.92 Kraj: Jesenice
|
Objavljeno: Ned Jan 26, 2025 10:38 pm Naslov sporočila: |
|
|
Mr.G. je napisal/a: |
Oh....še nekaj. Kaj je razlika med VARILNIM KABLOM 95mm² in AVTOMOBILSKIM KABLOM 95mm²?
V primeru, da bi dal VARILNI KABEL za zaganjač. |
Kaj pa je narobe s starim - dosedanjim kablom - vodnikom, ali je poškodovan, da ga želiš menjat, mogoče zamenjaš samo kabelske čevlje in bo spet vse OK. Seveda, če je kabel dovolj dolg da ga skrajšaš za nekaj centimetrov.
Sicer pa ni problema, varilni kabel 95mm2 bo prav tako dober za tvoj namen, le da bi bilo dobro, da dobiš nekoga, ki ima hidravlične klešče za stisnit nove kabelske čevlje na koncu kabla.
Za dimenzije si poglej tole tabelo na linku. v tabeli spodaj so tudi mere za kabelske čevlje, ki jih boš potreboval za izdelavo novih kablov.
https://www.elektrotrgovina.si/ocesni-cevni-kabelski-cevelj-95-mm2-d1-13-mm-d2-10-5-mm
Ali pa tile
https://www.elektrotrgovina.si/ocesni-kabelski-cevelj-95-mm2-d1-14-6-mm-d2-10-5-mm |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jozkoc Član


Pridružen-a: Sre 16 Jun 2010 13:32 Prispevkov: 589 Aktiv.: 3.23 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Ned Jan 26, 2025 10:52 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kar nove vodnike naj da, po 40-tih letih so žičke v vodniku zaradi vibracij verjetno že natrgane in je slabša prevodnost, zato je pri zagonskem toku večji padec napetost na vodniku. _________________ Nikoli ni tako dobro da ne bi moglo biti še boljše. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Mr.G. Član

Pridružen-a: Sre 17 Feb 2010 13:17 Prispevkov: 41 Aktiv.: 0.22 Kraj: Idrija
|
Objavljeno: Pon Jan 27, 2025 7:24 am Naslov sporočila: |
|
|
To je en star kamijon. TAM 110 T7. Kot vse ostalo je po 35-40 letih treba tud to menjat. Kabel al pa vodnik je trd kot kamen. Verjetno izolacija okol.
Da ga bi skrajšal....mislim da ne bo šlo, ker se je v vsem tem času "ulegel" točno po nosilcih, pločevini in ostalmu plehu in železju po katerem je speljan do zaganjača.
Bom menjal, pa je.
Hvala za linke do priključkov. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 491 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|