 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
elektronik Član

Pridružen-a: Ned 03 Dec 2006 2:17 Prispevkov: 290 Aktiv.: 1.28 Kraj: postojna
|
Objavljeno: Tor Jan 22, 2008 8:34 pm Naslov sporočila: Vrtalni stroj |
|
|
Pozdravljeni!
Pred kratkim sem montiral starejši 3-fazni vrtalni stroj znamke Frisco.
Inštalacijo za vklop/izklop sem naredil sam s 24V kontaktorjem, ki se ob vklopu sklene v samodržno vezavo, ob izklopu pa se samodržna vezava prekine.
V glavnem nič posebnega.
Situacija je sledeča po cca. 5-10min. po prvem vklopu stroja mi vrže ven glavno varovalko (40A) in FID stikalo (25A). Ob naslednjem vklopu prav tako, ampak cca. po 10-15min., po tretjem vklopu običajno ne vrže več ven.
Moram pa povedat da je stroj stal nekaj let in da je bil motor zakidan z mastjo, tako, da sem porabil nekaj časa za čiščenje.
Ali mogoče kdo ve kaj bi lahko bilo narobe? Je napaka v motorju ali kje drugje?
Motor je pa 3-fazni 1,5kW.
Za odgovore se vnaprej zahvaljujem. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.87 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Tor Jan 22, 2008 8:43 pm Naslov sporočila: |
|
|
Nekje prihaja do preboja. Preglej vso ožičenje. Če ti pregori 40A varovalka bi ob takem kratkem stiku že moral videti in slišati kje na napravi prihaja do stika.
Če pa ti samo FID izklopi pa ti nekje prebija na zemljo, preglej vso ožičenje na napravi.
Da selektiraš določen del naprave, ki je v okvari odklopi PE vodnik od vsakega porabnika sproti. Ko vklopiš napravo in če je ne izklopi pritisni PE vodnik porabnika spet nazaj na zemljo in boš videl, če je pravi. Ob takem delu strogo uporabljaj ustrezno zaščito in orodje, da ne pride do neposrednega ali posrednega stika s fazo in tvojim telesom.
Mast ne vpliva na preboj, običajno je kriva nečistoča, ki je v masti.
edit: preveri tudi, da nimaš povezane nule in zemlje na vrtalniku. _________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
elektronik Član

Pridružen-a: Ned 03 Dec 2006 2:17 Prispevkov: 290 Aktiv.: 1.28 Kraj: postojna
|
Objavljeno: Tor Jan 22, 2008 9:54 pm Naslov sporočila: |
|
|
Motor je vezan v trikot, ko vrže varovalke ven, ni nobenega poka, nobenega iskrenja,
nič posebnega v bistvu. Vezavo sem pregledal vsaj 5X, nič ožganega, kontakti v redu. Vse je navidezno OK.
Problem je tudi v tem ker vrže ven šele čez nekaj časa in v različnem času.
Po kakem tretjem vklopu, pa sploh ne vrže več ven. Kakor, da bi se moral motor ogret. Mogoče je napaka na navitju in bi lahko prebivalo na ohišje.
Kar se tiče napeljave je pa 99,9% v redu.
Nazadnje urejal/a elektronik Sre Jan 23, 2008 12:15 am; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
gumby Član


Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32 Prispevkov: 4066 Aktiv.: 18.41
|
Objavljeno: Tor Jan 22, 2008 10:46 pm Naslov sporočila: |
|
|
Čakaj... varovalko vrže ven, ali FID?
40A ni ravno standardna vrednost za varovalko... _________________ Tule nisem več aktiven. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
elektronik Član

Pridružen-a: Ned 03 Dec 2006 2:17 Prispevkov: 290 Aktiv.: 1.28 Kraj: postojna
|
Objavljeno: Sre Jan 23, 2008 12:14 am Naslov sporočila: |
|
|
Vrže oboje, glavna hišna varovalka (pancerka) je 40A in FID je 25A. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.87 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Sre Jan 23, 2008 1:28 am Naslov sporočila: |
|
|
Poglej pri sponkah motorja, lahko da žica, ki gre v navitje kje naseda na ohišje in povzroči stik. Čudno mi je to, da ne opaziš kakšnega poka, saj mora steči precejšen tok, da pregori 40A.
Odpri vse pokrove kjer imaš povezave nekje se mora opaziti. Drugače pa je motor v okvari, vklopi stroj in meri posamezne faze na motorju s tokovnimi kleščami. _________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.70 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Sre Jan 23, 2008 12:18 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ni ravno po predpisih, ampak za test prekini ozemljitveno žico (ohišje) in v prekinitev vtakni 220 V žarnico. Če prebija elektrika na ohišje, bo žarnica zasvetila. Med tem poizkusom pa je seveda dotikanje motorja zelo nevarno.
Jur |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
andrejj Član


Pridružen-a: Ned 21 Mar 2004 15:06 Prispevkov: 4253 Aktiv.: 17.95 Kraj: 8232 Šentrupert
|
Objavljeno: Sre Jan 23, 2008 1:30 pm Naslov sporočila: |
|
|
jur je napisal/a: |
Ni ravno po predpisih, ampak za test prekini ozemljitveno žico (ohišje) in v prekinitev vtakni 220 V žarnico. Če prebija elektrika na ohišje, bo žarnica zasvetila. Med tem poizkusom pa je seveda dotikanje motorja zelo nevarno.
Jur |
Dobro da si napisal.Mislil sem napisati,da preizkuša z pomočjo žarnice.Pa ne znam točno napisati.Kar jaz večkrat uporabljam.Je pa treba paziti.Čedi me da zelo malo vejo za uporabo žarnice. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.70 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Sre Jan 23, 2008 2:56 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ljudje namesto žarnic raje uporabljajo varovalke. Je bolj zanimivo, ker se ob kratkem stiku zabliska in poči. Žarnica samo zasveti, nič drugega.
Jur |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
rajko Član

Pridružen-a: Čet 29 Jun 2006 20:09 Prispevkov: 98 Aktiv.: 0.42 Kraj: Trbovlje
|
Objavljeno: Sre Jan 23, 2008 4:32 pm Naslov sporočila: |
|
|
Z Ohm-metrom izmeri upornosti navitij in upornosti navitij proti masi. Če so meritve v redu, motor fizično loči od prenosnega mehanizma in ga nato zaženi. Najverjetneje nekaj ovira vrtenje motorja. Zato tudi tako veliki tokovi. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
elektronik Član

Pridružen-a: Ned 03 Dec 2006 2:17 Prispevkov: 290 Aktiv.: 1.28 Kraj: postojna
|
Objavljeno: Sre Jan 23, 2008 6:40 pm Naslov sporočila: |
|
|
Preizkusil in preveril sem vse že 10X, edino z žarnico še ne. Na sponkah so očesni kabel-čeveljčki in nič se ne dotika ohišja, z ohm-metrom proti ohišju ne pokaže nič. Tuljave so si primerljivo enake, malenkostne razlike, sklepam pa da zaradi tega ker je upornost nizka in instrument ni najvišje kakovosti.
Če bi vrglo ven vsakič, takoj po vklopu bi že našel napako. Problem je v tem ker nekaj časa dela, po prvem vklopu cca. 5 minut, po drugem cca. 10 minut, po tretjem pa dela normalno. Po daljšem premoru pa se vse to ponovi.
Zato ne vem kaj bi lahko bilo. Mogoče bi bilo treba zamenjat motor. Vendar bom prej preizkusil še z žarnico.
Bom poročal, ko to sprobam. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
elektronik Član

Pridružen-a: Ned 03 Dec 2006 2:17 Prispevkov: 290 Aktiv.: 1.28 Kraj: postojna
|
Objavljeno: Sre Jan 23, 2008 6:44 pm Naslov sporočila: |
|
|
jur je napisal/a: |
Ljudje namesto žarnic raje uporabljajo varovalke. Je bolj zanimivo, ker se ob kratkem stiku zabliska in poči. Žarnica samo zasveti, nič drugega.
Jur |
Na žarnico niti pomislil nisem, ker mi je ta varianta nova. Sem pa imel v mislih preizkus s tokovnimi kleščami, vendar si jih še nisem izposodil.
Drugače pa ne bliska in ne poka. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
andrejj Član


Pridružen-a: Ned 21 Mar 2004 15:06 Prispevkov: 4253 Aktiv.: 17.95 Kraj: 8232 Šentrupert
|
Objavljeno: Sre Jan 23, 2008 7:56 pm Naslov sporočila: |
|
|
Preizskusi elektromotor vkljućen v praznem teku(brez jermena.Prej pa preglej če ni v stiku.Je kontaktor v redu?Mogoče bi pomagalo če poslikaš. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sončne celice Član


Pridružen-a: Pet 04 Jan 2008 11:20 Prispevkov: 103 Aktiv.: 0.48 Kraj: Velike Žablje
|
Objavljeno: Sre Jan 23, 2008 8:11 pm Naslov sporočila: |
|
|
Morda pa so navitja med sabo v kratkem stiku ovojni stik - vsekakor pa je glede kar sem prebral je napaka v motorju samem?  _________________ KDOR IŠČE TA NAJDE. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
gumby Član


Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32 Prispevkov: 4066 Aktiv.: 18.41
|
Objavljeno: Sre Jan 23, 2008 9:15 pm Naslov sporočila: |
|
|
elektronik je napisal/a: |
Preizkusil in preveril sem vse že 10X, edino z žarnico še ne. Na sponkah so očesni kabel-čeveljčki in nič se ne dotika ohišja, z ohm-metrom proti ohišju ne pokaže nič. |
Ko navaden ohmmeter pokaže karkoli proti masi, je motor že mrtev.
Za preverjanje izolacijske upornosti boš rabil namenski instrument ali pa kak generator, ki zmore vsaj 500V DC...
Lahko pa probaš tudi z žarnico, vsako navitje posebej. Tule lahko vežeš ohišje na nulo, fazo pa pelješ preko žarnice na navitja - na ta način ne boš dobil nevarne napetosti na ohišje, pa še FID-a ne bo metalo ven po nepotrebnem.
Seveda prej stroj popolnoma odklopi, tudi ozemljitev... _________________ Tule nisem več aktiven. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 496 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|