www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Gel akumulator

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
SimonS
Član
Član



Pridružen-a: Čet 01 Jul 2004 11:18
Prispevkov: 4769
Aktiv.: 20.14
Kraj: Kobarid

PrispevekObjavljeno: Ned Mar 23, 2025 1:28 pm    Naslov sporočila:  Gel akumulator Odgovori s citatom

Danes sem priključil gelov akumulator 80Ah, ki ga imam v avtodomu na polnjenje. Klasični polnilec trafo-diode. Polnil je z 3A in čez čas slišim nekakšno prsketanje v akumulatorju. Seveda hitro odklopim. V-meter pokaže 13.3V torej ni prenapolnjen. Po pol ure je prsketanje še vedno slišno.
Ker prvič to slišim sprašujem ali je to normalni pojav?
Sicer če je akumulator uničen bi letega nadomestil z LiPoFe4 100Ah. Dodatno vprašanje. sam AD ima lastno polnjenje med vožnjo in sonči panel. Je potrebno kaj predelovati, ali vgrajen BMS poskrbi za vse? Nekaj v smislu https://www.mixi-caravaning.si/p768-77611/ultimatron-akumulator-lifepo4-uls12-100h

_________________
Lep dan
Simon
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
1dva3
Član
Član



Pridružen-a: Pet 26 Jul 2024 11:19
Prispevkov: 542
Aktiv.: 50.23

PrispevekObjavljeno: Ned Mar 23, 2025 1:38 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Stik med ploščami zaradi propadlega izolatorja ali usedlin na dnu.

LiFePO4 BMS je samo bms. Rabiš nastavit vsaj še terminalno napetost polnjenja in zelo priporočljivo še neko napetost balansiranja na polnilcu.
Načeloma so ti akkuji dovolj robusni, da jih polne navadni svinčen polnilec, ni pa to priporočljivo.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
SimonS
Član
Član



Pridružen-a: Čet 01 Jul 2004 11:18
Prispevkov: 4769
Aktiv.: 20.14
Kraj: Kobarid

PrispevekObjavljeno: Ned Mar 23, 2025 8:44 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Se pravi raje gel, kot je bil do sedaj. Tistih 10kg več teže ne predstavlja problema.
_________________
Lep dan
Simon
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
1dva3
Član
Član



Pridružen-a: Pet 26 Jul 2024 11:19
Prispevkov: 542
Aktiv.: 50.23

PrispevekObjavljeno: Ned Mar 23, 2025 11:30 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Svinec je vsekakor bolj robusen glede zlorab. Rabi pa sicer polnilec, ki podpira gel režim. Navadni avto polnilci odklopijo prehitro, ker je gel akku veliko počasnejši.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
v.j.
Član
Član



Pridružen-a: Pet 13 Feb 2015 9:47
Prispevkov: 1661
Aktiv.: 13.20
Kraj: Veldes

PrispevekObjavljeno: Pon Mar 24, 2025 11:29 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Prasketanje ali mehurčki? ja, tudi v "gel" akumulatorju se pri polnjenju in še nekaj časa po polnjenju, sproščajo mehurčki.

1dva3 je napisal/a:
Stik med ploščami zaradi propadlega izolatorja ali usedlin na dnu.

Na podlagi česa to trdiš? spet nekaj na pamet?
Stika v celici ni, sicer ne bi dosegel 13,3V pri samo 3A toka.

Mirno polni akumulator do 14,4V in nekaj časa drži na tej napetosti.
Če bo akumulator nekaj ur po polnjenju še vedno nad 12,6V potem nobena celica ni v stiku.
Dejansko nisi napisal nobenih podrobnosti o napetosti pred polnjenjem, tako da samo nekaj sumljivih zvokov, še ne pomeni nekaj slabega.

LFP oziroma LiFePO4 akumulator v 4S vezavi, torej 4 celični z vgrajenim BMS bo dobra izbira.
Če je sedaj gel akumulator, potem nad 14,4V tako ali tako ne sme. Tekočinski svinčeni, ki imajo pokrovčke za dolivanje vode, se lahko polnijo višje... no, vsaka vrsta svinčenih ima svoje lastnosti.
LFP 4S se lahko polni do max 14,6V kar pomeni 3,65V po celici, če polniš do 14,4V bo to 3,60V po celici, kar je popolnoma sprejemljivo brez da kar koli predeluješ in nastavljaš napetost polnjenja, vsekakor pa bi bilo dobro to nekoliko znižati.

Prednost LFP pred svinčenim je v tem, da lahko brez problema uporabiš celotno kapaciteto, pri svincu polni cikli, to je globoko praznjenje, ni nekaj kar je dobro.
Kar se tiče robustnosti je gel po svoje kar občutljiv, saj ne tolerira polnjenje nad napetost plinjenja, pri 12V je to 14,4V

Cenovno so dobri gel akumulatorji nekje na enakem nivoju kot LFP, sploh če upoštevaš, da pri svincu ne smeš upoštevat celotne kapacitete, ker le ta ni na voljo oziroma jo ni dobro v celoti izkoriščati, vzameš nekoliko večjega, da bo primerjalno enak LFP, pa si na precej enaki ceni. Življenska doba LFP in število ciklov je vsaj 2x ali 3x višja kot pri gel svinčenemu, tako da mnogi lastniki avtodomov upravičeno prehajajo na litij. Če upoštevamo vse okoliščine, svinec ni nič bolj robusten kot litij, v mnogih primerih je bolj občutljiv, dodatno tudi zato ker ni vgrajen BMS za zaščito.

1dva3 je napisal/a:
Navadni avto polnilci odklopijo prehitro, ker je gel akku veliko počasnejši.

Kaj je to za ena nova znanost?


.

_________________
Kontakt na e-mail, za več informacij klikni gumb 'www', na ZS ne odgovarjam!
Ne mi pisat zasebnih sporočil na forumu! NIKOLI ne boste dobili odgovora na ZS !
Če vam moji odgovori niso všeč, nihče vas ne sili, da jih berete! uporabite gumb 'ignore'
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
SimonS
Član
Član



Pridružen-a: Čet 01 Jul 2004 11:18
Prispevkov: 4769
Aktiv.: 20.14
Kraj: Kobarid

PrispevekObjavljeno: Pon Mar 24, 2025 6:36 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Danes sem šel merit napetost na akumulatorju. 13.1V
Sem še enkat priklopil polnilec in čez čas zopet čudni zvoki. Kot nekako prsketanje. Merim 15.8V waw! Polnilec za odpad Sad
Upam, da nisem preveč poškodoval akumulatorja

_________________
Lep dan
Simon
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
v.j.
Član
Član



Pridružen-a: Pet 13 Feb 2015 9:47
Prispevkov: 1661
Aktiv.: 13.20
Kraj: Veldes

PrispevekObjavljeno: Pon Mar 24, 2025 9:00 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Uh, dobro si ga nafilal
Da je akumulator res dobro napolnjen ti pove napetost, ki je v mirovanju, verjetno po nekaj urah, še vedno 13,1V
Polnilnik pa le dobro preveri, če se da kaj nastavit, popravit, sicer pa kar novega.


Če je ta overcharging trajal kratek čas, ne bo hudega, saj ventili ne popustijo takoj. Seveda se plinjenje ne pojavi v trenutku in tudi potem tlak ni kar takoj tako visok, da bi prišlo do izpusta plinov in s tem do začetka izsuševanja gela. Da gel uničiš z izsuševanjem, mora to trajati kar nekaj ur, da s tem degradiraš kapaciteto ali popolnoma uničiš celice.

Sedaj, ko je dobro napolnjen, lahko narediš test kapacitete, če boš meril z recimo 10A bremenskega toka, greš brez problema navzdol do 11,1V

Prejšnji teden sem meril dva gel akumulatorja za invalidski voziček, ki ga imam na servisu. https://www.autobatterienbilliger.de/Sonnenschein-GF-12-063-Y-O-GEL
Polnil sem do 14,4V in za kakšno minuto celo pustil do 15V, po umiritvi je bila napetost prav tako malce preko 13V in je vztrajala še več dni. Kapaciteto sem meril z 10A in potem še 1x z 12A toka do 11,1V. Občasno kakšen poln cikel ne škodi, predvsem pa je pri dveh zaporedno vezanih 12V akumulatorjih pomembno, da sta zbalansirana in dobro je vedeti kakšno je stanje kapacitete vsakega posebej. Ko se pojavi razlika, se je treba prilagajati šibkejšemu.


.

_________________
Kontakt na e-mail, za več informacij klikni gumb 'www', na ZS ne odgovarjam!
Ne mi pisat zasebnih sporočil na forumu! NIKOLI ne boste dobili odgovora na ZS !
Če vam moji odgovori niso všeč, nihče vas ne sili, da jih berete! uporabite gumb 'ignore'
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
jozkoc
Član
Član



Pridružen-a: Sre 16 Jun 2010 13:32
Prispevkov: 589
Aktiv.: 3.23
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Čet Mar 27, 2025 4:05 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Gel akumulatorjm škodi polnjenje z velikim tokom. Na njih je običajno napisan maksimalni tok polnjenja. Nisem prepričan, ampak mislim da tudi pri praznjenju ni za pretiravat z velikim tokom, dočim običajni svinčeni akumulator s kislino nima teh pomankljivosti.
Gel je bolj namenjen za zaprte prostore, ker iz njega ne izhlapevajo plini.

_________________
Nikoli ni tako dobro da ne bi moglo biti še boljše.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
SimonS
Član
Član



Pridružen-a: Čet 01 Jul 2004 11:18
Prispevkov: 4769
Aktiv.: 20.14
Kraj: Kobarid

PrispevekObjavljeno: Sre Apr 30, 2025 6:14 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Evo izkazalo se je, da baterija vseeno utrpela posledice. Kapaciteta je drastično padla.
Slučajno mi je v oko padla ta lipofe4 https://lanpwr.com/en-nl/products/lanpwr-12v-100ah-lifepo4-battery
Nekateri hvalijo nekateri grajajo... ampak če amazon to prodaja....
Ima kdo konkretne izkušnje?

_________________
Lep dan
Simon
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
milan62
Član
Član



Pridružen-a: Ned 04 Jan 2004 23:19
Prispevkov: 2391
Aktiv.: 10.10
Kraj: Kranj

PrispevekObjavljeno: Čet Maj 01, 2025 8:54 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Lastnik točno take baterije sem dobro leto. Vgrajeno imam v avtodomu. Zaenkrat nobenih pripomb.

LP

_________________
Wasting time online since 1999
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
milan62
Član
Član



Pridružen-a: Ned 04 Jan 2004 23:19
Prispevkov: 2391
Aktiv.: 10.10
Kraj: Kranj

PrispevekObjavljeno: Ned Maj 18, 2025 8:47 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Včeraj sem ga za test praznil s konstantnim tokom 5A.
Nameril sem kapaciteto 95Ah.

LP



lanpwr.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  30.78 KB
 Pogledana:  1 krat

lanpwr.jpg



_________________
Wasting time online since 1999
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Energetik-m
Član
Član



Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16
Prispevkov: 1392
Aktiv.: 7.37
Kraj: Zagorje

PrispevekObjavljeno: Pon Maj 19, 2025 2:56 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kakšni so kaj BMS-ji v takšnih baterijah? Nekako si ne upam, da bi tole dal na barko in pustil 2 meseca brez nadzora. Je to varno?
_________________
lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
milan62
Član
Član



Pridružen-a: Ned 04 Jan 2004 23:19
Prispevkov: 2391
Aktiv.: 10.10
Kraj: Kranj

PrispevekObjavljeno: Pon Maj 19, 2025 3:35 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kaj te skrbi? V mojem avtodomu je bil 6 mesecev brez nadzora v oddaljeni zimski garaži.

LP

_________________
Wasting time online since 1999
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Deflektor
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 12:06
Prispevkov: 215
Aktiv.: 1.08
Kraj: Prlekija

PrispevekObjavljeno: Pet Maj 23, 2025 11:50 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Verjetno pregovorna vnetljivost litijevih baterij. Čeprav so LiFePo precej bolj stabilne kot pa samo LiIon kemija. Tudi sam sem nabavil eno malo 12V 12Ah na AE, za nek otroški avto. Še čakam, da pride.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 491 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group