 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
bukovinsky Član

Pridružen-a: Sob 07 Okt 2006 14:21 Prispevkov: 58 Aktiv.: 0.25
|
Objavljeno: Ned Apr 01, 2007 10:07 am Naslov sporočila: Neprimerno vrtenje koračnega motorja |
|
|
Imam majhen problem.
Ko vklopim napajanje ni slišati nobenega brenčanja od motorja-po moje je že tukaj prvi znak,da nekaj ni v redu.
Ko pa pričnem krmiliti motor pa so opazni tresljaji na motorju.Pri majhnih pomikih tega je ta zelo majhen ,pri velikih pa tako močni,da se ga ne da sploh delati s tem.
Ali je imel kdo podoben problem/situacijo in kje je tukaj težava?
Ali v napajanju ali morda ni kakšne faze,pri signalih?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.87 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Ned Apr 01, 2007 11:35 am Naslov sporočila: |
|
|
Je motor prej deloval normalno ali si naredil svojo krmiljenje in ti zdaj ne deluje dobro? Pripni shematiko krmiljenja in vrsto motorja.
_________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
SimonS Član



Pridružen-a: Čet 01 Jul 2004 11:18 Prispevkov: 4769 Aktiv.: 20.12 Kraj: Kobarid
|
Objavljeno: Ned Apr 01, 2007 11:59 am Naslov sporočila: |
|
|
Lahko da imas tudi zamesane zice med seboj. Napisi, ali ti je prej delovalo pravilno, ter kaj uprabljas?
_________________ Lep dan
Simon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bukovinsky Član

Pridružen-a: Sob 07 Okt 2006 14:21 Prispevkov: 58 Aktiv.: 0.25
|
Objavljeno: Ned Apr 01, 2007 12:22 pm Naslov sporočila: navodila |
|
|
Priklopil sem novi driver
V PDF datotekah so priložena navodila za priključitev in vrsta koračnega motorja.
Ja,čisto možno bi bilo,da sem napačno priključil počasne in hitre vrtljaje.
Opis: |
|
 Download |
Ime datoteke: |
GMD_ME03.pdf |
Velikost datoteke: |
472.34 KB |
Downloadano: |
51 krat |
Opis: |
|
 Download |
Ime datoteke: |
sm168_e.pdf |
Velikost datoteke: |
59.2 KB |
Downloadano: |
31 krat |
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.69 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Pon Apr 02, 2007 10:30 am Naslov sporočila: |
|
|
Trzanje in čudno (ne)vrtenje motorja je posledica napačnega zaporedja faz, oziroma posledica narobe zvezanih žic. Počasni in hitri vrtljaji nimaj kaj dosti pri tem.
Če drugače ne, poizkusi sistematično menjati med seboj vse žice od motorja. Neke škode ne bo. Razen če narediš kratek stik.
Jur
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
andrejj Član


Pridružen-a: Ned 21 Mar 2004 15:06 Prispevkov: 4253 Aktiv.: 17.94 Kraj: 8232 Šentrupert
|
Objavljeno: Pon Apr 02, 2007 11:33 am Naslov sporočila: |
|
|
Koliko žic ima ta koračni motor?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bukovinsky Član

Pridružen-a: Sob 07 Okt 2006 14:21 Prispevkov: 58 Aktiv.: 0.25
|
Objavljeno: Pon Apr 02, 2007 7:45 pm Naslov sporočila: |
|
|
motor ima 4 žice.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
61.18 KB |
Pogledana: |
9 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
70.21 KB |
Pogledana: |
7 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.69 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Tor Apr 03, 2007 10:22 am Naslov sporočila: |
|
|
Glede na to, da ima motor 4 žice (dve navitji), skoraj ne moreš skuriti ničesar, če poizkušaš menjati med seboj priključne žice. Med menjavo žic ugasni napajanje kontrolerja.
Jur
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MadMax Član


Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 20.01
|
Objavljeno: Tor Sep 11, 2007 8:52 am Naslov sporočila: |
|
|
Da si malo sposodim temo in ne odpiram nove, saj vprašanje nekako ustreza naslovu te teme.
Obrniti moram smer vrtenja koračnega motorja, nimam pa nekih izkušenj pri vezavi le-teh.
Krmilnik unipolarnega koračnega motorja (5 žic) je L297, sledi driver L293B in izhodi z IRF 740. Motor ima skupni izvod vezan na +24V, posamezna navitja pa prek IRFjev na maso.
Najenostavnejši (in predvsem reverzibilen, če bo kdaj treba zadevo vrniti v prvotno stanje) način bi bil prerezati in prevezati 4 vezice na TIV kontrolerja (kartica, ki jo lahko izvlečem iz naprave) med L297 in L293.
No, vprašanje pa je, katere?
Kolikor sem naštudiral L297, ima zaporedje ACBD, torej moram med seboj zamenjati A <-> D ter C <-> B?
Če kdo pozna omenjeni L297, se priporočam za komentar.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.69 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Tor Sep 11, 2007 8:56 am Naslov sporočila: |
|
|
L297 ima en priključek (pin 17, na sliki označen rdeče) za spreminjanje smeri. Spremeniš logični nivo, motor se bo vrtel v drugo smer in ni potrebno rezati žic. CW - clockwise (v smeri urinih kazalcev, desno), CCW - counter clockwise (v nasprotni smeri kot urini kazalci, levo).
Jur
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
6.54 KB |
Pogledana: |
4332 krat |

|
Nazadnje urejal/a jur Tor Sep 11, 2007 9:11 am; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MadMax Član


Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 20.01
|
Objavljeno: Tor Sep 11, 2007 9:08 am Naslov sporočila: |
|
|
Pozabil napisati...
Priključek je že zaseden, saj zadeva vrti motor v obe smeri.
Motor pa je (skupaj s krmiljem) iz skoraj enake druge naprave, edina razlika v delovanju pa je le smer vrtenja.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.69 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Tor Sep 11, 2007 9:16 am Naslov sporočila: |
|
|
Rezanje tiskanine ni najbolje. Motor ima verjetno žice, ki so prilotane na tiskanino, ali pa ima konektor. V konektorju zamenjaj žice (od motorja), ali pa prelotaj žice (od motorja), bo manj škode.
ADCB bi moralo biti prav. Po zamenjavi preveriš, če se vrti gladko brez preskakovanja.
Jur
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MadMax Član


Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 20.01
|
Objavljeno: Tor Sep 11, 2007 9:28 am Naslov sporočila: |
|
|
TIV je evro format, konektor, vodila, dostop enostaven iz sprednje strani naprave.
Za rezanje TIV "navijam" zato, ker če bi menjal žice na konektorju, bi moral zadevo dobro označit in zabeležit (pa še celo škatlo razdret, motor pa ima konektor zalit s kablom).
Hitro pa se papir zgubi, nalepke odpadejo (4 žice so vse iste barve)...
TIV pa ni lakiran (samo pocinjeno vezje), prostora je zadosti, te 4 povezave med čipoma so pregledne in lepo dostopne, "na samem".
Če naredim 4 prekinitve in nato 4 mostičke s tanko žico, je vse skupaj enostavno odstranit in nazaj povezat prekinitve, če bi se zadeva kdaj vrnila na prvotni stroj...
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.69 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Tor Sep 11, 2007 9:37 am Naslov sporočila: |
|
|
Potem za vsak slučaj preveri, če ni sistem še v garanciji.
Jur
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MadMax Član


Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 20.01
|
Objavljeno: Tor Sep 11, 2007 9:53 am Naslov sporočila: |
|
|
Po "od oka" 15 letih, dvomim
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 497 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|