 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
japek Član


Pridružen-a: Pon 23 Feb 2004 22:50 Prispevkov: 781 Aktiv.: 3.30 Kraj: Radenci
|
Objavljeno: Pon Apr 02, 2007 5:35 pm Naslov sporočila: Popravilo pretvornika 24/230V |
|
|
Prijatelj me je prosil za popravilo pretvornika 24/230V 50Hz, ker mu baje ni dobro delal v tovornjaku in je menda celo uničil napajalnik prenosnega računalnika.
Samo vprašanje, kako je z prenosnikom v tovornjaku. Tovornjak ima itak 24V instalacijo, za napajalnik mi je pozneje povedal, da na njem piše 20V 6A. Ne vem, jaz bi to rešil celo z linearnim stabilizatorjem napetosti, ki se niti nebi pretirano segreval. Je slučajno potreba po galvanski ločitvi oziroma bi moral biti pozoren na kaj drugega?
LP, Janko
_________________ 73 de S55WT, Janko |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Peter Član


Pridružen-a: Sre 30 Jun 2004 12:55 Prispevkov: 375 Aktiv.: 1.58 Kraj: Pod krvavcem nekje
|
Objavljeno: Pon Apr 02, 2007 7:42 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ja za tako aplikacijo bi vzel en step down pretvornik iz 24V na 20V in sicer bi uporabil za ta namen čipe npr:MC34063(MC33063 NCV33063) obstaja pa cela paleta drugih čipov ko so namenjeni za step down aplikacije.
_________________ Vse se da pokvarit, le če se dovol časa ukvarjaš z njo!!! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Highlag Član


Pridružen-a: Pet 23 Jan 2004 20:42 Prispevkov: 4034 Aktiv.: 17.03 Kraj: Črnuče
|
Objavljeno: Pon Apr 02, 2007 8:49 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kakšni filtri za motnje bi bili dobrodošli. Naprave, ki se priključijo na avtomobilsko inštalacijo morajo zdržati en kup različnih napetostnih sunkov in upadov, ki vhodno napetost precej deformirajo (Vžig motorja, vžigalne tuljave vklop in izklopi porabnikov ...). Če tvoj regulator ne bo vsega mogočega zdržal bo PC hitro trpel.
_________________ If at first you don't succeed, destroy all evidence that you tried. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
japek Član


Pridružen-a: Pon 23 Feb 2004 22:50 Prispevkov: 781 Aktiv.: 3.30 Kraj: Radenci
|
Objavljeno: Pon Apr 02, 2007 9:58 pm Naslov sporočila: |
|
|
Napetostne špice nebi bile problem, to se da dokaj enostavno rešiti, padci napetosti, to pa je že drug problem.
Je kdo že delal kaj takega, sigurno je, vedno več tovornjakarjev ima v kabini PC z raznimi dodatki soft in hardverskimi. Kake izkušnje?
LP, Janko
_________________ 73 de S55WT, Janko |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igo Član

Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3641 Aktiv.: 16.01
|
Objavljeno: Pon Apr 02, 2007 10:23 pm Naslov sporočila: |
|
|
Najcenejši avtomobilski "UPS" za odpravo kratkotrajnega Sesedanja napetosti je Schotky dioda in še en akumulatorček.
Iz njega se naprej napaja preostalo vezje.
LP,
Igor
_________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bostjang Član

Pridružen-a: Tor 03 Jan 2006 15:29 Prispevkov: 3469 Aktiv.: 14.65 Kraj: Postojna
|
Objavljeno: Tor Apr 03, 2007 8:57 am Naslov sporočila: |
|
|
Galvanska ločitev po mojem ni potrebna, razen v primeru, da je prenosnik priključen še na kaj drugega (line-out na avtoradio ipd.). Meni se zdi neumno pretvarjati na 230 V in spet nazaj na DC, zaradi izgub in nevarne napetosti. Se pa strinjam s tabo, linearni regulator bi bil že boljša rešitev. Jaz bi sicer uporabil stikalni regulator, sa je napetost med tekom motorja večja, okoli 29 V.
DC/DC pretvornike za namen prenosnika v avtu pa se da tudi kupiti že narejene. Za 24 V je ponudba verjetno manjša...
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.71 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Tor Apr 03, 2007 9:21 am Naslov sporočila: |
|
|
Z 24 V na 20 V bi bila najbolj enostavna regulacija z enim tranzistorjem. Če drugega ne, z 2N3055 ( ). Padec napetosti je toliko majhen, da ne bo preveč gretja.
Potrebno pa je dobro filtriranje. Dušilke, elkoti. Zaganjač in podobno povzroča grozne špice. Vprašanje, če ni sedanja naprava crknila od njih.
Jur
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber Član


Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20 Prispevkov: 2279 Aktiv.: 9.62 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Tor Apr 03, 2007 2:43 pm Naslov sporočila: |
|
|
Napajalnik za notesnik v tovornjaku je dober kar linearni, saj je razlika napetosti le nekaj voltov, vsekakor pa manj kot 10V, tok pa je običajno nekje do 3A. Te zadeve jaz rešujem z LM338K ... na izhod dodam še primerne zener diode, za vsak slučaj, če bi napajalnik popadle kakšne neumnosti zvišanja napetosti. Poceni, zanesljivo in trpežno, je pa res, da se malce greje, pa dimenzijsko ni zelo majhen, pa vseeno, saj je v tovornjaku dovolj prostora.
_________________ Obiščite me na www.reber.si ali www.elektron.si |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
S51KM Član

Pridružen-a: Sre 28 Mar 2007 22:31 Prispevkov: 100 Aktiv.: 0.45 Kraj: Domžale
|
Objavljeno: Sob Apr 07, 2007 7:25 am Naslov sporočila: |
|
|
Lahko uporabiš tudi standardni UPS. Paziti moraš na to, da kupiš takega, ki ima 24V napajanje. Zadeva je običajno zaneslivejša kot DC/AC pretvornik, pa še precej zaščit ima. Uporabnik pa bo 230V lahko uporabil tudi za kaj drugega (npr. brivnik ...)
Mirko
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Highlag Član


Pridružen-a: Pet 23 Jan 2004 20:42 Prispevkov: 4034 Aktiv.: 17.03 Kraj: Črnuče
|
Objavljeno: Sob Apr 07, 2007 10:42 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če slučajno koga zanima sem nekoč nekje našel zahteve in teste, ki jih morajo prestati elekrične in elektronske naprave vgrajene v avtomobile, ki jih izdelujejo pri francoskem PSA. (Peugeot in Citroen)
Prilagam PDF (cca 1M), v angleščini.
Opis: |
Splošne tehnične specifikacije za pogoje delovanja električnih in elektronskih naprav v avtomobilih |
|
 Download |
Ime datoteke: |
preizkušanje auto elektronike.pdf |
Velikost datoteke: |
1.01 MB |
Downloadano: |
28 krat |
_________________ If at first you don't succeed, destroy all evidence that you tried. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 492 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|