 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
podboj Član

Pridružen-a: Sre 25 Maj 2005 11:48 Prispevkov: 1251 Aktiv.: 5.28 Kraj: Postojna, Sežana, Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Sep 15, 2007 10:38 pm Naslov sporočila: Menjalnik od ročnega vrtalnika |
|
|
Zanima me, če bi menjalnik od starejšega Iskrinega ročnega vrtalnika (bor mašine) moči 600W z dvema prestavama preživel, če bi namesto originalnega motorja priključil gor avtomobilski štarter moči 1,1kW. Takega menjalnika nisem nikdar odpiral, tako da bi rad slišal mnenje od koga, ki je to storil. Ne vem niti ali so noter plastični ali kovinski zobniki, ali je kaj uležajeno itd.
Doma imam namreč en gokart brez motorja, nekaj štarterjev, akumulator in eno skurjeno bor mašino, pa bi rad to sestavil skupaj, predvsem zato, da vidim kako se kaj obnesejo električna vozila.
Lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
aly Član



Pridružen-a: Tor 28 Sep 2004 14:51 Prispevkov: 9407 Aktiv.: 39.71 Kraj: Kranj - struževo
|
Objavljeno: Ned Sep 16, 2007 12:35 am Naslov sporočila: |
|
|
Uf, avtomobilski štarter ne vem če je narejen za trajno delovanje.... Po moje ga bo uničila sproščena toplota ob dolgem delovanju.
Za vrtalko pa ne vem odgovora, najbolje je, če odpreš in pogledaš sestavo. Saj je skurjena. _________________ I'm going to stand outside, so if anyone asks, I'm outstanding  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 21.00 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Ned Sep 16, 2007 12:48 am Naslov sporočila: |
|
|
Ne bo preživel! V watih sta si zadevi "približno" podobni v razmerju cca. 1:2. Ampak, poglej samo debelino osi na enem in drugem motorju ... pa tudi velikost in moč zobnikov na enem ali drugem motorju. Od oka je tam razmerje dosti večje - cca. 1:10 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Gavran Član


Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:16 Prispevkov: 415 Aktiv.: 1.75 Kraj: Posavje
|
Objavljeno: Ned Sep 16, 2007 1:34 pm Naslov sporočila: |
|
|
Jaz bi se še bolj vprašal o zmogljivosti štarterja - ti so dimenzionirani le za nekaj sekund delovanjain po kakšni minuti se bo začelo iz njega močno kaditi. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
andrejj Član


Pridružen-a: Ned 21 Mar 2004 15:06 Prispevkov: 4253 Aktiv.: 17.96 Kraj: 8232 Šentrupert
|
Objavljeno: Ned Sep 16, 2007 2:25 pm Naslov sporočila: |
|
|
Mogoče je treba predelati zaganjač oziroma previjati. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
podboj Član

Pridružen-a: Sre 25 Maj 2005 11:48 Prispevkov: 1251 Aktiv.: 5.28 Kraj: Postojna, Sežana, Ljubljana
|
Objavljeno: Ned Sep 16, 2007 2:27 pm Naslov sporočila: |
|
|
No se mi je kar zdelo, da je menjalnik prešibak, bo pač le ena brzina. Kar se štarterja tiče, pa bom probal narediti zračno hlajenje, ampak vseeno dvomim da bo zmogel neprekinjeno delovanje. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
andrejj Član


Pridružen-a: Ned 21 Mar 2004 15:06 Prispevkov: 4253 Aktiv.: 17.96 Kraj: 8232 Šentrupert
|
Objavljeno: Ned Sep 16, 2007 3:28 pm Naslov sporočila: |
|
|
Na sliki je videti zaganjač. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 21.00 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Ned Sep 16, 2007 3:48 pm Naslov sporočila: |
|
|
Andrej, tisto je bolj videti kot motor od viličarja ne pa zaganjač.
Se pa sprašujem kje je tukaj varnost? Ta avto nima zavor, za povrhu pa tisto nožno "stikalo" gasa, ki mimogrede zašmelca in ostane na polnem gasu ...
Tudi jaz sem pred 15. leti naredil podoben chopper-gokart. Namesto diferenciala ima dva motorja za ločen pogon zadnjih koles ... motorja 2x 250W z reduktorjem od čebelarskih centrifug ... krmiljenje PWM in vezano s pozicijo volana, ker je hotel pri polnem gasu včasih kar naravnost ... elektromagnetno zaviranje in povratno polnjenje akumulatorjev pri vožnji navzdol ... varnostni 4 točkovni pas na "katapultnem" sedežu ... "lite feltne" iz struženega aluminija ... itd.
Ko bo spet kaj operativen ga bom poslikal, čeprav je to tisti čas že naredil navdušen kolega - novinar in ga predstavil čez osrednji dve strani slovenskih novic ...  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
NeoTO Član


Pridružen-a: Pon 28 Mar 2005 19:19 Prispevkov: 2752 Aktiv.: 11.62 Kraj: Trzic
|
Objavljeno: Ned Sep 16, 2007 5:08 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pa še en ključen podatek: Si že sploh poskusil prestaviti prestavo na tem vrtalniku med delovanjem/vrtenjem? Pri večini namreč sploh ne gre! _________________ Lp,
Matevž |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
s55m Član


Pridružen-a: Sob 06 Jan 2007 17:07 Prispevkov: 2696 Aktiv.: 12.01 Kraj: Plovdiv-Bolgarija
|
Objavljeno: Ned Sep 16, 2007 5:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
Andrejj tisto na sliki ni zaganjač ampak motor od invalidskega vozička.
Zavore je človek vgradil naknadno (ni slik). Sam je napisal, da je bilo neumno testirati vse skupaj na takšno žično tipkalo, saj je brez zavor porabil večino časa za ustavljanje. No 17km/h pa ni ne vem kakšna hitrost (vsekakor pa dovolj za kakšno nesrečo). Včasih je potrebno tudi kaj prebrati.
Jaz zaganjača ne bi uporabljal v vlogi motorja. _________________ Physics sucks! It always works against "great" ideas!  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
andrejj Član


Pridružen-a: Ned 21 Mar 2004 15:06 Prispevkov: 4253 Aktiv.: 17.96 Kraj: 8232 Šentrupert
|
Objavljeno: Ned Sep 16, 2007 7:07 pm Naslov sporočila: |
|
|
Imata prav,na to sem pozabil.
Lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
podboj Član

Pridružen-a: Sre 25 Maj 2005 11:48 Prispevkov: 1251 Aktiv.: 5.28 Kraj: Postojna, Sežana, Ljubljana
|
Objavljeno: Ned Sep 16, 2007 8:12 pm Naslov sporočila: |
|
|
NeoTO je napisal/a: |
Pa še en ključen podatek: Si že sploh poskusil prestaviti prestavo na tem vrtalniku med delovanjem/vrtenjem? Pri večini namreč sploh ne gre! |
Ne, tega pa nisem poskusil.
Glede na to, da imam dva identična štarterja sem prišel na idejo, da bi ju vezal zaporedno, na vsako kolo bi montiral enega. Tako bi odpadla potreba po diferencialu in tudi štarterja bi lahko obratovala neprekinjeno (vsak na 6V). Ne vem pa, če bi bilo dovolj moči, da bi se peljal kaj hitreje od invalidskega vozička  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
andrejj Član


Pridružen-a: Ned 21 Mar 2004 15:06 Prispevkov: 4253 Aktiv.: 17.96 Kraj: 8232 Šentrupert
|
Objavljeno: Pon Sep 17, 2007 8:07 pm Naslov sporočila: |
|
|
Slučajno sem našel to stran |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
s55m Član


Pridružen-a: Sob 06 Jan 2007 17:07 Prispevkov: 2696 Aktiv.: 12.01 Kraj: Plovdiv-Bolgarija
|
Objavljeno: Pon Sep 17, 2007 10:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
podboj je napisal/a: |
Ne, tega pa nisem poskusil.
Glede na to, da imam dva identična štarterja sem prišel na idejo, da bi ju vezal zaporedno, na vsako kolo bi montiral enega.  |
Poizkusi in videl boš, da ne boš peljal ravno brez dodatne regulacije  _________________ Physics sucks! It always works against "great" ideas!  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
podboj Član

Pridružen-a: Sre 25 Maj 2005 11:48 Prispevkov: 1251 Aktiv.: 5.28 Kraj: Postojna, Sežana, Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Sep 17, 2007 10:46 pm Naslov sporočila: |
|
|
Nekje mi leži dinamo od Zastave 750, pa me zanima kakšno moč ima, če bi ga uporabil kot motor. Upam da se to sploh da, ker nisem gledal kako je znotraj narejen.
Na linku, ki ga je pripel andrejj sem dobil idejo, da bi sestavil DC-DC konverter (switcher) iz recimo 24V na 230V DC in za pogon uporabil kar kompletno bor mašino oz. kakšen drugi krtačni motor za to napetost. Material za switcher imam doma, le izkoristek me skrbi  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 492 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|