 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
SimonS Član



Pridružen-a: Čet 01 Jul 2004 11:18 Prispevkov: 4769 Aktiv.: 20.14 Kraj: Kobarid
|
Objavljeno: Ned Mar 23, 2025 1:28 pm Naslov sporočila: Gel akumulator |
|
|
Danes sem priključil gelov akumulator 80Ah, ki ga imam v avtodomu na polnjenje. Klasični polnilec trafo-diode. Polnil je z 3A in čez čas slišim nekakšno prsketanje v akumulatorju. Seveda hitro odklopim. V-meter pokaže 13.3V torej ni prenapolnjen. Po pol ure je prsketanje še vedno slišno.
Ker prvič to slišim sprašujem ali je to normalni pojav?
Sicer če je akumulator uničen bi letega nadomestil z LiPoFe4 100Ah. Dodatno vprašanje. sam AD ima lastno polnjenje med vožnjo in sonči panel. Je potrebno kaj predelovati, ali vgrajen BMS poskrbi za vse? Nekaj v smislu https://www.mixi-caravaning.si/p768-77611/ultimatron-akumulator-lifepo4-uls12-100h
_________________ Lep dan
Simon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
1dva3 Član

Pridružen-a: Pet 26 Jul 2024 11:19 Prispevkov: 542 Aktiv.: 50.17
|
Objavljeno: Ned Mar 23, 2025 1:38 pm Naslov sporočila: |
|
|
Stik med ploščami zaradi propadlega izolatorja ali usedlin na dnu.
LiFePO4 BMS je samo bms. Rabiš nastavit vsaj še terminalno napetost polnjenja in zelo priporočljivo še neko napetost balansiranja na polnilcu.
Načeloma so ti akkuji dovolj robusni, da jih polne navadni svinčen polnilec, ni pa to priporočljivo.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
SimonS Član



Pridružen-a: Čet 01 Jul 2004 11:18 Prispevkov: 4769 Aktiv.: 20.14 Kraj: Kobarid
|
Objavljeno: Ned Mar 23, 2025 8:44 pm Naslov sporočila: |
|
|
Se pravi raje gel, kot je bil do sedaj. Tistih 10kg več teže ne predstavlja problema.
_________________ Lep dan
Simon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
1dva3 Član

Pridružen-a: Pet 26 Jul 2024 11:19 Prispevkov: 542 Aktiv.: 50.17
|
Objavljeno: Ned Mar 23, 2025 11:30 pm Naslov sporočila: |
|
|
Svinec je vsekakor bolj robusen glede zlorab. Rabi pa sicer polnilec, ki podpira gel režim. Navadni avto polnilci odklopijo prehitro, ker je gel akku veliko počasnejši.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
v.j. Član

Pridružen-a: Pet 13 Feb 2015 9:47 Prispevkov: 1661 Aktiv.: 13.20 Kraj: Veldes
|
Objavljeno: Pon Mar 24, 2025 11:29 am Naslov sporočila: |
|
|
Prasketanje ali mehurčki? ja, tudi v "gel" akumulatorju se pri polnjenju in še nekaj časa po polnjenju, sproščajo mehurčki.
1dva3 je napisal/a: |
Stik med ploščami zaradi propadlega izolatorja ali usedlin na dnu. |
Na podlagi česa to trdiš? spet nekaj na pamet?
Stika v celici ni, sicer ne bi dosegel 13,3V pri samo 3A toka.
Mirno polni akumulator do 14,4V in nekaj časa drži na tej napetosti.
Če bo akumulator nekaj ur po polnjenju še vedno nad 12,6V potem nobena celica ni v stiku.
Dejansko nisi napisal nobenih podrobnosti o napetosti pred polnjenjem, tako da samo nekaj sumljivih zvokov, še ne pomeni nekaj slabega.
LFP oziroma LiFePO4 akumulator v 4S vezavi, torej 4 celični z vgrajenim BMS bo dobra izbira.
Če je sedaj gel akumulator, potem nad 14,4V tako ali tako ne sme. Tekočinski svinčeni, ki imajo pokrovčke za dolivanje vode, se lahko polnijo višje... no, vsaka vrsta svinčenih ima svoje lastnosti.
LFP 4S se lahko polni do max 14,6V kar pomeni 3,65V po celici, če polniš do 14,4V bo to 3,60V po celici, kar je popolnoma sprejemljivo brez da kar koli predeluješ in nastavljaš napetost polnjenja, vsekakor pa bi bilo dobro to nekoliko znižati.
Prednost LFP pred svinčenim je v tem, da lahko brez problema uporabiš celotno kapaciteto, pri svincu polni cikli, to je globoko praznjenje, ni nekaj kar je dobro.
Kar se tiče robustnosti je gel po svoje kar občutljiv, saj ne tolerira polnjenje nad napetost plinjenja, pri 12V je to 14,4V
Cenovno so dobri gel akumulatorji nekje na enakem nivoju kot LFP, sploh če upoštevaš, da pri svincu ne smeš upoštevat celotne kapacitete, ker le ta ni na voljo oziroma jo ni dobro v celoti izkoriščati, vzameš nekoliko večjega, da bo primerjalno enak LFP, pa si na precej enaki ceni. Življenska doba LFP in število ciklov je vsaj 2x ali 3x višja kot pri gel svinčenemu, tako da mnogi lastniki avtodomov upravičeno prehajajo na litij. Če upoštevamo vse okoliščine, svinec ni nič bolj robusten kot litij, v mnogih primerih je bolj občutljiv, dodatno tudi zato ker ni vgrajen BMS za zaščito.
1dva3 je napisal/a: |
Navadni avto polnilci odklopijo prehitro, ker je gel akku veliko počasnejši. |
Kaj je to za ena nova znanost?
.
_________________ Kontakt na e-mail, za več informacij klikni gumb 'www', na ZS ne odgovarjam!
Ne mi pisat zasebnih sporočil na forumu! NIKOLI ne boste dobili odgovora na ZS !
Če vam moji odgovori niso všeč, nihče vas ne sili, da jih berete! uporabite gumb 'ignore' |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
SimonS Član



Pridružen-a: Čet 01 Jul 2004 11:18 Prispevkov: 4769 Aktiv.: 20.14 Kraj: Kobarid
|
Objavljeno: Pon Mar 24, 2025 6:36 pm Naslov sporočila: |
|
|
Danes sem šel merit napetost na akumulatorju. 13.1V
Sem še enkat priklopil polnilec in čez čas zopet čudni zvoki. Kot nekako prsketanje. Merim 15.8V waw! Polnilec za odpad
Upam, da nisem preveč poškodoval akumulatorja
_________________ Lep dan
Simon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
v.j. Član

Pridružen-a: Pet 13 Feb 2015 9:47 Prispevkov: 1661 Aktiv.: 13.20 Kraj: Veldes
|
Objavljeno: Pon Mar 24, 2025 9:00 pm Naslov sporočila: |
|
|
Uh, dobro si ga nafilal
Da je akumulator res dobro napolnjen ti pove napetost, ki je v mirovanju, verjetno po nekaj urah, še vedno 13,1V
Polnilnik pa le dobro preveri, če se da kaj nastavit, popravit, sicer pa kar novega.
Če je ta overcharging trajal kratek čas, ne bo hudega, saj ventili ne popustijo takoj. Seveda se plinjenje ne pojavi v trenutku in tudi potem tlak ni kar takoj tako visok, da bi prišlo do izpusta plinov in s tem do začetka izsuševanja gela. Da gel uničiš z izsuševanjem, mora to trajati kar nekaj ur, da s tem degradiraš kapaciteto ali popolnoma uničiš celice.
Sedaj, ko je dobro napolnjen, lahko narediš test kapacitete, če boš meril z recimo 10A bremenskega toka, greš brez problema navzdol do 11,1V
Prejšnji teden sem meril dva gel akumulatorja za invalidski voziček, ki ga imam na servisu. https://www.autobatterienbilliger.de/Sonnenschein-GF-12-063-Y-O-GEL
Polnil sem do 14,4V in za kakšno minuto celo pustil do 15V, po umiritvi je bila napetost prav tako malce preko 13V in je vztrajala še več dni. Kapaciteto sem meril z 10A in potem še 1x z 12A toka do 11,1V. Občasno kakšen poln cikel ne škodi, predvsem pa je pri dveh zaporedno vezanih 12V akumulatorjih pomembno, da sta zbalansirana in dobro je vedeti kakšno je stanje kapacitete vsakega posebej. Ko se pojavi razlika, se je treba prilagajati šibkejšemu.
.
_________________ Kontakt na e-mail, za več informacij klikni gumb 'www', na ZS ne odgovarjam!
Ne mi pisat zasebnih sporočil na forumu! NIKOLI ne boste dobili odgovora na ZS !
Če vam moji odgovori niso všeč, nihče vas ne sili, da jih berete! uporabite gumb 'ignore' |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jozkoc Član


Pridružen-a: Sre 16 Jun 2010 13:32 Prispevkov: 589 Aktiv.: 3.23 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Čet Mar 27, 2025 4:05 pm Naslov sporočila: |
|
|
Gel akumulatorjm škodi polnjenje z velikim tokom. Na njih je običajno napisan maksimalni tok polnjenja. Nisem prepričan, ampak mislim da tudi pri praznjenju ni za pretiravat z velikim tokom, dočim običajni svinčeni akumulator s kislino nima teh pomankljivosti.
Gel je bolj namenjen za zaprte prostore, ker iz njega ne izhlapevajo plini.
_________________ Nikoli ni tako dobro da ne bi moglo biti še boljše. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
SimonS Član



Pridružen-a: Čet 01 Jul 2004 11:18 Prispevkov: 4769 Aktiv.: 20.14 Kraj: Kobarid
|
Objavljeno: Sre Apr 30, 2025 6:14 pm Naslov sporočila: |
|
|
Evo izkazalo se je, da baterija vseeno utrpela posledice. Kapaciteta je drastično padla.
Slučajno mi je v oko padla ta lipofe4 https://lanpwr.com/en-nl/products/lanpwr-12v-100ah-lifepo4-battery
Nekateri hvalijo nekateri grajajo... ampak če amazon to prodaja....
Ima kdo konkretne izkušnje?
_________________ Lep dan
Simon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
milan62 Član

Pridružen-a: Ned 04 Jan 2004 23:19 Prispevkov: 2391 Aktiv.: 10.09 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Čet Maj 01, 2025 8:54 am Naslov sporočila: |
|
|
Lastnik točno take baterije sem dobro leto. Vgrajeno imam v avtodomu. Zaenkrat nobenih pripomb.
LP
_________________ Wasting time online since 1999 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
milan62 Član

Pridružen-a: Ned 04 Jan 2004 23:19 Prispevkov: 2391 Aktiv.: 10.09 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Ned Maj 18, 2025 8:47 pm Naslov sporočila: |
|
|
Včeraj sem ga za test praznil s konstantnim tokom 5A.
Nameril sem kapaciteto 95Ah.
LP
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
30.78 KB |
Pogledana: |
1 krat |

|
_________________ Wasting time online since 1999 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Energetik-m Član


Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16 Prispevkov: 1392 Aktiv.: 7.37 Kraj: Zagorje
|
Objavljeno: Pon Maj 19, 2025 2:56 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kakšni so kaj BMS-ji v takšnih baterijah? Nekako si ne upam, da bi tole dal na barko in pustil 2 meseca brez nadzora. Je to varno?
_________________ lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
milan62 Član

Pridružen-a: Ned 04 Jan 2004 23:19 Prispevkov: 2391 Aktiv.: 10.09 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Pon Maj 19, 2025 3:35 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kaj te skrbi? V mojem avtodomu je bil 6 mesecev brez nadzora v oddaljeni zimski garaži.
LP
_________________ Wasting time online since 1999 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Deflektor Član

Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 12:06 Prispevkov: 215 Aktiv.: 1.08 Kraj: Prlekija
|
Objavljeno: Pet Maj 23, 2025 11:50 am Naslov sporočila: |
|
|
Verjetno pregovorna vnetljivost litijevih baterij. Čeprav so LiFePo precej bolj stabilne kot pa samo LiIon kemija. Tudi sam sem nabavil eno malo 12V 12Ah na AE, za nek otroški avto. Še čakam, da pride.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 491 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|