www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Menjalnik od ročnega vrtalnika

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Mehanika in strojništvo
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
podboj
Član
Član



Pridružen-a: Sre 25 Maj 2005 11:48
Prispevkov: 1251
Aktiv.: 5.28
Kraj: Postojna, Sežana, Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sob Sep 15, 2007 10:38 pm    Naslov sporočila:  Menjalnik od ročnega vrtalnika Odgovori s citatom

Zanima me, če bi menjalnik od starejšega Iskrinega ročnega vrtalnika (bor mašine) moči 600W z dvema prestavama preživel, če bi namesto originalnega motorja priključil gor avtomobilski štarter moči 1,1kW. Takega menjalnika nisem nikdar odpiral, tako da bi rad slišal mnenje od koga, ki je to storil. Ne vem niti ali so noter plastični ali kovinski zobniki, ali je kaj uležajeno itd.

Doma imam namreč en gokart brez motorja, nekaj štarterjev, akumulator in eno skurjeno bor mašino, pa bi rad to sestavil skupaj, predvsem zato, da vidim kako se kaj obnesejo električna vozila.

Lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
aly
Član
Član



Pridružen-a: Tor 28 Sep 2004 14:51
Prispevkov: 9407
Aktiv.: 39.71
Kraj: Kranj - struževo

PrispevekObjavljeno: Ned Sep 16, 2007 12:35 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Uf, avtomobilski štarter ne vem če je narejen za trajno delovanje.... Po moje ga bo uničila sproščena toplota ob dolgem delovanju.

Za vrtalko pa ne vem odgovora, najbolje je, če odpreš in pogledaš sestavo. Saj je skurjena.

_________________
I'm going to stand outside, so if anyone asks, I'm outstanding Smile
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran MSN Messenger - naslov
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 21.00
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Ned Sep 16, 2007 12:48 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ne bo preživel! V watih sta si zadevi "približno" podobni v razmerju cca. 1:2. Ampak, poglej samo debelino osi na enem in drugem motorju ... pa tudi velikost in moč zobnikov na enem ali drugem motorju. Od oka je tam razmerje dosti večje - cca. 1:10
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Gavran
Član
Član



Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:16
Prispevkov: 415
Aktiv.: 1.75
Kraj: Posavje

PrispevekObjavljeno: Ned Sep 16, 2007 1:34 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Jaz bi se še bolj vprašal o zmogljivosti štarterja - ti so dimenzionirani le za nekaj sekund delovanjain po kakšni minuti se bo začelo iz njega močno kaditi.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
andrejj
Član
Član



Pridružen-a: Ned 21 Mar 2004 15:06
Prispevkov: 4253
Aktiv.: 17.96
Kraj: 8232 Šentrupert

PrispevekObjavljeno: Ned Sep 16, 2007 2:25 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Mogoče je treba predelati zaganjač oziroma previjati.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
podboj
Član
Član



Pridružen-a: Sre 25 Maj 2005 11:48
Prispevkov: 1251
Aktiv.: 5.28
Kraj: Postojna, Sežana, Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Ned Sep 16, 2007 2:27 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

No se mi je kar zdelo, da je menjalnik prešibak, bo pač le ena brzina. Kar se štarterja tiče, pa bom probal narediti zračno hlajenje, ampak vseeno dvomim da bo zmogel neprekinjeno delovanje.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
andrejj
Član
Član



Pridružen-a: Ned 21 Mar 2004 15:06
Prispevkov: 4253
Aktiv.: 17.96
Kraj: 8232 Šentrupert

PrispevekObjavljeno: Ned Sep 16, 2007 3:28 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Na sliki je videti zaganjač.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 21.00
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Ned Sep 16, 2007 3:48 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Andrej, tisto je bolj videti kot motor od viličarja ne pa zaganjač. Wink

Se pa sprašujem kje je tukaj varnost? Ta avto nima zavor, za povrhu pa tisto nožno "stikalo" gasa, ki mimogrede zašmelca in ostane na polnem gasu ... d'oh!

Tudi jaz sem pred 15. leti naredil podoben chopper-gokart. Namesto diferenciala ima dva motorja za ločen pogon zadnjih koles ... motorja 2x 250W z reduktorjem od čebelarskih centrifug ... krmiljenje PWM in vezano s pozicijo volana, ker je hotel pri polnem gasu včasih kar naravnost ... elektromagnetno zaviranje in povratno polnjenje akumulatorjev pri vožnji navzdol ... varnostni 4 točkovni pas na "katapultnem" sedežu ... "lite feltne" iz struženega aluminija ... itd.

Ko bo spet kaj operativen ga bom poslikal, čeprav je to tisti čas že naredil navdušen kolega - novinar in ga predstavil čez osrednji dve strani slovenskih novic ... Smile
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
NeoTO
Član
Član



Pridružen-a: Pon 28 Mar 2005 19:19
Prispevkov: 2752
Aktiv.: 11.62
Kraj: Trzic

PrispevekObjavljeno: Ned Sep 16, 2007 5:08 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pa še en ključen podatek: Si že sploh poskusil prestaviti prestavo na tem vrtalniku med delovanjem/vrtenjem? Pri večini namreč sploh ne gre!
_________________
Lp,
Matevž
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo MSN Messenger - naslov
s55m
Član
Član



Pridružen-a: Sob 06 Jan 2007 17:07
Prispevkov: 2696
Aktiv.: 12.01
Kraj: Plovdiv-Bolgarija

PrispevekObjavljeno: Ned Sep 16, 2007 5:22 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Andrejj tisto na sliki ni zaganjač ampak motor od invalidskega vozička.
Zavore je človek vgradil naknadno (ni slik). Sam je napisal, da je bilo neumno testirati vse skupaj na takšno žično tipkalo, saj je brez zavor porabil večino časa za ustavljanje. No 17km/h pa ni ne vem kakšna hitrost (vsekakor pa dovolj za kakšno nesrečo). Včasih je potrebno tudi kaj prebrati.
Jaz zaganjača ne bi uporabljal v vlogi motorja.

_________________
Physics sucks! It always works against "great" ideas! Smile
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
andrejj
Član
Član



Pridružen-a: Ned 21 Mar 2004 15:06
Prispevkov: 4253
Aktiv.: 17.96
Kraj: 8232 Šentrupert

PrispevekObjavljeno: Ned Sep 16, 2007 7:07 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Imata prav,na to sem pozabil.
Lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
podboj
Član
Član



Pridružen-a: Sre 25 Maj 2005 11:48
Prispevkov: 1251
Aktiv.: 5.28
Kraj: Postojna, Sežana, Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Ned Sep 16, 2007 8:12 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

NeoTO je napisal/a:
Pa še en ključen podatek: Si že sploh poskusil prestaviti prestavo na tem vrtalniku med delovanjem/vrtenjem? Pri večini namreč sploh ne gre!


Ne, tega pa nisem poskusil.

Glede na to, da imam dva identična štarterja sem prišel na idejo, da bi ju vezal zaporedno, na vsako kolo bi montiral enega. Tako bi odpadla potreba po diferencialu in tudi štarterja bi lahko obratovala neprekinjeno (vsak na 6V). Ne vem pa, če bi bilo dovolj moči, da bi se peljal kaj hitreje od invalidskega vozička Wink
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
andrejj
Član
Član



Pridružen-a: Ned 21 Mar 2004 15:06
Prispevkov: 4253
Aktiv.: 17.96
Kraj: 8232 Šentrupert

PrispevekObjavljeno: Pon Sep 17, 2007 8:07 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Slučajno sem našel to stran
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
s55m
Član
Član



Pridružen-a: Sob 06 Jan 2007 17:07
Prispevkov: 2696
Aktiv.: 12.01
Kraj: Plovdiv-Bolgarija

PrispevekObjavljeno: Pon Sep 17, 2007 10:22 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

podboj je napisal/a:

Ne, tega pa nisem poskusil.

Glede na to, da imam dva identična štarterja sem prišel na idejo, da bi ju vezal zaporedno, na vsako kolo bi montiral enega. Wink


Poizkusi in videl boš, da ne boš peljal ravno brez dodatne regulacije Smile

_________________
Physics sucks! It always works against "great" ideas! Smile
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
podboj
Član
Član



Pridružen-a: Sre 25 Maj 2005 11:48
Prispevkov: 1251
Aktiv.: 5.28
Kraj: Postojna, Sežana, Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pon Sep 17, 2007 10:46 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Nekje mi leži dinamo od Zastave 750, pa me zanima kakšno moč ima, če bi ga uporabil kot motor. Upam da se to sploh da, ker nisem gledal kako je znotraj narejen.

Na linku, ki ga je pripel andrejj sem dobil idejo, da bi sestavil DC-DC konverter (switcher) iz recimo 24V na 230V DC in za pogon uporabil kar kompletno bor mašino oz. kakšen drugi krtačni motor za to napetost. Material za switcher imam doma, le izkoristek me skrbi Smile
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Mehanika in strojništvo Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 492 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group